Jah bocsesz lehet rosszúl írtam nem kérdezett hanem közölt. Nem védeni szeretném ám... Mondjuk itt vidéken megvannak vele elégedve. Pestre nemtudom felvini a blokkot.
Nem kérdezett értékeket a blokkal kapcsolatban. Annyit kérdezett hogy korábban ki fúrta a blokkot . Mert ami a kocsiban van dugó és fúrt henger közzött nagy a különbség. Lemérve a dugót és furatot a dugóméret nem ahhoz motorhoz passzol ami a miénkhez való lett volna anno.
Csak korábban nem itt volt javítva az autó. A másik helyre már nem visszük mert egyéb okok miatt az most nem lényeg...
Már csináltak ők is pár motorgeneált, transitokat is, nincs velük gond. Mármint az autókkal.
Meg a véleményem, hogy a szakival valami gáz van. Ha téged kérdez a dugattyú méretekről akkor azonnal hozz el onnan mindent és vidd a szakálmetálhoz vagy mesterházihoz
Nekem egy gépműhelyes végzett mindent (Mesterházi XVIIker) Utólag megtudtam a fúrást a Szakál-metál végezte, szögbefúrás miatt. (alulról furnak, a blokk alja és hengerfej sikja szögben van, -nem mindenki tudja fúrni 1996-os blokk -) A szakálmetál nagy cég legközelebb lehet oda vinném egyenesen, ök is vállalnak mindent. A motoralkatrészt meg amúgy is minden műhely onnan veszi.
A műhely feladata a fűzés és hengerfej felujítás, neked csak össze kell rakni.
Szerintem 12-éve jól rakták össze a blokkot, csak mostanra ez lett a motorral.
Összeépítéskor észrevették volna, hogy probléma van vele és szerintem ennyit nem ment volna.
Nemhiszem, hogy egy szakműhely ilyet megkockáztat. A motoralkatrészekhez nem értek a műhelynek kell azt jól összerakni, meg eggyértelmű, hogy ilyen munkát ne autószerelő hanem erre szakosodott gépműhely végezzen.
Én nemrég szedtem le a hengerfejet 120ek ment és a hónolások mostanra tüntek el. (Olajat rendesen cserélek)
Egy komplett oldalnyi hozzászólásomat törökte ki ez a "@zar" Indafosos izé....
Kezdhetem újból.
Csak érdekesség képpen írom. De most már rövidebben . :)
A transitunk mint nemrég megtutam 12 éve fúrva volt ( akkor több mint 500 ezer km volt már benne ) 10 évesen , csak még kisebb voltam és nem tudtam meg nem is jártam untána mi igazán mit is jelent.
Azóta mint ahogy írtam eltelt 12 év. Már elég dúrván kéket füstölt. Úgy voltunk vele hogy akkor most megérdemli a szelepszár szimering cserét, szívósor tisztítást tömitéscseréket termosztát cserét stb..
De mikor leszedték a hengerfejet, apum kapott egy érdekes telefont a szakitól. A lényege annyi volt hogy a hengerben lötyögnek a dugattyúk. És kiderült hogy anno egy másik helyen ahol javították nem ennek a motornak a túlméretes javítókészletét rakták bele. Mármint értem ezalatt a dugókat. Elvitték felfúrták amire kellett de a dugó már kisebb került bele. Hogy hogyan és mirt már a fene sem tudhatja. Így most kiderült lötyög mind a 4 db. De a régi gépműhelyes marások még láttszanak a henger falán. Alig kopott a 12 év alatt. Úgyhogy most azon megy az agyalás milyen dugó megy bele. Melyik méret stimmel majd. Mondjuk én azt nemtudom hány féle javítókészlet volt és van ma is, amit ennyire össze lehetett anno kevereni. Ez számomra érdekes és kicsit bosszús dolog.
Kíváncsi leszek rá:
Ami vár az öreg tranyóra.
- dugó cserék plussz ami iylenkor kell
- tömitések csere
- termosztát csere.
-olajok csere, motor, váltó diffi. ( a diffin érzem hogy már kottyan. Van benne olyan alkatrész aminek a cseréje után még mehet megint jó sokat a gép? É nem sokszázeret forint a javítása? ) 4.11 es.Hosszú diffis. Valamint a kardánfelfogató csapágy csere. De most olvasgattam a fórumot és pont jól jött hogy írtátok a porvédős dolgokat. Rendelem is meg hozzá iziben...
