"Ez nem sok egy kicsit egy 120m2, 38 téglából épült házhoz? Mennyi lenne az ideális?"
Készülj fel, hogy egy fűtésiszezonban legalaább 200 eft lesz a fűtési számlád !! De lehet, hogy közelít a 300 eft-hoz.
Apropó ? Hol van az energiatanúsítvány ??
A mán kötelező , főleg ilyen nagy háznál.
Ha viszont leírogatod a ház szerlezetét annak a falait stb talán tudunk jósólni - no nem jósólni csak prognosztizálni ( a fene ezekbe az idegen szavakba )
Tehát kisméretűtéglából épültek a falak 38 -asnak hijják igaz a valóságban 40 cm általáéban. Rossz hőtechnikai tulajdonságuak ezek a falak. Ha szigetelik viszont kitűnővé tehető.
Aztán a fődém? a nyilászárók ??
No mindegy.
mennyi a belmagasság ??
A sok ismeretlen ellenére én egy 2000 - 2200 m3 gázfogyasztást prognosztizálok ( ha takarékosok vagytok mind a fűtéssel mind a melegvízfelhasználással ). Az forintban jelenleg mint fentebb írtam közelít a 300 eft -hoz.
Viszont most nézem újra a Te mérésedet 16 -18 m3, gondolom naponta.
Hát tinleg sok.
Ezzel a fogyasztással akár bőven a 400 eft főlé juthattok.
Ez biztos nem az ideális fogyasztás !!
Miért ?? Mert nagy a ház, mert valószinű nem a legjobbak a határoló szerkezetek( hőtechnikailag ), mert esetleg olyan az életmódotok.
Gondolom mindenért azt a kazánt okolod ! Ű -- pedig annak csak az a feladata , hogy fűtsön - természetesen jól beállítva.
A házban soha nem laktak, tehát elöző számla nuku. A 38-as tégla szerintem Leier lehet (a ház 8 éve épült), az ablakok 1,4 kétrétegű, a födém fafödém szigetelve. A kazán 24KW-os, és nem kondis! A 21-ről most visszavettem 16-ra és csökkent a fogyasztás. ( Ezért kérdeztem mennyivel lehet egy ilyen házat kifűteni). Ja és 21,5 fokra van a termosztát állítva.
Amire Te találtál úgy gondolom úgy hívják köznyelven, hogy gázbojler.
Az semmivel sem jobb mint az átfolyós (gázos szempontból).
Vizes szempontból azonban azonnal rendelkezésre áll megfelelő mennyiségű HMV. Azt azért ne hagyd figyelmen kívül (ha tényleg gázbojlerről van szó), hogy hiába gyújt alá a tartálynak, nem fog azonnal meleg víz jönni belőle. Tehát az is célszerű úgy tervezni mint egy villanyost! - Szerintem -
Keresgettem de nem találok információt, ezért felteszem kérdésként a kételyemet.
Helyzet az alábbi:
vettem egy házat, amiben a melegvíz előállítás egy FÉG gázbojlerrel történik (átfolyós)
Na ez az a megoldás amitől a lehető leggyorsabban meg szeretnék szabadulni, mert nem akarok a fürdőben nyílt égésterű gázkészüléket, és utálom amikor teljesen nyitni kell a csapot, hogy beindítsa a bojlert.
Villanybojler - elektromos forróvíztároló - nem játszik, mert nincs 'éjszakai' ménkű bekötve.(tudom, hogy nem éjszakai hanem vezérelt, és a mai kapcsolókkal nem is csak éjjel mennek hanem amikor van szabad villany a rendszerben)
Marad a gázüzemű forróvíztároló. (azt hiszem így hívják). Ez megoldja, hogy nekem tetsző intenzitással engedem ki belőle az egyenletes hőmérsékletű vizet.
Amivel eddig összeakadtam, az kémény nélküli . A kérdésem, hogy ez hogy műkszik? Veszi a levegőt a szobából, és kiengedi az égésterméket ugyanoda?
Elgondolásom szerint ebből nem kell akkora mint a villanyosból, mert nem kell neki egy napra elegendő vizet tárolni (a gáz éjjel-nappal egyforma drága), tehát ha kiengedem belőle a meleget, és hűl, akkor ráindítja az égőt és melegszik. Gondolom én.
