Keresés

Részletes keresés

Grossbau Creative Commons License 2012.12.21 0 0 51995

 Nekünk az egyik háznál még G gerendával , közte beton kefnikkel. Kurva nehéz volt. Daruval emeltettül, de a végső finom állításhoz is  6 ember kellett egyszerre.

 Aztán a következőnél már un. Fert gerendák lettek beépítve. Mádodmagammal emeltem föl . A bélétestek kerámia testek voltak.

 Kerámia - közönséges cserépanyag !!

Előzmény: zbzbzb (51993)
sygma Creative Commons License 2012.12.21 0 0 51994

> Nekünk viszont ehhez a vékonylazúr 616-oshoz ajánlottak

> nyílászárókra valót hasonló színben szintén Milesit.

 

Tippelek: 16-os. ;)

(ennek a párja a 616 vékonylazúr).

 

-Sygma

Előzmény: waryou_84 (51986)
zbzbzb Creative Commons License 2012.12.21 0 0 51993

Nekünk 2008-9-ben épült a házunk E-gerendával, kb. 4.5 - 4 m-es távokon. vasalt felbeton került rá, de biztosan nem 18cm.

A tetőteret beépítettük.

Komoly(nak tűnő) problémát nem láttam eddig, néhány gerenda hosszában van hajszálrepedés a vakolaton, de csak súrlófényben látszik.

Hibáztunk?

 

Illetve érdekelnének az általad említett hosszú távú hátrányok. Mire számítsunk? Stabilnak tűnik a ház eddig. Bár a külső vakolaton (nincs színezve, csak vakolva-simítva) néhány téglasor vonalában és fut hajszálrepedés.

Előzmény: KömKel (51988)
nagy ivó Creative Commons License 2012.12.21 0 0 51992

Köszönöm a nagyon kimerítő válaszodat.

A gond a lapostető miatt adódik mert az aluszegély kinyúlása kb 10 cm.

A leírtak alapján vagy a 8 cm-es grafitos vagy az aluszegély toldása a megoldás kb 45 fm-en

Előzmény: nopánick (51991)
nopánick Creative Commons License 2012.12.21 0 0 51991

B-30-as fal belső vakolattal, külső kőporos dörzsöléssel,

azon 4 cm terranova hőszigetelő vakolat,

simítás majd egy szórt terranova vakolat.

 

Ez most U=1,12 W/m2k körül van.

Ami 1120 Ft/m2/év fűtési költség gázzal.

 

Erre milyen vastag EPS-t javasolsz?

 

15 cm fehérrel vagy 12 cm grafitossal U=0,22 W/m2K

Ami 220 Ft/m2/év fűtési költség gázzal.

 

A megtakarítás 900 Ft/fal_m2

A megtérülés 6000/900=6...7 évre saccolható.

 

-----------

 

Nem az számít mennyit megy az égőfej, hanem hogy mennyi gáz fogy el...

 

Csak 10 cm fehér habbal vagy 8 cm grafitossal az U=0,30 W/m2K lesz csak.

Ami 300 Ft/m2/év fűtési költség gázzal.

 

A megtakarítás 820 Ft/fal_m2

A megtérülés 5250/820= szintén 6...7 évre saccolható.

 

Mondjuk 100 m2 falazat esetén évi 8000 Ft a gáz költség különbség a 15 >> 10 cm esetén

A kezdeti költség többlet pedig az 5 cm hab ára, ami  ~75000 Ft

A teljes költség cirka 600 eFt ill. 525 eFt ....

 

Magamnak biztos, hogy a vastagabbat raknám.

Olyat soha nem hallani, hogy túl vastag lett a hab.

Olyat, hogy rakhattam volna többet is, ha már csináltam... viszont sokszor.

 

Az U=0,22 körüli érték manapság és még jó ideig gazdaságossági optimumnak tekinthető, utólagos hőszigeteléskor.

