Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szeekelymarci Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39023

Ugyanúgy mintha féltengelygumiharangot cserélnél, a bilincs omega-részét nyisd meg igy meglazul, össze meg harapófogóval összeszoritod!

Előzmény: varadyz (39022)
varadyz Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39022
varadyz Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39021

Tud valaki segíteni abban hogy tudnám a váltószoknyát kicserélni O2-n?

 

Találtam egy gyűrűt a bőr alatt de nem tűnik bonthatónak. Max ha izomból szétfeszítem.

 

Csináltam róla képet minden irányból. Feltételezem ez tartja a helyén.

 

https://plus.google.com/u/0/photos/107087774357304266500/albums/5830660953889340097?hl=hu

stevie-13 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39020

29-fokot beállítok a kocsiba és még langyos motornál (5-6km) is didergek.

 

 

A TDI-kben elvileg van kiegészítő fűtés. Ellenőriztesd, hogy működik-e.

 

Illetve fáradj be Minit mesterhez, aki gyönyörű ülésfűtést szerel be neked.

Előzmény: varadyz (39019)
varadyz Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39019

Hát gyerekek ezek a modern autók hogy mennyire gyengék fűtésben. A toyotámban is megfagytam mire meleget csinált meg a skodában is. Bezzeg a lesajnált suzukiba. Ott felnyomtam a tekernyűt és 3 percen belül bömbölt a meleg. Lábra irányítottam leolvasztotta a cipőt rólad.

 

Most meg.....

 

29-fokot beállítok a kocsiba és még langyos motornál (5-6km) is didergek.  Ha lábra állítom még 20km múlva is fázik a lábam. Klimatroncsodák.

 

Eeeejjj azok a régi fasza kis gépek.. :)

Előzmény: harcos_SOF (39011)
Octi19 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39018

Ne válts!

Ha elkezdené enni akkor meg kell keresni a hiba okát és elhárítani, ha a természetes kopás miatt nő meg az olajfogyasztás akkor azzal nem tudsz mit kezdeni, de nekem pl 227 ezer után pontosan annyit eszik az 1.9 TDI mint új korában, kb 3dl/30000km és 30 ezret megy egy töltet olaj! (én is kb olyan intenzitással használom a verdát mint te)

Egy TDI motor, pláne ha PD akkor különleges kenési igényei vannak, tehát csak a megfelelő minősítésű olaj használható bele. El kellene felejteni már apáink/nagyapáink urban-legendjeit... pl: x futás után "vastagabb" olaj, hogy ne egye! Féktárcsa szabályozás! Bejáratás. Felezett, vagy harmadolt olajcsere/szűrőcsere intervallumok. stb...

Azok a technikák amikbe apáink/nagyapáink szocializálódtak alapvetően voltak mások. Egy akkori autó elérhető élettartama annyi volt mint ma a 2-3. olajcsere periódus tervezett ideje! A mai alkatrészek nem hogy sokkal precízebben vannak tervezve és megmunkálva, de némelyik olyan anyagból van amit elődeink idejében még nem is létezett!

(ennek persze néha hátrányai is vannak...)

Előzmény: Rikos (39015)
hódvadász Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39017

Üdv!

 

Ez a megoldás engem is érdekelne.

Előzmény: harcos_SOF (39011)
harcos_SOF Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39016

Megnézted, tényleg a hűtőventillátor megy? Vagy csak hallod, hogy beindul egy ventillátor a motortérben? Mert ha az utóbbi, akkor az lehet a szekunder levegő ventillátor is, ami akkor üzemel, amikor a motor hideg. Mondjuk abban nem vagyok biztos, hogy az 1.4-esben is van, de az 1.6-osban biztosan van.

Előzmény: Fanfan80 (39013)
Rikos Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39015

14 ezret megyek atlagban a legkevesebb 12 ezer volt 3 honap alatt ,3 havonta cserelem!Lassan szerintem olajat kene valtanom kozel 200 ezer van az automban, lehet mar az 5w 30 long life helyett mas kenesu olaj kene nem tudom a 200 ezer km feletti tdi motorokhoz mit szoktak javasolni!

