Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
igen úgy áll hogy a termosztatikus elem talpa a pufiból jövő visszatérőt zárja, így kell lennie, és ezért egy rakás sz_r ez a szelep, mert nyitott állapotban is nagyot fog, szerintem ezért, csak lassú a víz sebessége, mert kevés liter víz fér át rajta, és ezért forr meg a kazán.
A celsius kazán már jó volt ebben a rendszerben, beállt kb 90fokra a vize, és úgy üzemelt teljes nyitott huzattal, annak a teljesítményét még elbirta ez a szelep szerintem, érdekes mert nincs megadva neki teljesítmény szint, az esbe szelepnek meg meg van adva a150kw
Keringetőn már nem tudok fentebb kapcsolni mert akkor már átlépi a biztonsái szint magasságát az emelő magasság
Szűrő tiszta, most volt kivéve de nem volt koszos.
igen az, a tágulási vezeték azaz csőben nincs víz mozgás, addig még meg nem forr, viszont a biztonsági az melegszik annyira amennyira vascső és a víz átad.
Szerintem nálad valami egyéb lesz a gond . Nekem is Acaso van , pufi még nincs , bypass ágba csak egy golyós csap van , félig zárva , és jól mükszik a cucc .
Ez megoldódott ,akkor az volt a baj hogy ha a rajzon nézed most a keverő szelep előtt van a tágulási vezeték, akkor meg még utána volt sorrendileg, felcseréltem és akkor megoldódott az a hiba. Lényegében akkor is az asaco volt a hibás.
Azért csak 20ezer egy esb vtc511, csak meg kellene bizonyosodni róla hogy ez a szemét asaco csinálja a bajt egyfolytában :)
Sziasztok megvolt ma a próbafűtés elkeserítő eredménnyel :(
így néz ki a rendszer.
A baj hogy a kazánban pangó papír hulladék és olajos rongyok elegyétől is a kazán megforr, és beindul a vészhűtőkör, mikor a pufiban meg 20fokos a víz.
Útálom a rossz minőségű alkatrészeket autókban is mindenhol, az egész rendszeren egyszer spóroltam alkatrésszel mikor ESBE szelep helyett ASACO szelepet vettem, kazánvédőnek. Sajnos másként működnek amit előre nem tudtam, az esbe szelep ha jól tudom az előremenőt nyitja zárja ezzel szabályoz, viszont az asaco pedig a pufiból jövő visszatérőt, így van egy jelentős torlása nyitott állapotban is, azért raktam be elé az előremenőjébe egy ferde szelepet hogy hátha tudok szabályozni rajta mert ugye az uralkodó nyomás így az asacoba érkező előremenő felé van, így pedig hiába van nyitva a szelep belülről mikor az uralkodó nyomás miatt még mindég csak magában forog a kazán, ez a ferde szelep nem hozott sikert, vagyis még kicsi kazánom volt akkor még igen úgy éppen jól volt, de most szerintem ez lesz a problémám.
Tehát a gond szerintem az hogy a kazánvédő miatt a kazánban forog csak a víz ezért nem tudja leadni az energiát.
A rendszer colos csövön megy erről itt már biztosítottatok hogy elégnek kell lennie. Szivattyú 25-60as pedrollo 2.fokozatban.
Szeretném felkérni a tisztelt egybegyülteket az együtt gondolkodásra.
Sziasztok! Összedobtam egy ábrát... A lenti zöld négyzetben a jelenlegi rendszerem látható.
Amivel szeretném bővíteni, az a melléképületben lenne majd egy kazán és puffer.
Jelenleg minden rendben működik, nulla gázfogyasztással elvagyunk. Az egyetlen probléma, hogy napközben már nincs otthon az asszony a gyerekekkel és nem tud napközben begyújtani. Emiatt mikor hazamegyünk hűvös van. Begyújtunk, felmegy kb 2 óra alatt 25 fokra a lakás, de reggelre ismét kihűl.
A melléképületbe azért szeretném a kazánt és puffert, hogy egy reggeli és esti begyújtással kb. állandó hőfokon tudjam tartani a lakást. Mellesleg a kazántól kb 5 méterre, épületen belül van a fatárolóm, a kandalló meg kb 50 méterre. Segítsetek abban, hogy mekkora teljesítményű kazánt ill. mekkora puffert tegyek be? Az épületeket összekötni elég szerintetek a 20-as cső (abból találtam jó áron szigeteltet)?
