Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Megpróbálok képeket feltenni ide,szerintem a hétvégénél hamarabb semmiképp,mert éjszakázom. Köszönöm szépen az eddigi segítséget is,remélem a fotók segítenek eldönteni 100%-osan a kérdésemet.
Nem Hanyina, hanem Hanyin, csak sajnos a magyar nyelvű oktatási anyagokban hibásan szerepel. тележка Ханина, azaz Hanyinnak a forgóváza, betű szerint fordítva, szóval a ragozott alak miatt lett szegény Hanyinból Hanyin felesége, azaz Hanyina. :)
Mellesleg Alekszander Grigirjevics Hanyin a teljes neve, de eredetileg úgy anyakönyvezték, hogy Isuja Gris-Bunyimovics. Az általa szerkesztett forgóvázat már 1927-ben papírra vetette, de eltartott egy darabig, amíg zöld utat adtak neki, illetve amíg tömeggyártható változatot csinált az eredeti elképzelésből. 1976-ban halt meg, Moszkvában.
Még annyit ehhez, hogy Diamond forgóváz néven eredetileg a "háromövűt" nevezték, ahol a hossztartó három laposacélból készült. Ugyanilyen elven működik (tehát két hossztartóból és egy kereszttartóból áll, a hordrugók pedig a kereszt- és a hossztartók között vannak elhelyezve, illetve ugyanitt működik az általában súrlódásos lengéscsillapító) az öntött hossz- és kereszttartós forgóváz is, de azt nem teljesen pontosan nevezzük Diamond-nak, mert egy másik szabadalom volt. (De az istennek nem találom a szabadalmaztató nevét.) Az öntött megoldás terjedt el később tömegszerűen az amerikai és az 1520 mm-es vasutakon. Cirillbetűsországban egyébként 1898-ban építettek először "háromövű", tehát eredeti Diamond-ot, mégpedig a Mitiscsi Gépgyár volt az elkövető (ma Metrovagonmas néven fut). 1937-ben készült az első öntött megoldás, a szériaváltozatát M44 jellel látták el, aztán volt még egy típus 1950-ben, és 1954-től jött-látott-győzött Hanyin.
Az IL/IW/IH a belső (inside) hossz/szélesség/magasság, a CUFT a térfogat köblábban. Az EW a külső szélesség az EXW talán a legnagyobb szélesség?
A Blt-nek ott kell lennie a jobb oldalon valahol, a New többnyire a bal oldalon van, és sokszor - különösen az újabb kocsiknál - nem is New szerepel, hanem a javító műhely kódja.
A Roco teherkocsik sajnos nem a legjobbak a minőségben, egyébként AHM néven is árulták néha. Az utolsó kiadások, amik 2 db/doboz formában jelentek meg, azok szépek már, de pl. a kerekeik túl picik továbbra is, mindezt hosszú tengellyel, emiatt nem könnyű bele fém kereket vadászni. De ennek csak amerikai kapcsoló mellett van jelentősége igazán.
A PFC cégjeles kocsi minden bizonnyal kamu, nem találtam ilyen rövidítést a kedvenc helyemen (bár ettől még lehet, mert nem 100%-os a lista, de nem valószínű).
A hűtősön találtam ott 8-59 van írva,gondolom akkor 1959 augusztusi a kocsi,a Great Northern-en nem találok semmi ilyet,bár a tamponozás a régi Piko MÁV személy kocsik buborékos pöttyökbem gazdag minőségét idézi,a logo alatti oldalon a terhelhetőségi adatok,az ajtó másik oldalán ahogy kitudom venni EXW 10-6 H13-7,EW 9-4 H14-5,IL 40-6,IW 9-0,IH 10-5,CUFT 3850 láthatóak,persze lehet,hogy nem jól olvastam a tampon miatt.
Csupán azt szeretném kérdezni,hogy a feliratok alapján ellehet dönteni,hogy egy teher kocsi mely korszakba tehető? Ugyanis a múlt héten hozzá jutottam 3 db Roco zárt teher vagonhoz. Az egyik szerintem csak fantázia(Polaroid Land Film,PFC 960),a második egy Pacific Friut Express P.F.E. 45698 hűtö,míg a harmadik egy Great Northern G.N. 27024 eltolható ajtajú kocsi. A polaroidos kivételével betehetem a Big Boy után mint EP III.-as szerelvénybe illő kocsik? A válaszokat előre is köszönöm szépen.
Nem akarok a magyar modelles topicba írni, oda nem irkálok, de most ránéztem a hsz-odra.
CanGuru jól írta, a kerékpárt "wheelnek" hívják.
De Te az amcsi vagy a tengelyátszerelt ruszki kocsik forgóvázának a nevére vagy kíváncsi jól értem?
Ami a Fal kocsik alatt is fut.
A MÁV-nál a forgóvázak Diamond forgóváz néven ismertek.
A legesgyszerűbb, a veszel valami rom Mahano, vagy USA teherkocsit, és kiszeded a forgóvázat alóla.
Alá be kell valahogy berhelni, mert nem egyformák a rögzítések.
Vagy ha a tengelytáv egyezik valami alkalmas forgóvázzal, akkor a Diamond forgóvázakból készíts forgóvázmaszkot és azt ragaszd rá az eredeti lecsiszolt forgóvázra.
Ezek remek képek! A tieid? Odaírhatnád, hogy hol (mikor) készültek!
ami amerikai megyei vasutakról szólt volna
Mire gondolsz? A county-k vasútjaira? A shortine-okra? Azok közül se marad meg mind egy county-n belül! De szerintem még az USA-beli államok vasútjaira sem érdemes külön-külön topikot nyitni.
100%-osan pontos választ nem tudok adni, mert soha nem nyitottam topicot eddig, illetve egyszer akartam, de megelőztek (a kistopic tekintetében, aminek az elejére jók lettek volna a vasútmodellezésből a vonatkozó hsz-ek).
Topicot nyitni csak a Fórum » Közlekedés » Vasutas fórum » Resti-ben lehet (ebben a témában), nyilván azért, hogy ide (Fórum » Közlekedés » Vasutas fórum » Nagyvasút) már csak azok kerüljenek, amik méltóak/érdemes arra. Ez egyébként teljesen logikus dolog is, mert sokan nyitnak feleslegesen topicokat. Ha ott se tudsz nyitni, az más kérdés, nyilván kihúztad valamivel a gyufát...
Amúgy miért angol képeket szúrsz be ide? Ok, szépek, megnézzük, de itt témaidegen, meg egyébként Mo-on elég kevesen foglalkoznak az angol vasutak modellezésével (a számuk kb. konvergál a nullához). (Nem véletlenül bukott bele modellbolt is, akik angol modellek eladásával próbálkoztak.)
The Coors Light "Silver Bullet Express" wastes no time, drifting downgrade through Pedley at the prescribed speed. April 15, 2011, Pedley, Alberta, Canada