Akkor már nem csak nekem van ilyen gépem a fórumozók közül? :)
Ez a hajtómű olyan, hogy könnyen megindul akkor is, ha a kerék felől kapja a hajtást. Mikor az udvarban fordítom meg, megrántom egy kicsit hátrafelé és már forog is a tengely.
A 151-es hajtóműve volt még ilyen, de az nehezebben "indult meg".
Ezt az RK02-nél nem lehetett megcsinálni. Sőt az még akkor is leblokkolt, ha menet közben behúztam a kuplungot, nem szabadonfutós kerékkel.
Az rk-02 az teljesen más mint a robi. Mármint csak a hajtóműre gondolok. A Robi Veszprémben készül, az RK meg Szegeden. A motort most hagyjuk, mert az mindkettőnél ugyanaz a amerikai, ohio-i Briggs & Stratton erőforrás. Csak megbeszéltük, hogy más a cm3 és a LE.
Ha jól értem akkor a kuplungcsésze ment gajjra. Ez megegyezik a robi-52 vel. Próbáld meg a "robi 52 éltetők" fórumon. Talán lesz olyan aki elpostázna egy bontott harangot neked.
Ja értem! Köszi a segitséget! Lényegében a motorja akkor picivel gyengébb de gondolom alkatrész ugyanannyi bele mármint árban mint az rk 02be! Azt nem tudod véletlen hogy a kupplung része miben különbözik vagy hogy az milyen, nem hiszem hogy ugyanolyan mint nekem az rk 02be! Szegénykémnek szétnyilt a kuplungharangja most tudtuk leszedni 2 óra meló után, az egész hajtást darabokra szedtem ugyhogy szimering csere is lessz, mellesleg megjegyezve :)! Szoval lenne egy robi 53 aminek a kuplung része szét van menve igyhát nem tudok nézelödni hogy mi mennyi lenne hozzá mivel nem tudom milyen fajta a kuplungja!
Régóta olvasom ezt a fórumot,de csak a mai napon létem be regisztrált tagként az oldalra.
Eladni szeretnék egy AKY 357-358 típusú Terra kapaadaptert 10 kapával,a képen látható kiegészítőkkel. 3 tengely nem látható a képen,de összesen 6 van hozzá.
Ha jól emlékszem, a Robi-53 gépen 148 cm3, 3,5 LE briggs motor van. Ellentétben az RK-02, az 187 cm3, 4 LE motorral szerelték '90egynéhányig.
Egyéb különbség a hajtóműnél van még ugyebár. A Robi-53 vasöntvény házas, nehéz mint a dög, Az RK-02 aluöntvény. Rotáláshoz kiváló, kezelhető, nem fárasztó. Nagyon eltalált konstrukció!
Üdv! Tudja valaki hogy a robi 53 és a legelső rk-02 között mi a különbség? Ránézésre igy kép alapján a motor ugyanaz nem? CSak a lehajtást látom különbözőnek!?
Ehez a tipushoz nem volt még szerencsém de van pár gépem amelyek kicsit nehezen indultak és a karburátor tistítás után szinte egyetlen rántásra indulnak. Ami a videón látható az a a főfuvóka valószínüleg valamilyen más is van eben a karburátorban. Az én gépeimben volt ugynevezett levegő benzin keverék szabályozó rendszer és persze alapjárati fuvóka rendszer. A tisztitást ógy végeztem hogy szétszedtem az egész karburátort és minden részét a főfuvókát és a karburátor vázban talált összes aprób furatba egy "Karburátor tisztító" sray-al befujtám. Vártam kb öt percet és kompreszoral a z összes furatba befújtam majd az egészet megisméteteltem. Ilyen spray több helyen is beszerezhető én a tesco-ban vásároltam a képen láthatót.
Hááát ez azért nem jelenti azt hogy ha az egyik kúpos akkor a másik is az. Attól is függ egy időben lett-e a kettő véve. Ha jól sejtem volt valamikor váltás a két verzió közt. De miért érdekes ez? Szétszeded és meglátod :-) A szétszerelést nem érinti milyen megoldású a rögzítés...
