szia, mi is Dizel Rioban gondolkozunk, ilyet szeretnénk venni lépcsős kivitelben, 6 légzsákkal, elektromos tükrökkel és automata klímával.
Úgy látjuk ilyen alig van a piacon, de a te esetedben az Ex Cool-ban hogyhogy van elektromos fűtött tükör?
Árlistákon azt látom hogy csak a Safety-hez járt. Esetleg külön megrendelted hozzá, vagy ajándékba kaptad?
Ha esetleg olyat találunk, amiben nincs elektromos tükör utólag be lehet szereltetni?
2006-2007 évjáratú modellt vennénk de meglepődtem, hogy a Safety csomaggal szereltekben is egyikben csak 2, egy másikban meg 6 légzsák található. Nem értem ezt a dolgot!
Bocs hogy nem olvastam vissza elég részletesen, de van M8x1.5 és M10x1.5 menetű dízel üzemanyagszűrő, és az alvázszám alapján eldönthető melyikbe melyik való?
A biciklisekkel az a baj hogy jó részük nem ismeri a kreszt, vagy nem foglalkozik vele....
Sajnos azt nem lehet elvárni hogy egyik napról a másikra minden biciklista úgy keljen át a zebrán, ahogy a gyalogosok szoktak: a saját lábukon, a bicajt pedig csak tolhatja maga mellett.
A legrosszabb az amikor anyukákat látok úgy közeledni a zebrához, hogy hátra kiált a gyereknek hogy siess tekerj, mert mindjárt ideér az autó. Pedig pont őket kéne megtanítani rá hogy le kell szállni. :(
pedig ezek többnyire benne vannak a topikban : láncos, nem kell cserélni.
- ne legyen törve lehetőleg
- hogy ne bukj nagyot, ne vegyél széthajtott példányt - előélet ismerete, általános állapot, stb.
- füstöl-e hidegen, melegen, egyenletesen jár-e,, fütyül-e a turbo vagy sem?
- a többi pedig mint minden kocsira igaz.
- leggyakrabban? nem tudom, nekem eddig semmi nem állt meg benne.
Mennyiért veszed pld, ez is kérdés,hogy bukásnak minősül-e a vétel. Egy autó sosem beruházás, hanem költség, tehát összességében bukó.
Vidd be egy szerelőhöz, aki átnézi és mond rá valamit, érdemes-e vele foglalkozni!
Típushozzáértőhöz vidd, hogy ne tippelgessenek! Főleg gázolajszűrő csere érdekes mutatvány, ha nem értenek hozzá. Télre pedig fagytűrő gázolajat, ne a simát, hogy ne dermedjen le a rendszerben!
Olvasom a fórumot egy ideje, mióta úgy döntöttünk, hogy KIA RIO-t veszünk (a kiválasztott gép egy 2006. júniusi, 1,5 CRDi). Viszont lenne pár kérdésem, amire nem kaptam egyértelmű választ:
1. Mit érdemes megnézni, hogy ne bukjak nagyot?
2. Mi az, ami leggyakrabban mondja fel a szolgálatot?
2. Ez a típus láncos vezérlésű, vagy szíjas (mert erre nem találtam egyértelmű infót)?
3. Ha láncos, mikor kell cserélni? (most 113e km van benne)
Sagítséget szeretnék kérni. 1,4 Riom van 2008-as gyártás. Az utóbbi időben azt csinálja, hogy hosszabb út után ha megállok egy kis pihenőre, majd újra indulok kb. 10-15 percen belül akkor egy idő után kigyullad a check lámpa és 0420-as hibakódot mutat. Lambdaszondát már cseréltük az újjal is produkálta ezt a hibát. Ötletek esetleg, hogy mi lehet a hiba? Ha esetleg kell akkor le van fotózva a hibakód, illetve a hozzá tartozó statisztika is.
