Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_lezsi_ Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44808

Vannak empirikus modszerek a gyujtas hangolasara, sok logolassal a nyomatekmaximumot figyelve, de teny, hogy az idealis fekpadon csinalni.

Viszont a modern motoroknal van egy masik jo indikator is, a kopogasszenzor, a terhelt tartomanyokat erre alapozva divat tuningolni.

-egyebkent pont emiatt nem kell igazan felteni a motor belsejet, mert egy ilyen vezerlo eleg nagy allatsagoktol is megvedi a motort (lattam egyet, s mast)

 

Amit eddig lattam amugy, a kopogastol nem a csapagy megy szet, sokkal inkab hengerfejtomi, dugattyu

Előzmény: jocijocó (44784)
Ati_66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44807

Emlékeim szerint élőben ugyan így néz ki a gyertyám mint a monitoromon. Mondjuk nincs meg hogy mellé tegyem, mert nem szoktam elhozni a szervízből. 

Előzmény: Ati_66 (44806)
Ati_66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44806

Én is gondoltam rá, hogy nagyon világos, de akkor most elhúzza a benzin ECU-t a gáz vagy sem :-)

 

Mert ha működik a lambda szabályozás, és gáz vezérlő beállítása szegény keveréket eredményez és ez elhúzza a benzin ECU-t, akkor hosszú távon nem lehet túl szegény a keverék.

 

Másrészt, ha az üzemidő 90-99 %-ában nem benzint égetek akkor mitől is várjuk hogy a benzin üzemben optimálisnak tartott lerakódás ( mennyiség és szín ) alakuljon ki a gyujtógyertyán ?

Előzmény: Dreamer (44804)
Dreamer Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44805

Egyébként ez az egyes henger, a többi egy árnyalattal világosabb. Elképzelhető, hogy ennek a befecskendezője nem korrekt. :(

 

Dreamer

Előzmény: Ati_66 (44802)
Dreamer Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44804

Előtte benzinnel volt csak beindítva, lehet emiatt kormos. Megvannak a gyári gyertyák, majd lefényképezem, ha lesz időm. Azok csak benzinel mentek 28e km-t.

 

Lehet hogy nem tömített rendesen, mert az előző cserénél nem mertem megtépni, most biztosan rendben van. Én a Te gyertyád túlzottan világosnak látom, mintha picit szegény lenne - persze a fotó nem jól adja vissza.

 

Dreamer

Előzmény: Ati_66 (44802)
glxi Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44803

Köszi az infót!

Vissza kaptam a gyertyákat :)

Előzmény: Ati_66 (44793)
Ati_66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44802

Nekem nagyon kormosnak tűnik.

Ilyen rondán kinéző gyertya egyik benzines autómból sem jött ki.

Szerintem még a kétütemű Simsonból sem vettem ki ilyen fekete gyertyákat, ha rendben működött.

Akkor is ilyen volt amikor még benzinnel használtad?

Ráadássul mintha még a tömítés alatt is kifújna.

Az enyémen így néz ki a tömítés, a fém része meg mint az újnak, bár nem nagyon látni a képen:

 

 

 

Előzmény: Dreamer (44801)
Dreamer Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44801

Sajnos eddig nem tudtam nézegetni, de érdekes, hogy a használt gyertyán némi "gyöngyözés" látható. Pedig szín szerint elméletben nem rossz, picit sokat kap.

 

Dreamer

Előzmény: Dreamer (44800)
Dreamer Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44800

 

Ezen a képen jobban megnézve, látható némi fogyás, de nem mérhető. Ez egy másik szemszögből.

 

Itt pedig közelebbről.

 

Dreamer

Előzmény: Ati_66 (44798)
Ati_66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44799

Előre bocsátom, hogy vészindítást soha nem használtam és a rendszert sem ismerem. 

 

A hidegindításnál valószínű sok gázt kap.

A benzin üzemben szükséges hidegindítási dúsítás + a hideg reduktor miatt nem elégséges párologtatás miatt.

Ezért olyan sok gázt kap, hogy abba fullad bele a motor.

 

Talán ha enyhe gázpedál nyomással több levegőt adsz nem fullad le, bár a motornak nem lesz túl kíméletes.

 

Mielőbbi AC csere.

 

Előzmény: zazahoho (44797)
Ati_66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44798

Nekem így néz ki a gyári benzines 30 ekm után:

 

 

Az előírt hézag 1,1 mm, de a gázos Brisk is ennyi lenne.

Azt nem mértem, hogy mennyi volt kiszereléskor.

Előzmény: Dreamer (44794)
zazahoho Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44797

Sziasztok!

