Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cimbóka Creative Commons License 2013.03.16 0 0 28885

Közben kaptam egy ajánlatot. 500000Ft. Na annyiért nem adjuk el!

Előzmény: cimbóka (28876)
ficere50 Creative Commons License 2013.03.16 0 0 28884

Használd egészséggel, balesetmentesen!!!

Előzmény: Wartburg fun (28883)
Wartburg fun Creative Commons License 2013.03.16 0 0 28883

Köszönöm a hozzászólásokat mindenkitől :).Nekem is volt wartburgom is,jelenleg egy fiat tipom van,de szegény már majdnem kilehelte a lelkét is,már úgy vettem,hogy akkor sem volt jó állapotban,nem is nagyon költöttem rá,csak ha muszály volt,De már ez is tele van elektronikával,vannak is gondok,de ez a toyota elég egyszerű,tekerős ablakok,nincs központizár sem,nem is baj,még keveseebb a hiba lehetőség,úgyhogy sztem meg veszem.Üdv mindenkinek :)

Apaszive Creative Commons License 2013.03.15 0 0 28882

Ez első Toyota nekem is ez az 1.3-as benzines Corolla, 92'-es évjáratú volt, 100 tizen-huszon valamennyi volt benne. Le a kalappal előtte. Fehér színű és hátul a csomagtartó tetőn volt egy "szárny" szerű műanyag elem.  Nagyon jó kis autó volt, sajnáltam is eladni, de kellett egy 4x4, mert hegyvidékre költöztünk és az ide nem jött volna fel félméteres hóban.Kényelmes, jó vezethető és hálás autó. Három évig volt nálam, soha semmi nem romlott el rajta. Ha normálisan szervizelik ... a világ végére is elvisz ... és vissza is hoz épségben.

 

Előzmény: Wartburg fun (28877)
ficere50 Creative Commons License 2013.03.15 0 0 28881

Minő véletlen, de a Wartburgom után pont ez a modell lett a kocsim 1989-ben! 12 évig, belement ~11700 km. Ezalatt: 1 db akku, 2 db hátsó kipuffogó dob, 2 izzó, eladás előtt 1 garnitúra fékpofa. Ennyi! Mivel még szívómotor, ezért nincs bonyolult fed-komp, de már katalizátor van. A váltója világhírüen jó. Irtó kellemes volt vezetni, kényelmes, megbízható. Szakmabeliek véleménye, + a céges kocsink tapasztalata alapján (Ausztria): azt "az 1,3-as 12 szelepes motort nem lehet megölni..." egyes - egyedül karosszéria gondok lehetnek: kis rozsdásodások a hátsó keréktér felső hajlatában, de egyszerűen javítható. (Ja, és 2001-ben eladtam 750 e-ért!)

Csak ajánlani tudom...

Most is Toyotám van, már a 3.-ik!

Előzmény: Wartburg fun (28877)
Kisfiatal Creative Commons License 2013.03.15 0 0 28880

Én megvenném.

Előzmény: Wartburg fun (28877)
candle Creative Commons License 2013.03.15 0 0 28879

Bocsánat, h beleszólok, de ha van rá lehetőséged, gurulj el vele egy szerelőhöz. Lehet, elkér 10-15ezer pénzt, de lehet, h ezzel ment meg egy súlyos pénznyelő autótól. Természetesen ez nem a paripára nézve kritika (elvégre nem ismerem a típust), csak lehet, h ő észrevesz olyan hibákat, amiket egy laikus nem. (Ha te is szerelő vagy, akkor storno.) Én is igyekeztem minél több véleményt meghallgatni autóvásárlás előtt, de végül szerelővel mentem megnézni.

230ezerért sajnos csodákat ne várj, bár évi 12ezer km az semmi, tehát lehet, ha most elfogadható állapotban van, akkor ilyen igénybevétel mellett sokáig elmegy hozzányúlás nélkül.

Előzmény: Wartburg fun (28877)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.15 0 0 28878

Gondold végig a kérdésed: 24 éves autóról pláne látatlanban nehéz mit mondani.