Hát úgy néz ki hogy a lukas inter cooler miatt van a hiba de elképzelhető hogy ez károsította a turbót is. Hát úgy néz ki hogy inkább így beadom én nem akarok hosszadalmas szerelgetésbe kezdeni egyépként motror hiba kódot nem jelez ki. Így úgy néz ki hogy egy kia marad csak a családban 2006-es benzines. A fogyszttás is felment 6.4 l-re nagyon kíméletes vezetésnél. A szerelő megtalálta a két lukat az inter cooleren de lehet a turbo is károsodott. Alényeg ha már ahhoz is hozzá nyúlnak az már úgy sem lesz olyan mintúj korábban meg nem akarok ennyi pénzt elkölteni. Bedom és majd egy másikat veszek. Ettől függetlenül nagyon jók a Dízeles kiák. A szerelő is mondta nmeg hogy csináltassam meg mert ez nem olyan vészes. Én mondtam neki hogy már döntöttem.
ELső körben akkor intercooler csere, ha javítani nem lehet. Utána ellenőrizni, mi van a turboval. Miután nem kap elég levegőt, nem is tud eleget benyomni az égéstérbe, tehát rossz a levegő-üzemanyag aránya. Szerintem ezért füstöl. HA nem olajos a turbo, akkor jó eséllyel egyben maradt. Nem tudom, mennyi, de maximum szedesd ki a turbot, nézzék át. Ha javítani kell, akkor úgyis ki kellett volna szedni, ha nem, akkor viszont megoldódott a probléma!
Amit írtam korábban és olvastam is sok helyen, hogy a turbo halála, kopása az következmény.
Keress egy szerelőt, akire rá mered bízni és hajrá.
Továbbra is a korábban említett szerelőket ajánlanám. Főleg, ha Pest környéki vagy!
Ha pedig az olajszinted rendben van, annyit vsz. nem tud kiszívni,hogy olaj nélkül járj! Azt úgyis jelezné a lámpa,hogy beindítás után sem alszik el..
Hát a szerelő azt mondta van egy luk az inter cooler hűtőn. Ugyebár oda sűriti össze a levegőt ami az égéstérbe megy be. Szerinte ott megy el a nyomatég meleg motornális nagyon nagy fűstött dob maga után hanem azt figyelem a tükörbe akkor is látom. A másik szerelő szerint meg a turbo is rossz. Látni is egy nagyon pici lukat ahol kifúj a hűtő ha felnyitjuk a motorháztetőt és felpörgetjük 1500-ig. Azt mondja ha sokáig ment így jó hogy nem szívta ki a turbo az olajat a motorból. Ht nem tudom hogy a motor károsodott-e de szerinte a turbo sem dolgozik.
És az Nálad nem derült ki, mitől fütyült a turbo? Mert azt szokták mondani,hogy a turbo betegsége az valaminek a következménye, nem csak úgy magától áll fejre.
Tartós fordulaton is folyamatosan füstöl? Mert hirtelen gyorsításkor fellépő füst az szerintem nem feltétlenül azt jelenti,hogy rossz a turbo.
Fütyülés nekem csak akkor van, amikor még hideg a motor és finoman gyorsítok, de ilyenkor 2000 fölé nem húzom. Ilyenkor hallható egy kis fütyülés, de már üzemmeleg motornál a szokásos hangja van.
Múltkor mentem M0-án 10-15 km-t, 3500-4000-es fordulat között, semmi füst. Ebből gondolom,hogy az enyém jól működik, olaj nem fogy 10-15e km alatt sem. Viszont a hirtelen gyorsításkor fellépő füst az 20e km-rel ezelőtt is megvolt a gépen.
Hát nem fütyül a szerelő ezt úgy nevezte hogy az sziszegő hang gyorsításkor szért van mert lukas az intercooler hűtő. Hát nem tudom nincs nagy hangja de valami van a turboval az tuti mert az ereje is vissza esett. Hát mondtak már olyat is hogy így sokat nem lehet használni mert ki is szívhatja az olajat a motorból és akkor beáll a motor. Hát én már nemtudom.