Előzmény: petir (39012)
octinfo Creative Commons License 2013.01.07 0 0 39014

Manuális vagy automata klímás?

Ha automata, folyamatosan bekapcsolt állapotban van télen is?

Előzmény: Fanfan80 (39013)
Fanfan80 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39013

Sziasztok!

 

2005-ös évjáratú 1.4 16V(75LE) Skoda Octavia 2-típusú autónk van. Pár hete vettem észre hogy az autót beindítva kb. 1perc múlva,teljesen hideg motornál is megy a hütőventilátor. A vízhőfok elég gyorsan,0fokban kb. 5perc alatt eléri a 90fokot. A ventilátor csak 1-2percig megy szerintem. Ebben szertném kérni a segítségeteket/tanácsotokat. Ennek így kell működnie,vagy ez valamilyen hibára utal?

Segítségeteket előre is köszönöm!  

petir Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39012

Szia!

A 3 honap alatt a longlife-al hany km-t mész???( ha nem titok )

Előzmény: Rikos (38951)
harcos_SOF Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39011

Szia LUCAS!

 

Ha jól láttam, akkor csináltál olyat OII-nél, hogy a climatic légkondit lecserélted climatronicra. Érdekelne, hogy ez pontosan milyen alkatrészeket érinti. Lehet privátban is (az email-em publikus)

 

Köszi előre is az információt!

Előzmény: LUCAS (38811)
Octi19 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39010

nem érdemes vele foglalkozni, valami beakadhatott a skacikának, lehet hogy stewie valahol beszólt neki a szokásos stílusában és ezt nem tudta megemészteni... meg egyébként is, aki egy olyan cikkre hivatkozik ahol nettó hülyeségeket tudnak leírni, miszerint: "...késői, vagy többszöri befecskendezéssel oldanak meg. Erre a jelen állapot szerint nem képesek PD-k..."

azzal nem érdemes vitatkozni, mert képtelen felfogni a másik érveit.

Előzmény: sergio1966 (39009)
sergio1966 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39009

Ez a stílus itt nem megszokott,szerintem mielőtt másokat leoltasz,tarts némi önvizsgálatot.

Mellesleg az általad belinkelt cikk sem egy szaktekintély munkája,miért kellene elfogadnunk az ott leírtakat?

Előzmény: mantec (39001)
hódvadász Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39008

Ha nem akkor apámat nagyon átverték. Ő egy 1.9-eset vett greenline-t. Igaz nem octsvia hanem superb II.

 

Előzmény: Octi19 (39007)
Octi19 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39007

Volt az 1.9 TDI-nek GreenLine változata? Az nem csak az 1.6 TDI-nek, meg talán az 1.2 TSI-nek volt?

 

Én úgy tudom, hogy a német piacra szánt autókban volt DPF, mert ott sokat számított ha magasabb EU normás autód van, de a magyar piacon ez nem számított, ezért a hazai üzembe helyezésű autókban nem is nagyon van PD motoros és DPF-es változat.

Előzmény: hódvadász (39006)
hódvadász Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39006

Üdv!

 

Skoda octavia tulajdonos vagyok. Rendszeresen olvasom a topicot.  Az 1.9 pd greenline-ben van ilyen részecskeszűrő. vagy én tudom rosszul?

Törölt nick Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39005

EU5 eleve részecskeszűrővel megy, legyen az PD, vagy CR.

Csak ugye a PD - részecskeszűrő páros a "kemény dió". Így értem az ok-okozati összefüggést.

 

Előzmény: mantec (39004)
mantec Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39004

T szili76!

 

"... ok-okozati összefüggés ..."

Van.

A PDTDI motor koromkibocsátása és az EURO V-ös körmyezetvédelmi norma követelménye között.

 

 

Előzmény: Törölt nick (39003)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39003

Magyarul: van ok-okozati összefüggés.

Előzmény: Törölt nick (39002)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39002

Igazán nem akarok beleszólni a vitátokba, de aki akkora épületes baromságot leír, hogy a 2,5 V6 TDI Common Rail rendszerű, annak az írásait jobb, ha nem vesszük komolyan!!