Lehet bent millió km, bármikor, bármi előfordulhat vele. És itt nem is feltétlenül Toyota-ról, hanem általában beszélek.

Ami biztos, hogy alapban egy megbízható autó, de ennyi idősen már csodák nem igazán vannak.

Szerintem bontóban nehéz hozzá alkatrészt szerezni.

Előzmény: Wartburg fun (28877)
Wartburg fun Creative Commons License 2013.03.15 0 0 28877

Sziasztok!

 

Érdeklődnék egy kicsit a márka iránt.Egyik ismerősömtől meg szeretném venni a 89-es évjáratú toyota corolla-ját.Piros,színű sedan változat,1.3 benzines motorral van szerelve.A típus érdekelne konkrétan,mennyire megbízható autó is ez?230 ért adná nekem oda,másfél év műszakival,gyakorlatilag rozsdamentes az autó,tökéletes műszaki állapotban van a kocsi,mint motorikusan,vagy váltó ügyileg,kuplung,fék,mindene egyben van,legalábbis érzésre,ahogy ki próbáltam.Mennyire szervíz igényes a kocsi,milyenek az alaktrész árak?Alufelnivel,nyári gumi garniturával adná nekem oda,a gumik is nagyon jók.ennyiért szerintetek megérné e?Napi szinten használnám munkába járásra,gyakorlatilag havi 1000km körül mennék vele.Kíváncsi vagyok mások véleményére is,ez mégis csak Toyota fórum. :)

 

Üdv Mindenkinek

 

András

cimbóka Creative Commons License 2013.03.14 0 0 28876

Ma a férjem a 8 éves Toyota Rav4-gyel belecsúszott az árokba. Egy hirtelen széllökés szinte belefújta.:(( A jobb oldala eléggé összetört, egy csomó minden cserélni kellene benne: lámpák, ajtó, első hátsó sárvádő, elektromos tükör stb . A javítása úgy 4-500.000,-Ft körül várható. Cascónk nincsen rá. :( Mivel az autóban van 250.000km ,felvetődött, hogy lehet nem is érdemes javíttatni. Egy minden szempontból felújított motor van benne, amire az elmúlt 1-2 évben vagy félmillát költöttünk. Mi a véleményetek róla?

Van olyan Toyota bontó,amelyik tisztességes árat fizetne érte? Érdemes ezzel egyáltalán próbálkozni? Nem tudtok javasolni esetleg valakit?

Frinyi Creative Commons License 2013.03.13 0 0 28875

Helló.

Műszeregység ki,és a hátoldalán vagy van egy csavar,amit át kell rakni,vagy egy műanyag ,,dugó",az egyik helyről a másikba.Ha csavaros,létezik,hogy a csavar mellé van írva,hogy t-belt,a mellette lévőbe át kell csavarni csillagcsavarhúzóval,vagy ha már d4d-s,akkor egy műanyag,elvileg fekete vakdugó szerű csatlakozót kell átdugni a pont mellette levőbe.Így emlékszem.

Máshogy egyszerűbben nem tudom leírni.

Előzmény: saltakos (28874)
saltakos Creative Commons License 2013.03.12 0 0 28874

Üdv mindenkinek.

2002-es Toyota Hilux 2.5D-4D-nél a Time belt lápát milyen módon lehet vissza állítani ? 

Frinyi Creative Commons License 2013.03.03 0 0 28873

A leírás,és a képek alapján nem egy rossz műszer,tudnék csinálni helyet neki. :)

Előzmény: rspeti (28872)
rspeti Creative Commons License 2013.03.03 0 0 28872

Kipróbáltam mégegy dolgot, hibakódtörlés,  sikerült is (majd visszajön ugyis...)
Aztán megnéztem mennyi az az annyi, 170km/h. 1-el sem több. Se 5ben se 4-ben. Sajnos ez is a rossz katalizátort támasztja alá:(
Egyébként ha érdekel a wow: http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=308&akt=2

Üdv: Peti 

Előzmény: Frinyi (28871)
Frinyi Creative Commons License 2013.03.02 0 0 28871

Sajnos tönkremehet a katalizátor ennyi futásteljesítmény után is.Amiben cseréltem,120e km volt.

