Keresés

Részletes keresés

siófoki35 Creative Commons License 2013.03.12 0 0 93232

Én viszont kifejezetten a régi PIKO-hangulatot szeretem, tudom nem vagyok normális :D

Előzmény: alsó madárfogás (93231)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.03.12 0 0 93231

Szerintem meg a modellezésről volt szó. Hogy a maximálisan eredetiségre törekvés (amit én tisztelettel megsüvegelek, ismerve a munkásságodat: veled kezdve) az, de nem egyedül az.

Ha viszont megmutatom a gyurmából készült M63-ast, akkor igen, (akár keresetlen őszinteséggel) értékelhető, egyetértünk.

De e94 - ha jól értettem - az otthoni, szobák mélyén folyó, eltérő igényű modellezésre mondta azt, hogy modellezés mind - a maga módján. Ha tudom is, hogy a kelleténél 4 mm-rel szélesebb, ennélfogva aránytalan a Ludmilla, attól még okozhat örömet a működése.

Ahogy én minap azon örvendeztem, hogy egy - gyártáskori új állapotában sem felülmúlhatatlanul modern - Piko Nohab (több) évtizedes tetszhalott állapotából életre kelt, az gyermeki dolog. De mivel eszembe sem jutott hasonlónak nevezni a Heljanhoz, Rocóhoz, ne adj' isten az NMJ-hez, ezért remélhetőleg senkit nem bőszítettem fel vele. Sőt. :-)

Előzmény: rezgaras (93230)
rezgaras Creative Commons License 2013.03.12 0 0 93230

Összehasonlításról volt szó. Ahhoz, hogy te otthon kivel mit csinálsz, magánügy. Amint egy fórumon megmutatod és értékeled, közügy. Erről ment a beszélgetés, ha jól értem.

Előzmény: alsó madárfogás (93229)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.03.11 0 0 93229

támogassuk az "száz kertitörpét minden kertbe" mozgalmat - ehhez az kéne, hogy éppen ne legyen ízlésbeli különbség, és mindenkinek egyformán tessen a kerti törpe. :-)

 

Egyébként abszolúte felesleges a kérdést feszegetni: ha én otthon például gyurmából készült vonatokkal játszadozom, és ezalatt jól érzem magam, ahhoz neked semmi közöd. Egészen addig, amíg mondjuk nem akarok komoly szándékkal modell- vagy makett-megmérettetéseken indulni, mondjuk a te alkotásaiddal szemben, vagy nem teszem közkinccsé a gyűjteményem. Akkor tetszésed szerint kinevethetsz vagy szánakozhatsz, de csak akkor, soha máskor.

 

Előzmény: rezgaras (93227)
rezgaras Creative Commons License 2013.03.11 0 0 93228

"Ezzel egyik gyártó sem tud versenyezni"

 

Ez sajnos nem egészen így van. A gyártók azért tudnak szebb modelleket készíteni, mint a modellezők otthon, mert a rendelkezésükre állnak olyan technológiák, amelyeket modellező nem szerezhet be. Mert nagyon drága gépek kellenek hozzá, amelyeket csak nagy sorozat gyártásához érdemes beszerezni, meg különben is, ha mégis megvenné, átszakadna otthon a padlón :-)) (szikraforgácsolás, fröccsöntés, automata CNC eszterga, stb.)

Előzmény: Törölt nick (93210)
rezgaras Creative Commons License 2013.03.11 0 0 93227

Nagyon nehéz kérdéseket feszegetsz. Hiszen mondhatnánk (van, aki mondja is): "nem számít, hogy a 'modell' hogy néz ki, fő az, hogy a készítőjének, tulajdonosának örömet okoz". Ezzel egy kalap alá vetted a Piko kezdőkészlet mozdonyát a Micro-Metakittel. Ez lenne a cél? Akkor mi a fenének készítünk szép, élethű modelleket?

 

Egy kicsit hasonló ahhoz az örök témához: ha az ízlések a pofonokhoz hasonlóan értékfüggetlenül sokfélék lehetnek, akkor támogassuk az "száz kertitörpét minden kertbe" mozgalmat?

 

Előzmény: Törölt nick (93201)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.03.11 0 0 93226

"Valahogy meg kell oldani, nem hiszem, hogy akkora fejtörő ez" - akkor nosza, és majd írd is le. Meg fogjuk köszönni. :-)

 

Előzmény: Balu424 (93218)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.11 0 0 93225

Märklin utángyártás volt Széplin néven. Tartozékokat nem ismerem, de van barátom akinél futnak Széplin vasúti járművek.

Előzmény: att7604 (93208)
TTmisi Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93224

Tisztelt ápolt-társak, kicsiny klubunk a balassagyarmati Művelődési Központba kiállítást rendez március 15-17ig.
Mindenkit szeretettel várunk!

JonyBravo Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93223

Üdv!

 

Megkérdezhetem, hol találtad ezt a képet? Egy linknek nagyon örülnék!

 

Előre is köszönöm!

Előzmény: Lac99 (93199)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93222

Bocs, de most nem tudom megrajzolni, ha lesz rá időm, felrakom.

Előzmény: Balu424 (93221)
Balu424 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93221

Nem értem, hogy gondolod.   egy trafóról megy a közlekedés, de a szakaszoláson blül egy másik trafó is tud működni, ha akarom, egy kapcsolóval kell átváltani

 

Előzmény: Váltógyártó (93220)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93220

Egy ötlet:

Gondolom, az adott szakaszt külön potméterről vezérled. Veszel 2 db 3 áramkörös ON-ON kapcsolót. Az első áramkörről vezérled a váltót, a másik kettőről pedig úgy kötöd be, hogy egyenes állásban a szakaszolt részen kívüli vágányok polaritását adja a szigetelt szakaszoknak, kitérő állásban pedig az adott szakasz vezérlésére szolgáló meghajtást kapcsolja.