Előzmény: nagy ivó (51989)
botsinkai Creative Commons License 2012.12.21 0 0 51990

A szigetelési költségben maga a szigetelőanyag alig 10-20%-nyi tétel. :)

Előzmény: nagy ivó (51989)
nagy ivó Creative Commons License 2012.12.21 0 0 51989

Köszönöm, de kicsit sokallom a vastagságot

A fűtés a legnagyobb hidegekben is úgy működött, hogy délután 3-4 körül begyújtás, ami reggel 7-ig működött, ( égőfej) majd egész nap semmi fűtés, és délutánra kb 18-20 fokra hűlt vissza a lakás Az előremenő víz 50-60 fokos

Előzmény: nopánick (51982)
KömKel Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51988

Azért olcsóbb, mert az E gerenda 19 cm magas, és gyakorlatilag a felbetonon kivül nem nagyon kell rá beton.

Az LMF (és a porotherm is) gerenda viszont 12 cm széles és csak 6-8 cm magas, tehát a béléstestek közötti ütegbe is kerül beton. Valamint kellenek bele pipavasak a gerendavégekhez, és a felbetonba kell vasháló is.

Továbbá alá kell támasztani, ha jól emlékszem ekkora fesztávnál talán elég csak középen.

 

Az E gerendát el kell felejteni tényleg, mert a méretkötöttsége is idejétmúlt, valamint nem egy hosszútávú okos döntés.

Előzmény: nnnorbi99 (51987)
nnnorbi99 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51987

Na, ez megnyugtató válasz :) Nekem a legnagyobb falköztávolságom 6m (ami eredetileg 5,60 volt, csak az E-gerenda méretlépcsője miatt lett módositva, de akkor lehet, hogy visszamegyek 5,60-5,70-re).

 

Az LMF 4-5cm-es felbetonnal később már akár alkalmas tetőtérbeépitésre is?

 

Valójában ha az LMF-re is és az E.gerendára is min 4 cm felbeton kell, akkor miért mondják azt, hogy az E-gerendás megoldás sokkal olcsóbb, mint a többi? Az alátámasztás miatt?

Előzmény: KömKel (51984)
waryou_84 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51986

Dettó ugyanez, aranytölgy fóliás garázskapu, szőke dió a szarufákra és lambériára. Nekünk viszont ehhez a vékonylazúr 616-oshoz ajánlottak nyílászárókra valót hasonló színben szintén Milesit. Az eresz pedig bronz.

Előzmény: sygma (51985)
sygma Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51985
> milyen színű az ablaktok és a szarufa? ;)

Hörmann aranytölgy garázskapu volt az alap. Az ablakosok kevertek hozzá színt, a szarufa/lambéria pedig Milesi 616. Nagyon szép fénye van, ha kisüt a nap, akkor "mosolyog". ;)
Annyi "kehe" van, hogy a garázskapu tölgymintás fólia, az ajtó/ablak toldásmentes borovi, a szarufa pedig luc. Így erősen függ az összhatás a megvilágítástól és a szögtől.

-Sygma
Előzmény: Szunyó (51975)
KömKel Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51984

Az LMF felbetonja a fesztávok függvényében változik.

Alapból 4 cm, de 6.90 fesztáv fölött 6 cm, 7.7 felett pedig 8.5 cm.

 

De hangsúlyozom: az E gerendás födém utólag csak úgy épithető be, ha KOMPLETT vasalt monolit födémet épitesz rá, 16-18 cm vastagságban.

Olyan, mint a Trabant. Alapból az is elvisz A-ból B-be, de ha bármilyen ennél másabb igényed van, akkor bachatod :)

Előzmény: nnnorbi99 (51978)
nopánick Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51983

Igen, gyakorlatilag mindegy... annyira minimális lesz

a 25 cm hab + beton

a 25 cm hab + silka

között az eredőben a különbség, ami már lényegtelen...

Előzmény: nnnorbi99 (51980)
nopánick Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51982

Leginkább 14-15 cm fehéret vagy 12 cm grafitost...

