Keresés

Részletes keresés

Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50540

Az ablak nem a ház tartószerkezetének része, hanem a hőszigetelésé.

Tegyük tehát a helyére, a hőszigetelésbe.

 

Előzmény: vaczok (50524)
kjapp Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50539

Szvsz. nem véletlenül a passzívházakban ezt a falsíkon kívüli ablak elhelyezést alkalmazzák mert ott már törekednek az ingyenenergia (benapozottság növelés) hasznosítására is.

Előzmény: vaczok (50536)
elemes2 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50538

igen, valahogy így, csak elfogyott közben a türelmem a rajzoláshoz. (apró eltérés, hogy nem teljesen szimmetrikus a két beépítés: amikor az ablak a külső falsíkban van, akkor az ablakkeretre rátakar a külső szigetelés, az ablakkáva belső oldalán viszont meg nincs szigetelés, de ezek nem lényeges különbségek)

Előzmény: vaczok (50536)
elemes2 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50537

a gótikát megelőzően (a boltív és csúcsív feltalálása előtt), a lőrés méretű ablakok korában ez nagyon népszerű volt, de mára kiment a divatból.

Előzmény: memorix (50532)
vaczok Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50536

Egy picit kiegészítettem az ábrád, és így már jól látható a különbség a megvilágítás területek közt (feltéva, ha jól értelmeztem és rajzoltam).

Egyértelműen nagyobb a megvilágítás, ha az ablak külső falsíkban (a képen alul) van.

Előzmény: elemes2 (50530)
elemes2 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50535

én is kipróbáltam, a két északi ablaknál a kávaszigetelést oldalt kicsit szögben csináltam (az ablaknál 6 centi XPS, úgy, hogy mire eléri a külső falszigetelés síkját, pont nullára fogy). nem sokkal tompább a derékszögnél és ezért nem is (nagyon) csúnya), de aránytalanul nagy munka volt megcsinálni, különösen az egyik, ívelt tetejű ablaknál.

Előzmény: memorix (50532)
elemes2 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50534

...de a belső oldalra nem kerül kávaszigetelés.

Előzmény: GeriSoft07 (50531)
KömKel Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50533

...és megbaszott hülyén is néz ki :)

(szerintem)

Előzmény: memorix (50532)
memorix Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50532

Ha 45 fokba az ablak sarka meg van vágva akkor több fényt kap ...láttam már ilyen házat...

Előzmény: elemes2 (50530)
GeriSoft07 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50531
Mar elnezest, de pont tokmindegy, hogy milyen melyen van az ablak, a fal vastagsag ugyanugy arnyekol minden esetben
Előzmény: elemes2 (50530)
elemes2 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50530

"Ha a fal belső síkjában van az ablak, akkor kívülről tudja leszigetelni az ablakkivágást, ezáltal jóval kisebb lesz ott a hőhíd. "

 

bárhová helyezed az ablakot, az ablakkávát körbe szigetelheted, de minél beljebb van az ablak, annál "mélyebb" lyukon keresztül kap fényt.

a fal belső síkjánál ez jelenthet 40 centit is.

 

 

 

Előzmény: Kovács W. Józsefné (50521)
nopánick Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50529

Tévedés.... a hő a legkissebb hőellenállások mentén közlekedik, ezért

- a legjobb (zöld) beépítés a falsíkr arakott tok és arar rátakarás hőszigeteléssel

- a második legjobb (sárga) csak az, ha  kávába IS befordul a hőszigetelés és ott rátakar a tokra

 

 

Előzmény: Kovács W. Józsefné (50521)
nagy ivó Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50528

A tok alatt egy XPS többet szigetel mint a párkányfogadó elem aminek csak távtartási funkciója van

Előzmény: HagaNRG (50527)
HagaNRG Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50527

Én meg megvettem az egyik legolcsóbb bejárati ajtót még tavasszal és máris iszom a levét.Hajnalban tűnt föl, hogy az ajtó alatt rendesen szelel a hideg. (én hülye meg még kikapartam a küszöb előtti 5cm széles résből a csemperagasztót, amivel a burkoló töltötte ki és oda is XPS-t fektettem, mondván a padlófűtést bent kell tartani. Most meg a küszöb előtti járólap az ajtó teljes szélességében jéghideg, a következő sor alatt meg már ott a padlófűtés. Sőt, még az ajtó tok körül is körbeszigeteltettem a szakikkal kívül oda-vissza mindent, az ajtótoknak több, mint a felét nikecellel eltakarva.) Még szerencse, hogy nincs hőfényképem az egyes ilyen helyekről, biztos nyugodt éjszakákat okoznék magamnak.
Tehát ha valaki tud tanácsot adni, azon kívül, hogy vegyek 150-200 körül egy rendes bejárati ajtót, átmenetileg mivel tudnám javítani a problémát?

