A német termék ismertetőből semmit nem értek, nekem még orosszal tömték a fejem.
1. Szóval akkor várjak amíg kiadják TrainController valamelyik új részét...... ki tudja mikor jelenik meg és mennyiért..... :( Addig meg a hagyományos módon multimausal tudok a Z21 keresztül vasutazni.
2. Szerzek egy pc csatolót (Pl:Digi toolsos DigiPC-S88-USB) meg egy ingyenes progit, vagy a TrainControllert és vezetékkel összekötöm a laptopot a Z21-el és mehet a pályaszerkesztés meg az autómata üzem is akár.
A programokat honnan lehet megszerezni olcsóbban a bolti árnál??
Melyik ingyenes szoftvert ajánlanátok? Lehetőleg magyarosítottat.
Kicsit terhelem ezt a topicot, de hátha van másnak is ilyen kérdése.... és akkor elég csak visszaolvasni és meg van az információja.
A Freiwald cég fejlesztőinek nyilatkozata alapján a TrainController "Bronz" következő verziója alkalmas lesz rá, s ezt követően az "Ezüst" és az "Arany" is.
Majd kijavítanak akik rendesen tudnak németül. :-)
Ezek szerint még nem tudja. Gondolom, talán az ethernet port kezelés miatt.
Bár, ha meg kompatibilis a régebbi rendszerrel, akkor Xbus-on keresztül most is működnie kellene.
De belegondolva, nem biztos, hogy érdemesebb egy régebbi PC csatoláshoz visszalépni.
A Train Controllert használják Hamburgban a Miniatur Wunderlandban és Keszthelyen a Történelmi Vasútmodell Kiállításon. Gondolom ennél jobb ajánló nem kell, bár ez fizetős program.
Nach Aussage der Entwicklerfirma Freiwald werden nach "TrainController Bronze" auch die anderen Ausführungen ausschließlich aus dem Vertrieb der Fa. Freiwald "TrainController Silber" und "TrainController Gold" ebenfalls mit der Z21 betrieben werden können!
A megfelelő CV-t kell átállítani, ha 10745-ös cikkszámú dekódered van*, akkor a 113-as (előre) és 114-es (hátra)(nullától tizenötig lehet állítani mindkettőt). Ehhez be kell mászni a Multimaus menüjébe, és ott Program, majd CV módosítás ("CV modification"), beírod a CV számát, majd OK, beírod az értéket és megint OK.
*Ha nem, akkor a dekóder leírásában kell megnézni (azt elvileg kezdőkészlethez is adnak), vagy cikkszám/típus alapján keresni CV tábázatot.
Segítséget kérnék tőletek. Teljesen kezdő vagyok a digitális modellezésben. Mozdony fényerejét szeretném megváltoztatni, de nem tudom hogyan lehet. Roco kezdő készletes dekóderem van és Roco Multimaus. Roco M61 és M62 gépekben van a dekóder. Nekem túl halványnak tűnik a fénye. Esetleg lehet kapcsolni a tompított-távolsági világítást is?Előre is köszönöm a segítségeteket, akár privátban is!
A Z21-hez nem adtak programot, viszont adtak egy wi-fi-s tp-link-es routert. Azt írja a Z21 leírása, hogy ezen keresztül lehet tábla pc-vel vagy androidos telefonnal vezérelni. A gyenge nyelvtudás és az őrült sok magyar leírás miatt kissé megrekedtem azon a kérdésen, hogy
hogyan is kéne vezeték nélkül a Z21-et laptoppal vezérelni.
Milyen programmal lenne a legjobb használni? Van-e magyar nyelvű program esetleg, vagy magyar leírással rendelkező?
A train controller programról milyen a vélemény? Használható, szuper, vagy a futottak még kategória? Rocomotion jobb?
Pc-vel vagy X-Bus-on keresztül kapcsolod össze (ehhez kell egy RS232-es vagy egy USB-s PC csatoló), vagy LAN-al (gondolom routeren keresztül). A szoftver lehet fizetős pl. Train Controller, vagy ennek butított verziója a Z21-hez adott Rocomotion.
Asszem a Multimaust a sehogy módszerrel lehet beledugni a Z21-be, elolvastam a Manualt, az X-bus csatlakozóba kell dugni.A PC-ről sajnos nem nyilatkozik, de gondolom Rocomotion, vagy valami hasonló vezérlőszoftver összebarátkoztatható vele.
1: mert, lévén kisebb, mint a ROCO, ezért nincs rajta. Kicsit masszívabb az a fél raszteres tüskesor, ami a csatlakozója, mint a ROCO-é, eléggé "passzentosan" van a helyén, nincs szükség a csavaros rögzítésre. A forrasztási felülete is némileg nagyobbra sikerült.
2: Azzal a táppal semmi gond nem lesz, mint írtam, még 14V DCC sínfesz esetében is biztonsággal működteti a váltót a dekóder! Egyre kell vigyázni, egyszerre kettőnél több váltó ne álljon át, mert "leülteti" a kisebb tápokat! Értsd, egy címen kettőnál több dekóder ne legyen! (A még kisebb ROCO táp esetében egyszerre csak egyet szabad használni, de ez igaz a gyári ROCO dekóderre is!*)
3: Nem, azoknál kisebb, 33*18mm, így szerintem nem lesz gond vele.
