Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

amator11 Creative Commons License 2013.03.08 0 0 3545
miiiiii!

38 ekm se kellett a teljes kuplungszett cserehez!

Megnyugtato.....
Előzmény: LyPapa (3532)
p_isti Creative Commons License 2013.03.08 0 0 3544

Sziasztok!

 

Tankolás után az autó "megajándékozott"  Risk particle filter blocking üzenettel, és a szerviz lámpa világít.

Szeretném kérdezni mi a gép problémája, és mi a következménye.

 

Köszönöm a segítséget.

gyben Creative Commons License 2013.03.08 0 0 3543

..de szerencsére most még lehet rendelni. Nézegettem, merthogy csereérett lett egy-két alkatrész. Féktárcsa, betét, stab.pálca és a csere néhány járulékos alkatrésze, mint féknyereg rögzítő csavar és oszlopcsavar szett. 110-120eFt.

Előzmény: gyben (3542)
gyben Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3542

Hol van ez másként? Jóllehet egy autó esetén komolyabb összegről van szó, de a mosógéptől a televízióig ue. a helyzet. Az lesz a nagy szám amikor cikkszám nélküli alkatrészek lesznek, így majd rendelni sem lehet.

Előzmény: Törölt nick (3541)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3541

Leesett (-: tiszta a kép és milyen igazad is van. Az egyes alkatrészek, programozott élettartalma, szintén ez a kategória.

Előzmény: LyPapa (3540)
LyPapa Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3540

Csak a kedvedért :) Szóval, a kupling fogáspontjának tanítása jellemzően szervizmunka, igaz ? Tehát, ha a kuplung bizonyos rendszerességgel tanítást igényel, akkor a vevő a szervizhez van kötve, rendben ? Magyarul, a vevőn megtalálták a 'fogáspontot' a kuplung-váltó segítségével :( Ez a filozófia messze esik a korrekt-től, így régi szleng kifejezéssel élve, 'hézag van vele'.

Na, ennyi lett volna.

 

Üdv: LyPapa

 

 

Előzmény: Törölt nick (3539)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3539

Tényleg sokat segítene, ha nem csak rémbuszokban írnád, mert én sem értem)-: Kicsit bővebb lére eresztve a kommentet, ha lehetne kérni.

Előzmény: LyPapa (3537)
gyben Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3538

Szia LyPapa!

Van úgy, hogy nekem is csak a második ébredés az első.

 

Előzmény: LyPapa (3537)
LyPapa Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3537

Hááát, tényleg. Én elsőre megértettem :) 

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: gyben (3536)
gyben Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3536

Tisztelt LyPapa, többszöri olvasásra is csak arra tudok gondolni, hogy idő előtt ébresztettek.

Előzmény: LyPapa (3535)
LyPapa Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3535

Kedves gyben, ez nem műszaki kérdés. A vevő fogáspontja a kuplungban van :) Ha nem fog, akkor meg van fogva  a vevő. A hézag meg ebben a filozófiában van.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: gyben (3534)
gyben Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3534

"Nem is értem miért nem lehetett a fogáspontokra egy folyamatos hézagállító automatikát tenni?"

Én sem egészen értem. Eddig abban a tudatban voltam, hogy egy fogáspont van, és az elektronika feladata az aut. hézagállítás.

Előzmény: Törölt nick (3533)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.07 0 0 3533

Tény és való, érzékeny egy szerkezet a kuplungrész, nekem 18.000km ezelőtt volt teljes kuplungszett csere, de a napokban már újra kellett lőni. Viszont nálam nem jött be a gyári előírás szerinti betanítás. A gyáriak szerint a kuplung fogáspontját teljesen hidegen, míg a sebváltórácsot üzemmelegen kell tanítani. Nálam a hidegen betanított kuplung fogáspont, melegen darabos rángatós lett, viszont ha melegen tanítottam meg neki a fogáspontokat, akkor mint melegen, mint hidegen tökéletes lett. Nem is értem miért nem lehetett a fogáspontokra egy folyamatos hézagállító automatikát tenni? A sebváltórács esetében simán működött a gyári 4 gyorsítás (felváltás 1-ből 2-be) , majd szünet (1perc) és 3 gyorsításos beszabályzás, annyi különbséggel, hogy én érzésre lőttem be a váltásokat és nem néztem a nyomaték diagrammot, eképpen bakkecske mentes, minta váltásokat kaptam a legkisebb bólintás nélkül. (-:

Előzmény: LyPapa (3532)
LyPapa Creative Commons License 2013.03.06 0 0 3532

Az 'okos' váltónál ritkán tudsz okosabb lenni :)  Ha ő úgy akarja, akár többször, zsinórban taníthatod, nem mondja fel a leckét. Valószínű van egy (vagy több) kényes pontja, ami könnyen elállítódik, és ha nem talál magától vissza a helyére, akkor bizony szívás, ill. tanítás van.  Nem hiszed el, de képes pár száz km-en belül szinte tökéletes és a sík hülye közötti teljes skálát előadni. 