Előzmény: Balu424 (93218)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93219

Befejeztem a Fugerth átalakítást. A gyári állítóműről letettünk, sz.tem egész jó végeredmény született. Végül is szigeteltre lett átalakítva. A hátsó sínek átkötését nem csináltam meg, mögötte majd meg kell táplálni a vágányzatot.

 

  

 

     

Előzmény: Váltógyártó (93074)
Balu424 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93218

A váltókat kapcsolóval állítom.   Valahogy meg kell oldani, nem hiszem, hogy akkora fejtörő ez. A váltót állító kapcsoló persze állíthat egy relét amelynek érintkezői a váltót s mást is kapcsolhatna

Előzmény: Váltógyártó (93216)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93217

Már úgy értem, kapcsolóval, nem pedig egy automatizált analóg üzem.

Előzmény: Balu424 (93215)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93216

Hát ezen gondolkodni kell, mert a reed relés megoldás, ami eszembe jutott, az nem jó! :-(

A váltót kézzel kapcsolod?

Előzmény: Balu424 (93215)
Balu424 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93215

analóg

 

Előzmény: Váltógyártó (93214)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93214

Ez így elég nehéz, mert egy relé honnan tudja, hogy az alsó vágány polaritását akarod felülre, vagy a felsőt alulra! Analóg, vagy digitális a rendszer?

Előzmény: Balu424 (93213)
Balu424 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93213

De nem kapcsolóval szeretném megoldani, hanem automatikusan (relével vagy diódával stb)

Előzmény: Váltógyártó (93212)
Váltógyártó Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93212

Egyszerűen a szigetelési vágásokat vidd jóval messzebb a váltóltól, és az alsó és felső vágány irányát egy-egy kapcsolóval állítsd. Így teljesen független lesz a pálya többi részétől.

Előzmény: Balu424 (93211)
Balu424 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93211

Sziaztok

 

Lenne egy problémám:

A képen látható vágányátszelés egy modul lenne.

Alapesetben a vonat rajta A-ból B-be és C-ből D-be megy

 

Na most. a váltókat átváltva jutna a vonat egyik vágányról a másikra:

A-ból elemegy B irányába -megáll -  a váltók átváltanak - irányt vált - válltón a vonat átmagy D irányba.

Igen ám, de a váltóknál visszajön a vonat, mert a másik vonalon is (C-D) az rályváltás megtörtént s jönne vissza.

 

Hogyan kössem össze a szakaszokat, hogy a vonat minden további nélkül átjusson?

 

Persze jó is legyen abban az esetben, ha a vonat így szeretne menni:  C-D - megáll - átmegy B-be.

 

Köszi

 

Balu

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93210

Üdvözlet!

 

Az igazán értékes modellek viszonylag kevés anyagi ráfordítással készülnek. Egy kis réz, egy kis festék, és lehetőleg minél kevesebb "nagyipari" alkatrész.

 

Ami értékessé teszi a modellt, az a tervezésbe, a különböző megoldások kipróbálásába, az építésbe invesztált munka és idő. Ezzel egyik gyártó sem tud versenyezni, hiszen Ők éppen ezeket a folyamatokat próbálják leegyszerűsíteni.

 

Üdv

e94

Előzmény: róbertke (93204)
b_istvan Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93209

szeva tatombak,

jó ötletnek tartom a szakaszolást.

Ha egy szakasz PWM-jét akkorára veszed mint az előzőét, akkor a vonatnak az uj szakaszra való belépése után növelheted a PWM-et.

Ez pedig csak egy szenzor kérdése.

Ugrás nincs, a vonat pedig szépen gyorsul.

Kontroller nélkül is meg lehet oldani.

 

üdv

b_istvan

Előzmény: tatombak (93171)
att7604 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93208

Sziasztok!


Valaki tud erről a modellről valamiféle információt !? Annyit tudok, hogy elvileg ez is egy modellvasút terepasztal tarozék, de nem biztos! A neten szinte semmi infó róla.

 Attila

att7604 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93207

Sziasztok!

 

Valaki tud erről a modellről valamiféle információt !? Annyit tudok, hogy elvileg ez is egy modellvasút terepasztal tarozék, de nem biztos! A neten szinte semmi infó róla.

 

Attila

alsó madárfogás Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93206

Tedd vidámmá vasárnapunkat, mutasd meg. :-)

Előzmény: róbertke (93204)
alsó madárfogás Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93205

Úgy értem, alig befolyásol mások véleménye a gyűjteményem kialakításában. Van, ahol vállaltan alacsonyra teszem a mércét (ilyenek pl. a magyar vonatkozású modelleim: 12, 3), miközben máshol esetleg nem sajnálom a rávalót igényes darabokra. Például ez az öt motorvonat legalább a másfélszeresét éri az összes MÁV-os modellemnek, noha darabban utóbbiak jóval számosabbak:

 

Előzmény: Törölt nick (93201)
róbertke Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93204

:-))))) 

Magam is készítettem Fuggi vezérlőkocsikból Ep.I. korszakos Bajor festésű motorvonatot, mivel pénzem sem akkor sem most nem áll rendelkezésre egy szép  Brawa/Trix/Märklin motorvonat megvásárlására :-))))) 

Előzmény: Törölt nick (93203)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.10 0 0 93203

Üdvözlet!

 

"Budapesti Közlekedési Múzeumban jártál már?  Nagy testvérek Derű nevű mozdonya ismerős?"

 

Micsoda kérdések? Mindjárt megsértődök! :o)))))

 

A vasútmodellezés története

 

Üdv

e94

 

Előzmény: róbertke (93202)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!