 

Műanyag ablakaim vannak, azok keretit is rendesen körbeszigeteltettem, ott is kb. a keretek fele szigetelés alatt van, mégis van olyan ablak, ami alatt a párkány hideg.

 

Köszönöm előre is bármi tanácsotokat!

Gyu88 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50526

szia

 

hát aki már eleve így épít annak könyebb a kialakítás, illetve eleve így rakja be az ablakokat. a legtöbb helyen már csak a 2,3 centis megoldás valósulhat meg...:)

 

 

Előzmény: vaczok (50524)
elemes2 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50525

...ha  "HELYTELEN" rajz szerint építed be, de nem 2 centi szigetelést raksz, hanem annyit, amennyit a "HELYES" rajz szerint ráfekszik az ablakkeretre a szigetelés, akkor már nincs hőhíd.

 

ennek a megoldásnak a hátránya, hogy kicsit rontja a bevilágítást. a "HELYES" megoldás a legegyszerűbb a hőhíd nélküli + majdnem legjobb bevilágításra.

Előzmény: vaczok (50524)
vaczok Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50524

Lesz vastag szigetelés.

Ezt a képet találtam, ami jól szemlélteti a helyzetet, de nem veszem észre, ha van benne buktató, mert nem értek hozzá.

Előzmény: memorix (50523)
memorix Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50523

ige, de csak akkor ha lesz hőszigetelés a falon és a hőszigetelés vastagsága nagyobb lesz mint az ablak beépítési mélysége +10 cm...egrgo legeláb a toktoldora jó ha rátakar  szigetelés

 

ha nincs hőszigetelés akkor érdemes a belső oldalon 3/4 1/4 részre felosztani a beépítést

Előzmény: vaczok (50519)
nagy ivó Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50522

Miért kellene belül szigetelni, a mikor a toktoldó vastagságánál többet nem tud rakni egyik megoldással sem, viszont növeli a belső teret

Előzmény: Kovács W. Józsefné (50521)
Kovács W. Józsefné Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50521

Viszont ha a fal külső síkjában helyezi el az ablakot, akkor az ablakkivágást csak belülről tudja leszigetelni, ami nem olyan jó dolog. 

 

Ha a fal belső síkjában van az ablak, akkor kívülről tudja leszigetelni az ablakkivágást, ezáltal jóval kisebb lesz ott a hőhíd. 

Előzmény: nagy ivó (50520)
nagy ivó Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50520

Igen, toktodóval, így elkerülhető a spalettára kerülő vékony szigetelés

Előzmény: vaczok (50519)
vaczok Creative Commons License 2013.01.01 0 0 50519

Valaki kérdezett már hasonlót régebben (37773), de nem kapott rá választ. Most engem is érint a téma, ezért megkérdem: Jó ötlet a nyílászárókat a fal külső síkjába helyezni?

memorix Creative Commons License 2012.12.31 0 0 50518

Én még nem láttam olyan építkezést ahol a köműveskanál jól dolgozott volna függőlegesen. Igy a saját házam NF elemmel készült.

 

Itt 2 termék jöhet szóba: Ytong 30NF A+, vagy Leiertherm 30NF  elem. A Porotherm törik és sok a selejt.

 

Én Ytong rendszerrel dolgoztam és nincs probléma.

 

Egymásik lehetséges megoldás vagy irány a prokoncept, BAULAND, Neopor, ISOCELL, stb. Itt vannak olyan zsalú EPS elemek amibe vasbetont szerkezet készitenek és a fal abból van. Igy nagyon gazdaságosan lehet falat építeni. Általában a B30+EPS árszinvonalon.

 

http://bauland.hu/bauland_passzivhazak/passzivhaz_epitoelem_rendszer/

 

Ha újra építkeznék 3 alternativában gondolkodnék:

 

   1) BAULAND fal, BAULAND födém, BAULAND lemezalap

   2) Ytong 30NF A+ 15-20 cm gariftos EPS, ajzat 20-25 cm EPS 100, fődém : fafődém +celloz vagy Ytong vagy monolit.

