Hogy érted, hogy kikapcsolni? Kiengedni? Vagy elindulsz és akkor automatán oldja (ez viszont szereti fogyasztani a fékbetétet és tárcsát), vagy rálépsz a fékre és lefele nyomod a gombját.
kiszedő nélkül rombolás és kármentesen kiszedte a szerelőm a fejegységet, amikor az erősítőhöz szökséges jelszintleszedőt és egyebeket szereltek. kérdezz rá valami hozzáértőt!
Közben tegnap megtömködtem szivaccsal a két A oszlop környékét és a műszerfal közepét a szélvédőnél, így szépen elmúltak a zörejek, rezonációk. :)
Azt nem tudja valaki, hogy honnét lehet rádiókiszedőt rendelni? Ebayen keresgéltem, de LIII-hoz valót nem találtam, csak a hagyományos 4 lyukast. Szalonban meg azt mondták nem rendelhető.
Szalonban cserélve volt a zárral együtt asszem 35k (amiből 30k volt a zár).
Ha van szegecselőd, akkor szerintem meg (2 szegecset is le kell fúrni, aztán visszaszegecselni pár csavaron kívül). De ahogy látszik nem a szerelés volt nagyon sok.
Jelzek, sikerült orvosolni a hibát, köszönöm a hsz.t :)
Következő történt/történhetett.
Az akksi, hogy totál lemerült (VARTA 60ah) 3. indításnál, ahogy beröffent kinyírta a jobb külső világítást/rendszámtáblákat + generált egy check ABS hibát. Minden más működött. Az utastérben kevés biztosíték van (LIII), az ABS/ESP működött, és a hibajelzés a 3. leállítás/lecsukás/kinyitás/indítás után eltűnt. Akksicsere (auto reset) megoldotta az indítási gondokat, a helyzetjelző hiba továbbra is fennállt. Hátul ugye gyári LED fénysor, nekem elől is LED van, a 2db rendszámtábla normál T10-es 5w.os sárgafényű izzó. Ezen oldalnak a motortérben található meg a biztosítéktáblája (?de miért?), ott ment ki a hozzá tartozó biztosíték + a 2db hátsó izzó, a LEDeknek semmi bajuk elől hátul. (Ami érdekesség, akksi csere után a rádió nem kérte a kódot, idő visszaállt GPS.ből, az ablakokat nem kellett tanítani, egyedül a kártya felejtett, de 10perc autózás után az is betanulta magát.) Egyébként: Valószínű gyári 60ah.s akksim volt benne (2009-es 1.5dci) - a mostaniakba állítólag 85ah.sat tesznek. Nekem volt itthon egy 72ah.s, ezzel nem szarakodik most már indításnál...szerintem jó lesz bele. Amúgy megemlítem, Renault szakszervizbe vittem el, 4850ft.-ért csinálták meg vizsgálat+'alkatrész'csere (3óra alatt szombaton) Nekem ez teljsen korrekt.
- rosszabb úton alacsony sebességnél finoman kopogó bal első futómű (különösebb problémát nem okoz, de alkudni jó :)
- első ajtózárak hajlamosak elhalni (nyitáskor valamelyik kattog párat, akkor közel a vég)
- ajtóhatárolók is szeretnek elfáradni
- kb 5 fok alatti hidegindításkor füstöl néha picit (vagy egyik izzítógyertya halt el vagy valami más gond van hidegben hidegindításnál, 5 fok felett viszont semmi füstölés nincs)
- gyorsan kopó váltógomb (km-ről árulkodhat)
- első ülések oldalfalán a műbőr szeret betöredezni, beszakadni (km-ről árulkodhat)
- "hangos" beltér (szeret sokminden nyöszörögni, nyekeregni, zizegni, pl légbeömlők környéke, kormány műanyag részei tekeréskor, klímavezérlő díszkerete, fejtámlák, stb.), problémát nem okoz, csak idegesítő
- többeknél (nem itt, hanem külföldi fórumokon, de pl nálam is csinálta) kuplung bedál benyomásakor nyekergő hang jön kuplungpedál mechanikájából (adtam mindennek wd40-et meg szilikonzsírt, úgy tűnik elhallgatott és télen csinálta csak)
Hirtelen ennyi jutott eszembe, amit én is tapasztaltam és külföldi fórumokon is sokszor előfordult.
