Tudja valaki. hogy Corolla Verso esőérzékelőjének az érzékenységén lehet-e valahogy állítani? Mert a mostani beállítás mellett sajnos elég sűrűn töröl, már kis mennyiségű eső esetén is,és úgy tűnik ezt a "víz néküli" törölgetést az ablaktörlő nem szereti.
Lehet az is, hogy amikor működés közben lehúztad a kábelt, az elektroinka ezt valami rendellenességnek érzékelte, beírta magának. Ilyenkor pár menetciklus után, (ha azt érzékeli, hogy a hiba nem jelentkezik többször) visszaállítja a dolgokat, a MIL lámpa kialszik, és a különböző működésbeli beállítások is visszaállnak az eredetire.
Eddig hibátlanul teljesítő 2003-as Yaris 1.4 dízel most egy kicsit beteges!
2 napja használtam a kocsit, akkor nem vettem észre semmi különöset.
Ma is voltunk vele, és a garázsba állás után egy kis karbantartást végeztem rajta (az ajtózsanérokat, és zárakat fújtam be WD-40-el)
A lényeg: kilométeróra állás ellenőrzése utás a gyújtást levéve, a motortérből egy halk búgó-zümmögő hang eddig néhány másodpercet követően egy kattanás után abbamaradt, most viszont folyamatosan búg.
Először azt hittem hogy én rontottam el valamit, mert kulcs befújása után néhányszor egymás után ráadtam-levettem a gyújtást. Mivel keveset használom az autót lehet hogy már nem most kezte ezt a jelenséget, csak most vettem észre.
Nem hagyott a dolog nyugodni, ezért levettem az akkusarut. A zümmögés elhallgatott, és ha visszaraktam a sarut csendben maradt. Gyújtás ráadás-levétel után, és motorindítás-leállítás után mindig adta a hangotfolyamatosan.
Megtaláltam mi adta a hangot: a magasnyomású szivattyúban lévő elektromos valami. Erről zümmögés közben
(álló motornál) lehúztam a gyorscsatlakozót, csend lett, de innentől kezdve a motor indulása után világított a motorhiba jelző lámpa.
Az autót kipróbáltam először nagyon óvatosan, azután egyre bátrabban pörgetve a motort. Jól megy, viszont egy kicsit becsörög a motor, amit eddig nem hallottam. Gyanítom hogy nem a képen látható alkatrész a ludas, hanem ami az áramot kiadja. (relé, motorvezérlő)
Jövő héten tudja megnézni egy szaki addig szerintetek lehet használni?
Régebbi hagyományos motorok nem jelentenek akadályt, de ez igen!
Akkor szerintem ez nagyjából jónak tűnik,bár megmondom őszintén,én sem mértem még így meg sosem.Ami furcsa,hogy lemegy 13,00V-ig.Ha van ismerősöd,ilyen kocsival,és rá lehet beszélni egy próbakörre,azt is meg kellene mérni,de egy kicsit gyanús a generátor fesszabályzója,amit persze biztosra én sem állítok.
Megmértük a felszültségesést a sebességváltás esetében. Normál üzemmódban 14,2-4 között mozgott. Sebességváltásnál visszaesett 13.0-1-re majd újból visszaállt a normál feszülségre.
Mondok valamit. Toyota Corolla Versomban (2003. évj., 1.8 VVT-i) 322 ezer km van, és gyári a lánc. Olajat kicsit eszi, fogyasztása 8 alatt vegyesben (inkább város). Teljesen meg vagyok elégedve a dologgal, nem kell aggódni. Ha azt a 190 ezer km-t nem tiltásközelben tették meg, még várhat rátok párezer boldog kilóméter. Ez az én tapasztalatom.
Abból indulok ki, hogy ha egy 3 éves autónál bevallják a 190 000-et, akkor az igaz is lehet. Ha már tekergetik, miért tekergetnék "csak" 190-re, miért ne rögtön 90-re? (Ahogy kinéz az autó, hihető lenne a 90 is.)
Még egyszer: ezek a benzinesek láncos motorok, nincs bennük vezérműszíj. Nem tudom máshogy írni. Vezérműszíj helyett vezérműláncot használnak, aminek élettartama hivatalosan megegyezik a motoréval. Hosszú évekig a toyotaklub fórumán laktam, ott aztán volt minden eset, de láncszakadásra nem emlékszem. A Toyota már megelőzte a vezérműszíj-szakadást azzal, hogy nem tesz szíjat a benzines motorokba.
Rámszakadt egy megfázás és fáj mindenem, úgyhogy lehet, h félreértelek, de
"hiba esetén meg hívsz assistance-t"
Egy vízpumpa még határeset, de egy vezérműszíj szakadása már egy kicsit neccesebb dolog, a saját érdekedben illik megelőzni.
"Ha gondolod, mondhatod a szerviznek, hogy nézzék meg, hogy állnak a szíjak"
Egy vezérműszíj szemrevételezése után szerintem egyetlen épeszű szervizes sem fogja felelősséggel azt mondani, h használd nyugodtan tovább.Én legalábbis nem találtam egyet sem, pedig elég sok márkához volt már szerencsém.
"A leendő autód is gyerek még, nem fog szétesni 200-nál."