   3) Leiertherm 30NF + 20-25 cm grafitos EPS , alsósor Ytong 30NF A3 inditva. Ajzat : 20-25 cm EPS 100, fafődém +celloz vagy monolit.

 

Egy biztos a padlóban minimum 20 cm hőszigetelés lenne valamint a lábazaton minimum 12 cm XPS.

Előzmény: ilias (50516)
ilias Creative Commons License 2012.12.31 0 0 50517
köszi, igen azt olvastam. azért nem kérdeztem így külön ezt.
ott valaki írta, hogy a B30 bár drágább, de "hanggátlásilag" jobb. most legyek okos. :)
Előzmény: KömKel (50515)
ilias Creative Commons License 2012.12.31 0 0 50516
a B30 vs 30 NF-et kimatekoztam magamnak. a B30 olcsóbbbn jött ki téglaárilag, viszont a jóval nagyobb habarcsigénye miatt drágább lett. ráadásul több a munka is vele. de szívesen veszek minden infót!
Előzmény: Mekk Elek ezermester (50514)
KömKel Creative Commons License 2012.12.31 0 0 50515

Másik topicban volt szó erről pár hete:

 

P 44 T Profi Dryfix:

- 0,17 W/m2K

- 46 dB hanggátlás

- 19e Ft/m2 + vakolatok ár

 

P 30 N+F + 14 cm grafitos EPS:

- 0,171 W/m2K

- 43 dB hanggátlás

- 14e Ft/m2 ár, kivülről már szinezve! (belső vakolat még pluszköltség)

 

Ytong P2-30 + 10 cm grafitos EPS:

- 0,167 W/m2K

- 50 dB hanggátlás

- 15e Ft/m2 ár, kivülről már szinezve! (belső vakolat helyett csak glettelés kell, de ez még pluszköltség)

 

B30 + 16 cm grafitos EPS

- 0,172 W/m2K

- 54 dB hanggátlás

- 16e Ft/m2 ár, kivülről már szinezve! (belső vakolat még pluszköltség)

 

Ezek nagyjábóli falazat árak, anyag+munkadij.

A falazat hőátbocsátási értékét érdemes 0.20 alá tervezni, hogy hosszútávon is fenntartható legyen.

 

Előzmény: ilias (50512)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.31 0 0 50514

Ráadásul valószínűleg anyagilag is jobban jársz, ha egy olcsó téglán van (egy kicsivel vastagabb) olcsó hőszigetelő anyag,

mintha marhadrága téglára teszel vékonyabb hőszigetelést.

Számold újra a faladat/házadat modjuk óccsó/akciós B30-as téglával, viszont fehér helyett grafitos hőszigeteléssel ;)

Előzmény: ilias (50510)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2012.12.31 0 0 50513

"Ebben írta a pánick ?"

 

Igen.

A páraáteresztős rész, mi rád vontkozik.

BUÉK neked is :)

Előzmény: matthiasii (50509)
ilias Creative Commons License 2012.12.31 0 0 50512
köszi. ilyen választ reméltem és kaptam. :) nekem is a csomagolt verzió a szimpibb. van egyébként valami értek, ami alatt kell lennie a falnak? függetlenül attól, hogy a ház egészet kell esetleg figyelembe venni vagy ez így nem határozható meg.
koltsegben inkább az anyagköltség az érdekes nálunk ennél a munkafazisnal.
Előzmény: KömKel (50511)
KömKel Creative Commons License 2012.12.31 0 0 50511

A jó minőségű tégla utólagos hőszigetelés nélkül tele van hőhidakkal, emiatt a TÉNYLEGES hőátbocsátási értéke a katalógusénál 30%-al rosszabb. (ez mindegyik falazatra érvényes, újra is, régire is).

 

Ha van utólagos ÉS folytonos hőszigetelésed a falon, akkor a számitott értéktől már csak 10% az eltérés, mivel a "körbecsomagolás" a hőhidak jelentős részét megszünteti.

 

(plusz mondjuk ha az árakat nézed, akkor a külső vakolás munkadija 1500 Ft/m2 körül van, a dryvitolás meg 2200-2500 Ft/m2, tehát nincs lényeges különbség)

Továbbá a jó minőségű tégla a hasznos alapterületedből vesz el jelentősebb méretet ugyanahhoz az értékhez.

Előzmény: ilias (50510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!