Előzmény: nagy ivó (51979)
Gyu88 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51981

sztem akkor lenne az hogyha , eltérő habvastagság lenne ...

Előzmény: nnnorbi99 (51980)
nnnorbi99 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51980

Igen, de ő azt akart a megmagyarázni, hogy ha van két különböző hővezetési tényezőjű anyag (esetemben a Silka tégla és a vasbeton), és ha mindkettőre ugyanaz a hőszigetelő megy ugyanakkora vastagságban, akkor a jobb hővezetőjű anyag hidegebb lesz, mint a másik és emiatt hőhid fog kialakulni.

De itt a forumon utánaolvasgatva arra jutottam, hogy 25 centi eps mögött már mindegy, hogy milyen anyag van. Nem?

 

Előzmény: nopánick (51956)
nagy ivó Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51979

B-30-as fal belső vakolattal, külső kőporos dörzsöléssel, azon 4 cm terranova hőszigetelő vakolat, simítás majd egy szórt terranova vakolat. Vakolatokkal 38 cm vtg.

Erre milyen vastag EPS-t javasolsz?

Előzmény: nopánick (51976)
nnnorbi99 Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51978

Mi az igazság abban, hogy az E-gerendás födém esetében csak 4-6cm felbeton kell vasháló nélkül, mig az LMF-nél szintén 4-6cm, de vashálóval?

Előzmény: KömKel (51974)
nagy ivó Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51977

Értem, tehát működik az érdekképviselet mint a kéménynél

Előzmény: KömKel (51974)
nopánick Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51976

Új építésnél... a célszerű tervezési értékek, szerintem:

- falazat U<=0,22 W/m2K

- födém U<=0,16 W/m2k

- ablak Uw<=1,0 W/m2K

 

Falazatnál figyelve kell a hang gátlásra és a hőtároló tömegre is!

 

A porotherm és társai hang gátlásban határozottan gagyik :-(

Így azokra emiatt ez EPS helyett ésszerűbb a vakolható kőzet gyapot.

A páratechnikája is jobban közelíti a határokat az EPS alatt.

Ez is inkább a vakolható gyapot felé mutat, ha aggodó típus valaki.

 

A modern falazó blokkok helyett szerintem ésszerűbb

egy tömörebb-nehezebb (és erősebb) tégla fal pl. a régi jó B30-ból

és arra aztán mehet rá az olcsóbb EPS habbó is.... bármennyi.

Előzmény: ilias (51971)
Szunyó Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51975

Nagyon off, de meg kell kérdeznem: milyen színű az ablaktok és a szarufa? ;)

Előzmény: sygma (51954)
KömKel Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51974

Az "E" gerendás födémet nem ajánlom sehová, mert az új szabványok szerint nem lehet megfeleltetni tetőtérbeépitésre, még kis fesztávon sem.

Tehát ha egyszer is felmerül, hogy a későbbiek során tetőtérbeépités vagy emeletárépités lenne, akkor már ezt nem szabad berakni. Inkább Porotherm vagy LMF. 

 

(ettől függetlenül a szélességgel kapcsolatban igazad van, csak a statikus nem szereti ennyire kicentizni a koszorút (meg én sem))

Előzmény: nagy ivó (51973)
nagy ivó Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51973

Ha E gerendás a födém és nincsenek felemelve a gerendák, hogy aláférjen a koszorúvas meg a beton, akkor jó esetben csak 15 cm, előfal, szigetelés nélkül

