Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bervásjani Creative Commons License 2013.02.24 0 0 13426

Igen a rácsok is megvanak mind az összes belülről és a tetején nincs már meg a deszkázás,a mühely bódé tetején elöl-hátul,sarkain vannak lámpák galyvédővel,Elöl a bódén van 2db fül az milyen célt szolgálhatott a sejtésem hogy motor ki emelő csörlő(daru)felfogatása lehetett.

Előzmény: FAV 20 (13425)
FAV 20 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 13425

Oly sok műhelykocsit javítottunk, hogy 3 helyszinen ment a javítás. Vadi új fülkéket is kaptak a kocsik. Havonta 2-3 darab lett felújítva. A billencsek is új fülkét kaptak és új billenőszerkezetet.  Volt, hogy ezeket hegesztettem és köszörültem. Rengeteget csináltunk. 452-esnek platót. Volt egy levegős szorító amibe beraktuk a deszkákat, és a redőnyvasat ami gélbe volt vágva. Rajta hegesztettük meg, és jöttek rá a kapcsok, meg az oldalzsanérok. Napi 5 platót csináltunk. A 452-esből volt olyan ami magára húzta a  nyitott konténert. Üresen működött is. Egyszer a konténer megtelt esővízzel, és azt nem bírta el. Alul görgők voltak a konténeren. Volt 2 darab ilyen 450-es csepelbe is. A katonai 344-es felújítások is itt voltak. Új platót kaptak kersztben lévő padokkal. Közben az IFA és a Robur javítás is ment. Az AVIA akkor kezdett elterjedni, és azokat is javítottuk. Sorban törtek el a hűtőskocsik kereszttartói. Naponta egy kocsit megcsináltunk. Visszakanyarodnék a Csepelhez. A műhelykocsik kaptak rácsot az ablakaira. A tetőn lévő fa pallót is cseréltük. A sok kis csavar meg bilincs amit megcsináltunk mindig, de nem láttam soha mire használták volna. Ezek a tetőn voltak. Új fiókokat is kaptak a satupadok, és egy köracélból készített fióklezárót egy lakattal.

Előzmény: FAV 20 (13424)
FAV 20 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 13424

Felújításnál minden lemez lekerült. Csak a váz maradt. Ezért nem találod az eredeti színt sehol. Ha leveszel egy oldallemezt, akkor látnifogod a sok lyukat a vázon.

Előzmény: bervásjani (13423)
bervásjani Creative Commons License 2013.02.24 0 0 13423

Az enyém kivül és belül mindenütt szürke létezhettet ez gyárilag is????A felirat az kék volt rajta még látszik a nyomai a betüknek.

Előzmény: FAV 20 (12787)
bervásjani Creative Commons License 2013.02.24 0 0 13422

Ha netán volna még irányjelződ 2db ami oldalt a fülkén van érdekelne mivel kecskeméten a Nagy traktor kft-nél már nincs belőle.

Előzmény: Mr.omnibusz (13232)
Dzsokko Creative Commons License 2013.02.24 0 0 13421

Szaki az NDK IFA potkocsi ballonkerekes és 8tonnás ezt nemm fogják elhini sehol Csá

Előzmény: frundsberg (13420)
frundsberg Creative Commons License 2013.02.23 0 0 13420

Van nekem egy régi szürke forgalmim pótkocsihoz, a típusa HW 80-11 gyártási év 1975 talán azt hozzá lehetne illeszteni...

A Jászkíséri Lenin MGTSZ a tulajdonosa.

Előzmény: Takács_Ferenc (13418)
Takács_Ferenc Creative Commons License 2013.02.23 0 0 13419

Valaki tudja, hogy hol találhatom meg az alvázszámot a pótkocsin?

Takács_Ferenc Creative Commons License 2013.02.23 0 0 13418

Köszönöm a választ frundsberg! Akkor zöld rendszám nem jöhet szóba... Van valamilyen ötlet, hogyan tudnám még is közutón húzni?

Előzmény: frundsberg (13410)
Vsport Creative Commons License 2013.02.23 0 0 13417

Üdv .Úgy tűnik hogy a 452 gyorsasága csak legenda,sajnos. Viszont nekem van egy 450 váltom egy 6 hengeresben volt szinkron váltó és a 4 az hosszabb mint a négyhengereseknek. Kívülről csak annyi látszik rajta hogy aluminium a váltó teteje. Amúgy gratulálok a klassz könyvekhez.

