..de szerencsére most még lehet rendelni. Nézegettem, merthogy csereérett lett egy-két alkatrész. Féktárcsa, betét, stab.pálca és a csere néhány járulékos alkatrésze, mint féknyereg rögzítő csavar és oszlopcsavar szett. 110-120eFt.
Hol van ez másként? Jóllehet egy autó esetén komolyabb összegről van szó, de a mosógéptől a televízióig ue. a helyzet. Az lesz a nagy szám amikor cikkszám nélküli alkatrészek lesznek, így majd rendelni sem lehet.
Csak a kedvedért :) Szóval, a kupling fogáspontjának tanítása jellemzően szervizmunka, igaz ? Tehát, ha a kuplung bizonyos rendszerességgel tanítást igényel, akkor a vevő a szervizhez van kötve, rendben ? Magyarul, a vevőn megtalálták a 'fogáspontot' a kuplung-váltó segítségével :( Ez a filozófia messze esik a korrekt-től, így régi szleng kifejezéssel élve, 'hézag van vele'.
Kedves gyben, ez nem műszaki kérdés. A vevő fogáspontja a kuplungban van :) Ha nem fog, akkor meg van fogva a vevő. A hézag meg ebben a filozófiában van.
Tény és való, érzékeny egy szerkezet a kuplungrész, nekem 18.000km ezelőtt volt teljes kuplungszett csere, de a napokban már újra kellett lőni. Viszont nálam nem jött be a gyári előírás szerinti betanítás. A gyáriak szerint a kuplung fogáspontját teljesen hidegen, míg a sebváltórácsot üzemmelegen kell tanítani. Nálam a hidegen betanított kuplung fogáspont, melegen darabos rángatós lett, viszont ha melegen tanítottam meg neki a fogáspontokat, akkor mint melegen, mint hidegen tökéletes lett. Nem is értem miért nem lehetett a fogáspontokra egy folyamatos hézagállító automatikát tenni? A sebváltórács esetében simán működött a gyári 4 gyorsítás (felváltás 1-ből 2-be) , majd szünet (1perc) és 3 gyorsításos beszabályzás, annyi különbséggel, hogy én érzésre lőttem be a váltásokat és nem néztem a nyomaték diagrammot, eképpen bakkecske mentes, minta váltásokat kaptam a legkisebb bólintás nélkül. (-:
Az 'okos' váltónál ritkán tudsz okosabb lenni :) Ha ő úgy akarja, akár többször, zsinórban taníthatod, nem mondja fel a leckét. Valószínű van egy (vagy több) kényes pontja, ami könnyen elállítódik, és ha nem talál magától vissza a helyére, akkor bizony szívás, ill. tanítás van. Nem hiszed el, de képes pár száz km-en belül szinte tökéletes és a sík hülye közötti teljes skálát előadni.
Mondom ezt kb. 38 000 km-rel az autóban, egy teljes (kuplung, szerkezet, lendkerék) csere után, mintegy 10 000 km-rel.
10.000 km-rel ezelőtt volt újratanítva a váltó a kuplungcsere után, talán nem kellene ilyen sűrűn tanítgatni! Az olajcserét megfontolom, még nem volt benne lecserélve.
A múlt héten panaszkodtam arról,hogy állandóan nyitogatja a gép a hátsó ajtaját.
Nos hát a hásó ajtó mikrokapcsolója beragadt.
Szétszedtem,a kis pöckön van egy porvédő gumi,ami valszeg elkopott,kiszakadt,belement a por,víz,stb. és jó nehezen mozgott.A rugója sem nyomta vissza alap állásba.Ilyen porvédett kapcsoló égen-földön nincs,hasonlót találtam csak.
A citroen 7-9E Ft-ért adná kompletten a gombot (csatlakozóval,mindennel együtt),120 Ft-ért vettem a mikrokapcsolót.Viszont fél napom ráment a régi kitermelésére és az új belepasszírozására.
Le kell bontani a hátsó ajtó belső műanyag borítását.2 csavar,2 patent,valamint még 8 rejtett patent.(Teljes erőmből húzni kellet a műanyagot,hogy elengedjenek.
Ezután le kell venni a hátsó ajtó teljes szélességében végigfutó,színre fújt "kilincset".6db csavar és a legszélén 2 patent fogja az ajtóhoz.Ezután már könnyen hozzáférhető a csatlakozó és a fekete zárnyitó szerkezet.Ezt csak ki kell húzni a színre fújt díszkilincsből.
A színrefújt "kilincs" belső fülei nagyon könnyen törnek,jól ki vannak könnyítve.
Ha kijött a zárszerkezet,egy fült tartja ben t a kapcsolót,fül kicsit kifeszít,kapcsoló kihúz.
Ami kijön,abba van beleöntve a mikrokapcsoló.Innentől kezdve 1-2 óra,mire ki lehet termelni belőle a kapcsolót,valamint visszatenni az újat.