Mobil-autós szervizes azt mondta anno, h ha normálisan szervizeltek egy Toyota-t, akkor nem lehet megmondani, h 160 vagy 260 van benne. Ez igaz is, de én pl ezért cseréltettem az összes kopó alkatrészt, beleértve a vezérlést is.
"Hiába, nagyrészt szíjas motorokon szocializálódtam. :-)"
Szerintem ez is az. A saját véleményem az, hogy hívj fel egy szervízt és kérdezd meg, mert a magam részéről nehezen tudom elképzelni, hogy 190ekm környékén a komplett vezérlést ne kelljen cserélni. (Most a "visszatekergetés" című nemzeti sportágat már ne is emlegessük. Ennek okán, én használt autóban mindenképpen megtenném.). A kérdésedben megfogalmazott pl vízpumpa cseréje egy érdekes kérdés, szerintem 190ekm-nél az is cserés. (Abból a feltételezésből indulok ki, h a 180ekm-es szervízt nem csinálták meg, mert ha jól tudom, akkor ott kellett volna lennie egy "nagyszerviznek". Ami viszont nem tudom mit tartalmaz az 1,6-es benzinesnél.)
Nen ismerem az 1,6-os motort, de az asszony 2literes d4d-jén a vezérléssel együtt cseréltettem a vízpumpát, így volt egyszerűbb és az a 30eFt nem kenyérre kellett.
A francia paripákról nekem sincs jó véleményem, de a másik két náció is kezd elmozdulni ebbe az irányba, bár ez piacfüggő is.
Hát, én is ebben bízom, ha már a család félretett pénzét belenyomjuk. De sebaj, ha vágyom egy kis franciás szívásra, a 21 éves AX-em még mindig megmarad. Igaz, az kompletten olcsóbb, mint ehhez egy garnitúra gumi. :-)
Azt hiszem, a kézikönyv szerint ezek állapotát vizsgálni sem kell, hiba esetén meg hívsz assistance-t. Ha gondolod, mondhatod a szerviznek, hogy nézzék meg, hogy állnak a szíjak. Az autómban 220e fölött van, minden szíj, vízpumpa, stb. eredeti a kocsiban. 2002-es Corolla 1.4 van itthon, ami nem eredeti a nyilvánvalókon (szűről, fékek, izzók) kívül, az a következő: 1 db toronycsapágy, 1 db váltócsapágy. A leendő autód is gyerek még, nem fog szétesni 200-nál.
Köszi az infót! Hiába, nagyrészt szíjas motorokon szocializálódtam. :-) És akkor hogy vannak azok a dolgok, mint például vízpumpa, egyéb szíjak, stb? Szóval ami öregszik-kopik, tehát cserélni is kell, és lehetőleg nem az út szélén. Vagy ez tök más filozófia? (Eléggé hozzászoktam, hogy amit a németek, meg a japánok két csavarral meg egy sasszeggel megoldanak, ahho z franciák három szelepet és két nagynyomású gumicsövey építenek be. :-) )
- 30 ezrenként esedékes szerviz: olaj- és olajszűrőcsere, fékfolyadék, pollenszűrő
- 60 ezrenként esedékes karbantartás, amit nagyszerviznek szoktak hívni: olaj- és olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gyertyák cseréje, fékfolyadék, plusz ilyenkor szokták javasolni a váltóolaj lecserélését.
Ezek a karbantartási kézikönyvben is szerepelnek, tévedés jogát fenntartom. 190 ezernél egy kitolt nagyszerviz aktuális lehet, ha 180-nál nem csinálták meg. Ha nem szervizkönyves a kocsi, akkor mindenképp megejteném. Márkaszervizben max. 50e körül meg kell állnia, nekem az utolsó hasonló szerviz (180-nál) úgy emlékszem, 38e volt. Nyilván maszek szerelő olcsóbban megcsinálja, de én kimondottan márkát ismerő szerelő híján márkaszervizbe mennék a kocsival. Ha te is így gondolod, kérd az "Optifit" alkatrészeket, amik tulajdonképp felirat nélküli gyári alkatrészek, jó minőségűek, simán kibírják a csereperiódust, viszont olcsóbbak, mint a gyári alkatrész. Vezérlést ezeken nem kell cserélni, láncos motorokról van szó. A levegőszűrőt és a pollenszűrőt illik mindig ellenőrizni, koszolódás esetén cserélni. A váltóolaj cseréje ahogy írtam, nem kötelező, de párezer Ft az egész, és javít a kapcsolási érzeten.
Kedves Fanok! Toyotára nyergelnénk át, de semmi tapasztalatom nincs a dologban, az elmúlt 10 évben franciában utaztunk. Nejem kinézett egy viszonylag új, de sokat futott Versot. Nekünk pont megfelene, mert a nagy autó kell, de nálunk annyira nem futna sokat, szóval előbb-utóbb "utolérné magát". :-) Na, mindegy, nem ez a lényeg. A lényeg, hogy van benne 190e km, ami egy ismerős szerelő szerint azt jelenti, hogy itt a második nagyszervíz ideje. Ez nem gond, csak mégis mennyit adjak hozzá az árhoz? 2009-es, 1,6-os, benzines a gép. Minden segítséget szívesen fogadok, előre is köszi!