Kőzet vagy üveggyapot, a kőzetgyapot jobb, főleg a táblás, könnyebb dolgozni vele, párára kevésbé érzékeny mint az üveggyapot stb. A nikecellt felejtsd el, csak betonrétegek közé lehet betenni, mivel a rágcsálók nagyon szeretik, pillanatok alatt szecskává aprítják.
Az ismerősöd félig meddig jól tudja, valóban jól szigetel a levegő, de csak a tökéletesen mozdulatlan levegő, amint a hőmérséklet különbség miatt megindul az áramlás onnantól kezdve majdhogynem 0 a hőszigetelése. Gyakorlatilag az üveg-kőzetgyapotban is a levegő az ami szigetel, a szálak a levegő áramlását hivatottak csökkenteni (leegyszerűsítve)
65-67 az elején persze ha a pufialját is eléri, akkor már melegszik jobban.Valószínüleg 5-7 fok lehet a Dt. Ezt azért írom így mert bár a hőmérőre rá van írva +- 1C a pontossága. a számlap kb 5 fokot forog jobb ra balra. :-) Pedig nem is régi :-(
Szia!És mi van akkor ha a fűttőkörbe nem tennék 3járatú szelepet.Már csak azért is mert úgy csövezhetem újra a tágulásit,mert a bekötőcsonkja a puffer és az osztó között van az előremenő ágban,és így arra gondoltam hogy a bekötőcsonktól a szívattyúig szívott lenne a rendszer utánna nyomott.Azért érdekes,mert most javarészt szívott a rendszerű.és a padláson van egy 300l-es indirekt bojlerem 2 hőcserélővel:Az egyiken 30 csöves napkollektor a másikon a füttés.És alapból nincs akkora szívattyúm ami oda felnyomná a vízet.Az osztó előtt Motoros szeleppel szakaszolva van,és egy Resol Som +7 vezérli a két fogyasztót. Egyébként a Vgf -es cikk alapján rajzoltam át.Bogy lehet ide beszkennelt rajzot felrakni?Üdv Pioharley Ezt gondoltam ki.Hogy jó-e?
Az 50kw -os kazánhoz milyen méretű kéményt használsz?Tervezek egy állattartó telepen egy 60kw-os hőlégbefúvós fatüzelésű kazánt beépíteni,de azt hiszem nekem is kéménygondom lesz!
egyelőre a gipszkarton fölé ez a 10centi megy, aztán ha az anyagiak engedik 1-2év múlva, akkor kap a padlásra is a födém /csak először a padlást kell rendberakni, 1éve vettük csak a házat/
Halli Nincs nekem még semmi ,van egy lébényi 50kw-os kazánom az ősszel raktunk mellé egy 2000 literes puffert de csak simán 3" cső a pufferba és vissza most jutottam odáig hogy a szakszeres bekötést be szereltessem de a Gányoló félle elektronikára sajna az rk .nyugdíj kevés.Részletekbe próbálom megoldani ,igy is jól működik mert este 5-6 körül megrakom a kazánt 75 fent 65 alul a víz és reggel 8-9 ig a benti hőfok 22/5 termosztát szépen dolgozik. A kémény közelébe nem is merek eggyelőre nézni se igazából nem is igazán értem ezt a sok kapcsolást , eddig begyújtottam tüzeltem és volt meleg de olcsó volt a tűzre való most meg turva drága.
