Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sziapu Creative Commons License 2012.12.26 0 0 2509

Köszi Mwin!

Ez nagyon korrekt volt.

Előzmény: Mwin (2508)
Mwin Creative Commons License 2012.12.26 0 0 2508

Szia, 

a Rába első sorozata a döntött, D2156HMN6 döntött szívó motorral jött ki. Ugyanezt a licencet vették meg a románok, akik 

a Roman teherautókba szerelték ezeket. Ők meg is maradtak ennél sokáig, (viszont licencdíjat nem fizettek-de ez már másik történet) a Rába azonban hamarost kihozta feltöltött, 256Le-s döntött motort, D2356MTN6 néven. A Rába járművekbe sokkal később, már a DAF fülkés korszakban kerültek álló Rába motorok, a 

D2156MT6 280Le, a D2156MTKLL6  töltőlevegő-visszahűtővel 320Le teljesítménnyel. Az álló, 180 Le-s D2156HM6 motor jóval előbb, a Csepel D740-750-754, stb járművekbe illetve hajókba épült (ez utóbbiakban 150Le-re visszafogva, a propulzió teljesítményhatárai miatt), valamint ez ketyegett a Claas Dominator kombájn egyes típusaiban, valamint álló motor van a Rába 180-Rába 250 nehéz mezőgazdasági traktorokban is.

 

Az eredeti kérdésre tehát a válasz: előbb a döntött, később az álló motort építették be.

Előzmény: sziapu (2507)
sziapu Creative Commons License 2012.12.26 0 0 2507

Üdv!

 

Azt tudod hogy először döntött motorral szereltek, aztán függőlegessel, vagy fordított volt a sorrend?

Előzmény: 95xf (2506)
95xf Creative Commons License 2012.12.26 0 0 2506

Ugyan csak gondolatok: kenés, beépíthetőség (turbo+cooler helyigény), alváz-fülkekialakítás.

Előzmény: sziapu (2505)
sziapu Creative Commons License 2012.12.25 0 0 2505

 

Értem, köszönöm szépen a választ.

 

A Rábák-nál az idők során változtattak a motor dőlésszögén.

Ezt milyen elgondolásból tették?

Előzmény: Mwin (2504)
Mwin Creative Commons License 2012.12.25 0 0 2504

Mikrofilm a nyugatiakhoz volt, tehát nem lehet Rába, mert ahhoz még a kilencvenes években is nyomtatott alkatrészkatalógus járt.

Ez a V10-es meg a LP1620-as itt off Mercedes Benzben volt, ezek szerint:

 

..."1969-ben jelentek meg a nagyobb 8 és 10 hengeres, OM400 sorozatú V-motorok, az új nagyobb összsúlyú változatokban. Szintén ekkor vezették be a dönthető vezetőfülkét is, megkönnyítve ezzel a szervizelést és a karbantartást."

 

Forrás:

http://www.hc-anno.hu/mb.php

 

Szerintem.

 

Előzmény: sziapu (2503)
sziapu Creative Commons License 2012.12.25 0 0 2503

Szia Mwin.

 

Nézd meg légyszíves a Hungarocamion videón 4:21-nél, a mikrofilmen, azt a blokkot. Az nem egy V10-es?

Szerinted miben lehetett olyan?

Előzmény: Mwin (2501)
sziapu Creative Commons License 2012.12.24 0 0 2502

Jó estét kívánok.

 

Elnézést kérek mindenkitől ,rosszul írtam, a D2866 az sor6-os, a többi rendben.

Előzmény: sziapu (2500)
Mwin Creative Commons License 2012.12.24 0 0 2501

Szia, valóban igazad van, fejből idéztem-és rosszul.

A motor pontos típusa MAN D2858 M1, és a Rába 842.00 platós, valamint a Rába 843.00 nyerges járművekben alkalmazták.

Előzmény: sziapu (2500)
sziapu Creative Commons License 2012.12.23 0 0 2500

Szia Mwin.

