A gyújtásvezérlő egy elektronika, nem biztos, hogy így hívják, a gyújtótrafó alá van szerelve, és egy kábellel van a gyújtáselosztóra rakva, ezt a kábelt mondtad, hogy húzzam le a ledes vizsgálathoz.
A gyújtásalaplapot hogyan tudom kicserélni?
Ki kell szednem az egész gyújtáselosztót?
Nem csináltam még, és nem tudom, mi a helyes menete!?
"Nem ad szikrát, és szerintem az ac sem kap áramot.2
A kettő összefügg. Ha nincs gyújtás primerjel, akkor az AC sem megy. Valószínűleg az elosztóban lévő jeladó a hibás. Ellenőrizhető egy leddel, a középső és a barna kábel közé kötve polaritáshelyesen. Villognia kell indítózáskor. Mi az a gyújtásvezérlő?
Egyszer csak megállt a a corsám motorja. Nem ad szikrát, és szerintem az ac sem kap áramot. Kompjuter nem villoog ki hibát, csak a 12-t, cseréltem is benne másikra, nem segített, biztosítékok jók. Az érdekes az, hogy amikor a gyújtást ráadom, akkor egyet szikrázik, és az ac is kap egy pillanatra áramot, de az indítózáskor már nem! Gyújtásvezérlőm is van, azt átrakva sem változik. Mi lehet ez, relé? Mit nézzek meg? Gondoltam a gyújtás alaplapra, ac relére, gyújtótrafora, de valamitől egyszerre nem jók!? Pára lecsapódás esetleg, de hol nézzem meg?
Nem fogok nekiállni sem kilépőfénynek, sem kilincsfénynek.
Ha lett volna ilyen gyárilag, akkor már keresném is, de így nem fogom.
Maradok az Opel által alkalmazott megoldásoknál.(a műszerfal led fény nem számít annak, de az normál esetben fel sem tűnik.)
Két dolgot szeretnék még megcsinálni.
Az egyik a slusszkulcs keresőfényének ledessé alakítása. Korábban OmegaTD nevű fórumtárs írta, hogy lehetséges, de azt nem írta, hogy hogyan.
Esetleg ha ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod, vagy bárkinek, akkor azt megköszönném, ha megosztanád.
A másik dolog az első fényszórók állítható magasságúvá alakítása.
Állítókapcsolóm van, csatlakozóm is, állítómotorom is, meg fényszórót is tudnék szerezni, de a bekötésről fogalmam sincs. Azt tudom, hogy valameddig eleve be van kábelezve ez a részleg, de azt nem, hogy meddig.
Ezek után jön a távirányítású központi zár és riasztó, megvan a komplett szett, de ez már autóvillamossági ismerős munkája lesz.
Egy B corsa 1.0 12v 97-es évjáratról lenne szó. Gyárilag nem szervókormányos. Megoldható az utólagos beépíése? Nem tudom helyes-e az infó hogy ez elektromos szervós?
ugye nekem most B vecim van, ezen pedig létezett ilyen kilépőfényes kárpit. Komplett cseréltem mind a 4et.
Anno az f astránál az ajtók aljára ragasztottam kb 25cm-es 2mm vastag fehér szilikonos led csíikot. Ez teljesen vízhatlan. Ott annyival "bonyolítottam" meg, hogy mindig csak az világított amelyik ajtó nyitva volt.
Aztán kerültek a külső kilincsbe, a kilincs alá kék ledek (kék volt a kocsi is), amik a távos nyitást követően 10mp-ig világítottak. Mutatós volt. :)
Szia!Segitek és roppant tömören:hengerfej -le,és sikbamarás,uj termosztát gyertya+ kábelek,pillangószelepházat csili-vili-re takaritani és az alapjárati léptető motort megjáratni esetleg csere!!!!!!!!!!!!!!!és csodás lesz a csoda.Üdv
Nem a nyitva maradás miatt tartok a fix pozitív száltól.
Csak láttam, hogy hajlandó összeugrani a belseje ( bár ezt most igyekeztem kiküszöbölni ), és akkor lecsukva is világít folyamatosan.
Távábbá a rézlapok hajtogatása közben párszor előfordult, hogy 2-3 felnyitás után egyszercsak égve maradt.
Elvileg ez nem fordulhat elő, gyakorlatilag valamiért mégis nyugtalanít.
Furcsállottam, hogy simán felnyitható volt és eléggé könnyen le is csukódott.
Szétszedéskor megláttam, hogy a fedél két belső sarkánál a 'zsanéroknál' két rugó van, amik kicsúsztak a helyükről. Valószínűleg régóta így lehettek, mert már a szivacson is nyomot hagytak. Visszatettem őket az eredeti helyükre, továbbá biztos ami biztos alapon rögzítettem is őket.
Így a fedlap kicsi emelés után felcsapódik, majd egy enyhe lemozdítás után visszacsukódik.