Mondom ezt kb. 38 000 km-rel az autóban, egy teljes (kuplung, szerkezet, lendkerék) csere után, mintegy 10 000 km-rel.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: FNJ (3531)
FNJ Creative Commons License 2013.03.06 0 0 3531

10.000 km-rel ezelőtt volt újratanítva a váltó a kuplungcsere után, talán nem kellene ilyen sűrűn tanítgatni! Az olajcserét megfontolom, még nem volt benne lecserélve.

Előzmény: Törölt nick (3528)
apmesz Creative Commons License 2013.03.05 0 0 3530

Sziasztok!

A múlt héten panaszkodtam arról,hogy állandóan nyitogatja a gép a hátsó ajtaját.

Nos hát a hásó ajtó mikrokapcsolója beragadt.

Szétszedtem,a kis pöckön van egy porvédő gumi,ami valszeg elkopott,kiszakadt,belement a por,víz,stb. és jó nehezen mozgott.A rugója sem nyomta vissza alap állásba.Ilyen porvédett kapcsoló égen-földön nincs,hasonlót találtam csak.

A citroen 7-9E Ft-ért adná kompletten a gombot (csatlakozóval,mindennel együtt),120 Ft-ért vettem a mikrokapcsolót.Viszont fél napom ráment a régi kitermelésére és az új belepasszírozására.

Le kell bontani a hátsó ajtó belső műanyag borítását.2 csavar,2 patent,valamint még 8 rejtett patent.(Teljes erőmből húzni kellet a műanyagot,hogy elengedjenek.

Ezután le kell venni a hátsó ajtó teljes szélességében végigfutó,színre fújt "kilincset".6db csavar és a legszélén 2 patent fogja az ajtóhoz.Ezután már könnyen hozzáférhető a csatlakozó és a fekete zárnyitó szerkezet.Ezt csak ki kell húzni a színre fújt díszkilincsből.

A színrefújt "kilincs" belső fülei nagyon könnyen törnek,jól ki vannak könnyítve.

Ha kijött a zárszerkezet,egy fült tartja ben t a kapcsolót,fül kicsit kifeszít,kapcsoló kihúz.

Ami kijön,abba van beleöntve a mikrokapcsoló.Innentől kezdve 1-2 óra,mire ki lehet termelni belőle a kapcsolót,valamint visszatenni az újat.

Én lufidarabot ragasztottam rá az új kapcsolóra porvédő gyanánt.

Kiderül meddig bírja.a nem soká,akkor marad a gyári.

Üdv!

Előzmény: apmesz (3502)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 3529

Fel kell fullra tölteni az akkut, aztán lehet majd agyalni, ha továbbra is egyből economyba dob.

Előzmény: gtoma78 (3525)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.04 0 0 3528

Ki kell olvasni a hibakódot a tárolóból, valószínűleg csak újra kell tanítani a váltót, amit egyébként is illik 30.000-ként megtenni, nem ár az váltó olajat sem ellenőrizni, illetve a gyári ajánlás szerint, az örök élettartalmat az olajra nem szabad komolyan venni, illik azért 80.000-ként az is cserélni, nem nagy összeg egyébként sem.

Előzmény: FNJ (3527)
FNJ Creative Commons License 2013.03.04 0 0 3527

Kedves Bogeszh!

Én is terelgetek itt Érden és Diósdon a C4GP-t, amiben ugyan még csak 95 ezer km van, de 2006-os évjáratú. Nekem is volt már vele elég bajom, köztük egy kuplung csere is tavaly nyáron. Múlt hét pénteken ez az autó is kiírta a Gearbox faulty üzenetet, amitől kicsit megrémültem. Újra indítás után semmi hibaüzenet, azóta is normálisan működik.

Mégis rákerestem ezen a fórumon a váltóra, és a sorstársak tavalyi bejegyzései között az Érd ütötte meg a szememet. A bejegyzések között keresgettem tovább, de nem találtam meg a hírt, hogy mi lett a kimenetele ennek a váltó problémának.

Ha írna nekem pár sor, hogy mi volt a megoldás és működik-e rendesen az autó megköszönöm! Hol történt a javítás? A Citroen Síposnál a 6-os úton?

Minden jót és működőképes Citroeneket! FNJ

 

Előzmény: Bogeszh (2370)
LyPapa Creative Commons License 2013.03.03 0 0 3526

Esetleg a feszültségét meg  tudnád mérni ? Senki sem garantálja, hogy egy hipermarketben vásárolt akku teljesen feltöltött állapotban kerüljön hozzád. Inkább az a valószínű, hogy kell a póttöltés, akár beszerelás előtt, akár utána.