Ettől függetlenül van igaza - is - a cikkben leírtakban és igenis stevie-nak is igaza van, hogy részben a részecskeszűrő miatt álltak le vele, hiszen a magasabb EU normák miatt részecskeszűrőre szükség van, ami a PD-vel "nehezen" fér össze.

Előzmény: mantec (39001)
mantec Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39001

T stevie-13!

 

"... részben amiatt fejezték be ..."

Nem.

Lásd: itt.

 

Mondom, ismét, előbb felkészülés, azután észosztás.

Előzmény: stevie-13 (38999)
bakibaby Creative Commons License 2013.01.06 0 0 39000

Ez mit jelent? "Octaviában az 1.9 PD TDI motorhoz ritka a részecskeszűrő. Ha esetleg találnál ilyet, akkor azt nagy ívben kerüld el." ?

 

( Nem kell bele részecskeszűrő? )

 

bb

Előzmény: stevie-13 (38999)
stevie-13 Creative Commons License 2013.01.06 0 0 38999

Autó vásárlása előtt állok és olyan kérdésem lenne felétek, hogy az 1.9PDTDI motoros Octavia II-nek milyen szervízigényei vannak és nagyjából hány km-nél jönnek elő. Gondolok itt a turbóra, kettőstömegű lendkerékre, részecskeszúrőre stb. És ezek mennyibe kerülnek?

 

 

Ezek az alkatrészek többnyire a használat függvényében kopnak el vagy hibásodnak meg -- autómárkától függetlenül. Néhány tízezer kilométer alatt ki lehet csinálni egy komplett autót, de vannak olyan példányok is, amik sokszázezer kilométert tesznek meg különösebb horror beavatkozás nélkül.

 

A megfelelő karbantartás és a minőségi üzemanyag a legfontosabb. Egy használt autónál mindig kérdés, hogy az előző tulaj(ok) hogyan viszonyult(ak) az autóhoz.

 

Octaviában az 1.9 PD TDI motorhoz ritka a részecskeszűrő. Ha esetleg találnál ilyet, akkor azt nagy ívben kerüld el. A PD-motorok fejlesztését részben amiatt fejezték be, mert nem lehetett igazán jól összehozni a részecskeszűrőkkel. 

 

 

Előzmény: fanti13 (38998)
fanti13 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 38998

Üdv Mindenkinek!

Autó vásárlása előtt állok és olyan kérdésem lenne felétek, hogy az 1.9PDTDI motoros Octavia II-nek milyen szervízigényei vannak és nagyjából hány km-nél jönnek elő. Gondolok itt a turbóra, kettőstömegű lendkerékre, részecskeszúrőre stb. És ezek mennyibe kerülnek?
Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.: Fanti13

itreb Creative Commons License 2013.01.05 0 0 38997

Érdekelne egy 2007- OII kombi dízel, ha valakinek biztos előélettel rendelkező autót tud vagy eladna írjon!...:-)

GYA Creative Commons License 2013.01.05 0 0 38996

Mielött egy vagyonért veszel egy kábelt, nézz rá az akksidra.

Nekem akkor produkált ilyeneket a gép, amikor elkezdett haldokolni az akkumuláturom.

Előzmény: Blackslac (38959)
mantec Creative Commons License 2013.01.05 0 0 38995

T amator11!

 

A Castrol Edge Fst 5W-40 nem rendelkezik GM Dexos 2 gyártóművi jóváhagyással (liszensszel).

"Csak" a termék gyártója állítja, hogy teljesíti a követelményt.

 

Ezt a distanciát lehet vérmérséklet szerint értékelni.

 

A castrolmintabolt.hu is csak azt írta hogy megfelel a követelménynek, nem azt hogy rendelkezik jóváhagyással.

 

Előzmény: amator11 (38992)
amator11 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 38994

és a téma lezárásakén volt olyan link, ahol azt irták, hogy ugyan jó, de nincs meg a licence a pénz miatt.

 

Itt volt az a link:

 

http://the-filtershop.com/spd/4L_CASTROL_EDGE_5W40/CASTROL_EDGE_FST_5W40_4_L_Motorolaj#page_artdet_tabs

 

ON.

Előzmény: amator11 (38993)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!