 

A D2866 az V6-os motor. Én úgy látom a gyárban a szakemberek egy V8-ast építenek be. Azokat az autókat becézték dübörgő-Edének. Neked mi a véleményed?

Előzmény: Mwin (2496)
sziapu Creative Commons License 2012.12.23 0 0 2499

Jó estét mindenkinek.

 

Rég óta olvasom a fórumot, szeretem a RÁBA gépeket. Szeretnék hozzászólni a témához. Nézzétek meg 4:21-nél a mikrofilmen a

blokkot, hány henger furat van benne. Szerintetek miben volt ilyen motor?

Előzmény: EKM-765 (2495)
pumukli89 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 2498

Pár darab volt a cégnél....

Előzmény: EKM-765 (2497)
EKM-765 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 2497

Köszi. Gondolom a Hungarocamionnál azért ez nem volt általános.

Előzmény: Mwin (2496)
Mwin Creative Commons License 2012.12.22 0 0 2496

Nem vagy hülye, az egy MAN D2866 V elrendezésű motor. Kevés járműbe épült, de pl a Magyar Honvédségnek is van, vagy volt.

Előzmény: EKM-765 (2495)
EKM-765 Creative Commons License 2012.12.22 0 0 2495

6:51-nél V motor van az Edében vagy én vagyok hülye? Esetleg most látom hogy abban döntött és nem álló motor van?

legoember Creative Commons License 2012.12.09 0 0 2494

Rábák a nyíregyházi LEGO gyár épitésén.

 

poloskeito Creative Commons License 2012.12.07 0 0 2493

Remélem még sokáig láthatjuk ezeket a szép gépeket!

Ezt a vidót érdemes megnézni, aki szereti a Rába-Steiger traktort, annak mindenképpen!

 

 

SámaT029 Creative Commons License 2012.11.30 0 0 2492

Helló. Előre is köszönöm. Rába traktorra szeretnénk rakni. Ez ami a képen ezt bontoból mentettük ki, de bontóba jelenleg nem találtunk. Még egyszer előre is köszönöm.

Előzmény: Mwin (2491)
Mwin Creative Commons License 2012.11.29 0 0 2491

Szeva, ha igaz, nekem még van R, Á és B. De elő kell keresrnem őket, ami nem egyszerű feladat.

Előzmény: SámaT029 (2490)
SámaT029 Creative Commons License 2012.11.29 0 0 2490

Sziasztok! Segítségetek szeretném kérni. A képen a pirossal bekerekezett betúeket szeretnék vásárolni. Valaki tudna segíteni ? Előre is köszönöm segítséget!

szőrmók Creative Commons License 2012.10.07 0 0 2489

Még mindig van eladó 4 darab Rába dugóm ,és 3 hüvelyem. Képek itt a topicban régebben.

dutrancs Creative Commons License 2012.10.06 0 0 2488

Rába témában is utána néztem. 1975 -ös és 1980 -as dokumentációk is ugyanazt ismertetik.Nem teherautó témában ,hanem traktor és kombájn motor témában. Ugyanazt a KKK 3 HF-452/23-ast említik amit te cserébe ajánlasz. Miért akarod lecserélni ezt a tipust.?( Ezt a túrbót szerelték a D 2156 MT-6-os motorokra).

Előzmény: dutráslaci (2483)
dutrancs Creative Commons License 2012.10.03 0 0 2487

Megtaláltam!!!

 

1987-ben egy 6 hengeres Csepzon motoron (nem tudom a FÓKA mibe használta,de nekik csináltam) HOLSET  Talán 4 LEV tipusú volt.Öreg már a papír nem látom rendesen! 54079/1 ez volt ráírva.

Előzmény: dutráslaci (2483)
dutrancs Creative Commons License 2012.10.03 0 0 2486

Szervusz Laci!

 

Én egy 1970 -ben kiadott dokumentációban azt olvastam,hogy a Cs-613.18-as tipusú motorra CAV 12 A tipusú turbót szereltek.Ez gépkocsi motor volt.Azt nem tudom,hogy az ezredesen,hogy miként muzsikálna?