 

Üdv: LyPapa

 

Előzmény: gtoma78 (3525)
gtoma78 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 3525
Helló! ismét egy kis segítség kellene! A problémám az economy aktív üzemmód a gyujtás ráadásával rögtön aktív! Gondoltam hulla az akkumlátor de beraktam egy új varta 70a és azzal is ezt csinálja.
A másikfelől ha így indítom az autót és aktív akkor utánna egy bizonyos távolság után bedobja a suspension faulty hibát.
Lehet az hogy egy hipermárketben vásárolt akut tölteni kell vagy valami szivja?
Acyra Creative Commons License 2013.02.27 0 0 3524

Ha 150 ezer kilóméter körüli a futásteljesítmény, akkor szerintem sajnos csak a csere a megoldás. Persze a valós kilóméter a fontos nem az, ami az órában esetleg visszatekergetve van.

Előzmény: Törölt nick (3523)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.27 0 0 3523

Én is inkább avval kezdenék, amit gyben kolléga is írt, ki kell zárni a szabályzó egység hibalehetőségét, illetve meg kellene győződni, hogy a kuplung fogáspontjait és a sebváltórácsot, megfelelő módszerrel és szakszerűen tanították-e fel, az előbbit hideg, az utóbbit üzemmeleg állapotban kell elvégezni.

Előzmény: gtoma78 (3518)
Acyra Creative Commons License 2013.02.27 0 0 3522
Kb. 230 ezer volt mindenestől. Én Gy-M-S megyében lakom.
Előzmény: gtoma78 (3521)
gtoma78 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 3521

Szia!

Érdekelne hogy neked ezt mennyiért és hól csinálták?

 

Előzmény: Acyra (3519)
gyben Creative Commons License 2013.02.27 0 0 3520

Szervusz!

 

Ahogy Acyra írja.

A kiny.csapágy cseréje sem kevésbé macerás. U.úgy ki kell bontani a bal elejét, váltót levenni. Csapágyat egyébként is illik/kell cserélni egy ilyen javítás során, sőt még  féltengely szimmeringeket is. Jó lenne kizárni a beavatkozó esetleges hibáját is.

Előzmény: gtoma78 (3518)
Acyra Creative Commons License 2013.02.27 0 0 3519
Nekem is ezek voltak a problémáim. Én kettőstömegűt, kupplungot és kinyomócsapágyat is cseréltettem. Azóta tökéletes a váltó. Nem érdemes szerintem csak ezt-azt kicserélgatni, ha már szét van szedve, mert ha pár hónap múlva gondod lesz, akkor lehet mindent előről kezdeni. Sufni szerelő is meg tudja csinálni, ha ügyes. Utána maxiumum egy betanításra kell márkaszervízbe vinned.
Előzmény: gtoma78 (3518)
gtoma78 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 3518

Helló!

Segítségre, tanácsra lenne szükségem!

Van egy gp mcp6 váltóval szerelt és váltó problémám van. Folyton rángat kis gázadásnál amit szoftveresen próbálok állítatni, de nagyon eredménytelenűl!

Megcsinálják egy pár napig tökéletesen működik aztán ismét elkezdi csinálni.

A szervíz szerint teljes cserét javasol (tárcsa+kinyomócsapágy) szerintem a tárcsa jó lehet mert az autó nem csúszik.

Lehet hogy csak a kinyomócsapágy???

Ennek mennyi lehet a cseréje kb? Ők a komplett cserére kb 130-150e Ft mondtak tanítással mivel a javítási ideje 10 órát hoz!!!!

Várom a tanácsotokat!

Köszönöm

gyben Creative Commons License 2013.02.26 0 0 3517

Amit én tapasztaltam (5 személyes):

- egyedül utazva indulásnál (gyújtás) a vezetőülés és a hátsó három ülés jele világít. Az övet bekapcsolva a jel rögtön kialszik, nincs erősödő hangjelzés, a hátsó ülések jele késleltetve elalszik.

- ha valaki ül hátul és az övet becsatolja annak jele azonnal, a többi késleltetve elalszik, de menet közben az övet kicsatolva fény és hangjelzés van.

 

Na de holnap vagy elszállítom magam a hátsó traktusban, vagy összeszedek néhány embert a buszmegállóban.

Előzmény: Törölt nick (3514)
simkuta Creative Commons License 2013.02.26 0 0 3516

Acyra!Holnap délután megcsörgetnél?Visszahívlak. 0670-777-30-69

Előzmény: Acyra (3513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!