Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15663
Hát igen, ha megszünik a kenés, akkor valami sérül, szakad. A sima briggs lendkereke nem tehető fel a Quantumra, az utóbbi nagyobb. De a sprintre, classicra jó. A karburátorról már írtam pár napja. A kf-re nem kell alacsony alapjárat. Ezt kihasználva tettek rá olcsóbb fűnyírómotorokat sajnos. Annak meg úgysem kell. Ezeknek a porlasztnak nincs alapjárati rendszerük elkészítve, olcsóbb.

Hajtómű módosítások:
Rk-02 : 1:22
Kf-04 : 1:24, 1:28
Robi 50, 52, 151: 1:33
Robi 55, 56: 1:32
Marci: 1:21
Előzmény: hambi85 (15659)
drotszamaras Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15662
Szia! Láttam a felújitott motort ,ez a felújítás mit takar teljes generát? Mibe került midez? Mert nekem is van egy ilyem 4lóvas moci talonba gondolkodom a felújításán,de milyen költségvetéssel lehet számítani, majd egyszer valamire majd jó lessz!
Előzmény: Törölt nick (15660)
Rex maxi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15661

Ez a nagy kúp kuplung.

 

A kicsi az 75 mm a kúp felső átmérője. 

 

Manapság már egyre ritkább a nagy kúpkuplung. A kicsi könnyebben megcsúszik. A szomszédom próbált szántani kis kuplungossal de akár hogy állítota csúszott neki. A nagy nehezebben csúszik meg.

 

Előzmény: Kaisi (15640)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15660

Tudom. láttam, ismerem ezt a nyomaték ábrát. Csak szépíteni akartam a nagyobb fordulattal a példa kedvéért.

Előzmény: albertjani (15658)
hambi85 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15659

Én Júniusban javítottam, az egyik unokatestvérem férjének balfácánkodása révén,

1 ilyen RK-02-est.

Az hajtókar törést szenvedett meg lehetett volna menteni,

mivel még az eredeti hajtókar-dugattyú szelepvezérlő együttes,

ment gallyra.

Csak hát nekik egyszerűbb megoldás volt az, hogy hoznak motor donor gyanánt

1 szentkirályi Kf sprint lx 40-est( ezen meg maga a hajtómű tört 2-é).

Szerencsére ezen (mivel 1998-ban gyártották a motort) nehéz lendkerék volt,

minden szívbaj nélkül át tudtam tenni rá a motort és a régi motor karburátorával.

össze tudtam hangolni.

Mivel az új motornak nem volt olyan alacsony az alapjárata, hogy ne nyisson a röpsúly.

Ezért cseréltem át a karburátort (ennek is meg volt a buktatója: kellett keresnem 1 másik konzolt ami elől tartja a karbit, mert máshol vannak a hengerfej furatok).

Csak hát a régebbi motorral jól muzsikált a gép az ominózus esetig.

Ezzel meg majd eldől.

Én mindent meg tettem az ügy érdekében.

Azt hozzá kell tenni, hogy az Rk-nak van a leggyorsabb halytómű áttétele.

Ezért gyorsabb a Robi-nál és társainál.

 

Előzmény: Törölt nick (15652)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15658
Előzmény: albertjani (15656)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15657

Itt még nem alkalmaztak sok műanyagot.

Előzmény: Törölt nick (15652)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15656

3600-as fordulaton már csökken a nyomaték, annyival, hogy kb. ugyanaz lesz a végeredmény, mint 3060-as fordulaton.

 

Meglepő a végeredmény, mi? :)

 

Ilyenkor jön rá az ember, hogy a gyártók hogyan trükköznek a feltüntetett teljesítménnyel.