A gk-ba (2300-at pörgöt a moci)

Leírom ennek a paramétereit: radiális áramlási rendszerű.

A rotor üzemi ford.száma 65000 f/p

a rotor fordulatszáma 1 órai üzemelés esetén 70 000 f/p

A levegő áramlása  16,8 M3/p

A turbina hőmérséklete 630 C fok (üzemi)

Kenőolajnyomás:1,5...2,3 atm

Megengedett szívótéri túlnyomás teljes terhelésnél: 700 Hgmm

Azt írja a gyáros bácsi,hogy ettől nagyobb túlnyomással a motor nem üzemeltethető.

Mindezeket csak azért írom le,hogy legyen valamiféle összehasonlítási alapod.

Holnap majd keresgélek majd mert valamikor javítottam egy ilyen motort és megnézem azon milyen tipusú turbó volt. Valahova felírtam!

Üdv: Tóni

Előzmény: dutráslaci (2483)
Mwin Creative Commons License 2012.10.02 0 0 2485

Szia Jumbo, sajna a tudás kopik, de azért még hellyel-közzel megvan:-) Igaz, mostanában Dutráslacival egy típuson gyakorlatozunk: amit én beszerzek, ő beépíti:-D

Csak nem tud róla, hogy én voltam:-)

Ami Laci konkrét kérdését illeti: megnézem majd a korai típuskönyvben, hogy pontosan milyen típusú turbók voltak a hetvenes évek eleji szériákon, de úgy rémlik, a Rába a KKK K28-as, vagy K36-os turbóját szerelte.

Laci! A Csepel turbója ügyében keresd meg Belák Sanyit. Ő a farosára szerelt turbót.Ha kell kontakt, rabaorultkukacindekszponthu.:-)))

Előzmény: JumboJet (2484)
JumboJet Creative Commons License 2012.10.02 0 0 2484

Szia Laci! 

 

A gépeidet sokan ismerjük,és csodáljuk. :-)) Legutóbb Bokorban a gyönyörű bordó ezresedet  volt szerencsém látni, egy kissrác vezette éppen a felügyeleted mellett. :-))))) A Dutra traktorokat személy szerint nagyon kedvelem.(minden magyar gyártmánnyal együtt) Korbuly család a legnagyobb zsenialitással alkotta meg ezeket a gépeket. Néha benézek a DUTRA fórumra is ,mindig van valami érdekesség...,vagy picit ízzik a levegő..... :-))) 

 

Köztünk Mwin a legnagyobb tudója  a típusoknak,alkatrészeknek.....  Mostanában nem túl sűrűn járt erre. De egyszer csak erre néz. Vagy email-ben gyorsabb lesz......

 

 

"J"

Előzmény: dutráslaci (2483)
dutráslaci Creative Commons License 2012.09.30 0 0 2483

Üdv mindenkinek!

Még nem írtam ide,ezért röviden bemutatkozom:Fördős László vagyok,Győr környéki Dutrás,de érdekel minden,ami magyar.

Jelenleg 8 Dutra traktorom van,ebből 4 felújítva.Lehet,hogy már láttátok valamilyeket,mert gyakran előfordulok velük a találkozókon.

Az Ezres Dutrámra szeretnék egy szépen "fütyülő"turbót,és ebben kérnék segítséget.

Azt hallottam,hogy az első Rába teherautóknak volt ilyen turbója (KKK 3HF-452/23),és egy ilyent szeretnék venni,vagy cserébe tudok adni Rába Steiger használt turbót. Ha valaki tudna segíteni,kérem tegye meg!

Köszönettel:Dutrás Laci

 

Vumurt89 Creative Commons License 2012.09.28 0 0 2482

Gödöllői-dombság:

EKM-765 Creative Commons License 2012.09.07 0 0 2481

Krk sziget, augusztus 19

pumukli89 Creative Commons License 2012.08.23 0 0 2480

Ha volt,elnézést.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!