Én lufidarabot ragasztottam rá az új kapcsolóra porvédő gyanánt.
Kiderül meddig bírja.a nem soká,akkor marad a gyári.
Ki kell olvasni a hibakódot a tárolóból, valószínűleg csak újra kell tanítani a váltót, amit egyébként is illik 30.000-ként megtenni, nem ár az váltó olajat sem ellenőrizni, illetve a gyári ajánlás szerint, az örök élettartalmat az olajra nem szabad komolyan venni, illik azért 80.000-ként az is cserélni, nem nagy összeg egyébként sem.
Én is terelgetek itt Érden és Diósdon a C4GP-t, amiben ugyan még csak 95 ezer km van, de 2006-os évjáratú. Nekem is volt már vele elég bajom, köztük egy kuplung csere is tavaly nyáron. Múlt hét pénteken ez az autó is kiírta a Gearbox faulty üzenetet, amitől kicsit megrémültem. Újra indítás után semmi hibaüzenet, azóta is normálisan működik.
Mégis rákerestem ezen a fórumon a váltóra, és a sorstársak tavalyi bejegyzései között az Érd ütötte meg a szememet. A bejegyzések között keresgettem tovább, de nem találtam meg a hírt, hogy mi lett a kimenetele ennek a váltó problémának.
Ha írna nekem pár sor, hogy mi volt a megoldás és működik-e rendesen az autó megköszönöm! Hol történt a javítás? A Citroen Síposnál a 6-os úton?
Esetleg a feszültségét meg tudnád mérni ? Senki sem garantálja, hogy egy hipermarketben vásárolt akku teljesen feltöltött állapotban kerüljön hozzád. Inkább az a valószínű, hogy kell a póttöltés, akár beszerelás előtt, akár utána.
Helló! ismét egy kis segítség kellene! A problémám az economy aktív üzemmód a gyujtás ráadásával rögtön aktív! Gondoltam hulla az akkumlátor de beraktam egy új varta 70a és azzal is ezt csinálja.
A másikfelől ha így indítom az autót és aktív akkor utánna egy bizonyos távolság után bedobja a suspension faulty hibát.
Lehet az hogy egy hipermárketben vásárolt akut tölteni kell vagy valami szivja?
Ha 150 ezer kilóméter körüli a futásteljesítmény, akkor szerintem sajnos csak a csere a megoldás. Persze a valós kilóméter a fontos nem az, ami az órában esetleg visszatekergetve van.
Én is inkább avval kezdenék, amit gyben kolléga is írt, ki kell zárni a szabályzó egység hibalehetőségét, illetve meg kellene győződni, hogy a kuplung fogáspontjait és a sebváltórácsot, megfelelő módszerrel és szakszerűen tanították-e fel, az előbbit hideg, az utóbbit üzemmeleg állapotban kell elvégezni.
A kiny.csapágy cseréje sem kevésbé macerás. U.úgy ki kell bontani a bal elejét, váltót levenni. Csapágyat egyébként is illik/kell cserélni egy ilyen javítás során, sőt még féltengely szimmeringeket is. Jó lenne kizárni a beavatkozó esetleges hibáját is.
Nekem is ezek voltak a problémáim. Én kettőstömegűt, kupplungot és kinyomócsapágyat is cseréltettem. Azóta tökéletes a váltó. Nem érdemes szerintem csak ezt-azt kicserélgatni, ha már szét van szedve, mert ha pár hónap múlva gondod lesz, akkor lehet mindent előről kezdeni. Sufni szerelő is meg tudja csinálni, ha ügyes. Utána maxiumum egy betanításra kell márkaszervízbe vinned.
Van egy gp mcp6 váltóval szerelt és váltó problémám van. Folyton rángat kis gázadásnál amit szoftveresen próbálok állítatni, de nagyon eredménytelenűl!
Megcsinálják egy pár napig tökéletesen működik aztán ismét elkezdi csinálni.
A szervíz szerint teljes cserét javasol (tárcsa+kinyomócsapágy) szerintem a tárcsa jó lehet mert az autó nem csúszik.
Lehet hogy csak a kinyomócsapágy???
Ennek mennyi lehet a cseréje kb? Ők a komplett cserére kb 130-150e Ft mondtak tanítással mivel a javítási ideje 10 órát hoz!!!!
- egyedül utazva indulásnál (gyújtás) a vezetőülés és a hátsó három ülés jele világít. Az övet bekapcsolva a jel rögtön kialszik, nincs erősödő hangjelzés, a hátsó ülések jele késleltetve elalszik.
- ha valaki ül hátul és az övet becsatolja annak jele azonnal, a többi késleltetve elalszik, de menet közben az övet kicsatolva fény és hangjelzés van.
Na de holnap vagy elszállítom magam a hátsó traktusban, vagy összeszedek néhány embert a buszmegállóban.