A lakás új építésű és ugyan nem egy passzívház, de rendesen le van szigetelve. Az kandalló teljes teljesítménye 21kW ebből ugyan nincs megadva de érzésre úagy 12-15 mehet a vízbe. Mostanság este 1 tejesládányi bükkfát használunk kb 15kg-ot és az elmúlt évek tapasztalata alapján ugyan több fával, de a legnagyobb hidegben is simán kifűtötte a kandalló a házat.
Azt tudom, hogy az ábra alapján a két hőcserélő fűtené egymást, de még mindig olcsóbb megoldásnak találtam ezt, mint motoros szelepet használni (esetleg valakinek más ötlete?).
Sajnos az ajtón nem fért be nálam csak 1m^3-es tartály.
Ezért döntenem kellett. Vagy berakok 1 db-ot és azt elég hamar felfűtöm, vagy 2-t, ami már megközelíti a 24h-s áthidalást.
A 2 db mellett döntöttem.
Itt beszéltek rá, hogy ne párhuzamosan, hanem sorosan kössem.
Így utólag örülök hogy hallgattam a fórumtársakra.
Bár szerelés közben néha felvetődött bennem, hogy jelentősen kevesebb munka lenne az 1 db tartály bekötése, de így utólag már nem bánom.
Eddig 3 próbafűtésen vagyok túl, van még min gondolkodni. Most tapasztalom ki a rendszer működését.
Egyébként minden úgy működik mint ahogy papíron megterveztem. Kivétel talán a Honeywell V135-T100R páros. Valahogy nem akarja hozni a gyári specifikációt.
Szétnéztem már mindenhol de innen el tudom hozni utánfutóval magam és most 160.000 az 1.500 L hőcserélő nélküli.
Sajnos nagyobbat nem tudok berakni mert az össz belmagasságom 215 centi és ha egyedileg legyártatnám az jóval drágább lenne.
Árulnak az expresszen is ugyan ennyiért ilyen méretűt, de onnan 15ezer lenne a fuvar és az tele van csatlakozókkal ami nekem egyrészt felesleges másrészt hőszigetelés szempontjából rossz.
Régebben ugyanis - még a gravitációs elven működő rendszereket - 90/70°C-os vízre méretezték.
Ott bizony nem kellett folytani, megvolt a közel 60-as visszatérő.
Csak elterjedtek a gázkazánok a rendszereket egyre alacsonyabb fűtési víz hőfokra méretezték, nőttek a radiátor felületk, jelentősen csökkent a visszatérő hőmérséklet!
Ezzel együtt persze megjelent a kátrány a kazánban, és megjelentek a kémény meghibásodások.
Tehát ha a magas (90°C előremenő) mellett biztosítani tudod a 60-70°C-os visszatérőt nem lesz kátrány! Nem kell kazánvédő, sem puffer, sem egyebek.
Kellenek viszont jó vastag vascsövek szerte a lakásban.
Láttál már felső elosztású vascsöves fűtési rendszert igényesen megszerelve?
Csak mit szólnál egy "tűzforró" fűtőtesthez a nappaliban?
Megy ez olcsón is, csak a hátrányait (is) el kell fogadni!
Ha adhatok tippet azért nézzél szét máshól is, sokat sporolhatsz a szigetelésen is.
Ha van infód a tartály besejéről lehetőleg olyat válasz mint a mellékelt ábra,
van ahol csak egy terelő lemezt raknak belülre de ahol az ábra szerint fel megy a cső azonnal lesz rendelkezésre álló melegviz a fűtéshez nem kell megvárni míg felmelegszik a tartály felső része. Hasonló lesz mint a T bekötés annak hátrányai nélkül.
Nem tudom, merre van az falu, de szerintem máshol sem jobb a helyzet. Lehet idekeverni Viktort de míg Feri volt akkor rá panaszkodtak. Meg Gyulára, Jóskára, meg az elmúlt 40 évre.
Én is látok fagyűjtögető embereket, de sajnos látom őket utána a kocsmában is.
Ahhoz, hogy vegyeskazánnal közel ideális állapotban fűts, nem feltétlenül kell olyan rendszer, mint Blu-é, a kazán kilengéseit egy kisebb olcsóbb pufferral is meg lehet oldani, ami ugye filléres dolog.
Csak éppen foglalkozni kellene vele. Azzal a mentalitással, hogy apám 40 éve így fűt, és jó neki nekem is jó lesz, nem lehet mit kezdeni.
Rám a városban is furcsán néznek, azt hiszik a fűtés a hobbim, pedig szivesebben motorozom vagy horgászom.
Csak áldozok a fűtésre is, szeretem ha tökéletesen mennek a dolgok.