Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

eREr78 Creative Commons License 2012.12.19 0 0 971

Hogy érted, hogy kikapcsolni? Kiengedni? Vagy elindulsz és akkor automatán oldja (ez viszont szereti fogyasztani a fékbetétet és tárcsát), vagy rálépsz a fékre és lefele nyomod a gombját.

Előzmény: Következ (969)
Jimmy76 Creative Commons License 2012.12.19 0 0 970

A sok nézelődést foglalózás követte.

És még lehet, h. a héten Laguna 3 tulaj leszek én is! ;D

Már itt is az első kérdés.

Milyen megoldás létezik, hogy mp3-at szólaltassak meg a szekérben.

Alap CD-s fej van benne és szerintem nem kezeli az mp3-at (még nem próbáltam ki)

Láttam, hogy létezik hozzá többfajta, a CD tár vezérlésére csatlakozó doboz, de nem tudom, h. az én magnómhoz melyik kellhet.

Köszi

Előzmény: Jimmy76 (950)
Következ Creative Commons License 2012.12.19 0 0 969

Sziasztok!

 

Renault Laguna III-nál az automata kéziféket hogyan lehet kikapcsolni?

 

Üdv: Norbi

eREr78 Creative Commons License 2012.12.18 0 0 968

Audiobox, meg hátha szépen el tudom hallgattatni a klímavezérlő króm keretét. Ahhoz meg csak a rádió kiszedésével lehet hozzáférni.

Előzmény: MosFet_HDi (967)
MosFet_HDi Creative Commons License 2012.12.18 0 0 967

kiszedő nélkül rombolás és kármentesen kiszedte a szerelőm a fejegységet, amikor az erősítőhöz szökséges jelszintleszedőt és egyebeket szereltek. kérdezz rá valami hozzáértőt!

 

amúgy miért akarod kivenni?

 

Előzmény: eREr78 (965)
Dzsemsz Creative Commons License 2012.12.18 0 0 966

Üdv! Én 2 kopott dekopír fűtrészből való lapot köszörültem meg, a célnak tökéletesen megfelel :-)

 

Előzmény: eREr78 (965)
eREr78 Creative Commons License 2012.12.18 0 0 965

Nincs mit.

 

Közben tegnap megtömködtem szivaccsal a két A oszlop környékét és a műszerfal közepét a szélvédőnél, így szépen elmúltak a zörejek, rezonációk. :)

 

Azt nem tudja valaki, hogy honnét lehet rádiókiszedőt rendelni? Ebayen keresgéltem, de LIII-hoz valót nem találtam, csak a hagyományos 4 lyukast. Szalonban meg azt mondták nem rendelhető.

Előzmény: MosFet_HDi (964)
MosFet_HDi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 964

faxás..

köszi

Előzmény: eREr78 (963)
eREr78 Creative Commons License 2012.12.17 0 0 963

Szalonban cserélve volt a zárral együtt asszem 35k (amiből 30k volt a zár).

 

Ha van szegecselőd, akkor szerintem meg (2 szegecset is le kell fúrni, aztán visszaszegecselni pár csavaron kívül). De ahogy látszik nem a szerelés volt nagyon sok.

Előzmény: MosFet_HDi (961)
MosFet_HDi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 962

f@sza ;-)

Előzmény: moorepapa (945)
MosFet_HDi Creative Commons License 2012.12.17 0 0 961

a kattogó ajtózás dolog mennyiből orvosolható? házilag megoldható?

Előzmény: eREr78 (958)
danielvonjeee Creative Commons License 2012.12.16 0 0 960

 Orulok,hogy ismét komoly gond nélkul oldódott meg a dolog!Koszi a hasznos infot!

Előzmény: royalty37 (959)
royalty37 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 959

Jelzek, sikerült orvosolni a hibát, köszönöm a hsz.t :)

Következő történt/történhetett.

Az akksi, hogy totál lemerült (VARTA 60ah) 3. indításnál, ahogy beröffent kinyírta a jobb külső világítást/rendszámtáblákat + generált egy check ABS hibát. Minden más működött. Az utastérben kevés biztosíték van (LIII), az ABS/ESP működött, és a hibajelzés a 3. leállítás/lecsukás/kinyitás/indítás után eltűnt. Akksicsere (auto reset) megoldotta az indítási gondokat, a helyzetjelző hiba továbbra is fennállt. Hátul ugye gyári LED fénysor, nekem elől is LED van, a 2db rendszámtábla normál T10-es 5w.os sárgafényű izzó. Ezen oldalnak a motortérben található meg a biztosítéktáblája (?de miért?), ott ment ki a hozzá tartozó biztosíték + a 2db hátsó izzó, a LEDeknek semmi bajuk elől hátul. (Ami érdekesség, akksi csere után a rádió nem kérte a kódot, idő visszaállt GPS.ből, az ablakokat nem kellett tanítani, egyedül a kártya felejtett, de 10perc autózás után az is betanulta magát.)  Egyébként: Valószínű gyári 60ah.s akksim volt benne (2009-es 1.5dci) - a mostaniakba állítólag 85ah.sat tesznek. Nekem volt itthon egy 72ah.s, ezzel nem szarakodik most már indításnál...szerintem jó lesz bele. Amúgy megemlítem, Renault szakszervizbe vittem el, 4850ft.-ért csinálták meg vizsgálat+'alkatrész'csere (3óra alatt szombaton) Nekem ez teljsen korrekt.