Ha javasolhatom , minél vastagabb szigetelést tegylél, hidd el megéri, nálam 30 cm üveggyapot van fent a mennyezeten, és ha a felső 10 cm alá bedugom a kezem már erősen érezhető a meleg. Nálam nyitott a padlás felől ezért ha szükséges lenne még tehetnék rá szigetelést. ( jobban örültem volna, ha rögtön kőzetgyapottal szigeteltem volna, de mint tudjuk a zanyagi az nagy úr:(( )
Én 30 kW-os kazánon Wilo 25/2-t, általában 1-s fokozaton. De 5/4-s vacsővel van kötve a rendszer, HG ívekkel, valamint nem is túl hosszú. Ki lehet számolni, hogy mekkora szivattyú kell a rendszerdbe, vagy tapasztalati úton próbálkozol.:)
én is ha meg lesz a puffer, több lehetőségem lesz. addig megveszegetem a szelepeket, rexet, stb. apránként, h mikor berakom a pufit, meglegyen minden egy alap rendszerhez, akkor már jobban lehet okoskodni
Valahogy be kéne lőjjed egy általánosan jó beállításra, hogy automatikusan is jó legyen. Ami fejlesztést mi itt eszközölünk, az a kényelmünket szolgálja, természetesen a hatásfok javítás is cél, az a sikerélmény, de szeretnénk kényelmesen és komfortosan fűteni. Ez persze némi beruházással jár (a ház szigetelése természetesen fontos és alap) de én már érzem, hogy megtérül mind időben, mind nyugalomban, több időt lehet eltölteni a családdal és meg van a sikerélmény is, hogy alkottam valamit ami jó.
Nézz át a vegyesbe, most írtam be, lehet, hogy neked bevállna a gyári beállítása, szobatermosztáttal vezérelni a huzatot (ha elég gyorsan ki tudod kapni a meleget a kazánból, pl. a szivattyú max. állásával).
tágulásiról jut eszembe, nekem a nyitott tágulásim a kazánházban van a plafon alatt, az alján belemegy az előremenő egy T-vel ágaztatva, a tetején meg van 1 túlfolyó és ennyi. mondjuk az én kazánköröm fika, kijön, kb 1m, hőcserélő, másik 1m, szivattyú és visszatérőcsonk.
próbálkoztam a sűrűbben kevesebb rárakással, de ugyanugy felszökött a vízhőfok. a legtöbb hőveszteségem most a szobák plafonján van, ez orvoslódik majd, mert az idén folyamatosan meg lesz a gipszkarton álmenyezet+10cm kőzetgyapot+20cm légrés, ez összesen 60m2 területen, tehát sokat várok tőle. sajnos jelenleg csak a huzatszabályzóval tudok "vezérelni", vagyis fojtani a tüzet. amig nincs pufferem, ez lesz :(
Köszi a választ.Az az igazság hogy az a vallásos jellegű téma fogalmam sincs mi az?Azt se hogyan válaszolt arra?Érdekes!Azt ajánlgatták aHoneywell v135 +a a t100 thermofejet újonan meg tudom veni valami raktárkészletmaradványt 20000ft postával egyébként nagyjából 50 kb. A tágulásira nem írtál hogy mit szólsz hozzá ha úgy tenném fel.Üdv Pioharley
és miért a "jelszó:SZarvaS" hozzászólásodra "válaszoltál" ? :-))
Ott akarod telepíteni a pufit a táborban ?
"Jelen állás szerint délután van begyújtva kb 20fok van a lakásban,és szabályozatlan hőleadás-igény."
Nebassz...begyűttasz egy 30 kw-os vegyessel és 20 fok van a házban ??
Vagy előtte van 20 fok ? :-))
"Mi a vélemény az Esbe 511-ről?Mert ajánlottak nekem:Honeywell V135-(5/4")+rá T100-as állítható termofejet?"
VTC van kazán-puffer körben ...Jó
Hvell van FÚTŐKÖRBEN...az is JÓ..
Itt még nem hallottam senkitől, hogy fűtőkörbe V135-öt rakott volna...Főleg, hogy 3x annyiba kerül, de lehet 4x mint az ESBE.
"de legalább 24 áthidalással."
A szokásos kérdés....ház hőigénye...vagy leghidegebb napokon csak gázból, csak gázzal mennyi ment el ?
"ha a kazánköri visszatérő a tartály legalsó csonkja,a legfelső pedig az előremenő lakásköri akkor a tartályt 100%-ban ki tudom használni?"
Ha a csonkok nagyon alul-felül vannak akkor igen.... he nem akkor csak akkor ha a tartályon belül van egy -egy fel-le kunkorodó cső, ami le illetve felnyúlik.