Nem ismerem azt a műszert,de ha van rajta aktív teszt menü,ahol meg lehet vezérelni bizonyos dolgokat,akkor az már jó.

A gyári géppel meg lehet vezérelni a befecskendezett alapmennyiséget(injection volume),ezt -12,5% és +25% közötti átkapcsolást jelent.

Miközben megvezérlem alapjáraton,meleg motornál,csinálok egy felvételt erről,majd asztali gépre ki lehet tenni,diagramm formájában.Itt össze tudom hasonlítani a két szonda értékét,a megvezérlés pillanatában,ill. előtte,és utána.

Ha a katalizátor normálisan működik, akkor a 2. érzékelő hullámformája a DÚS és SZEGÉNY között váltakozik. 
Ha a katalizátor hatásfoka rosszabbodik, akkor az oxigén tároló képessége csökken és az érzékelő kimenő jel jobban ingadozik.
Amikor a katalizátor megfigyelés alatt van, akkor az ECM méri mindkét érzékelő 1 és 2 jel hosszússágát, és ebből kalkulálja a jelhosszúsági mértéket (katalizátor öregedési szint). Ha a katalizátor öregedési szintje túllépi a küszöbértéket, akkor az ECM katalizátor hibát jelez.

Alapesetben a fűtött oxigén érzékelő reakciója a befecsendezett tüzelőanyag csökkenő vagy növekvő mennyiségnek megfelelően változik:
+25 % → DÚS kibocsátás: Több mint 0,5 V
-12,5 % → SZEGÉNY kibocsátás Kevesebb, mint 0,4 V

Az 1. érzékelő késlekedési ideje néhány másodperc, míg a 2. érzékelő késlekedési ideje maximum 20 másodperc.

Ha profi módjára ki akarod méregetni,oszcilloszkóppal lehet igazán,de én nem szoktam használni,idő hiányában.

Ha a katalizátor hibásan működik, akkor a 2. érzékelő hullámformája majdnem ugyanolyan, mint az1. érzékelő hullámformája.

Kicsit bonyolultan hangzik elsőre,de ha beleásod magad,ki lehet találni.

Előzmény: rspeti (28870)
rspeti Creative Commons License 2013.03.02 0 0 28870

Amúgy ha nem nagy titok elmondhatod hogy mi a menete az ellenőrzésnek, nem szívesen ugranánk bele egy katalizátorcserébe. Magam is autóelektromos szerelő vagyok (bár jelen pill egyetemi hallgató,  2 évig dolgoztam csak benne) és a volt főnökömnél van lehetőség mindennemű mérésre és próbára, hibakódolvasásra (wow).
Kicsit csalódott vagyok személy szerint, hogy ennyit bírna egy katalizátor, pedig az autó újonnan lett vásárolva, és az elmult 90.000km alatt kb ugyanannyit ment országúton, mint városban, és már meghalna a katalizátor?:  

Előzmény: Frinyi (28868)
rspeti Creative Commons License 2013.03.02 0 0 28869

Hali!

 

Würth-ös WoW!-al volt nézve, ott pontosan ezt írta hogy a katalizátor hatásfoka gyenge.

A lamdbaszonda feszültségeket grafikusan megjelenítve az eredeti (rossz?) szondánál 0.2V körüli értéken állt a feszültsége, az új szondával 0.5 volt körüli értéken volt, ezért gondoltuk hogy a szonda rossz. Azért nem a két szonda cseréjével kezdtük, mert nem ugyanaz a csatijuk, és nem akartuk a jó 1-es szondát azért kötögetni, kiszerelni. Az autóban 90.000km van, és kb annyit volt városban használva, mint országúton. Lehetséges hogy ilyen hamar tönkremegy egy katalizátor?
A másik hibáját nem is írtam, hogy folyton ( 2-3 havonta) leesik az alapjárat 520-580 körüli értékre, mert a kartergázcső ugye pont a fojtószelep elé van visszavezetve, és takarítgatni kell mindig, utána jó egy ideig.

