Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lacihw Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78327
Nyáron tervezek én is váltani, az az időszakom, amin heti 2ezret kell nyomnom, ehhez viszont én is dízelt tervezek pár hónapra de csak 6 hengerest. Melyik a legjobb 6 hengeres tdi???
Előzmény: Quattroman (78326)
Quattroman Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78326

OK, akkor nincs.

'01 ben vettem ezt a "romkertet" Belgiumból azóta járok vele (bár most másfél évig csak állt) hidd el hogy tudom mi-merre hány méter rajta.

valószínüleg mellém is temetik:)

 

Előzmény: Törölt nick (78325)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78325

Na de nem 5-6 litert!!! 7 alatt biztos, hogy nincs konstans 160-nál!

Előzmény: Quattroman (78324)
Quattroman Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78324

az a kényelmes utazója, 6.ban 2900/sec ilyenkor fogyaszt a legkevesebbet, csak símítod a gázpedált....

Előzmény: Törölt nick (78322)
Quattroman Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78323

'91től még 100asként is azzal jöttek, '96ig volt az A6 kínálatban akkor már AAR motorkóddal

Előzmény: H__G (78318)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78322

Én nem is azon lepődtem, hogy tud 5-6 liter között fogyasztani, hanem azt írtad, hogy 160-nál eszik 5-6 litert.

5-6 litert persze, hogy elhiszem. De nem 160-nál.

Előzmény: Quattroman (78321)
Quattroman Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78321

felesleges najjognod.

1440 kmt jöttem már vele egy tankkal (70l) úgy hogy még marad egy százasra.

amúgy 230Kmh még nem a legvége, próbáltam. nem, (vagy ritkán) utazok 150 alatt vele (erről papírom is van németül):-((

simán 5,5-5,7 a hosszútávú fogyi és a városi 6,8-7,1

ezért mondom hogy az öthengeres 2,5 TDI (AEL) a legjobb motor

Előzmény: Törölt nick (78316)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78320

15000-es évi futásnál engem sem érdekelne, hogy többet zabál.

De ez nálam 60-100000 km között van. Számomra nem tud egy benzines alternatíva lenni.

Nálam 200000-nél az autók kb. új állapotban szoktak lenni. Szerintem simán vállalható lenne legalább további 200-ra.

4-500-nál többet meg szerintem "ne kelljen már" egy autóval menni.

 

Előzmény: H__G (78319)
H__G Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78319

Az a baj, hogy bármilyen jó is a biTDI - újonnan, mind az itteni, mind en bloc a magyar vásárlóközönség döntö többségéhez 200e km felett (vagy még később) kerül, akkor meg már nyilván nem lesz olyan jó.

 

Teljesen már érvek játszanak akkor, ha az ember pár millióért akar autót venni.

 

Lehet egy állatorvosi lóval, azaz egy C5 V6 TDI 150 LE + triptronikkal is "jól járni" abban az értelemben, hogy belekerül 1,5 millió forint vételárba, de kell még ugyanennyi, hogy gatyába rázódjon. (CSak kalkuláljon is vele akedves vevő, és ne utólag böfögjön, hogy megint mennyi százezer csúszott el...)

 

Mindenki a saját használati szokásai alapján döntse el mi fontosabb: a szopás faktort vállalja (rendszeres üzemképtelenség, zavaró hibák, szerelő, tréler, ); vagy a magas fogyasztás vállalja.

Valamelyik ujjat harapni kell, az ember nem azt kapja 3 M Ft-ért, mint 15-ért.

 

Mellesleg én egész életemben a másodikat vállaltam, és nem bántam meg, mert bár 6-8 éves korban jutnak el az autók az általam vállalható árszintre, soha semelyik (mind benzines) autóm nem hagyott az út szélén (kopp-kopp :-)), vagy produkált el nem indulást. (Önhibás, elhanyagolt, lemerült akksikat kivéve.)

 

De az is igaz, hogy a legaktívabb éveimben sem mentem évi 15e km-nél többet, tehát ennek a duplájánál nem biztos, hogy vállaltam volna, hogy a fogyasztási értékek mindig "tizen"-nel kezdődnek.

Előzmény: Törölt nick (78303)
H__G Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78318

Tudtommal a 133 LE-s NG-t csak pár hónapig szerelték a kb. facelift-tel A6-tá nevezett 100-as C4-be, amíg az egynyócté és egynyócnemté motorokkal felfutottak.

Életemben 1x láttam ilyet, bár abban sem vagyok biztos, hogy nem utólag facelift-elték.