HOgy van ez? Egy ilyenre beruházva is nyílt égésterű készülékem van? Mert akkor mennie kell a padlásra. Ahol viszont jobban kell szigetelni .....
Egy családi házat bérelünk (ez az első telünk itt), ahol egy Saunier Duval Isotwin C24E-A szolgálja ki a fűtést és melegvízet. A gázfogyasztásunk az elmúlt időben (pedig még nincs nagy hideg) 16-18 m3 volt. Ez sokaltam, ezért belenéztem a szervíz menűjébe, ahol 21kW-ra volt állítva a teljesítménye. A fűtés radiátor és padló vegyesen. Ez nem sok egy kicsit egy 120m2, 38 téglából épült házhoz? Mennyi lenne az ideális?
"Keress egy műszerészt vagy egy TV szerelőt, és nézesd át a panelt vacak forrasztások után kutatva. Ők tudják mit kell keresni. Meg azt is, hogy nem fújkálunk kontaktsprének nevezett izéket semmibe, max ha csikorog az ajtózsanér azt kejük WD40-el. Meg a puskát rozsda ellen."
Az hogy mit dolgozott a reléken nem tudom, de a műszerészes tipp bevált. Úgy néz ki a relék piszkálásának nem sok köze van a javuláshoz, ugyanis az üzemmód kapcsoló (téli/nyári/kikapcs) volt kontakt hibás. Köszönöm a tanácsot!!!!
Adott egy ferroli domina c24 kombi cirko,a leirásában szerepel,hogy flue gas thermostat(total security),ez azt jelentené,hogy ha visszaáramlás lenne a kéményböl akkor lekapcsol a készülék és nincs gond a CO-val?
Segítséget kérnék tőletek kombi gáz kazán takarításávla/karbantartásával kapcsolatban.
A helyzet az, hogy van egy 24kW-os teljesítményű Ariston kazánom, ami elég fura hangot hallat, amikor a meleg vizet engedek ki valamelyik csapon. Nem mindig, nem állandóan, de sűrűn előfordul. A múltkor az Ariston hivatalos szerelője kisavazta a kis hőcserélőt (nem volt benne sok szmötyi, ahogy mondta), de sajnos csak pár napig volt rend, aztán megint kezdődött, pedig tetettem fel egy Flamco iszapleválasztót is a visszatérőbe. Ebben nem sok minden gyűlik össze, néha kiengedem, de alapvetően nem iszap, hanem ilyen fém forgács-szerű fekete darabkák jönnek, kis számban. Azt is mondta a szerelő srác, hogy a nagy hőcserélőt is ki kéne savazni, mert valahogy az is részt vesz a HMV készítésben.
A bajom az, hogy a savazás gondolom, hogy a szerves anyagot oldja, első sorban a vízkövet. (mert ha a a fémet is oldaná, akkor előbb-utóbb a hőcserélős és a rendszer csövei is sérülnének.
Szóval, szerintetek érdemes savaztatnom, vagy mi lenne a megoldás? A rendszer komplett átsavazását most nem sízvesen csináltatnám meg, meg hát az alap ellentmondást az sem oldaná fel.
A Junkers (azt hiszem a Bosch csoporthoz tartoznak) elég nagy cég ahhoz, hogy legyen saját szakszervize. A helyedben utánanéznék és őket keresném meg. Lehet, hogy ez is belekerül Neked 35.000 Ft-ba, de legalább azok nyúlnak a kazánodhoz akik igazán értenek hozzá és olyan módon, ahogyan kell. W8.
Egyet értek Veled, ill. az általad leírt alapos összefoglalóval is. Ha ezt az összefoglalót most nem teszed közzé, én még most leírtam volna (ezek szerint le is írom), hogy én mit tapasztaltam azokban az esetekben, amikor nálunk gázórát cseréltek és hogyan ellenőrizték a szerelők a szerelés tömörségét.
Szóval: régebben, évtizedekkel ezelőtt ezt úgy tették, hogy szappanos, habos vízzel a kötéseket körbevették (habbal) és ha fújt, akkor ezt látták, láthatták, bizonyára volt rutinjuk hozzá. Újabban valóban az általad is említett spray-vel ellenőrizték.