Sziasztok!Én még tervezgetek-olvasgatok gyüjtögetek.Van egy nagyjából 100 m2 lakás.Új ablakokkal,részleges EPS Szigeteléssel.kb 20kw hőleadófelülettel a kazánom viszont kb 30kw-os lemezkazán.Ami csak nyitott rendszerre van tervezve.Szigetelt 200-as kürtős új kéménnyel.Jelen állás szerint délután van begyújtva kb 20fok van a lakásban,és szabályozatlan hőleadás-igény.
Hőcserélő nélküli Puffert szeretnék bekötni,de legalább 24 áthidalással.Ami befér az 850mm átmérőjű 1000l-es tartály vagy ennek a magasított egyedi verziója 1430l kb.
A kérdés amik bolygatnak:
-Elég -e ekkora tartály?
-6/4" előremenő vascsővel meg tudnám kötni,de akkor a VTC szelepnél és a szívattyúhollandinál vissza kell szükítenem 5/4"-re vagy 1"-ra?
-Vagy rézzel csináljam?,de mekkorával?Messze nem tervezem rakni a kazántól max 2m .
-Mi a vélemény az Esbe 511-ről?Mert ajánlottak nekem:Honeywell V135-(5/4")+rá T100-as állítható termofejet?
-Mi a véleményetek arról ha a lakásköri előremenő vizhőmérksékletet szabályoznám egy másik 3járatú kev.szeleppel?Nem bontja meg a rendett a rétegződésben?És ha pl 50fokos előremenőre állítom hogy a lakás ne hirtelen meleget kapjon,az az alatti vizet már nem tudom hasznosítani?
-Vélemény ha a kazánköri visszatérő a tartály legalsó csonkja,a legfelső pedig az előremenő lakásköri akkor a tartályt 100%-ban ki tudom használni?
-Gond jelenleg a kiegyenlítő tartály is:Mert jelenleg szivón van a rendszer:A keringető a visszatérőbe.A padláson lévő tágulási az előremenőbe csatlakozik a főgerincen,itt a nul pont,így a kazán és a tágulási bekötőcsonkjáig nyomott a rendszer,ez után szívott a keringetőcsonk szívó oldaláig.Ami ha belevegősödik nehezzen lehet légteleníteni(Kavitál a szívattyú)
Ha az előremenő ágba kötném be a szívattyút és a kazán közé tenném a tágulásitartály hoz vezető csonkot úgy mint ha biztonsági hurkot akarnék felvinni,azzal a különbséggel hogy a tágulási tartály aljára kötném.(Persze akkora tartályt amiben nagyobb a mozgási hely áll rendelkezésre (120literes régi bojler?)Ez álltal nyomottá teném a renszert,kívéve a kazánt mert az szívo oldalon lenne,de szerintem az 1000l-es pufi visszatérőn lenne anyi nyomás hogy az ne tudjon lelevegősödni.Legrosszabb esetben a pufer tetelyén lévő autómata légtelenítő alaphelyzetben zárva tartanám,mert megszívhatja?
Korábban már kiértékeltük a nyitott rendszer tágulási tartályának bekötését. (köszönet az okosságokért)
De elgondolkodtam egy apróságon
"Ha a biztonsági vezetékben kialakított „hurok” nem elég magas, azaz nem nagyobb, mint a szivattyú emelőmagassága, akkor a biztonsági vezeték – tágulási tartály – tágulási vezetékkörön áramlás indul meg. Az itt létrejövő áramlás a tartály szabad légtérrel érintkező vízfelszínén folyamatosan elnyelt oxigén miatt, a fűtési rendszer súlyos károsodását okozhatja, ezért ez az áramlás megengedhetetlen."
A szivattyú nálam, a katalógus adatok alapján 5 méter emelőmagassággal rendelkezik.
Az idézet szerint legaláb ilyen magasra kell tervezni biztonsági csővezetéket. De az emelőmagasságba nem szól bele a pufferköri áramlás( pl.szakszer bekötés)?
Próbálom megtervezni az átalakításokat a nyáron, és nem szeretnék kapufát rúgni:)