Annyit okoskodtam még, hogy az izzók mögötti sárga műanyagot leburkoltam alufóliával, amolyan foncsor gyanánt. Csodát nem tettem vele, de egy picit talán határozottabb fényt ad.
Emlékeztem a kilépőfényre és nagynehezen el is hessegettem a gondolatát a fejemből. Erre most előhozakodsz megint vele... úgyhogy légyszíves pukkadj meg :P Már meg is néztem, hogy a B Vectrákban hogy volt megoldva.
Egyenlőre nem látom át. Egész kárpitot cseréltél? Mert gondolom az teljesen más alakú. Vagy netán meg lehet oldani a 'zseb' rész cseréjével?
Már attól tartok, hogy ajtónyitásra lemerül az akksi, annyi mindent kötök már oda :D
Jaaaa, így már minden világos. Én azt hittem, hogy az általam mutatott kapcsolósor univerzális, vagyis felszerelhető utólagosan bármely Opel kormányra. Ezért nem is értettem a felfogatását.
Nos, akkor a dolog tárgytalanná vált, bármennyire is fáj érte a szívem. Nem fogok a rádió miatt kormányt cserélni....egyenlőre.... :)
nekem is állandó táp van neki, soha nem maradt még úgy, mert ha a napellenző le is marad hajtva...vagy mi :D az ugye megszokott, de ha felnyitod a tükör fedelét, az már úgy eléggé "belóg".........meg valahogy az olyan automatikus hogy felnyitod, pattanást nyomkodsz, sminkelsz borotválkozol, és lecsukod.... :D
jah, ha jól emlékszem, említetettem a kilépőfényes ajtókárpitot is :D :D
F Astrához két fajta szerelési könyvet adtak ki. Az elsőt még az 'elején', majd egyet nemsokkal a 'facelift' után. Nekem az újabb példány van meg, azt írja, hogy 1996-os kiadás:
Ezekkel a motorokkal foglalkozik:
Szerintem keress rá G Astra szerelési könyvre, abban már tutira foglalkoznak az általad keresett motorral, mert abban jóval elterjedtebb volt.
Az alábbi írásomért bocinyuszi vonható felelősségre :D
Miután megemlítette a Vectra féle napellenzőket, azóta nem tudtam nyugodni :)
Beújítottam ezt a két példányt. Kicsit lerúgottnak tűnnek, de gondoltam lepucolom, kis kábelezés, felpattintom és kész. Nem hittem volna, hogy ez egy egész napomat igénybe fogja venni :P
Kipucoltam őket, de sajnos a próbán elhasaltak. Egyszerűen nem működtek. Az egyik (mint utólag kiderült) kábelszakadásos volt, a másiknak pedig össze volt esve a belseje.
Csak picit kellett szétszednem...
Új kábelek, forrasztások és a belső réz lemezeket is újra kellett hajtanom. Mindegy, legalább egy kicsit masszívabb lett, mint volt.
A végeredmény viszont olyan, mint amilyenre vágytam. Megint egy picit okosabb az Astra :)
Pedig egyszer azt hittem, hogy bukóra van ítélve a project: Más alakúak és más méretűek ezek a napellenzők, mint a gyáriak. Szerencsére kis okoskodással ezen is lehetett segíteni :)
Fix pozitívot kapott, így bármikor világít, de erősen gondolkodom egy gyújtásfüggő pozitív szálon.
Segitségeteket szeretném kérni olyan szerelési könyvet keresek amiben benne van opel astra F 1,6 16v ecotech motor 97.ÉVJÁRAT. Tesom vet egyet és elég sok baj van vele kéne bele gyertya fogy a víz néha 3 hengerezik úgy hogy jó lenne egy szerelési utmutató
SEHOL SEM TALÁLOK olvasgatam vissza felé a forumot de nem találtam!
/A régi opelom is c16nz motorut is magunk csináltuk de ez mássab./
Tisztelt Fórumtársak,a napokban vettem egy opel astra H 1.7-es diesel autót (2008),és szeretnék motorolajat cserélni,milyen olajat javasoltok(Tapasztalatok alapján). A Dexos 2-esról sok jót nem hallottam esetleg más olajat tudtok-e?
Sziasztok! Ismét én a Saab fórumról! Akiknek GM,Saab motoros Vectrája (2.0T 2003-2009,1.9CTDi vagy 2,8T) vagy Signum 2,8T -2.0T modellje van és tuningolni szeretné figyelem! Megvan a végleges időpontja a Maptun budapesti tuning napoknak! Április 2-5 között lesz
Köszönöm. Beszéltem a szerelőmmel, végül is át lesz majd szépen nézve minden, hogy valóban hol lehet a gond és miért jelez lambda szonda hibát. Lehet, hogy tényleg tök máshol van a hiba.