 

Levegőszűrő és kipufogó nélkül, próbapadon, laborkörülmények között mérnek, a teljesítmény számításánál nem az összetartozó fordulat-nyomatékkal számolnak, hanem a legnagyobb nyomaték-nagyobb fordulat párosítást használják. Vagy használták. Talán már a valós teljesítményt kell feltüntetni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (15651)
Griffmadár58 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15655

Jogos a kérdés. Ezt a váltókart csak a tolólapozáshoz, illetve a szántáshoz használom. Jelenlegi helyzetében fordítva van a motoregység, azaz előremenethez most a "rükverc" szolgál. Azért így csináltam, mert így sokkal naygobb a nyomaték és a haladási sebességet is így találtam optimálisnak. (Hótolással tesztelve!) A váltókar teljesen előretolva az előremenetet kapcsolja, hátrahúzva pedig - a 0-án áhaladva - a váltórúdba fúrt stift által felütközik a csődarab végén, így opntos és gyors a váltás. Jól bevált!

 

A régi váltókar is megvan, azt a rotációzáshoz használom ott nem szükséges annyit váltogatni. (Egyébként azt is meghosszabbítottam, kb. az eredeti másfélszeresére. Így még nem rázkódik be magától sebességbe.

Üdv!

Előzmény: Kukuma (15650)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15654

Esetleg ha Nm-ben adom meg? Mert akkor a 6,25 -ből 8,5 Nm lesz. Na akkor több LE jönki valamivel.

Előzmény: Törölt nick (15651)
ponty25 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15653

A KF 04 es és A KF 850 csapágyai között van valami külömbség mert fel akarom ujitani  a 850 est csak meg akarok venni előre mindent

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15652

Ime a korábban szóban forgó 22 éves motor amit most javítottam fel, végén festéssel együtt.

 

Előzmény: Törölt nick (15627)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15651

Pedig valami sántít nekem. Nézzük a 625 szériás motort. Ez ugyebár egy 190 cm3 Quantum. 

 

Nyomaték 6,25 ftlbs. ezt szorozzuk ne 3060, hanem legyen 3600. = 22500. Osszuk el az állandóval, vagyis 5250-el. A végeredmény 4,28 HP. Ne má, hogy csak ennyi? Ennek 5-6 HP -nak kéne lenni. Nem?

Előzmény: albertjani (15649)
Kukuma Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15650

Jó az őtlet a váltókar ,de milesz ha megforditód a motrot és a kipufantóba nem ér bele a kar ?

Előzmény: Griffmadár58 (15647)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15649

Még nem néztem utána, milyen karbi ez.

 

Kívülről annyi látszik, hogy semmi sem látszik. :) Azaz nincs rajta semmiféle állítási lehetőség.

 

Jó a képlet. Én előtte átszámoltam SI mértékegységekbe, de ez egyszerűbb.

 

Ezzel a motorok teljesítményei 3060-as fordulaton:

 

625: 3,64 LE

 

675: 3,93 LE

 

850: 4,95 LE

 

375: 2,19 LE

 

 

3600-as fordulaton már kisebb a motor nyomatéka, ezért hasonló teljesítmények adódnak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (15643)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15648

Igen. 

 

Jó példa erre a régi hűtőgépek. Sok még ma is működőképes, csak már nem trendi a külalakjuk, ezért száműzik őket a sufniba.

Előzmény: Furak (15642)
Griffmadár58 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15647

Szia!

 

Itt vannak a fotók! (A forgáspontot majd csapszeggel oldom meg, ez csak a fotó kedvéért van most így.)

Üdv!

   

Előzmény: Kertitox Karcsi (15614)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15646

Ha vesszük pl. a régi 4 HP-s motort (mert erről volt ugye nemrég szó) ez ugyebár 190 cm3 körüli. Ha megnézzük a mostani 190 -es motorokat, azok olyan 6-7 HP körül vannak. Ezt úgy érték el, hogy a dugattyún a csapszeg feletti részt rövidítették, azért, hogy nagyobb löketet tudtak így csinálni. Nyilván a henger furat átmérő 70,6 mm-ről 68,3 mm-re csökkent. Ezzel nőtt a nyomaték és a teljesítmény. Persze a vékonyabb dugattyú fejrészre vékonyabb gyűrűk kerültek, mindezekkel az élettartam viszont rövidül. Tehát látni, hogy minek mi az ára!

Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15645

Nem sok eséjed lett volna akkor sem, ha a sérült alkatrészt sikerül is kicserélned. Nem tudtad volna valószínű (vagy csak nehezen) úgy visszaönteni a műgyantát, hogy áthúzásmentes maradjon a szekunder rész.