 

Kár, hogy a sor5-ös motorok aztán hosszú-hosszú időre kikoptak a kínálatból, de sajnos a csepp alak divatba jöttével rövidebb motorok kellettekk B5-be meg C5-be :-(

Előzmény: Quattroman (78296)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78317
Szóval összességében kb. hasonlóan káros...
Előzmény: mica-r (78314)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78316
160-nál 5-6 liter? Naaaaa!
Előzmény: Quattroman (78315)
Quattroman Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78315

nem a fordulatszám koptat el egy motort.

igen 3-3500 az ami kényelmes nekik tartósan. + egy könnyed láb a gázpedálon, (nem tolod a szájába az anyagot hanem csak eteted finoman)

nekem az öthengeres  2900 körül érzi magát könnyedén, ott 160 körül utazik 6.ban és 5-6l eszik olyankor

Előzmény: audia4b519tdi (78310)
mica-r Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78314

...és nézzuk a rákkeltő hatást, a NO féléket is.

Elég sokat küzdenek ezek ellen, nem véletlenül. Nemrég volt a kezemben eléggé modern dieselmotor itthon gyártott porlasztója (Denso): 27 furatos, 3 lépcsőben...

Előzmény: Törölt nick (78311)
audia4b519tdi Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78313

tehát ha néha rámjön a hülye gyerek stílus akkor üzemmeleg motornál 3800-4000 f/min-ig játszhatok vele 

Előzmény: mica-r (78312)
mica-r Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78312

hasonlóképp válaszolva: akkor már régen tönkrement volna.

Az a motor 4150 fordszámon adja le a legnagyobb teljesítményét.

Előzmény: audia4b519tdi (78310)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78311
OK. Akkor nézzük a CO/CO2 kibocsátásokat - is.
Előzmény: mica-r (78309)
audia4b519tdi Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78310

jah mondjuk viszonyítás kérdése :D
kicsit gyerekesen kérdezve 3000-3300 körül még nem lép fel olyan nagy kopás (vagy valami a fordulatszámból eredően) ami erősen károsítaná a motort? pályán 3000 körül van olyan kb 140nél

Előzmény: mica-r (78308)
mica-r Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78309

Azért a károsanyag kibocsájtást ne szűkitsd a kipufogó végén látható lerakódásra

Előzmény: Törölt nick (78299)
mica-r Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78308

Kinek mi számít használhatónak!

1500-tól mondjuk?

Előzmény: audia4b519tdi (78306)
mica-r Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78307

Megnéztem: 14 színben lehetett venni. Nekem is kizárólag az a kék ugrik be róla.

Előzmény: kiss_atti (78297)
audia4b519tdi Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78306

csak úgy szimpla kíváncsiságból
98-as 1.9 tdi afn motorkódos a4nek kb mettől meddig tart a használható fordulatszám tartomány? 

Lacihw Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78305
Jó igaz, akkor nézzünk 2 szívó motort...:)
Előzmény: Törölt nick (78304)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78304

Tehát egy duplafeltöltős benzinest hasonlítasz egy szimpla dízelhez? Korrekt összehasonlítás.

Előzmény: Lacihw (78302)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78303

Superb 2,0 CR nagyátlag 6,4 (200000km), Octavia RS TFSI: 9,6 (50000km)

Audi S5 nagyátlag: 14,3 (60000km), A6 BiTDI: 7,2 (60000km)

Ezek a saját mért nagyátlagaim kb. hasonszőrű autóknál.

 

A BiTDI dízelem 220-ig jobban megy, mint az S5 ment és 1000-5500-ig tudod használni. Tehát ennek is már nagyon széles a használható fordulattartománya.

Szívó benzin 3500-4000ccm alatt számomra FOS! A motor legfontosabb alkatrésze hiányzik róla.

Előzmény: Lacihw (78301)
Lacihw Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78302
Még vmi, utánna kiszállok a benzin-diesel harcból :D
Ha a turbós motorokat nézed benyásnál is, meg merem kockáztatni, hogy egy az erősebb 1.4tsi-t nehezen tudná levakarni egy 2.0crtdi, és 600ccm van köztük...
Lacihw Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78301
a fele annyi üz.anyag erős túlzás, ha az azonos köbcentit nézed max. 1-2 liter az eltérés, amíg a kormoshoz turbót kell tenni, addig ugyan azt a teljesítményt egy szívó benzines tudja.
Jobban a diesel sem megy. Alul a turbó miatt húz, a benyás meg fent, de ott meg a diesel fogy ki.
DPF: Debrecen, Hun utca, Tóth Józsi, audi-vw szervíz, ő ki szokta takarítani ha erre gondoltál...
Lacihw Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78300
;-)
Előzmény: Blazs_A4ABC (78298)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78299

Nem akarok vitába belemenni, csak 2 megjegyzés:

- számomra nem áll össze, hogy feleannyi üzemanyag elégetésével összességében többet ártok a környezetnek

- 200000-nél szoktam eladni a DPF-es dízeleimet és enni lehet a kipufogók végéről, annyira fényesek szoktak lenni. A benzinesek meg már 1000 km-nél kopp fekete kormosak.