 

Suzuki ignis 1.3 kocsinál egyik pillanatról a másikra nem indul benzinről. Üzemmelegen leaálltam 10 perc múlva nem indult be. Hosszas szenvedés után gázról indítva viszont igen. Lovato easy rendszer van beépítve. Több helyen olvastam, hogy csak 10 vészindítás lehetséges utána letilt. Ezt ki lehet iktatni? Sajnos ma reggel már gázzal sem indult, illetve beindul csak pár másodperc után leáll. Lehet én csinálok rosszúl valamit. Tudnátok segíteni szájbarágósan, hogy milyen módon kell helyesen indítani ? A benzines hibánál nagyon valószínű az ac pumpa hibája, mert semmilyen pumpa hangot nem hallok, előzményként sokszor elég hangos volt már.

Ati_66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44796

Talán mert, ha betartják az 1 pólusú előírt csere periódusát, akkor egy több pólusú sem nyújt többet, csak valamivel hosszabb csere periódust tudna valamivel drágábban.

 

Nyilván azonos elektróda anyag esetén.

 

Gáz üzem esetében nem jellemzőek azok a körülmények, melyek miatt a benzin üzemben van létjodosultsága a több elektródának.

Egy évekkel korábbi autódoki vélemény, ami árnyalja a képet gyakorlati tapasztalattal, bár a korábbi elméleti fejtegetésnek nem mond ellent:

 

Megmondom őszintén, a hárompólusú gyertyákat -főleg injektoros motorokban - sokkal jobbnak tartom, mint az egypólusúakat. A szélsőséges körülmények között is megbízhatóbban üzemelnek, azonban a négypólusú gyertyát én nem igazán tartom túl megbízhatónak, valahol az egypólusúval egy szintre sorolnám. Az üzemanyagminőségre borzasztóan érzékeny, ami, mint tudjuk, nálunk a tiszta csapvíztől a mosóbenzinen keresztül mindenféle nemesítést elszenved, mire az autókba kerül. A négypólusúkönnyebben leslusszol, kiszerelés nélkül utána már nem képes ,,kidolgozni magát", a gyújtóvezetékek állapotára is sokkal érzékenyebb. A magas hőmérsékleten dolgozó motoroknál - ameddig a termosztát jó és a motor gyorsan eléri az üzemi hőfokot -, jól használható. Ahogy a termosztát fárad, és esetleg tönkremegy, a motor hosszú időn keresztül nem éri el az üzemi hőfokot, könnyen elúszik, kormolódik, és nehezen tisztul.

Én a Bosch történelmében a Nesze semmi, fogd meg jól - fejezetcímet adnám a négypólusúgyertyáknak. Hiszen egy közúti forgalomban használt autónál pontosan a szélsőséges üzemi körülmények dominálnak, mert - 15 fokban is könnyedén kell indulni a motornak, és 40 fokos kánikulában, csúcsforgalomban, amikor a levegő és a motor szinte izzik, akkor is épp oly megbízhatóan kell működnie.
Mindez az én véleményem és tapasztalatom, biztos, hogy vannak, akiknek más a véleményük.

 

 

 

 

 

Előzmény: Dreamer (44795)
Dreamer Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44795

Bizonyára...

 

A neves gyártóknak miért nincs több elektródás LPG gyertyájuk?

 

Dreamer

Előzmény: Ati_66 (44793)
Dreamer Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44794

A múlt héten gyertyát cseréltem, "vacak" Brisket tettem bele, méghozzá újból az LPG változatot. 4200 Ft volt a szett gyertya. Két év/20e km futás után szépek voltak a gyertyák, hézag meg sem pisszent, és nem tüntek beégettnek.

 

Majd dobok néhány képet.

 

Dreamer

Előzmény: Dreamer (20558)
Ati_66 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 44793

Nagyvonalú voltál, hogy nem kérted el a kiszerelt gyertyáidat, főleg ha keveset futottak.

 

Ha elfogadjuk SZAKÉRTŐNEK  a Totalcar Autódokit, akkor szerintem az alábbiak alapján teljesen téves az LPG üzemmel kapcsolatos azon álláspont, hogy 1 pólusú gyertya szükséges, mert azon intenzívebb szikra képződik:

 

"A többpólusú gyújtógyertyák fizikai alapja az, hogy az ív azon elektródák között keletlezik, ahol az ív létrehozása kisebb teljesítményt igényel, következésképpen mindig a lehető legintenzívebb szikrát adja a gyertya. Ez egy objektív előny, szélsőséges körülmények között a többpólusú gyertya biztosabban gyújt, így a motor teljesítménye ezen körülmények között nagyobb, mintha egypólusú gyertyát használnánk. Ezen szélsőséges körülmények például a nagy terhelés kis fordulaton, valamint a nagy fordulatú üzem. Itt elképzelhető, hogy ezzel a gyertyával nyerünk valamit, leginkább csökkentjük a szénhidrogén- és egyéb károsanyag-kibocsátást, így növeljük a katalizátor élettartamát. Egy jó állapotú egypólusú és egy jó állapotú többpólusú gyertya működése között különbség nehezen mutatható ki, a többpólusú viszont tovább nyújtja az optimális teljesítményt."