Előzmény: bobekTLF (13412)
bobekTLF Creative Commons License 2013.02.23 0 0 13416

Jah ez is olyan mint a tetű....

De legalább kényelmes, "komfortos", csöndes, csak úgy suhan, nem mint a csőrösök :-))

Előzmény: frundsberg (13413)
bobekTLF Creative Commons License 2013.02.23 0 0 13415

Kedv lenne, de normálisan digitalizláni nem lesz kapacitásom, pláne így, hogy heteken belül robban a természet....

Előzmény: szabosti (13414)
szabosti Creative Commons License 2013.02.23 0 0 13414

ide lehet feltölteni ha van kedved:

 

https://skydrive.live.com/?cid=5771250AFB05C17F#cid=5771250AFB05C17F&id=5771250AFB05C17F!109

Előzmény: bobekTLF (13403)
frundsberg Creative Commons License 2013.02.23 0 0 13413

Na akkor ez sem gyorsabb mint egy sima mezei 344 csak az emlékek szépültek meg....

Előzmény: bobekTLF (13412)
bobekTLF Creative Commons License 2013.02.22 0 0 13412

Jah és tegnap elírtam, nem 452.69-ről akartam karattyolni, hanem 452.49 buszalvázról!

Itt van-e:    meg az áttételek ide is :-)

Előzmény: bobekTLF (13411)
bobekTLF Creative Commons License 2013.02.22 0 0 13411

Csá frundzi!!! Látod, feltörtem mint a büdösvíz.

Itt pedig amit Bélának ígértem:  453 áttételek

Előzmény: frundsberg (13407)
frundsberg Creative Commons License 2013.02.22 0 0 13410

Ideiglenes M betűjelű, zöld rendszámtábla a mezőgazdaságban

A lassú járművekre vonatkozó eltérő szabályok

A területi közlekedési felügyeletnél forgalomba helyezés előtti vizsgálat céljából be kell mutatni azt a lassú járművet, amely közúton személy- vagy teherszállítást végez, pótkocsit vontat, továbbá a lassú jármű teherszállító pótkocsiját is.

* nem minősül teherszállításnak, illetőleg pótkocsi vontatásnak, ha a lassú jármű kizárólag saját eszközeit és berendezéseit szállítja illetőleg vontatja.

Személyszállítást lassú járművel csak abban az esetben szabad végezni, ha a területi közlekedési felügyelet azt engedélyezte.

* személyszállításnak minősül a vezetővel együtt kettőnél több személy szállítása,

Lassú jármű és pótkocsija átalakításához előzetes engedély szükséges. Lassú jármű gépjárművé nem alakítható át.

A BM rendelet szerint lassú járművel, illetve annak pótkocsijával közúti forgalomba akkor lehet részt venni, ha azt

* nyilvántartásba vették,
* igazoló lappal - rendelkezik,
* törzskönyvvel látták el, és
* érvényes rendszámtáblája van.

A lassú jármű rendszámtáblája fehér alapon piros karaktereket tartalmaz. A rendszám kombinációja megegyezik az általános rendszámtáblával, vagyis három betűből és három számjegyből áll.

A lassú járművel vontatott pótkocsi szintén a fentiekben leírt eltérő színű rendszámtáblát kap.

A rendszám elvesztése, megrongálódása esetén az eljárás megegyezik a rendszámtáblára vonatkozó általános szabályokkal. Igény esetén egyéni illetve egyedi rendszám is engedélyezhető.

A lassú jármű a többi járműre kiadott állandó forgalmi engedéllyel rendelkezik, melyen az "Igazoló lap" minőséget a hivatalos feljegyzések rovatba kell feltüntetni.

A lassú jármű első forgalomba helyezésekor az előzetes eredetiség ellenőrzési eljárás a gépjárműveknél megszokott módon kell hogy történjen. Import esetén a külföldi forgalmi engedélyt, (harmadik országból származó import) vámokmányokat és számlát is meg kell követelni.

Gyakori, hogy a lassú jármű más gépjárműből kerül kialakításra. Ilyenkor meg kell követelni a közlekedési hatóság által kiadott átalakítási, vagy összeépítési engedélyt. A jármű gyártmányaként a közlekedési felügyelet az "Egyedi" kifejezést tünteti fel.