- A DPF kiégetése a BiTDI-nél kb. 1500 km-enként jelentkezik és ez kb. 5-10 perc 2000-2500-as fordulaton való haladást jelent. (magyarul semmit) A korábbi 2,0 CR-nél ennél sokkal ritkábban kellett regenerálni és annak sem tartott tovább a regenerációja. Ha ez valakinek probléma, az tényleg ne vegyen dízelt. Szinte 100%-ra biztos vagyok benn, hogy a következő 200000 km-en sem lenne gondja a DPF-nek (mivel ismerek több 400000-et futott DPF-es CR VAG autót).

 

Tehát le lehet itt sok mindent vezetni, de az én agyamban továbbra sem áll össze a dízel "halála".

Előzmény: Blazs_A4ABC (78298)
Blazs_A4ABC Creative Commons License 2013.01.12 0 0 78298

A dízel feleannyi üzemanyaggal nem megy rosszabbul, mint egy benzintemető.

 

Nem gazdaságosság-teljesítmény szempontból menthetetlen a dízel, hanem környezetvédelmi okokból (NOx, korom).

Nem véletlen, hogy a németeknél az emisszió-kontrollos területeken egy 20 éves benzines simán megkapja a zöld matricát, míg dízelből egy 10 éves éppencsak jó a sárgára... Szmog riadóban egy EURO-1-es benzines sem olyan ártalmas, mint egy EURO-2-es dízel. A haza plakett rendszer túlságosan megengedő a régi dízelekkel.

 

Az új dízelek pedig eleve hordozzák magukban az időzített bombát, amik már 1-2 éven belül robbanni fognak, ugyanis az első DPF-es autókban most kezdik feladni a katalizátorok a küzdelmet az árérzékeny jól járni akarókkal szemben... Itt a fórumon is bevett logika: mit képzel a DPF, hogy miatta fogok vészüzemben tötyörögni, meg autópályára menni regenerálni, amikor nincs is ott dolgom... Valaki azonnal mondjon egy helyet, ahol kiütik a DPF-et! És ne legyen kétséged: a DPF-es motorokat úgy hangolták, hogy azok a DPF-re támaszkodnak! Ha nincs DPF (elromlik, kiütik), onnantól SEMMI nem áll a korom útjába! Egy modern DPF-es, de DPF nélkül üzemelő motornál még egy EURO-1-es dízel is környezetbarátnak számít!

 

Karbantartás nélkül a DPF-ek hazai üzembentartási morál mellet 5-7 évet bírnak ki, utána lényegében EURO-0 konform a rendszer (analógia: ívhegesztés UV-védelem nélkül, csak itt senki nem tudja becsukni a szemét, kb. így képzeld a dolog súlyát!). A DPF a korom kibocsátás kb. 80%-át képes kezelni -> DPF nélkül az emisszió azonnal ÖTSZÖRÖS. DPF-fel sem jobb a helyzet, mert a maradék 20% viszont kisebb szemcse mérettel, a bűvös 10 mikorméter alatti átmérővel lép ki, amit már a hörgőink nem tudnak kiszűrni, akadálytalanul viszik a karcinogéneket a tüdőbe, nyálkahártyára. Ez nem azt jelenti, hogy a >PM10 részecskétől nem lesznek felsőlégúti tünetek, csak annyit, hogy tűdőrák/nyirokrendszeri daganat helyett csak folyamatos fulladást, köhögést nyer meg a kedves páciens, esetleg szövődményként egyéb elváltozásokat a tüdőben.

 

Ehhez képest a benzines autók esetében egy EURO-2-es autó 16 évesen is teljesíti a normát a műszakin, ha a lambdaszonda 100 ezrenként ki volt cserélve (manapság szélessávú szondát is simán lehet 30 ezer forint alatt szerezni, egy tank benzin ára!).

 

Ha van gyereked/jövőd, akkor így kell nézni, hogy mi éri meg és mi nem. Amit megspórolsz üzemanyagon, majd elköltöd gyógyszerre, kezelésekre, autómosásra, esetleg tömegközlekedésre v. másik autóra, ha majd elkezdik korlátozni a dízelek mozgását szmogriadóban (ahogyan ezt német területen vagy akr az osztrákoknál is teszik -> elsőnek a dízelek állnak le, a buszok is rég CNG-vel járnak, csak ezért nem kell leállniuk). 

 

A üzemanyag mennyiség itt nem döntő tényező. Egy atomerőműben évente kimerülő fűtőanyag egy hőerőmű éves kibocsátásának a töredéke, de a szennyező ereje miatt mégis az uránium a nagyobb probléma...


Üdv

 

Balázs

 

Előzmény: Törölt nick (78275)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!