Egyébként nem hülyeség mert töröm a fejemet azon hogy todnák rá valami kerékhajtást eszkabálni mert lejtős a területem és ha leviszem egyedül nem tudom viszahúzni.
Még mindig nem készültem el az átalakításal de teszek föl pár képet. Az etető részre valószínüleg csinálok olyan oldalvezetőt mint amilyen a Te gépeiden van. A fogaskerékel elenkező oldalon van egy fahasító kúp ami nem része az aprítónak ez csak azért van mert ahol használom kint a hegyen ott apritani is kell tüzifát. Egy leszerelhető asztalt készítek hozzá. A fogaskerékre meg egy védőbúra nem készült el de az anyag már megvan hozzá.
Ha megfelelően beállítottad, rögzítetted, akkor a kések mögé varrjál egy-egy, a kés vastagságával azonos, vagy kisebb tehermentesítő négyzetprofilt. ( valami ékanyag ) Nem létezik, hogy kimozoghat. Szerintem.
összeraktam a tárcsát, rajta van a tengelyen is.a késekbe belevágtam a meneteket de nem sikerült egyformára mind a három.....a tárcsát is átfúrtam, viszont az a baj hogy a csavarok amiket vettem(12-ES TEHERMENTESÍTETT ACÉLCSAVAR) de 13as furatot kellett a tárcsára fúrnom hogy belekapjon a késeken lévő menetekbe......
szerintetek lesz valami baj így hogy nem 12es hanem 13as a furat?nem fog elszakadni a csavar?
a másik hogy ha nem jó akkor süllyesztett fejű csavarokkal fogatnám rá a késeket a tárcsára.de mivel kell a fejnek a süllyesztést megcsinálni?fúróval elég lehet?
Milyen méretűek ezek a kések ? Kicsinek tűnik az adagolónyílás. Arra figyelj, hogy a kések jó minőségűek legyenek, ne kelljes sűrűn szétszedni a gépet. A miénk Sandvik gyártmányú furnérhasító kések, azok kerültek 30 ezerbe.
Ezt most egy 2.2-es motor hajtja, 10 LE biztosan elég. A fordulatát úgy lődd be - gondolom, hogy a kardánkihajtás 540 körüli, - hogy a vágótengelyek 300 körül, vagy alatta forogjanak. ( nem ismert a fogaskerekek fogszáma )
Szia! Lehet, hogy lelkes amatőrök vagytok, sőt biztosan. De azért barkácsolni is elég szépen tudtok! Én egy-két szerszámmal, mint kalapács, csavarhúzó és egyebek, nem igen tudok beszállni. Ügyes sem vagyos a vasmunkában.
Vettem az idén egy gyümölcsaprítót, kézihajtású járgány. Kipróbáltam már almára, birsre. Nem nagyon vagyok vele megelégedve, mert elég nagy darabokra dolgozik, nagyobbakra, mint szeretném. Utána még rá kell dolgoznom festékkeverővel. Lent látható a kép. Üdv. W8.
A gép anyagára kb. 100-120 ezer. A fogaskereket és a késeket csináltattuk. Ebbe az összegbe a kifizetett drehás, marós munka is benne van, ezen felül nagyon sok munka, számolás. A rajzokat erről a fórumról vettük, valamelyi korábbi - több - helyen megtalálod. ( ha nem, írjál privátba, elküldöm ) Ezt a tipust eredendően kardánosra terveztük, de a vége stabilmotor lesz. A különbség annyi, hogy a meghajtó - kicsi - fogaskerék-tengelyvége
Most kezdtem a fórumot,de már olvasom régebb óta a mai napon vált igazából fontossá a csatlakozásom miután láttam ezt a pár képet mert nemtitkolt szándékom egy ágaprító vétele vagy készítése. Nekem ez a típus a szimpatikus vagy amit a harmadik fogaskerék hajt mert kardánról szeretném hajtani egy kb 10LE-s traktorral.
Kérdésem a következő kedves manens amit a képeken látok az eddíg kb milyen összegből jött össze és honnan vannak a tervek és az alkatrészek (fogaskerék,kés ami legfőképenn érdekelne meg ha nem vagyok tolakodó a méretek sem jönnének rosszul)
Mekkora a fordulata most jelenleg mert én ág és fakéreg darállásra is szeretném használni.
Ne told el, hanem - ha érdekel - inkább szálj be te is közénk. Mi itt nem nagypályások vagyunk, hanem - esetleg korábban - ugyanúgy érdeklődő amatőrök voltunk, csak szeretjük a barkácsolást. Milyen gyümölcsöt szeretnél aprítani ?