A műveletet mindenki saját felelősségére végezze, az itt leírtak a saját tapasztalataimon alapul, nem a hivatalos javítási útmutató szerint!
Teendők:
- Gyújtás levéve, kulcs kihúzva, akku saruk lekötése. (A rádió elveszíti a beállításait és a napi kilométer számláló és az óra nullázódni fog!)
- Szelepfedél takaró leszerelése. 3 db 10-es csavar rögzíti, elméletileg keresztfejes csavarhúzóval is kicsavarható, de tapasztalatom szerint egyszerűbb 10-es dugókulccsal meglazítani. A takaró leszerelése megkönnyíti a szabályzó alsó csavarjához a hozzáférést.
- A karter szellőzőcső lebontása. (Nem kötelező, de kicsivel több a hely a szabályzó leszerelésekor) Egy kombinált fogóval összenyomható a rugósbilincs és lehúzható a cső.
- Szabályzó villamos csatlakozó lehúzása. Elég erősen kell a rögzítő fület benyomni, és valószínűleg kicsit billegtetni kell a kihúzáshoz.
- 10-es dugókulccsal a szabályzó 2 csavarjának kicsavarása. A tömítésre figyelni nehogy leessen vagy beessen valahova!
Kétféle lehetőség van a tisztításhoz:
A: Összeszerelt állapotban tisztítjuk, ebben az esetben a szelep állandó mágnese akadályozza a könnyű mozgatást, kicsit megnehezítve a takarítást.
B: Szétszerelni a szabályzót (Ez megkönnyíti a szabályzó lap forgatását alaposabban ki lehet takarítani). A mágnes tekercset 2 Torx csavar rögzíti. Festékcsíkkal meg vannak jelölve a pozíciójuk, összeszereléskor pontosan ugyanabba a helyzetbe kell visszaállítani, és a csavarokat is addig meghúzni amíg a vonalak egybe nem esnek! Érdemes lefényképezni a rögzítő csavarok pozícióját, segít az összeszerelésnél.
Szabályzó szétszerelés:
A csavarok kicsavarása után óvatosan lehúzható a tekercsfej. Az állandó mágnes miatt kicsit nehéz széthúzni, a csapágyakra, és a tömítésre figyelni kell!
Ha jól van kitakarítva nem akadozhat a zárt pozícióban. (Nekem a tisztítás előtt a zárt helyzetnél karcosan lehetett mozgatni.)
FIGYELEM! A golyóscsapágyak csak porvédettek, ha a tisztítófolyadék befolyik a csapágyakba kimoshatja a kenőanyagot belőlük! Csak óvatosan! Ez érvényes minkét tisztítási módszerhez!
Összeszerelés:
- Óvatosan a szabályzó tekercsét összeilleszteni a házzal. Ha pontosan a helyén van, akkor nincs rés közöttük. Torx csavarok meghúzása, figyelve a pontos eredeti pozícióra!
Próba. A motornak simán be kell indulnia, és stabil alapjáratot kell kapjunk. Érdemes ezután egy pár kilométeres próbakört tenni, míg üzemmeleg nem lesz a motor, hogy az adaptív vezérlés finomítson az alapjárat szabályzáson.
Légyszi írd le az alapjárati rendszer tisztításának a menetét,mert mikor nekem csinálták /a 16db hidrotőke cserével együtt/ akkor nem voltam a verdánál...
Azóta sem engedek hozzányúlni a kocsihoz csak ha ott állok melette,de ekkor nem tutdam szabit kivenni.
Lefulladásos problémával én is küzdöttem, de sikerült megoldani.
Pár infó a az alapjárat szabályzásról: A motorjaink alapjárat szabályzása a zárt fojtószelep megkerülésén alapszik, tehát a levegő a fojtószelepet megkerülve egy szabályzó aktuátor segítségével kerül beszívásra.