Én úgy gondolom, hogy kedves topiktársunk esetében ezzel a habos vízzel történő ellenőrzés nem vezethet eredményre, mert ehhez nincs túl jó helyen az ő gyanús esetleges szivárgása. Tehát, marad a szerelő. W8.
Segítséget kérnék hozzáértőktől. Van egy 10 éves Junkers HR 275-1 átfolyós falikazánom, amiből szép lassan elkezdett csöpögni a víz, valahol a préselt bekötésnél. Legalábbis azt mondta a szerelő. Ezt az alkatrészt nem lehet külön cserélni, csak egyben, ami 35 000 ft. Most abban gondolkodom, hogy veszek egy használt vízmelegítőt, amiben ez a rész rendben van. Amit találtam, az W 275-1, és H 275-1. A kérdésem, hogy vajon ezek miben különböznek az enyémtől, és az a rész használható-e az enyémbe. A nyíllal megjelölt résznél csöpög. Válaszotokat előre is köszönöm!
"Nagyon nagyon kicsi szivárgást viszont lehet, hogy nem lehet így kimutatni. Ezért hívjál minél előbb hozzáértő szerelőt."
A gázszivárgás kimutatásának mikéntjei :
1. Műszeres szivárgás jelzővel. Ez a legpontosabb. Ezzel a mennyiségét és a helyét is meg lehet határozni.
2. Un. gázszivárgás jelző spay -jel. Ezzel a mennyiséget nem lehet meghatározni. Bizonyos mennyiség alatt nem működik. A helyét szokták ezzel meghatározni szerelések után.
2. Nyomás alá helyezéssel és mérik a nyomás esést bizonyos idő után. Ezzel is csak az egész rendszer tömörségét lehet megállapítani.
3. Ugyan ez a gázórás vizsgálatnál. Meg lehet állapítani a rendszer tömörségét, de hogy hol az nehezen.
4. bizonyos gázszerelől alkalmazzák gyors teszként pl. újonnan üzembehelyezet gáztűzhelynél, hogy gáznyomás alá helyezik, majd bizonyos idő után nyitásná lellenőrzik, hogy hallani e a kiáramló gázt vagy sem. Ez a tesz is csak mással kombinálva jó.
Pár éve ezen bukott meg nálam egy gázszerelő. Üzembe helyezet egytűzhelyt majd csak ezzel a módszerrel ellnőrízte e tömörséget ráadásul roossul , mivel semmi időt nem várt az újranyitással.
Reklamáltam és nyertem.
5. az ember orra is érzékeny módszer a kimutatásra
Én a helyedben nem vacakolnék ezzel a két konvektorral. Azonnal lecserélném őket újakra. Egy használtan vásároltnak lehet olyan rejtett hibája, ami miatt eladják, csak nem mondják meg, hogy mi a valós helyzet.
Az esetleges gázszivárgást én is komolynak gondolom, nem szabad halogatni a szerelővel történő ellenőrzést.
Az a gázórás ellenőrzési történet, ill. forgatókönyv, amiről az előbb írtak itt, jól működhet. Nagyon nagyon kicsi szivárgást viszont lehet, hogy nem lehet így kimutatni. Ezért hívjál minél előbb hozzáértő szerelőt. Üdv.: W8.
Heló !Egy jól müködö Vaillantot nem érdemes lecserélni ha csak nem vagy fölöslegben fél millió forinttal azt senki nem fogja meg fizetni Neked amit csak Te tudsz hogy milyen jó a használt kazánod.Én 20000 Ft-ért adtam el egy 5 éves Viallant kombicirkót úgy hogy adtam hozzá egy 24000 e Ft értékü használt váltó szelepetüdv T.
"Ami nagyobb baj, hogy egész közelről a szabályzó tekerentyű felől némi gázszagot is érzek."
Ez nem a nagyobb baj, hanem ez bűnös veszélyeztetés is ( ha szigorúan vesszük ).
De nagyon egyszerűen meggyőzödhetsz arról hogy van é szivárgás.
Elzárod az összes fogyasztót , kivéve ezt agyanúsat. Feírod a gázóra állását - literre -- és másnap megnézed mennyi fogyortt. ha valamennyi fogyott valahol szökik a gáz ami nem játék !!