*: ez csak akkor igaz, ha a váltódekódereket úgy használjuk, hogy a parancsot és a tápellátást is a sínjelről oldjuk meg. Olyan váltódekóderek esetében, ahol lehetséges külső 16V váltófeszültségről táplálni a dekódert, hogy csak a parancsokat kapja a sínjelről, ott ez a korlátozás nem érvényes! Ebben az esetben az alkalmazott külső trafó terhelhetősége a határ.
A ROCO GeoLine váltódekóder (ROCO 61196) és a CSM230RG esetében a külső betáplálásra nincs lehetőség, lévén ezek az eszközök nem a nagy terepasztalokra születtek, mindkettő arra lett tervezve, hogy plusz huzalozás, "villanyszerelés" nélkül, könnyen üzembe lehessen helyezni. Ekkor viszont ezzel a korlátozásal együtt kell élni. A ROCO bölcsen hallgat arról, hogy még az erősítőjének maximális kihasználtságát alapul véve sem lehet egyszerre 3 GeoLine kitérőt átváltani a 61196 dekóderrel (meg a CSM230RG-vel sem!), ha egy vonat mozog a pályán, vagy egy hangos gőzös áll a peron mellett pöfögve, indulásra várva. Ugyanis túl fogjuk így lépni a maximális áram korlátját.
A többit e-mailben, nem nagyon vagyok már index közelben.
A váltódekóder témához egy kis kiegészítés. Elkészült a CSM230RG, jövő héttől van belőle, 3.600Ft lett az ára. ROCO GeoLine váltókhoz eszközdekóder, és némi kis turpissággal sikerült elérni, hogy 14-21V DCC sínfeszültségről is biztonsággal kezeli a váltókat! Vagyis azoknál is működik, akik kímélendő a modelleiket, és mozdonydekódereiket, csak 14-16V sínfeszről járatják a rendszert!
Azt továbbra is fenntartom, hogy 3-3,5A terhelhetőségű tápról (Roco10725 trafó, vagy laptop töltő) is max. 2 váltó álljon át egyszerre, a kis ROCO tápról hajtva meg lehetőleg csak egy! Ugyanis a ROCO hajtóművek áramfelvétele szór: van, amelyik 0,5A-rel már áthúz, de van olyan, amelyik simán beszipkáz több, mint 1A-t!
Sziasztok! Sikerült szert tennem egy Fuggerth V43-asra amit egy Lenz Standard-del szeretnék használni de kisebb sebbeségen rángat. Mechanikailag szétszedés után illetve az analóg próba után nincs baja. Tudna valaki segiteni hogy melyik CV-ket kellene módosítani a szokásoson kivül (Max sebbeség, gyorsulás lassulás)?
"...de van egy rejtélyes CV, a CV9, amiről csak annyit írnak, hogy "Wiederholrate", vagyis ismétlési sürüség. Lehet, hogy ez hat a mintavételezésre, de nem találtam egyik leírásban sem, hogy hogyan."
Pontosan így van, ahogy azt írtad. Azt a gyakoriságot állítja, amikor megszakad a motort vezérlő PWM jel a backEMF mérés idejére. Bővebben a Zimo MX dekóderek használatijában találod meg, vgy a Tran dekóderekében (utóbbiból találsz magyar leírást is a honlapomon, ha nem baj).
A Lenz dekóderek esetében ezt az értéket szintén a CV9-ben lehet macerálni (legalábbis a Silver+ kivitelnél), csak korlátozottabban, mint a két osztrák gyártónál. Az ESU-nál, (meg azoknál a gyártóknál, akik az ulmikat szoftverét vették alapul) azoknál sehogy. Nem is ideálisak egy-két motorhoz, pl. a Bühlerhez sem.
Ne haragudj, de ez a kijelentés egyszerüen nem igaz.
Először is melyik Lenz dekóderről írsz? A régebbiek és a modernek között nagy különbség van a CV-k kiosztása tekintetében. Másodszor is mindegyikben lehet választani nagy frekvenciás és kis frekvenciás PWM között. Az újabbakban (GOLD, SILVER STANDARD) a CV50-es 8-as bitje teszi ezt. 19Hz és 23kHz között választ. A 19Hz-re rezonálhat a mozdony, akár a doboza, akár más, 23kHz-nél ha rezonál is, nem hallod.
Megjegyezném, hogy a PWM frekvencia mellett hangot adhat ki a szabályozás mintavételezési frekvenciája is. Más gyárak ezt is engedik beállítani bizonyos határok között. A Lenz erről nem ír, de van egy rejtélyes CV, a CV9, amiről csak annyit írnak, hogy "Wiederholrate", vagyis ismétlési sürüség. Lehet, hogy ez hat a mintavételezésre, de nem találtam egyik leírásban sem, hogy hogyan.
Még este próbáltam rákeresni én is a neten, de nem jutottam előre. Egyetlen német fórumot találtam, ahol más is kérdezett ugyanezzel a típussal kapcsolatban, de amúgy nem csak a Lenz, hanem a google se nagyon tud róla...