Az "Egyedi" lassú járműre vonatkozó speciális adatokat (pl. gumiabroncs mérete) a forgalmi engedély hivatalos feljegyzések rovatába kell feltüntetni.

A lassú járműhöz tartozó forgalmi engedély elvesztése, megrongálódása esetén a másodlat kiadását az általános szabályoknak megfelelően kell elvégezni. A már nyilvántartásba vett lassú jármű esetén a számítógépes gépjármű nyilvántartás adatainak felhasználásával kell a pótlást elvégezni, ennek hiányában az eljárás a közlekedési felügyelet által kiállított igazolás alapján történhet.

2005. június 30-án hatályba lépett BM rendelet módosítás az alábbiakat szabályozza:

A lassú járművek egy konkrétan meghatározott körére kiterjedően zöld színű M betűjelű ideiglenes forgalmi rendszámtábla adható.

Az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla nem a járműhöz kötődik, hanem a jármű üzembentartójához, aki (amely) az engedélyezési eljárást követően jogot szerez arra, hogy az általa üzemeltetett járműre (járművekre) a kiadott rendszámot felszerelhesse a közúti forgalomban való részvétel céljából.

Az érintett járművek köre:

* a magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők);
* a magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek;
* a magajáró permetezőgépek;
* a speciális magajáró eszközhordozó alvázak;
* a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép,
* amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, illetve amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, illetőleg a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg.

Engedélyezési eljárás:
Feltételek:

* a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által kiadott külön jogszabályban meghatározott regisztrációs igazolás (regisztrációs szám),
* a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási szerződés igazolása,
* az ügyfél nyilatkozata a felvenni kívánt ideiglenes rendszámtáblák, valamint az ilyen rendszámtáblára kötelezett járművek darabszámára, azok gyártmányára, típusára és egyedi azonosító adataira (alvázszám) vonatkozóan,
* az ügyfél nyilatkozata az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával közúton használni kívánt mezőgazdasági erőgép(ek) biztonságos és szabályos közlekedésre való alkalmasságáról

Az M betűjelű ideiglenes rendszámtábla jogosítottja köteles a közúti forgalomban részvételkor a mezőgazdasági erőgépen a rendszámtáblát jól látható módon elhelyezni, valamint az indítási napló rovatait tényszerűen kitölteni.

Az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott jármű vezetője a közúti közlekedés során köteles igazolni az ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel és az indítási naplóval a rendszámtábla használatának jogszerűségét, valamint a külön jogszabályban meghatározottak szerint a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fennállását.

Az M betűjelű ideiglenes forgalmi rendszámtáblához ideiglenes forgalomban tartási engedélyt ad ki a közlekedési igazgatási hatóság, mely a kiállításától számított három évig érvényes. A közlekedési igazgatási hatóság az indítási naplóba, annak hitelesítésével egyidejűleg bejegyzi az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblával használni kívánt járművek fajtáját, gyártmányát, típusát, egyedi azonosító jelét (alvázszámát).

A forgalomban tartási engedély érvényességi ideje - új rendszámtábla kiadása nélkül - három évente cserével hosszabbítható a rendszámtábla használatára való jogosultság fennállásának igazolásával egyidejűleg.

Fontos, hogy az M betűjelű ideiglenes rendszámtáblát csak az indítási naplóban bejegyzett járműre lehet felszerelni

Közigazgatási és
Elektronikus Közszolgáltatások
Központi Hivatala
www.nyilvantarto.hu

"A mezőgazdasági vontatmánnyal a közúti forgalomban hatósági engedély és jelzés, illetve ideiglenes forgalomban tartási engedély nélkül lehet részt venni.

Mezőgazdasági vontatmány az olyan pótkocsinak nem minősülő vontatott munkagép, amely - a működéséhez szükséges eszközök szállítását kivéve - teherszállításra nem alkalmas, és amelyet a közúti forgalomban mezőgazdasági vontatóval, lassú járművel vagy mezőgazdasági erőgéppel vontatnak."

Előzmény: Takács_Ferenc (13409)
Takács_Ferenc Creative Commons License 2013.02.22 0 0 13409

Valaki tudna információval szolgálni zöld rendszámmal kapcsolatban? Köszönöm előre is!