- kuplung vagy kinyomócsapágy és ha kell szerkezet csere. Központosító csapágy csere.
Meg egy kis kaszni munka. Péntek esti kóbor villanyoszlopok.......
Olvastam 1.1-es motoraokkal szerelt 140Le autókról, hogy 100ekm után előjövő hibák miatt lehet dobni a kukába (javíthatatlan, a poralsztót ki sem lehet szedni belőlle). De ezt ki bírja pénztárcával...Tiszta szégyen a tervezésre nézve, ne csodálkozzanak, hogy zárnak be sorra a gyárak.
pl. a jaguár a fordé volt de most már indiába a tatához vándorolt. (még ők adtak érte pénzt)
Vígasztaljon hogy minden márka nem csak a Ford(egy literes mondeo tiszta szégyen) Egy barátom transitjában 130 km van,2,2tdci,dugó szétment,motorcsere,helomi.
Elvileg egy 21 es csőkulcs kell hozzá.Leköti a csöveket meg a tyúkbeleket,kipattintja a szimmeringet ami tömít a porlasztó meg a szelepdekni között és befér a csőkulccsal.Ha nincs csőkulccsa akkor csavarozza le a szelepdeknit,akkor hozzáfér.A porlasztó ugyanis a két himbasor közt van,benn a szelepházban motorolajban.(tiszta vicc az egész)
pff ugy tunik csak nem uszom meg a porlaszto mizériát.vagy felujitják vagy bontottat teszek bele vagy dunába tolom az autot,uj porlasztokat biztos nem fogok/tudok venni.Továbbá kifogtam olyan 'szerelot' aki még nem szedett ki ilyen motorbol porlasztokat szal nem tudja hogyan kell...
2-3 diagnosztika és hibakodolvasás után még mindig nem indul a transit.A kezdeti kodok eltuntek pár alkatrészcsere után de még mindig nem indul.friss hibakodok:p0251,c1312,p1102,c1100 abs szivattyukapcsolo lol ennek mi koze az inditási folyamathoz.Porlaszto vezérlo jel van.Diagosok azt mondták tuti porlasztocsere én viszont nem hiszem el ezt,egyszrre mind a 4 csucs nem romlik el.A fontos kod az a p0251 befecskendező szivattyu uzemanyag adagolás vezérlés.Hogy mi a gond azt már 4 szakérto sem tudta megmondani.Ezek után én inkább a kozponti vezérlore gyanakszom ott lehet a gond vagy vezeték szakadás.Vélemények?tdci 2.0
úgy néz ki,hogy igazad van .beszéltem egy emberrel aki "látott" már fordot,és ő is azt javasolta,hogy előbb szét kell kapni és utána kell megrendelni a cuccot mert sokféle fajtája van a kuplungnak,hiába adott a típus nem biztos,hogy stimmel azzal amit hoznak alkatrészt.úgyhogy vasárnap neki állunk aztán majd meglátjuk.
Üdv,
A SACHS 3000 212 003 kuplung szett jó lenne a '81-es 2.4D-hez ha mt75 lesz rajta? Olaszországból 46pénz lenne szállítással. Itthon majdnem a duplája ha jól látom...
az a gond,hogy időhiányban szenvedek,egy napom van az egész műveletre(vasárnap)és ha vasárnap szétkapjuk és kiderül,hogy mi kell hozzá azokat csak jövő hétfőn tudnám megrendelni ami megérkezik mondjuk szerdán akkor csak csütörtökön lessz használható az autó.na de ha én az alkatrészeket holnap megtudnám rendelni,akkor vasárnap neki tudnánk állni mókuskodni.az nem baj ha véletlenül több alkatrészt rendelek,mert visszaveszik ha nem kell. na szóval mi kellhet? gondolom kuplungtárcsa,kinyomócsapágy,meg a kuplungszerkezet, mi jöhet még szóba? kuplugmunkahenger javítókészlet? vagy valami ilyesmi....
Akkor tuti a kuplung hiba (jó hir nem a váltó). "benyomva indítozol és megindul az autó"
Nekem 1996-os van ehhez értek minden másban trafó mester a főguru.
Az enyimen gyorsan megvan a csere, egyszerű (akna kell hozzá).
Racsnis az állító szerkezet. Bowdenes.
Meg lehet próbálkozni az állításon is, de ha racsnis akkor nincs mit állítani, meg ha már régen volt szétszedve akkor egy kinyomócsapágy csere nem árt neki.