Hali! Van hozzá gyári fűnyíró adapter annál kúpos. Akkor megegyezhet a rota hajtóművel, vagy lehetséges hogy eltérő? Vagy ha kúpos a fűnyírójé, akkor kúpos a rota házé is?
A postai szállításról jut eszembe: ma gond nélkül megérkezett postán a KF EXTRA utángyártott olajszűrője és a légszűrő is, amit szintén a Krinortól rendeltem 2.200.- Ft-ért (előre utalással fizettem, mert így kisebb volt a szállítási költség). A cég korrektnek tűnik.
Más kérdés: korábban mintha azt írtad volna, hogy az EXTRA hajtóművén a kuplung behúzásakor a rotációs tengely szabadfutóvá válik. Ez azt jelenti, hogy a kuplung a csigatengelyt leoldja a csigakerékről? Mert másképp nehezen tudom elképzelni a dolgot.
Hapsinak ajánlom ezt a postot, egy motorikus alkatrész takarítását. Hogy nem motorkerékpárról van benne szó, az más téma ;) Van néhány fűnyírónk, többek között egy MTD gyártmányú, négyütemű, fűgyűjtős. Sajnos gyengélkedett, aludtak benne a pónik. A légszűrőt[...] Bővebben!Tovább »
Bocs az amatőr kérdésért, karburátor tisztítás maitt érdeklődök.
Végül úgy döntöttem, hogy emgpróbálo saját magam.
Tecumseg 3.5 le, sajna nincs fényképezőgépem most.
Ugye a karburátor tisztítása a kérdéses. Amiben szinte biztos vagyok, hogy eredetielg fűnyírómotor lehetett, csak át lett alakítva kapálógépre. A karbi felett van egy lemez, oda fut pl a gázbowden is, meg van állítócsavar is gondolom max fordualtszám és alapjrat miatt.
Az úszóházat sima csavar fogatja fel, nem rugós.
A kérdés az, hogy elég annak a csavarnak a lyukai megtisztítani?
Van még ebbe fúvóka?
Ha majd jó lesz a telefonom, akkor lesz fénykép is.
Egyelőre a kérdés csak anyni, hogy létezik oylan tecumseh karbi amiben van alaul ez a csavar lyukakkal, ami fúvókának is nevezhető?
Az úszóház felfogoató csavar fölött abban a tengelyben van vlami műanyag csőszerűség, ami a karburátór belsejében kicsúcsosdik, de az eléggé üreges, nem hiszom, hogy azt ki kéne venni.
Mert néztem vidót és sok karbin van a karbi oldalán egy kicsavarozható fúvóka, ezen a karbin ahogy nézem csak a helye van ott, nincs benne.
Kérlek erősítsetek meg abban hogy a briggs quantumoknak nincs szelepszárszimmeringjük ugye? Ez csak a komolyabb nagyobb motorok velejárója ha jól tudom...
Sokan azért nem postáznak, mert már megégették magukat. Elküldték a csomagot, a megrendelő közben meggondolta magát. Csomag vissza, postaköltség feladóé.
A másik véglet, amikor azt kérik, utald el előre a pénzt. Ez sem jó.
A köztes megoldás az lenne, hogy a postaköltséget előre elutalni, a többit akkor fizetni, mikor megjön az utánvétes csomag. Így egyik fél sem kockáztat nagyot.
Sziasztok! Magam is jártam már úgy a Jófogáson. Oda is írta, hogy nem postáz, beszéltem is vele telefonon. Ugyanezt megerősítette. Pedig nem nagy csomagról lett volna szó. Akkor mondtam magamban: b..zdmeg. Azóta is árúlja a hülyéje talán. Vagy mégsem kell annyira a pénz neki.
Sajnos ugy látszik nagyon sokan csak hirdetnek de eladni nem akarnak. Én is jártam egy ilyen hirdetővel egy permetezőt szerettem volna venni. Több levélváltás meg igéret után sem küldte el az átut ugyhogy kerestem egy másikat.
Ez olyan mint a piacon a félig rothadt banán ugyanazért az árért van kint mint a jó gyümölcs de hogy mik az elképzelése az eladónak arra még nem sikerült rájönnöm.