Előzmény: eREr78 (943)
eREr78 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 958

- rosszabb úton alacsony sebességnél finoman kopogó bal első futómű (különösebb problémát nem okoz, de alkudni jó :)

- első ajtózárak hajlamosak elhalni (nyitáskor valamelyik kattog párat, akkor közel a vég)

- ajtóhatárolók is szeretnek elfáradni

- kb 5 fok alatti hidegindításkor füstöl néha picit (vagy egyik izzítógyertya halt el vagy valami más gond van hidegben hidegindításnál, 5 fok felett viszont semmi füstölés nincs)

- gyorsan kopó váltógomb (km-ről árulkodhat)

- első ülések oldalfalán a műbőr szeret betöredezni, beszakadni (km-ről árulkodhat)

- "hangos" beltér (szeret sokminden nyöszörögni, nyekeregni, zizegni, pl légbeömlők környéke, kormány műanyag részei tekeréskor, klímavezérlő díszkerete, fejtámlák, stb.), problémát nem okoz, csak idegesítő

- többeknél (nem itt, hanem külföldi fórumokon, de pl nálam is csinálta) kuplung bedál benyomásakor nyekergő hang jön kuplungpedál mechanikájából (adtam mindennek wd40-et meg szilikonzsírt, úgy tűnik elhallgatott és télen csinálta csak)

 

Hirtelen ennyi jutott eszembe, amit én is tapasztaltam és külföldi fórumokon is sokszor előfordult.

 

A listából látszik, hogy rettentő nagy bajok nincsenek az autóval, inkább kellemetlenek.

Előzmény: Jimmy76 (950)
eREr78 Creative Commons License 2012.12.16 0 0 957

Nagyon nagy difi nem lehet a kettő között, max 2-3 deci (de lehet annyi sem), főleg, ha nem veszed ki belőle a teljesítményt, hanem csak töredékét, mikor mondjuk csak 130-at akarod tartani pályán.

 

Ami tudja növelni:

- széles nyári tappancsok

- automata váltó

- FAP

- nehéz jobb láb :))

 

2010. elötti magyar első forgalombahelyezésű (-> no FAP) manuális váltósat keress szerintem.

Előzmény: Jimmy76 (952)
Jimmy76 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 956

Köszi.

A gyári értékrk általában város/városon kívül/ vegyes értékeket írnak. De az utópálya már általában nincs benne.

Pl. a táblázatból a 150 lovas kombi városon kívüli fogyija 5.3. Ez azért túl szép, hogy igaz legyen. De a 7l-t meg kicsit sokallom.

Előzmény: danielvonjeee (954)
Jimmy76 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 955

Illetve gondolkodom még Laguna 2 kombin is.

Abból melyik motort érdemes választani?

danielvonjeee Creative Commons License 2012.12.15 0 0 954

Van egy rossz hírem,nyugodtan hihetsz a gyári értékeknek!:-))))

Az eddigi tapasztalatok alapján igencsak mérvadóak,minden ember máshogy vezet,de az átlag a gyári érték korul alakul.Nem tudom van e valakinek itt 130 lovasa,majd talán jelentkezik(remélem ott is beírja a megfelelo helyre hogy legkozelebb tudjuk)

 Kovetem 1 éve 3 ország LIII fórumát ezért bátorkodom ilyet kijelenteni,persze lehetnek extrém esetek mind hibában mind fogyasztásban is,de az nem ide tartozik.

Ami nincs említve a másik fórumon,volt itt talán 2 embertol panasz az ajtózárakra,azokat esetleg érdemes korbefutni mindegyik nyit és zár e szabadkézfunkcióban.

Az elofordulo hibákat a felkiáltójeles topicokban találod!

 

Előzmény: Jimmy76 (952)
danielvonjeee Creative Commons License 2012.12.15 0 0 953

 Srácok szeretnék kérni egy kis szívességet,hogy az újaknak segíthessek eligazodni!

 Kizárólag saját készítésu képek kellenének a rádiókról illetve navikról kivéve a CNC navit(DVD-s)!

 Tehát alap rádió,CD-s Carminat navi,illetve SD-s TomTom naviról,illetve a joystick helyérol vagy magáról a joystickról.Johet privátban is vagy kozvetlenul oda a fórumra,és én beillesztem a megfelelo topic elejére és lekonvertálva a megfelelo méretre!

 Esetleg johet a nem xenon fényszórókrol is egy kozeli,vagy a motorokról 1.5dci,2.0dci 131lovas ,benzinesek motorburkolattal és nélkule.