Spay -jel az ilyen minimális fogyasztás kideríteni nem lehet. Műszerrel igen.
Aztán más nap ezt a fogyasztót is elzárod, és újabb fogyasztás ellenőrzéssel
kontrolálhatód, hogy tényleg ott van e, vagy sem. Ha nincs fogyasztás megvan a hiba helye, ha továbbra is van fogyasztás, nyilván másutt is szivároghat, ami nagy baj !!
Szerelő !!
Amúgy egy ilyen 43 m2 -es 3. emeleti lakásnál 2 db. konvektor nagyjából elég.
Veletlenul megnyomtam azt a fekete izet, azota csopog a viz a rezidombol. Mit kell tennem, hogy megszuntessem a csepegest? Egyaltalan miert nem hagyja abba?
43 négyzetmétert szeretnék fűteni. 3. emelet, új, műanyag nyílászárók, a lakásnak az egyik fala külső fal csak.
A kis félszobában (180*360cm) egy használhatatlan őskövület konvektor van, az előző tulaj nem is használta.
A nappaliban egy...hú...FÉG, viszonylag nagy, régi típus, görgős a teteje, nem felhajtós, és világos színű a vezérlése, nem fekete. Ezt még megnézhetem valamikor.
Ez az összes fűtés jelenleg. A működő konvektor is meglehetősen viharvert, mozog benne az égésbiztosító, valahogy nem fűt rendesen, csak igen piánóban. Mondjunk nem is pattog, pedig lemez. :)
Ami nagyobb baj, hogy egész közelről a szabályzó tekerentyű felől némi gázszagot is érzek.
Ha jól értem ilyen légköbméterre, társasházba, ilyen körülmények közé, egész kicsi, 3KW-os FÉG is elég lehet. Arra gondoltam veszek egy újat, vagy kevéssé használtat, ami ki is néz valahogy.
Egy helyen találtam új FÉG Beáta 3 típusú konvektort, 38 ezer Ft körül. Ez elég jól hangzik a GF-es árakhoz képest. Van ennek a típusnak valami problémája? Elég lehet nekem a teljesítménye?
A kis szobában a gázcső centiméterekre megy el a parapet felett, ezért a FÉG-es parapetet a háromszög felső csúcsa miatt oda sem tudom tenni. Idén ott nem lesz fűtés, de talán érdemes lenne valami kis teljesítményűt vennem oda. Tudtok ajánlani valamit? Persze a gázcsövet akkor is át kell helyezni gondolom...
Ha 20 kW egy épület fűtési teljesítmény igénye a számítás szerint, akkor ez azt jelenti, hogy ez az érték -13 C fok körüli külső hőmérséklet esetén igaz. Ilyen külső hőmérséklet a mi éghajlati viszonyaink között legfeljebb 10 - 14 napon keresztül van egy fűtési szezonban. A többi napokon ennél melegebb van kint, tehát a fűtési teljesítmény igény kisebb, mint 20 kW. Legyen például egy átmeneti időszakban ez az érték 11 kW. Ez nem azt jelenti, hogy a 28 és a 11 kW közötti teljesítmény igény veszendőbe megy. A Te kazánod amikor kell, akkor bekapcsol, üzemel egy ideig a névleges teljesítményhez közeli értéken, majd leáll, ha a szabályozó ezt a parancsot adja.
Tehát nyugi, jó kazánod van, jó hatásfokkal üzemel, ne izgulj.
Igaza van az egyik előttemn "szólónak": semennyit, ill. majdnem semennyit. Üdv. W8.
Ez a kazánteljesítmény szerintem illeszkedik ahhoz a feladathoz, amit meg kell oldania. Ha valóban 20 kW az épület fűtési teljesítmény igénye, akkor a 28 kW névleges teljesítmény rendjén van. A használati melegvíz készítés hőteljesítmény igénye is 22-24 kW körüli, tehát itt sincs nagy többlet kapacitásod.
Elgondolkoznod szerintem még akkor se nagyon kell a kazáncserét illetően, ha körbeszigeteled a házat, mert melegvíz készítés azt követően is lesz, ill. a kazánod le tud modulálni 9 kW-ra is, ha szükséges. Egy jól működő Vaillant kazánt egyébként sem szabad lecserélni, különösen akkor ha még ilyen fiatalka. W8.