Szvsz. nem véletlenül a passzívházakban ezt a falsíkon kívüli ablak elhelyezést alkalmazzák mert ott már törekednek az ingyenenergia (benapozottság növelés) hasznosítására is.
igen, valahogy így, csak elfogyott közben a türelmem a rajzoláshoz. (apró eltérés, hogy nem teljesen szimmetrikus a két beépítés: amikor az ablak a külső falsíkban van, akkor az ablakkeretre rátakar a külső szigetelés, az ablakkáva belső oldalán viszont meg nincs szigetelés, de ezek nem lényeges különbségek)
én is kipróbáltam, a két északi ablaknál a kávaszigetelést oldalt kicsit szögben csináltam (az ablaknál 6 centi XPS, úgy, hogy mire eléri a külső falszigetelés síkját, pont nullára fogy). nem sokkal tompább a derékszögnél és ezért nem is (nagyon) csúnya), de aránytalanul nagy munka volt megcsinálni, különösen az egyik, ívelt tetejű ablaknál.
Én meg megvettem az egyik legolcsóbb bejárati ajtót még tavasszal és máris iszom a levét.Hajnalban tűnt föl, hogy az ajtó alatt rendesen szelel a hideg. (én hülye meg még kikapartam a küszöb előtti 5cm széles résből a csemperagasztót, amivel a burkoló töltötte ki és oda is XPS-t fektettem, mondván a padlófűtést bent kell tartani. Most meg a küszöb előtti járólap az ajtó teljes szélességében jéghideg, a következő sor alatt meg már ott a padlófűtés. Sőt, még az ajtó tok körül is körbeszigeteltettem a szakikkal kívül oda-vissza mindent, az ajtótoknak több, mint a felét nikecellel eltakarva.) Még szerencse, hogy nincs hőfényképem az egyes ilyen helyekről, biztos nyugodt éjszakákat okoznék magamnak. Tehát ha valaki tud tanácsot adni, azon kívül, hogy vegyek 150-200 körül egy rendes bejárati ajtót, átmenetileg mivel tudnám javítani a problémát?
Műanyag ablakaim vannak, azok keretit is rendesen körbeszigeteltettem, ott is kb. a keretek fele szigetelés alatt van, mégis van olyan ablak, ami alatt a párkány hideg.
hát aki már eleve így épít annak könyebb a kialakítás, illetve eleve így rakja be az ablakokat. a legtöbb helyen már csak a 2,3 centis megoldás valósulhat meg...:)
...ha "HELYTELEN" rajz szerint építed be, de nem 2 centi szigetelést raksz, hanem annyit, amennyit a "HELYES" rajz szerint ráfekszik az ablakkeretre a szigetelés, akkor már nincs hőhíd.
ennek a megoldásnak a hátránya, hogy kicsit rontja a bevilágítást. a "HELYES" megoldás a legegyszerűbb a hőhíd nélküli + majdnem legjobb bevilágításra.
ige, de csak akkor ha lesz hőszigetelés a falon és a hőszigetelés vastagsága nagyobb lesz mint az ablak beépítési mélysége +10 cm...egrgo legeláb a toktoldora jó ha rátakar szigetelés
ha nincs hőszigetelés akkor érdemes a belső oldalon 3/4 1/4 részre felosztani a beépítést
Valaki kérdezett már hasonlót régebben (37773), de nem kapott rá választ. Most engem is érint a téma, ezért megkérdem: Jó ötlet a nyílászárókat a fal külső síkjába helyezni?
Én még nem láttam olyan építkezést ahol a köműveskanál jól dolgozott volna függőlegesen. Igy a saját házam NF elemmel készült.
Itt 2 termék jöhet szóba: Ytong 30NF A+, vagy Leiertherm 30NF elem. A Porotherm törik és sok a selejt.
Én Ytong rendszerrel dolgoztam és nincs probléma.
Egymásik lehetséges megoldás vagy irány a prokoncept, BAULAND, Neopor, ISOCELL, stb. Itt vannak olyan zsalú EPS elemek amibe vasbetont szerkezet készitenek és a fal abból van. Igy nagyon gazdaságosan lehet falat építeni. Általában a B30+EPS árszinvonalon.
a B30 vs 30 NF-et kimatekoztam magamnak. a B30 olcsóbbbn jött ki téglaárilag, viszont a jóval nagyobb habarcsigénye miatt drágább lett. ráadásul több a munka is vele. de szívesen veszek minden infót!
köszi. ilyen választ reméltem és kaptam. :) nekem is a csomagolt verzió a szimpibb. van egyébként valami értek, ami alatt kell lennie a falnak? függetlenül attól, hogy a ház egészet kell esetleg figyelembe venni vagy ez így nem határozható meg.
koltsegben inkább az anyagköltség az érdekes nálunk ennél a munkafazisnal.
A jó minőségű tégla utólagos hőszigetelés nélkül tele van hőhidakkal, emiatt a TÉNYLEGES hőátbocsátási értéke a katalógusénál 30%-al rosszabb. (ez mindegyik falazatra érvényes, újra is, régire is).
Ha van utólagos ÉS folytonos hőszigetelésed a falon, akkor a számitott értéktől már csak 10% az eltérés, mivel a "körbecsomagolás" a hőhidak jelentős részét megszünteti.
(plusz mondjuk ha az árakat nézed, akkor a külső vakolás munkadija 1500 Ft/m2 körül van, a dryvitolás meg 2200-2500 Ft/m2, tehát nincs lényeges különbség)
Továbbá a jó minőségű tégla a hasznos alapterületedből vesz el jelentősebb méretet ugyanahhoz az értékhez.