  Koszonom elore is a segítséget! 

Jimmy76 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 952

Olvasgattam, de engem tapasztalati értékek érdekelnének. (ott vannak ugye a gyári értékek is, de nem nagyon hiszek benne)

Írt nemrég valaki 150lovas autópályás értékeiről. A 130 lovasé is hasonlóan alakul?

Előzmény: danielvonjeee (951)
danielvonjeee Creative Commons License 2012.12.15 0 0 951

 Szia Jimmy.

 Míg nem jon válasz,vagy ha nem kapnál,ott ahol ma regisztráltál,szinte mindenre megvan a válasz a megfelelo topicban,komplet fogyasztási táblázat minden Lagunára,illetve az elofordulo hibák is,és nem kell itt visszaolvasnod!  ;-)

Előzmény: Jimmy76 (950)
Jimmy76 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 950

Sziasztok!

 

 Laguna III Grandtour dci vásárlásán gondolkodom.

Néztem is ma egy 2.0 dci-t 130 lovast.

Vásárlásnál mire érdemes odafigyelni? Úgy értem vannak-e jellemző betegségek?

Ennek a 130 lovasnak mi  a várható fogyasztása?

Esetleg, ha tudtok ajánlani autót, azt is megköszönöm!

moorepapa Creative Commons License 2012.12.15 0 0 949

nem volt kísérletezés.

Kérdezgetett hogy hogyan vezetek, mit szeretek, stb. Közben a gyári vezérlés programot átalakította, testre szabta.

Ennyi.

Előzmény: eREr78 (947)
moorepapa Creative Commons License 2012.12.15 0 0 948

Egyáltalán nem, sőt.

Egy gyorsulásin ott volt Renpaul ( Renault műszaki referens ) aki el volt képedve a látottaktól, ráadásul csak azt dadogta "nem füstöl, de miért nem füstöl, bakker ez egyáltalán nem füstöl " aztán leszedte a programot a gyári szoftjával.. :-)

Előzmény: eREr78 (947)
eREr78 Creative Commons License 2012.12.15 0 0 947

Nem füstölt jobban utána? Hogy csinálta? Kvázi standard progit töltött rá, vagy kisérletezgetett, több verziót is csinált és így lett közel tökéletes?

 

Nekem negatív tapasztalatom van vele, de lehet rossz helyen voltam.

 

Topik valóban lehet róla ;)

Előzmény: moorepapa (945)
danielvonjeee Creative Commons License 2012.12.15 0 0 946

 Akkor topicot neki,és nyomasd a tapasztalatokat,hátha nekunk is jól jonne!

Előzmény: moorepapa (945)
moorepapa Creative Commons License 2012.12.14 0 0 945

hát most meg fogtok enni, de Ricsivel ( xtrem tuning ) megpiszkáljuk a sast,

jelenleg 180le/400Nm de cca 15-20% még mehet rá gyári alkatrészek károsodása nélkül.

Egyébként nem a gyorsulás miatt csináltam eddig sem ( 2003/07 privi 1,9dci gt 160le/330Nm - most is jól megy, lag II fórumtag vette meg ) hanem a fogyi csökkentése miatt.

Nekem az sosem ment 5.5 l/100km fölé.........

Ricsi igen ügyi ám.

Előzmény: MosFet_HDi (938)
danielvonjeee Creative Commons License 2012.12.14 0 0 944

 Nekem ez inkább toltéshibának tunik,vagy zárlat van valahol,azért rá kéne mérni az akksira is toltés kozben!

Előzmény: eREr78 (943)
eREr78 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 943

Szia,

 

Motortérben is nézd meg természetesen a biztosítékokat, valamint az akksit is fel kellene tölteni (vagy cserélni). Ha már a műszerfal is hunyorog, akkor nem sok töltés lehet az akksiban, ez meg cifra tüneteket tud okozni. Akksit vedd ki és töltsd fel.

Előzmény: royalty37 (942)
royalty37 Creative Commons License 2012.12.13 0 0 942

Jóestét mindenkinek.

Egy olyan kérdésem lenne, hogy egy 2009-es 1.5dci Laguna III-ban, ma kisült egy biztosíték (szerintem).

A rendszámtábla világítás, illetve a jobb oldali első és hátsó helyzetjelző nem világít, minden más működik.

Biztosíték táblából kiszedtem szinte mindent, ami szóba jöhet, de mindegyik 'egyben volt'. Utána indításkor világít a CHECH lámpa és az ABS visszajelző. ESP/ABS működik menet közben. Továbbá nem tudom, hogy van-e köze hozzá, motortöltést kér (gyenge akksi) a műszerfal szinte alig pislákol. Elképzelhető, hogy a motortérben lévő táblából ment ki az egyik ? Mert másra nem tudok gondolni, szervizbe ha nem muszáj nem vinném. Előre is köszök bárminemű tanácsot/ötletet.

Üdv: I

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!