Szeretném,ha segítene valaki,mert a napokban hengerfejes lett a Cromám.(1.9 TDI). Az a gondom,hogy miután hengerfejes lett az autó,fellforrt a vízem,nincs fűtés,hideg volt a hűtő elöl. A probléma az,hogy állt az autó kb 3 órát, és elsem indult,meg sem forgatta a motort.Olyan mintha megragadt volna a motor. Utána megnézettem egy szerelővel,ő azt mondta hogy rakjam 5 fokozatba a váltót,és toljuk meg hátra az autót. Meg is toltuk,és forog hátra a motor.És amennyit hátra forgattuk a motort,annyit tudtam forgatni előre önindítóval,utána megállt újra a motor. A kérésem az,hogy ha van valaki szakember aki tudna segíteni hogy mi is lehet a baja az autónak. Köszönöm!!! Petya!!!
Hi. A leírtak alapján az izzító relé betápja nem megfelelő helyről kapja a +12V-ot. A Fiatokban van egy nagyáramú relé ( általában 30A-os ) amely a gyújtáskapcsolóval bekapcsol, de önindításkor minden felesleges fogyasztót kikapcsol. Pl: műszerfal világítás, rádió, stb. Ha ebben a körben nem találod a hibát, akkor vigyél ki egy plusz szálat a gyújtáskapcsolóról. A régi betápot az izzító reléről vágd le, és szigeteld. Ha van beépítve riasztó, akkor lehet annak is egy belső reléje bekötve a körbe. Üdv Kapi
Probáltam másik croma relét ami egy müködö cromából való.Annál indítás után is rajta marad pár másodpercig.Átraktuk az én cromámba ott pedig leveszi indításkor az ízzítást.Ezért találom furcsának az egészet.
Akkor olyan a reléd ami indításkor automatice lekapcsolja az utóizzítást, van ilyen is, olyan is... Egy jó állapotú idtd motornál felesleges az utóizzítás...
Néhány TDI típusban -5 fok alatt nincs is izzítás... Ne foglalkozz vele, legalább többet bírnak az izzítógyertyáid.
Üdv,mindenkinek.Lenne egy kérdésem,1.9 tdid croma ízzítás. Ha megvárom a vsszajelző lámpa elalvását és utána indítok akkor az ízzító relé lekapcsól.Ez normális? Én úgy tudtam,hogy a lámpa elalvás után indítok akkor is végigmegy az ízzítás. Vagy nem jól tudom? Válaszokat köszönöm.
Hi. 1991-ig KKK, utána Garret gyártmányú változó geometriás turbót szereltek a Cromákba. A mellékelt rajzon ez utóbbi látható, ha minden igaz ilyet is bontok nemsokára. Az akkori összes Fiat és Lancia motorok blokkja gyakorlatilag azonos (Regata, Ritmó, Tempra, Tipo, Croma, Delta, Prizma). Ezekből válassz. Habár nekem is van vízhűtéses turbóm is amelyet egy általam vásárolt és lábon hazahozott Cromából szereltem ki. A 2,5-ös turbója nagyobb légtömeghez méretezett. Biztos tudod a dízel motorok teli szájjal szedik a levegőt. Üdv Kapi
Hy mindenkinek! Fiat temprámat szeretném kicsit átépíteni és az érdekelne, hogy a 91 utáni cromába (Td) milyen turbót szereltek? Illetve, hogy a 2.0 vagy a 2.5 Td turbója jobb ötlet-e bele?
Hi. Ezek a hibák csak elektromos km óra produkálja. Ugyanott ahol a régiekben a km spirál megy a váltóra ( a váltó hátulján a difi környékén ) oda szerelik be az elektromos jeladót. Egy db hatos csavar fogja. A jeladóból a műszeregységre menő vezetéket kell végig nézni, van-e kontakt hiba. Ha az jó, a jeladót kell cserélni. Ellenállás mérő műszerrel is mérhető. Üdv Kapi
Ám ha sikerül pótólni a lelkemben tátongó űrt, ami azt jelenti hogy hamarosan veszek megint egy Cromát mert már nem bírom tovább, akkor meglátogatlak és lerészegedhetünk! :))) Jókat beszélgethetünk Cromákról és pálinkákról... :)) Meg ami eszünkbe jut...
Szia! Köszi a választ! Keringeti a vizet, viszont a második variáció sajnos esélyes, hogy el van iszaposodva.. Most hogy cseréltem a termosztátot, tényleg átöblíthettem volna a radiátort..:( Na majd hétvégén vmikor megejtem, csak ne lenne ilyen hideg, még a garázsban se sok kedvem van szerelgetni :(
Elég retkes lehet az egész rendszer, pedig nyáron leengedtem a motorból meg a hűtőből mindent, most pár hónap mulva megint barna lötty kavarog a kiegyenlítőtartályban..
Nekem 2000 -es Cht-m van. Kérdésem : menet közben a kilóméter jelző leáll ... van amikor 10km és helyre áll de van mikor 30km s még mindig nem mér. egyszer mér egyszer nem. ez mitől lehet?