Pl. az Audinál is vannak olyan Tiptronic váltók, amikben soha nem kell olajat cserélni... ugyanis nem olaj van benne, hanem szintetikus folyadék, amely - tekintettel arra, hogy egy tökéletesen zárt rendszerben dolgozik- elvileg nem koszolódhat és épp ezért nincs szükség szűrőre sem.
Az összes új Tiptronic váltós Audi már ilyen olaj nélküli rendszerrel működik. Nem hülyeség.
Az olaj elfáradhat, ezek a kémiai laboratoriumi szarok nem.
Ja, meg olyat is amiben gondosan cserélték 60ezrente aztán 170-nél mégis megadta magát.... Szóval, ez elsősorban hit, másodsorban meg szerencse kérdése. (szerintem)
Volt olyan automata szuzukim, amiben az aut.váltóra azt írták, ha nem használják taxi üzemben, akkor nem kell olajat cserélni.A későbbiekben már javasolták, hogy 160 e nél kell cserélni...a mostaniban is 180 a javasolt..
A családbn csak automata szuzukik vannak, de még soha senki nem cserélt váltóolajat, úgy is adta el, és az új vevőnek sem állt szándékában...
Az egyik aut wagonomat vágta haza az új vevő, mert terepezett vele..na azt nem bírta...
Egy szervízben mutattak egy nyugatra exportált szwift gépkönyvét, amiben szintén 160 volt az aut váltóolaj csere . csak nem kilométerben, hanem mérföldben..(ha jól vettem ki, írországi volt)
A szomszédomnak automata toyotája van, tíz éves... még nem jutott eszébe olajat cserélni...
A VW TT5-ös váltójára sincs gyári olajcsere "előírás" hiszen "örökéletű" olaj van benne. De mi számít a VW-nek örök életűnek....200k km....400k km.....700k km.....1M km.....mert aki azt állítja egy feltöltés olaj kibírja tegyük fel mondjuk 300-500k km-t az álomvilágban él.
Aki pedig sajnálja a váltójától mondjuk 60 ezrenként a filter+olajcserét az majd ne sajnálja a százezreket váltófelújításra. Mert vmit valamiért.
Szerintem nem égbekiáltó költség ca. 40-50k Ft egy váltóolajcseréért, legalábbis nekem nem az.
A tiptronic váltomra azt írja a szervízkönyv, 60e kmnél olajcsere, ezt, amikor átvettem az autót a szervíz szóban megerősítette! Most, 4 év használat után, ugyan az a szervíz hivatalosan közölte, nem kell olajat cserélni, az autó élettartama végéig jó a gyári olaj. Jónevű automataváltó szerelők egybehangzóan állítják, 40e km után cserélni kell, nincs "élettartam végéig" olaj. Na de! Volt nekem 1.3-as automata Swiftem, 2002-es, abban a gyári előírás 160e km volt. 10 évig használtam, 120e km.-rel adtam el, soha nem volt a váltónak semmi baja, azzal az olajjal adtam el amivel vettem, ma is azzal megy! Szóval mi van az olajcserével? Nagyon nem mindegy, egy olajcsere a tiptronicba, anyag+munka kb 100eFt.
Sziasztok. 2006-os Audi A4 multitronic váltóba hogyan kell olajat cserélni? Mi a folyamata? Cseréltem már pár autómatában olajat, de még ilyenben nem és nem akarom elcseszni. köszi.
Nincsen valakinek egy széthullott, törött, üres vw 2.5 TDi R5 motorra fizikailag illeszkedő váltoharangja, váltoháza? A motort nem autoba szeretném beépiteni, és kellene egy közdarabot gyártani, a motor, és az idegen hajtomű közé. Ehhez lenne szükségem, egy szétvágható váltoharangra.
Minden segitségnek örülnék!
nincs valakinek egy 4BO 927 156 B számú tiptronic váltó vezérlője? audi a6 2.5 v6 98 as évjáratúba kellene elsősorban kipróbálásra mert olyat csinál hogy néha 2200 as fordulatnál vagy a fölött vált el 3.-ba a váltó és már volt javitva nem olyan rég a váltó és diagnosztikán is volt de azt mondták hogy az adatok szerint minden rendben van de hogy néha miért csinálja azt nem tudják de próbáljam ki egy másik vezérlővel hogy azzal is csinálja e....de ha esetleg van más ötlet hogy mi lehet akkor az is érdekelne!!
AL4-re ezeket találtam első körben (ha jól látom, a felsorolásban levők mind ugyanattól az eladótól vannak), tehát emailben le kellene kérdezni, hogy van-e neki koknkrétan a tiedhez.