Milyen módon lehet kiszűrni a katalizátor állapotát?

Előzmény: Frinyi (28868)
Frinyi Creative Commons License 2013.03.02 0 0 28868

Üdv.

A CO mérés nem fogja kimutatni,hogy a katalizátor ill. a lambda szonda rossz.Azok a motorok katalizátor nélkül is elég jó értékeket tudnak,persze azt már kimutatná.

Szakszervízben nézetted?

Van egy bizonyos menete a hibakód ellenőrzésének(P0420),amiből ki lehet szűrni,hogy a szonda rossz,vagy a katalizátor hatásfoka gyenge.Azt nem írom le,mert lehet nem sokat mondana,de én 4 nappal ezelőtt csináltam egy ugyanilyen autót,ugyanezzel a hibakóddal,és a katalizátort kellett kicserélnem,a mérések alapján.A 2.szonda cserélgetése általában sosem szokta meghozni a várt eredményt..

Szerintem a katalizátorod okozza a hibát,főleg így,hogy már a második új szonda van benne,de látatlanban nem lehet megmondani,de ez a tippem 90%.

Előzmény: rspeti (28864)
rspeti Creative Commons License 2013.03.02 0 0 28867

Köszi, megkérdeztem ott is.

Előzmény: ficere50 (28865)
ficere50 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 28866

migazán = igazán   :-(

 

Előzmény: ficere50 (28865)
ficere50 Creative Commons License 2013.03.02 0 0 28865

Én itt :http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=90.0 érdeklődnék, mert sok migazán profi jár arra...

Előzmény: rspeti (28864)
rspeti Creative Commons License 2013.03.02 0 0 28864

Helló!

Tanácsot/ötletet/tapasztalatot szeretnék kérni!

Adott egy 2006-os 2SZ-FE (1.3 vvti) Yaris, és  az történt, hogy MIL lámpa ON, hibakódolvasás: "Katalizátor hatásfok küszöbérték alatt" 

Katalizátor meg lett nézetve, jók a CO stb értékek, így 2. szonda csere történt (DENSO). Jó is volt vagy 2 hétig, majd újra ez a hiba.
Megint ugyanez a kör, ugyanez a hiba, megint co-mérés biztos a szonda rossz-e, megint jó értékek, szonda gariztatása, megint új szonda (DENSO).
Kb 3 hétig jó, majd újra MIL lámpa. Itt tartunk most.  

 

Ötletek esetleg?

Köszi!

 

Peti 

Poéta81 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 28863

Aloha!

Sajnos csak ez van meg (ez is véletlenűl, nekem E10-hez kellene valami...), de ezekhez a tipusokhoz van ez a könyv: ZZE120, 121, 123 széria, CDE120 széria.

Aloha!

Előzmény: boxerhang (28862)
boxerhang Creative Commons License 2013.02.28 0 0 28862
1.8 vvti corolla versohoz nincs véletlenül? :)
Előzmény: Poéta81 (28861)
Poéta81 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 28861

Aloha!

 

Van hozzá egy kb 3000 oldalas hibakeresési és szerelési leírásom. Ha küldesz egy címet, cd-n (PDF) elküldöm!

 

Aloha!

Előzmény: Laitinen (28855)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 28860
Nem. Sedan.
Előzmény: Apaszive (28859)
Apaszive Creative Commons License 2013.02.19 0 0 28859

Allroad?

Előzmény: Törölt nick (28856)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 28858

Amúgy teljesen pontos a gyári műszere is.

(Kivétel nélkül minden egyes tankolásnál számolok..)

Előzmény: Törölt nick (28857)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 28857

Természetesen mérem. Csak úgy van értelme az egésznek..

Előzmény: boxerhang (28854)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 28856

A6

Előzmény: Apaszive (28853)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!