Szia! Lehet EURO4 ha elektromosan állított VNT turbó van rajta,nem pedig vákuumos. Azaz 204Le nem 184Le. Egyikben sincs DPF szűrő. A szonda a füstöléshatár miatt kell.Emissziós szerepe van.
A motor M57N306D2 és EURO3, nincs koromszűrő rajta. Ez enyhe tudatzavar, mert amúgy csak EURO4-re írnak lambdaszondát, az enyémre meg valamilyen kalandvágyból mégiscsak tettek.
Holnapra a tank levételét terveztem, hogy hozzáférjek a szívó -visszatérő-mérő-höz.
Most teljesen elbizonytalanodtam... A kép alapján szerinted mi lehet a levegősődés oka?
A tanknál már a csőcsatit lehúztam a csövezés a szűrőig jó, tömör.
A tankba vezető csőből csak levegőt lehet felszívni, naná hogy a szivesebben sziv innen levegőt, mint a szívócsövön a nehezebb gázolajat! De ennyire béna lenne a konstrukció?
És miért csak most jelentkezett,ha itt a hiba?
Egy új szűrőt megvizsgáltam, simán át lehet fújni mindhárom csőcsatin minden irányba.
Leírás szerint csak akkor indulna a tank felé a visszatérés ha a gázolaj eléri az 50 C fokot...
Van egy BMW330Cd-m, 2004-ből. Olajcserekor volt hibaolvasás, és lambdaszonda hibát írt be, ami törlés után gyorsan visszajött. A motor működésében nem érzek változást (évente azért kétszer olvastatok és a múltkor még jó volt), check engine lámpa nem világít. Mit csinál a dízel motoromban a lambdaszonda? Baj, ha nem cserélem azonnal, csak néhány hét múlva? Mitől ilyen retek drága?! Listaáron majdnem egy 100-as a drágaságom.
Csak azért bosszantó, mert belepróbáltam a tulaj előtt egy garantáltan jó hozamszelept, amivel viszonylag jól ment a motor. Megbeszéltük hogy OK, új hozamszelep...
Erre elkezd a járgány dadogni, nagy kövér légbuborékok a szűrőből...
Csak akkor hagyta abba amikor a visszafolyót gázolajba merítettem, tehát onnan szipkázta a levegőt. Ugye ez a szűrőbe vissza van vezetve, onnan a tankba . Ettől kezdvbe csak kannázva indul és megy a motor. Keresek képet...
Én hátul nem mertem babrálni arra gondolva hogy még használható a szelep tisztítás után.
( gondoltam a menet esetleg beragasztva, a rugóerő beállítva...)
Még egy kicsi erről a rendszerről:
Ruzsa János javasolta hogy a kisnyomást esetleg megmérhetem az üzaghőmérő helyén.
Kivettem az érzékelőt, ( a henger nyomásveszteségmérő gyertyaadaptere pont ez a menet, gondoltam használható lesz egy mechanikus órához ) de az érzékelő két teret is elválaszt, elején egy gumigyűrű, nyakán egy lapos tömítés van. nem voltam biztos hogy nem teszek rosszat így ez elmaradt.
A spec szerszámok között Neked ez csak egy sima mérőadapter?
Még egy kérdés: a tankba viszatérő üzagvezeték az üzemanyagba ( a folyadékszint alá)
van visszavezetve? Azt vettem észre, hogy onnan levegősődik a rendszer.
Akkor mi van,ha egy teszter gyártó csinálja a gyári márka specifikus tesztereket,és csinál egy összevont általánost? Fiat Examiner,Lexia-3,Mutt-III, stb és csinálja a Multi Diag Actia nevü tesztert az Actia Müllner?:)
Az adatfolyamtípusok szabványosak, ezeket jellemzően pl. egy ELM327 (kompatibilis) chippel szerelt eszköz is tudja.
Ha így értjük, hogy 'készletből' próbálkozik, akkor igen, képes e protokolok bármelyikével kommunikálni, feltéve, hogy nem márkaspecifikus az interface.
A márkaspecifikus program is alapvetően kétféleképp kommunikálhat az autó elektronikai vezérlőivel:
- saját protokollal, vagy az OBD csatlakozó szabad lábainak felhasználásával vagy speciális csatlakozóval
- szabványos felületen, saját - márkaspecifikus OBD-n átadott parancskészlettel, egyedi státusz kiértékeléssel. Na, ezt lehet könnyen bepakolni egy 'újonnal fejlesztett' OBD scannerbe, lehallgatás-debugolással.
Majdnem :) Mindegyik sorhoz tegyük hozzá, 'darabja válogatja'. Gondolom, nem újdonság, hogy van olyan gyártmány, aminek a neve miatt iszonyú az ára, holott mindene megegyezik az olcsó 'gagyi' darabbal, csak a csomagolása nem.