A listából látszik, hogy rettentő nagy bajok nincsenek az autóval, inkább kellemetlenek.
Nagyon nagy difi nem lehet a kettő között, max 2-3 deci (de lehet annyi sem), főleg, ha nem veszed ki belőle a teljesítményt, hanem csak töredékét, mikor mondjuk csak 130-at akarod tartani pályán.
Ami tudja növelni:
- széles nyári tappancsok
- automata váltó
- FAP
- nehéz jobb láb :))
2010. elötti magyar első forgalombahelyezésű (-> no FAP) manuális váltósat keress szerintem.
Van egy rossz hírem,nyugodtan hihetsz a gyári értékeknek!:-))))
Az eddigi tapasztalatok alapján igencsak mérvadóak,minden ember máshogy vezet,de az átlag a gyári érték korul alakul.Nem tudom van e valakinek itt 130 lovasa,majd talán jelentkezik(remélem ott is beírja a megfelelo helyre hogy legkozelebb tudjuk)
Kovetem 1 éve 3 ország LIII fórumát ezért bátorkodom ilyet kijelenteni,persze lehetnek extrém esetek mind hibában mind fogyasztásban is,de az nem ide tartozik.
Ami nincs említve a másik fórumon,volt itt talán 2 embertol panasz az ajtózárakra,azokat esetleg érdemes korbefutni mindegyik nyit és zár e szabadkézfunkcióban.
Az elofordulo hibákat a felkiáltójeles topicokban találod!
Srácok szeretnék kérni egy kis szívességet,hogy az újaknak segíthessek eligazodni!
Kizárólag saját készítésu képek kellenének a rádiókról illetve navikról kivéve a CNC navit(DVD-s)!
Tehát alap rádió,CD-s Carminat navi,illetve SD-s TomTom naviról,illetve a joystick helyérol vagy magáról a joystickról.Johet privátban is vagy kozvetlenul oda a fórumra,és én beillesztem a megfelelo topic elejére és lekonvertálva a megfelelo méretre!
Esetleg johet a nem xenon fényszórókrol is egy kozeli,vagy a motorokról 1.5dci,2.0dci 131lovas ,benzinesek motorburkolattal és nélkule.
Míg nem jon válasz,vagy ha nem kapnál,ott ahol ma regisztráltál,szinte mindenre megvan a válasz a megfelelo topicban,komplet fogyasztási táblázat minden Lagunára,illetve az elofordulo hibák is,és nem kell itt visszaolvasnod! ;-)
Egy gyorsulásin ott volt Renpaul ( Renault műszaki referens ) aki el volt képedve a látottaktól, ráadásul csak azt dadogta "nem füstöl, de miért nem füstöl, bakker ez egyáltalán nem füstöl " aztán leszedte a programot a gyári szoftjával.. :-)
hát most meg fogtok enni, de Ricsivel ( xtrem tuning ) megpiszkáljuk a sast,
jelenleg 180le/400Nm de cca 15-20% még mehet rá gyári alkatrészek károsodása nélkül.
Egyébként nem a gyorsulás miatt csináltam eddig sem ( 2003/07 privi 1,9dci gt 160le/330Nm - most is jól megy, lag II fórumtag vette meg ) hanem a fogyi csökkentése miatt.
Motortérben is nézd meg természetesen a biztosítékokat, valamint az akksit is fel kellene tölteni (vagy cserélni). Ha már a műszerfal is hunyorog, akkor nem sok töltés lehet az akksiban, ez meg cifra tüneteket tud okozni. Akksit vedd ki és töltsd fel.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egy 2009-es 1.5dci Laguna III-ban, ma kisült egy biztosíték (szerintem).
A rendszámtábla világítás, illetve a jobb oldali első és hátsó helyzetjelző nem világít, minden más működik.
Biztosíték táblából kiszedtem szinte mindent, ami szóba jöhet, de mindegyik 'egyben volt'. Utána indításkor világít a CHECH lámpa és az ABS visszajelző. ESP/ABS működik menet közben. Továbbá nem tudom, hogy van-e köze hozzá, motortöltést kér (gyenge akksi) a műszerfal szinte alig pislákol. Elképzelhető, hogy a motortérben lévő táblából ment ki az egyik ? Mert másra nem tudok gondolni, szervizbe ha nem muszáj nem vinném. Előre is köszök bárminemű tanácsot/ötletet.