Szia! Az e-bayon hogyan tudok keresni egy konkrét váltót? Citroen C5 2.0 HDI 2002-es hez AL-4-est? Mert,ha így beírom nem hoz semmi találatot. Köszönöm előre is a segítségedet.
gödöllőn van, a neten váltódoktor gödöllő néven meg lehet keresni,sok jót hallottam az ultrahangos tisztitásról, azért mentem oda
igaz, hogy vagy 3 órát mászkáltam gödöllőn, kávéztam, megebédeltem, de eléggé értettek hozzá.
és a xado váltóadalékát használtam, és mint irtam tökéletes a váltó.
egy biztos, sokszázezres javitásokba nem szabad belemenni-ha az ember kicsit szétnéz az e-bayon, minden tipushoz lehet találni rebuild váltót, általában 2 év garival.
ja, és miután kaptam egy 370 ezres javitási ajánlatot, hogy minden mechanikai cuccot ki kell cserélni, és nagyon megszivtam...egy ultrahangos váltótisztitás, friss olaj, szűrő, meg egy jóféle váltóadalék (ami regeneráló) megoldotta, a váltóm jobb ,mint újkorában
a váltótisztitás, olajjal, szűrővel 80 ezer, az adalék 2500 volt.
Sziasztok!
Van egy olyan problémám hogy van egy Audi A8 3.3tdi-m és 5-ös sebességben 1500-as fordulat alatt bedadog a motor.Az automataváltó miatt lehet ez a jelenség?
nincs valakinek egy 4BO 927 156 B számú tiptronic váltó vezérlője? audi a6 2.5 v6 98 as évjáratúba kellene elsősorban kipróbálásra mert olyat csinál hogy néha 2200 as fordulatnál vagy a fölött vált el 3.-ba a váltó és már volt javitva nem olyan rég a váltó és diagnosztikán is volt de azt mondták hogy az adatok szerint minden rendben van de hogy néha miért csinálja azt nem tudják de próbáljam ki egy másik vezérlővel hogy azzal is csinálja e....de ha esetleg van más ötlet hogy mi lehet akkor az is érdekelne!!
Igyekszem hasznos információval szolgálni egy cégről annak, akinek javítani kell a váltóját.
A Trio-alarm Kft. -vel (Budapest, Fáy u.) kapcsolatban, amely automata váltókat szerel, a következőkre kell készülni: beviszed az autót, lefuttatnak rajta egy diagnosztikát (ennek a költsége 6000 Ft), majd a szerelő megy az autóval egy kört, felméri a hibákat újra. Ezek után nagyon korrekt módon felhív, hogy valószínűleg ez és ez a probléma a váltóban, de pontos árat és hibaforrást csak akkor tud mondani, ha szétszedi a váltót. Ha rábólintasz a javításra, akkor mindenképpen fizetni kell: 80.000 Ft-ba kerül a váltó kiszerelése, olajcseréje, beszerelése és -ha jól értettem - a munkadíj.
Ha leveszik a váltót, de elszörnyedsz a javítás árától és nem javítanak semmit, ezt az összeget már mindenképpen ki kell fizetned.
Tehát, előfordulhat az, hogy 80.000-t kifizetsz azért, hogy megtudd mi a váltód hibája, de nem szereltek még benne semmit.
Ha szétszedték a váltót, akkor újra felhív a szaki és megmondja, hogy mennyibe kerül (általában 200e alatt nem lehet megúszni)? Jobb esetben csak tömítéseket kell cserélni, rosszabb esetben szeleptestet. Szeleptest ára 280.000 Ft (legalábbis az enyémbe), plusz ehhez jön a munkadíj. Szeleptestet az alábbi hibák esetén kell cserélni: csúszik a kuplung, rángat a váltó, N-ből ha D-be teszed a váltót akkor hirtelen érzel egy rántást, emelkedőn-lejtőn irreális ideig nem vált fel/le az automatika.
Általánosságban elmondható, hogy ha elektronikai hiba van a váltóban az olcsóbban megúszható anyagilag, mint ha a fenti mechanikai hibák valamelyike észlelhető.
A javítás árát tetézi az, hogy ha hűtőfolyadék került a váltó zárt rendszerébe, ez elég ritka eset, de előfordul, akár a fenti rángatós hibával ötvözve is, ilyenkor legalább 540-580.000 Forintos számlára kell számítani. Önmagában ez is 300e Forintos számlát eredményez.
Jellemző hiba -többektől hallottam - főképp a Volvok (S60,S80,V70) váltói esetében, hogy 160.000 km után könnyen elfáradnak és fel kell őket újítani. Átlagosan ez történik 10-ből 6 esetben.
Remélem, hogy a fenti cégről sikerült hasznos információkat adnom annak, akinek problémája akad a váltóval és tervezi a javíttatást.