Pár dolgot érdemes megnézni pl.: a gázpedál bowden ne akadjon, a holtjátéka meglegyen, (fojtószelep alaphelyzetben legyen). Fals levegőt ne szívjon be sehol.
Nálam az alapjárat szabályzó tisztítása után lett 100%-os a dolog. A Szoftver frissítés nekem sem oldotta meg teljesen a gondot, de legalább több-kevesebb sikerrel már próbálta a vezérlés megfogni az alapjáratot. Úgy emlékszem nem a legfrissebb verzió maradt rajta, de mivel ezt soha nem részletezte a szerviz nem tudom biztosra.
Az alapjárat szabályzó szétszedésekor a következőket tapasztaltam. Merő korom az egész, zárt helyzetben volt egy pont ahol megakadt, nehezen letetett továbbforgatni. Denszeszes takarítás után szép könnyedén mozog. Most kb. 1000-nél megfogja a fordulatot és szép lassan engedi le az alapjáratra bármekkora is legyen a terhelés.
Nem tudom másnak segít-e, de ha kell, leírom a tisztítás menetét, nem különösebben nehéz, de pár dologra oda kell figyelni.
Ezt a jobb hátsó kisablakot sem értem, pedig néztem az enyémen, de még nem akart kiesni. Aztán ki tudja.
Ismerős a lefulladás, nekem egy régi kocsim csinálta,hogy ha hirtelen fékeztem és kuplungoltam is, akkor leállt. Ugyanez az izomszervó és kéttalpas fék volt akkor..
Amúgy én is az M5 környékén szoktam forogni.
Most téligumi cserénél a hátsó dobféket is meg kell néznem, kipucolni,hogy a téli szutyok ne rágja be magát teljesen. Bár műszakin elvileg tökéletes volt, aztán ki tudja.
Pár kört "futottam" én is a témában,semmi eredménye. Nekem a gyújtás-befecskendezés optimalizálva/finomhangolva/ van,semmi sem változott,csak picit nyomatékosabb lett a járgány,talán egy picit /kb3 deci/ kevesebbet eszik,viszont nagyon selymesen jár.
Azt hogy új vezérlést írjanak a motorhoz nem igazán működik mivel mások szerint is a klíma vezérlést kellene átírni./Ha hirtelen gyorsítasz /előzöl/ kikapcsolja a klímakompresszort-majd 2800ford.-l vissza stb.
Akkor van gáz ha kanyarodáskor /M5 Bp. tábla mikor lehajtasz a citroennél-ezt 2X eljátszottam/ áll le és nincs kormányszervó....---Na ekkor igen melegem lett-azonnal megtanultam a rióval motorfékezni.
Ha bármit megtudsz írj légyszi,én ennyire jutottam vele. Mivel sok ember nem nagyon használja a motorféket ezért valószínű kevés tulajnál van ez a tünet...
Más: most 7végén ragasztottam be a helyére a jobb hátsó ajtóban a kisablakot, mivel majdnem kiesett...példás az összeszerelés??! Ehhez mit SZÓLTOK?
ma nap fura hangot adott a jobb hátsó fékem, fémes karcos hangot induláskor, aztán zörgött egy ideig, de nem láttam semmit rajta. Délután megnéztem, a rögzítőfékről leszakadt a ferodol réteg.
Nemrég volt műszakin, ennek a következménye.
Szeretnék segítséget kérni, hogy milyet vegyek bele, és hol, mert a Lángautó honlapján találtam csak 168 mm átmérő, 32 mm széles rögzítőfék pofát.
Ennek ára 16.000 Ft, Nipparts, meglepődtem, gondoltam olcsóbb lesz.
Autóm adatai: 2006-os RIO 1.5 CRDI, D4FA motorkód, elől hátul tárcsafékes.