sracok, bocs az amator es gondolom ezerszer leragott csont kerdeshez: hol talalok egy hasznalhato regado kalkulatort? Ahanyat guglizok annyi fele verzio jon ki :)
Egy 2005-os volvo v50 2.0d szeretnek behozni es ha nem is pontost de legalabb egy korubeluli arat szeretnek ra. 80.000 es 800.000 kozott jon ki a kalkulator attol fugg hol nezem (igaz nem vagyok biztos a kornyezetvedeli besorolasaban, ennek hol tudok pontosan utana nezni? Megegszer bocs ha amator, de hol mashol kerdezhetnem ezt meg?:) koszi
Ezeket a papírokat adták az okmányirodában, és ahol a rendszámot és a biztosítást kellett intézni.
A rendszám sárga szélű volt,de sehol semyelyik országban nem állítottak meg,és még itthon is használtam renszeresen az autót ezzel a rendszámmal az érvényessége végéig,itthpn sem állítottak meg a rendőrök pedig szinte mindig találkoztam velük,nem kis faluban,hanem megyeszékhelyen.
Ha Németországban szeretnék autót venni, azt honnan tudom kideríteni, hogy hol van a közelben okmányiroda, mitől meddig van nyitva, el tudnak-e intézni mindent(pl:nekem azt mondták az itteni okmányirodában, hogy mindkét forgalmit érvényteleníttetnie kell a mostani tulajnak)?
Tegnapelőtt vettem Köln mellett sárgaszélűt, nem volt gond.
Vagyis érdekes volt, török eladó barátunk elkísért a rendszámtábla nyomó nénihez, aztán szembe az okmányirodába. Aranyos öreg nénike volt, előkapott egy listát és mondta hogy a sárga nem jó nekünk magyarországra… mosolyogtunk, mondtuk jó az :) Okmányban meg rákérdeztünk a biztosításra, néztek ránk bambán, végül a sárgaszélűvel meg a saját névre szóló rózsaszín forgalmival hazarobogtunk. Kellett volna még biztosítást kötni vagy valami? 81Euró volt a táblás öreglány, 11euró a forgalmi az okmányirodában.
Az alany egy e46 320dA volt nagy navival, feketében, világos belsővel, edelholz fával, igényes tulajnak. Török rendes volt, elvileg előző napi telefonra eltette nekünk másnapig, hajnalban sms-t is írt hogy merre járunk mikor érkezünk.
itthon: ma volt Mozaikban, és kerek perec leszarták a TÜV-t, holott teljesen friss volt rajta. Mindenképp végignyomták a vizsgasoron 39900.- Na nem ezen fog múlni, de én úgy tudtam nem kell…. rendszám holnap, boldog gazdi.
Egy Németországban élő barátom azt állítja, hogy november 1.-től megszűnt az 5 napos sárga és pirosszélű rendszám és csak német lakcímmel rendelkezők kaphatnak, legrövidebb 30 naposat. A barátom kapott valahol napszúrást vagy a németek hülyültek meg?
Országonként jellemzően mennyit lehet alkudni? Főleg Be-Ne-LUX, D és Olasz érdekelne. Gondolom típus és állapot függő, de azért csak van valami kultúrájuk ilyen téren.
Másik: 10-15 éve belémívódott az Olasz import autóktól való félelem. Igénytelen szerviz, óratekergetés, stb... Ez még ma is így van, vagy változtak ezen a téren a digók?
Na, hát ezért akarom tudni, mi a helyzet pontosan. Nem akarom verni a tamtamot, ha nincs igazam. A címke színe nem igazán érdekel, de nem lenne jó, ha visszafele sülne el a dolog. Sajnos én is azt hiszem, hogy csak E1-es. Közben meg kicseréltettem a forgalmit, aztán nehogy megint kelljen...
A 4-es amire Te gondolsz 4-es környezetvédelmi osztály ami nem egyenlő az euro 4-el az csak euro 2-es, nomeg ne gondold, hogy egy 20-éves kocsi euro 4-es legyen...
Nem teljesen idevág a problémám, de hátha tudtok segíteni.
2010. novemberben hoztam egy 1993-as BMW 318is-t (M42-es) Olaszo-ból. Akkor 2-es környezetvédelmi osztályba sorolta az NKH Szombathelyen, amire regadót fizettem 290 ezret.
Most voltam műszakin, ahol a veszprémi NKH 4-es osztályba sorolta, és kék matricát kapott.
Azon jár az agyam, ha a kocsi tényleg 4-be tartozik, akkor visszaigényelhetek a regadóból kb. 100 ezret, amivel 2-es miatt többet fizettem (tudom, hogy időközben változott a jogszabály, de én már a változás után regeltem a kocsit.)
(Nem tudom, hogy melyik NKH-nak lehet igaza, a BMW 20ezer+ÁFA díjért ad igazolást a besorolásról).
Járt már valaki ilyen cipőben? Honnan tudhatom meg a hivatalos besorolást? Van-e reális esélye egy ilyen adó visszaigénylésnek?