Majd meglátjuk, ki fogok még látogatni oda addig legalábbis tervben van, meg ugye rengeteg haver/barát/ismerős izgult rá a gylaogoljunk át a piliscsabai alagúton témára mióta megmutattam a képeket róla, megnyugtató, hogy nem kell sietni leszervezni a programot megvárhatjuk a tavaszt és a jó időt nyugodtan. :)
Valamerre a vonalon dolgoznak egyáltalán? Karácsony óta dorog környékén mindennel leálltak... nincs mozgás csak félbehagyott munkákat hagytak maguk után
A mv-nek, ahogy KFV írja nincs lehetősége az utastéri hőfok szabályzására.Max ki-bekapcsolás.De vigasztalódjunk azzal, kb 4o percet utaztam egy helyközi volánjárattal(kinai busz-szerűség)a közelmultban.(másodszor az eltelt húsz évben)Induláskor kinnt kb -5'C a bent kb -7'C!Az edzett ill. gyakorlott utasok szerint ez mindennapos!A sofőr leszálláskor annyit mondott igy működik a kínai légkondi! Ezt a hideget tegyük el a kánikula idejére!
A közép európai gázterminál dunaalmási telephekyéröl keresek fotókat modellezés céljából.Ha valakinek van fotója(vasúti téma)akkor tudna nekem küldeni emailben vagy ide feltudná tölteni a képe?
Valóban érdekes tanulmány, aminek számos eleme üdvözlendő, hiszen az esztergomi térséget Doroggal és Párkánnyal együtt már rég regionális módon kéne hatékonyan fejleszteni. Ellenben a Dorog-Esztergom vasút személyszállításból való kiiktatását és buszos személyszállítás megoldását nagy rossz iránynak tartanék. Bár az elővárosi forgalomhoz képest a külső szakasz kihasználtsága lényegesen kisebb, ennek ellenére helyi szinten jelentős, még a mostohább távolsági körülmények között is.
"A Dorog és Esztergom között alacsony kihasználtsággal közlekedő járatok a periférikus esztergomi vasútállomás helyett Komárom felé közlekedve tovább nagyobb tömegigényt elégítenek ki, és az 1-es vonallal való kapcsolódás miatt a vasút hálózatosodása, a kínálati viszonyok felé tett lépésnek tekinthetők. Valószínűsíthető, hogy a párhuzamos, jelenleg fő közlekedési szerepet viselő autóbuszok mind Esztergom, mind Nyergesújfalu irányából egy ilyen átszervezés által visszairányíthatók eredeti működési területükre, és a vasúttal nem kiszolgált perifériákon lehet velük növelni az utazási komfortot."
"Természetesen a lokálpatrióták érzékenységét joggal sértő elemeket különös gonddal kell kezelni, gondolhatunk itt az esztergomiak „elveszik a vasutunkat” érzésére. Visszatérve azonban a földre, sajnos azt kell gondolnunk, hogy Esztergom polgárait jelen pillanatban nem ilyen horderejű problémák foglalkoztatják."
A vonal fejlesztése során egyébként a II. ütemben kihelyezésre kerül az esztergomi buszvégállomás a vasúti mellé amolyan intermodális csomópontként, így sok buszos vonal fogja biztosítani a városon belüli és regionális közlekedést. Ennek a projektnek az előkészítése már olyan stádiumban van, hogy a megvalósításra kerülő elemeket majdhogynem készpénznek lehet szerintem tekinteni, tehát ennek megvitatása illetve kétségbevonása értelmetlen felvetés, mellesleg szerintem egy 30.000 fős város vasúti kiszolgálása elsőrendű szempont, még ha az állomás jelenleg szerencsétlenül távolabb van a központtól.
Rákosrendező – Újpest vonalszakasz átépítése 80 km/h sebességű kétvágányú vasúti pályára, Rákosrendező – Esztergom vasútvonalon a villamos felsővezeték megépítése, 10. sz. főút és a vasútvonal I. ütemben szintben épülő útátjárójának különszintűvé alakítása (Bécsi út), Piliscsaba – Esztergom vonalszakaszon korszerű elektronikus biztosítóberendezés elkészítése, Esztergom állomás átépítése úgy, hogy a személyszállítási és a SUZUKI teherszállítási funkció szétválasztásra kerül. Esztergom állomás meglévő üzemanyag töltő berendezés helyére áthelyezzük a Vértes VOLÁN autóbusz pályaudvart. Esztergom állomás felvételi épületének felújítása, átépítése.
A bazi nagy projekttáblák kb. 2 hete kerültek ki Aquincumtól Pilisvörösvárig minden állomásra és megállóhelyre. Elvileg 2014. végéig minden munkálatot befejeznek az érintett szakaszon a villamosítást kivéve, melynek csak az előkészületei történnek meg. Érdemes az alábbi linken található projekt PPT-t böngészni, mert nagyon sok érdekes információ van benne;
Amikor utoljára (Karácsony előtt) mentem Solymárról a 2-essel Nyugatiba, figyelmes lettem a solymári állomáson egy bazi nagy Széchenyi Terv táblára, ami már az Újpest vasúti híd-Pvvár vonalszakasz felújítását hirdeti. Ez mostanában került oda, vagy csak én voltam figyelmetlen?
A másik kérdés, h mostani állás szerint várhatóan mikor kezdődik a Solymárt is magába foglaló rész felújítása?
A Solymári vasúti átjáró kiváltása szerepel most bármelyik fázis munkálatai között (akár 2014-2020 között, ha egyáltalán lesz rá píz), vagy csak egy teljesen külön beruházásként valósulhat meg (egyszer majd) ?
Te jó Isten én ilyen szép helyen dolgozom? Csak tudnám ezt az éjjel miért nem igy láttam? Talán mert valamelyik nem a valóságot tükrözi? Pedig mind a két jármüvel találkoztam is. Sőt a 24-essen még km óra babrálássom is volt mert miért ne akkor romlik el mikor már kijáratás alatt van.
Hogyha egy bakterbódéban fél évet kell várni, hogy kicseréljenek egy vízvezeték-darabot, akkor egy ilyen típusú desiro javítás/átalakítás szerintem szóba se kerül...