Idenéztem, mert gyümölcsaprítós képeket (is) szerettem volna látni, esetleg vásárolni. Nem gondoltam volna, hogy ilyen nagypályás masinákkal találkozok. Ügyesek vagytok, minden csodálatom a Tiétek. Ezekután eltolom a biciklit. Üdv., W8.
Félig készen van az a gép, amit prototipusnak szántunk. ( ez nem az enyém, csak akivel kezdtük, hamarabb végzett idáig is ) Egy 2,2-es 1440 ford. vill. motor hajtja, a végleges hajtás stabilmotor lesz, de megpróbáltuk így is. Mi lepődtünk meg legjobban, tökéletesen műxik. Annak ellenére, hogy ideiglenesen rászerelte egy asztalra, stabil, rezgésmentes.
Nagyon elengedték a karokat, ezeket - vállalva a kisebb termést - 3 évenként fiatalító metszéssel le kell szedni, vagy felét egyik évben, másik felét a másodikban. Így a termőkarok " elmennek ", ill. romlik a minőség.
A vastagából, csak magamnak hoztam belőle 5 potkocsival púpozva, a többi sok sok kocsival mindenknek ment. Nem sajátom az ültetvény csak ismerősé. Szedés szezonba volt h 150 ember szedte egyszerre. Ezért is raktam be hogy mit tud a kalapácsos technika. Mocskos gyorsan forog és nagyon ki kell centirozni, grammozzák a kalapácsokat. Mi nem tetszik a metszésen? Egy másik technika:Aprít és báláz...
Két megjegyzés, ill. három : K...va jó. 1. Ha én a bodzaültetvényemet igy metszettem volna, soha nem tudom eladni. 2. A bodza az egyik legjobb tüzelőanyag kemencébe, ill. apríték formájában. A vastagát érdemes összeszedni zúzás előtt. 3. Ez a zúzási módszer inspiráló, érdemes lesz kicsiben kipróbálni behúzó berendezéssel. ( kalapácsos megoldás )
Sajnos leáltam az építésel mert szerencsére jó idő volt a hétvégén és gyümölcsfákat ültettem, meg faleveleket hordtam a kertre mulcsázni a fák alját.
Az adagoló hengeren már én is gondolkodom sokkal biztonságosabb lenne az adagolás. Én szijhajtásra gondoltam mert bármi baj van legföljebb megcsúszik az ékszíj.
Az biztos ha csinálok rá úgy fogom csinálni mind ahogy a tiéd van.
Az a lépcsős megoldás nékem is eszembe jututt igy talán könyebb lenne a kés meg az asztal közöti rést beállítani persze úgy hogy az asztalt álítanám a késhez. Valahogy úgy hogy egy állítható "ellenkés " lenne. Te is igy gondolod?
Még mindig várjuk a képeket. Igyekezz, mert leelőzlek.
Hozzákezdtem egy újabb egytengelyeshez, eddig mind elvitték, amit csináltam, most nekem nincs.
Azt találtam ki , - merthogy ilyen dolgaim voltak - hogy a fordulatot visszafelé, a motor irányából növelem. ( eddig onnan csökkentettük ) A véleményeteket kérem.
Van egy 1 LE-s motorral hajtott fokozatmentesen állátható Stóber hajtóművem, 20 - 125 között állítható fordulattal. Megpróbálom azt, hogy egy 17 fogas lánckerékkel meghajtom a
darabolótengelyt, amin 51 fog van, tehát a középső fordulatszám-tartományban is tudok
alacsony fordulatot produkálni.
Még egy dolog piszkál : eddig az asztalra vágattuk a késeket, most megpróbálnám az állókéssel befejezni az adagolóasztalt, onnan lépcső.
Ha a teljesítmény bírja ( nem akarok, csak 3-4 centiig vágatni ) akkor még azt is megpróbálnám, hogy közbeiktatok egy szintén lánckerékkel visszalassított behúzóhengert. Tudom, hogy a négy kés is húzza, de ezzel esetleg lehetne a végtermék méretét is szabályozni.
Igen, felesleges otthon nekiállni. Ott bukik a mutatvány, hogy normálisan felhevíteni nem lehet az anyag teljes terjedelmében, a hőfokot eltalálni szintén nem lehet, ha szín alapján megy az ember, az már megint csak a tapogatózás, kemény lesz, de ki tudja milyen tulajdonságokkal.
Volt olyan kérdés, hogy lehet menetet fúrni ilyen anyagba. Elszomorító a helyzet, mert egy olyan menetfúró, amit ilyenre találtak ki, durván 5 számjegyű és az is csak előnemesített, nem hőezelt anyagra jó. Másik alternatíva, a szikraforgácsolás, de azt sem halandónak találták ki, feltéve ha nem tudja az illető valahogy megbizniszelni.