Előzmény: Kertitox Karcsi (15641)
hambi85 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15644

Na odaért?

Előzmény: Kertitox Karcsi (15641)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15643

Hát igen, a széria 850 profi kategória. Ezen Flo-Jet rendszerű az üzemanyagellátás, akárcsak a Quantumokon. Csak azért ez bonyeszabb karbi mint a Quantumé.

 

Teljesítmény (HP) = Nyomaték (ft.lbs.) * RPM. A kapott eredményt osztani 5250-nel. 

Előzmény: albertjani (15639)
Furak Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15642

ÉS A NYOLCVANAS ÉVEKBEN GYÁRTOTT CUCCOK MÉG MŰKÖDNEK, HA RENDESEN VOLTAK HASZNÁLVA!

Előzmény: albertjani (15636)
Kertitox Karcsi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15641

Szétszedtem a tirisztort.

Íme a képek,és a tirisztorról még a szám is levan kaparva :(Szerintem magáért beszél a két kép,no meg a fél óra amibe került az egész.Ez tényleg csak újjal váltható ki.

http://indafoto.hu/kertitox_karcsi/image/17582477-4e998236/user

Kaisi Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15640

Köszi szépen Luximen!

Egyébként mi a jelentősége a kis/nagy kuplungnak? Hiszen ez csak hajtást visz át. Nincs áttétel.

Vagy csak annyi hogy régen kicsi volt most nagyobb? Ez lett a divat?

Előzmény: Luximen (15621)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15639

A 850-esen is úszós, fémből készült  karbi van, ejtőtartályos megoldással, automata szívatóval.

Benzincsap nélkül. 

 

Jó nehéz lendkerékkel. Első leállításnál meglepődtem, mennyit forog még a motor az előző gépekhez képest. :)

 

Előzmény: Gokartos (15628)
szili307 Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15638

Sziasztok!

Szilágyi Attila vagyok Nagyszénásról és van egy Robi Rekord 155 és már sokat nyüstöltem a berántó szerkezetet.

Az lenne a kérdésem hogy lehet-e rá valami komojabb szerkezetet rárakni mert nekem ez a gyári műanyag házas kis fém nyelves megoldás a trakihoz képest nagyon primitívnek tűnik és mindig van neki valamilyen baja, vagy nem jön ki a nyelv vagy nem megy vissza.  Esetleg valakinek van-e a megyében egy felesleges müködő egysége. üdv. Szili

albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15637

Ja. A nyomatékból meg a fordulatszámból lehet teljesíményt számolni. Ez más gyártmányú motorra is igaz.

 

Egyszer már beírtam ide a képletet, próbaképpen kiszámotam és tényleg annyi jött ki, ami az adattáblára van írva.

Előzmény: Törölt nick (15613)
albertjani Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15636

"Manapság az a lényeg hogy minnél gyorsabban tönkremenjen és lehessen vadi újat venni "

 

Garanciaidő plusz 1 napra tervezik az új cuccokat.

 

 

 "még mindig gyárthatnák pl : 151-est csak kicsit modernizálva"

 

Kétütemű motort gyártanak még pl. a Terrához. Az majdem olyan, mint a Robi motor.

 

 

 

Ma is gyártanak jó motorokat, csak azok számunkra megfizethetetlenek. Vagy inkább elköltjük másra a pénzt :)

Kérdezd meg az öregeket, hogy annak idején hány havi átlagbérből lehetett megvenni egy új 151-est tartozékokkal együtt?

 

 

Idősebb kollégákkal csináltunk ilyen számításokat. A '80-as években egy színes TV mai áron 800ezer, egy Hajdu mosógép 400ezer... 

 

Ma jóval olcsóbban hozzájutunk, de annyit is érnek.

Előzmény: Moco94 (15615)
biji Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15635

Köszi, sajnos az enyémen már nincs meg a címke.

Előzmény: Furak (15632)
biji Creative Commons License 2012.12.27 0 0 15634

Kismotor és gépgyár :)

Előzmény: Törölt nick (15633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!