Takács_Ferenc Creative Commons License 2013.02.22 0 0 13408

Üdv szerelvény! Nagyon tetszik a pótkocsi, szép állapotban van! A láncot már meg is csináltam, köszönöm a segítséget és a fényképeket!

frundsberg Creative Commons License 2013.02.22 0 0 13407

hja akinek Koloniár bútor van még a műhelyben is annak van mit a tejbe aprítani :)

Előzmény: bobekTLF (13405)
Mr.Stratos Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13406

Szia ! A Réti Gyurira gondolsz ?

Előzmény: kisdutrancs (13399)
bobekTLF Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13405

Ez lenne a szívattyú, a platóról meg tudok képet küldeni....

Előzmény: bobekTLF (13404)
bobekTLF Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13404

Jah és azthiszem, eladó/elcserélősorba kerül a 450-billencshez való gyári hydraulikaszivattyúm és a hozzá tartozó billentős plató segédalvázkerettel(ágyú nélkül)!!!

Ha valakit érdekel mailon megtalál....publikus

bobekTLF Creative Commons License 2013.02.21 0 0 13403

Sziasztok!!!

 

Jó rég írtam már, most itt az ideje, főleg hogy van is mit megosztanom veletek! Azthiszem vannak még egy páran itt rajtam kívül, akik beleugrottak házilag 453-asított 452.** típus vásárlásába. Nah itt van pár hasznos adat 453-hoz! Na meg 452-höz is sikerült beszereznem több alkatrészjegyzéket meg javítási dokumentumot!

Tudtátok, hogy 452.69 név alatt jött ki jobbkormányos alváz 6 fejű motorral buszalvázként??? Kíváncsi lennék hová szállítottuk...

Nos jöjjenek tehát a képek...

szerelvény Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13402

Tisztelt Takács Úr.

Ma voltam otthon és csináltam néhány képet,remélem jó lesz. Ha kellenek még kép,természetesen csinálok később.Látni a plató lemezelve van de a két szélső deszka volt az eredeti. És középen nút van rajta.

 

 

    

 

     

 

Remélem a segitségére lettem.

Előzmény: Takács_Ferenc (13381)
TyerCorp01 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 13401

Üdv Szakik!
Köszönöm a múltkori tippeket a kompresszor gyűrűkhöz, olajáteresztő gyűrűt sikerült találni egy párral, méretre hoztak, viszont kompressziógyűrűt akkor nem tudtak hozni, nem emlékszem pontosan, milyen vastag gyűrűk kellenek, 2, vagy 2.5 mm-es a kompresszor dugattyúkra? Nem tudom lemérni, mert pesten vagyok, a dugattyúk otthon, hétvégére pedig már szeretném összeszerelni. Tudna valaki segíteni ezzel kapcsolatban?
Előre is köszönöm! 

csakavas Creative Commons License 2013.02.19 0 0 13400

Helló!

 

Köszönöm a dicsérő szavakat, a szép az lenne, ha a pót is legalább úgy nézne ki, mint a Csepel. Jól gondoltam, hogy a ponyvatartó vasak tartójára utalsz. Amikor nem használták a ponyvát, akkor a vasakat ebbe rakták be. Ugyanezt láthatod a Csepeleken is, az eredeti platósokon. (Az enyém törzsbusz volt, a platót mi raktuk rá.)

A világítás jó volt amikor megvettem, a fékeket nem próbáltam. Úgy is alapos felújításra lesz szükség. Cél a veterán minősítés, de most nincs kedvem........ 

 

 

Előzmény: Takács_Ferenc (13395)
kisdutrancs Creative Commons License 2013.02.18 0 0 13399

Volt főnököm /nyugodjék békében/ is ott dolgozott a kisérleti osztályon.

Ha jól tudom 79-től.

Sokáig kint volt a műhely falán /belülről/  a cross verda rajtszáma.

Előzmény: Mr.Stratos (13390)
krepsz_zoltan Creative Commons License 2013.02.18 0 0 13398

Üdvözlet a Topiktársaknak!

 

Segítséget kérnék, a telefonomból sajnos az összes adat elveszett. és keresném Semsey Tibor és Wamser János urat. Korábban megvolt az elérhetőségük.

Kérem, aki segíteni tud, privát mailben üzenjen nekem.

Előre is nagyon köszönöm!

Mr.Stratos Creative Commons License 2013.02.16 0 0 13397

De bizony Ő az...egyébként a nevekkel már bajban vagyok,annyi év eltelt,,,,,

Előzmény: dutrancs (13393)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!