Előzmény: KömKel (51966)
ilias Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51972
egy nappali. csak nézegetem a képes epitkezos blogokat és ott látok ilyeneket. teljesen ésszerű amit írsz. lesz padlófűtés. a jarofelulet sikja pedig amennyire lehet, közel a talajhoz, mert kertkapcsolata lesz. KomKel kolléga ezt kb 25 cm magasságban ajánlotta, érthető okokból.
Előzmény: nopánick (51970)
ilias Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51971
a másik dolog pedig az, hogy a falazat kiválasztásánál, plusz a rá kerülő hoszigetelesnel állítólag az egész ház hotechnikai mivoltát is figyelembe kell venni. hiába lenne egy x parameteru fal jó amúgy, a mi esetünkben ez nem biztos, hogy igaz.
38-as tömör téglás a meglévő falunk, rajta 12 cm EPS. 2 ablak új, műanyag, 3 megszűnik, 2 régi marad és a bejárati ajtó. persze ezek idővel szintén kicserelodnek. az új részbe pedig szintén újak kerülnek. a tetőtér nincs szigetelve, sem a födém. ezeket kb 5 év múlva tervezzük megcsinálni.
mi erről a véleményetek? számszerűleg mi az az értek, aminek a falazatnak meg kell felelnie, hoszigetelesileg. 30 cm-es nutfederes Porothermben gondolkodok, plusz EPS, ha szabad. :)
nopánick Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51970

Lakás lesz?

 

Akkor a girbe-gurba alapra hogyan is fogod majd felrakni a lábazati hőszigetelést?!

Neki állsz kiásni, síkba vésni a betont... ?!

 

A leendő járdaszint alatti cirka 50-60 cm-re ugyanis fel kell

ám majd raknod azt 8-10 cm XPS hab hőszigetelést is!

 

- a padlóba 10-12 cm-t, palófűtés alá 18 cm-t

- a falra is vagy 10-12-15-18 cm-t (tégla függő)

- a födémre/tetőtérbe 25-30 cm gyapotot

 

Szóval ezekről se feledkezz el, ha lakásról van szó.

 

Előzmény: ilias (51969)
ilias Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51969
azt szeretném kérdezni tőletek, hogy kell e zsaluzni az alapozasnal a föld alatti részt is, ha szilárd a talaj, nem az az omladozos állagú. vagy esetleg azért igen, hogy véletlenül se keveredjen föld a betonba?
fogok meg szerintem feltenni ilyen szintű kérdéseket. :)
statikus azt ajánlotta, hogy ne gerendás legyen a födém, hanem monolitikus, mert az olcsóbb, ha tudok zsaluzoanyagot szerezni. (ha ingyen akkor biztos, de amugyu kétségeim vannak) kb. 6x7 m-es lesz a helység, teljesen egyszerű forma.
memorix Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51968

pont 20 cm koszorút kömművestől még nem láttam...az +-1-3 cm között  mint türéshatár/hibahatár majd ingadozik...nem fognak senkinek 0 mmm eltéréssel dolgozni vagy később csiszolni, hogy pont 20 cm -s legyen...

Előzmény: KömKel (51966)
memorix Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51967

Teljesen jogosan teszi..., hogy a fal nem lehet 20 cm -s. Ha vékony főfalat akarsz akkor használj prokoncept, ISOCELL, stb falazatot. Ott lehetőség van rá, hogy vasbetonból ilyet készítsél.

 

Tudod-e milyen vastag a koszorú?  Ha 20 cm lenne a falad és 25 cm a koszorúd akkor az hogy nézne ki és belülről és kivülről hajlandó lennél e 5 + 5 cm vakolatot felrakni, hogy terhelés hatására ne látszódjon a koszorú vonala belülről? Tudod -e mennyibe kerül a belső vakolás 5+5 cm -s anyaghasználattal és munkadíjjal?

 

A kúpcserép ára eltörpül a munkadíjhoz képest.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: nnnorbi99 (51961)
KömKel Creative Commons License 2012.12.20 0 0 51966

Gyere hozzám, én ilyen hülyeségekkel nem traktálom az ügyfeleimet :D

 

Bizonyitsa be neked SZÁMITÁSOKKAL, hogy kell oda a heratekta. Ezredben mérhető a különbség, hogy ott van, vagy nincs, azaz lényegtelen a különbség. 

Nem beszélve arról, hogy egy 20-as tartófal feletti koszorút nem lehet tovább szűkiteni, mert a statikusnak nem elég a keresztmetszet. A 20 cm a minimum koszorúszélesség.

Előzmény: nnnorbi99 (51961)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!