Előzmény: glxi (44791)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44792

Hali.

 

Leírnád, hogy hol található a műhely?

Abból mindenki okulna :)

 

 

Üdv

G

Előzmény: glxi (44791)
glxi Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44791

Mindenképp maradok.Ezért is vettem az előírt 4 polusut annó nem kevés pénzért.Erre ezek meg kiveszik és olcsó nem belevalót raknak bele.Egy vicc!!Pedig nem gagyi mühelybe vittem.

Előzmény: Ati_66 (44789)
glxi Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44790

Hát még nem láttam.De majd megírom.A kocsi ment csak  kihagyott, lassan reagált gyorsulásnál.

Előzmény: Ati_66 (44778)
Ati_66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44789

Ha van a kocsidhoz gyári előírású 1 pólusú, azt tedd bele, ha nincs szerintem akkor is maradj a gyári előírásúnál.

Előzmény: glxi (44786)
Csanak,p Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44788

    No comment.

Ati_66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44787

Már egy ideje létezik a folyékony gázos technológia, csak nem nálunk.

 

A TSI motorokhoz való PRINS rendszerek között folyékony gáz becsekendezéssel működők is vannak.

 

http://www.prinsautogas.com/en/products/directliquimax_system/directliquimax_system.html 

Előzmény: jocijocó (44785)
glxi Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44786

Az nem tudom.Beszéltem szerelőmmel.Kiderült olyan gyertya volt bent ami nem is bele való.Valami 1000ft-os szar.Gázszervizbe tették belle gázrendszer beszereléskor.Elvileg lpg-s.Hát nem az :(A pláne az h 4polusú Ngk vettek a ki ezek helyett.

Lehet ezért égett el?

 

 

Előzmény: Törölt nick (44779)
jocijocó Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44785

Kíváncsi leszek a gáznál mikor jutunk el a folyadékbefecskendezéshez, mert az utánozza le legjobban a benzines rendszer működését. Szerintem soha mert csórók vagyunk, pedig szerintem egyik légnemű beporlasztás sem tud labdába rúgni vele szemben.

Előnyeit nem sorolnám és a hátrányait sem hisz ismertek, de azért elgondolkoztató hogy kis és nagy fordulaton is jobban megy a vas mint benzinnel. És elképzelhető hogy a kipuf szelep sem fogy olyan mértékben, de erre mérget nem innák.

jocijocó Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44784

Sajnos nincs pedig szemeztem vele, de a Suzuki Swift nem szerepel a beépíthető típusok között. Régebben írtam is erről, gyújtástérképet átírva lehet hogy a kipufogószelepet kíméljük egy kicsit, de ha netán többet írunk a kelletnél a motorforgattyús mechanizmusát terheljük túl. Akkor mire megyek a szép kipufogószelepekkel ha a hajtókar csapágy meg elkopik.

Gyújtás térképet nem lehet leellenőrizni, az érzésre állítás meg csalóka dolog.

Akarom e állítani, nem is tudom..................

Előzmény: _lezsi_ (44769)
jocijocó Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44783

Én beleraktam az LPG-s gyertyát semmit nem vetem észre hogy jobb lenne , sem LPG-n sem CNG-n, így 20 ezer után ment a kukába, és már ment is vissza a gyári. Abban még csak 45 van olyan mint az új. Talán a következő olajcserénél kap egy gyári garnitúrát, de szerintem kibír még kettőt is.

Előzmény: glxi (44774)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44782

Szerintem a fogyasztás miatt elszegényítette a keveréket. Nem baj, majd kifizeti a különbözetet szervizre...:)

Előzmény: Régiopelos (44780)
Ati_66 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44781

Nekem akkor sincs észrevehető elektróda fogyás, amikor cserélni szoktam 30 ekm után.

Előzmény: Régiopelos (44780)
Régiopelos Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44780

Gyanús, mert én pl. nem vaszek észre elektródafogyást, bár nekem csak kb. 5ekm van a rendszeremben.

Előzmény: Törölt nick (44779)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.12 0 0 44779

Nem lehet, hogy szegény keverékel járatod az autót?

Előzmény: glxi (44774)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!