Nyolc évvel ezelőtt volt egy leégetett SYM- robogóm. Totálkárosan jutottam hozzá, saját szórakoztatásomra helyeztem üzembe. Annál a gépnél nem volt fekete-doboz; a jeladó testelésére leállt a motor, a gyújtótekercs vezetéke ment a trafó pozitívra, a trafó másik pontja kapta a testet és a gép azóta is így működik egy ismerősömnél! Arra gondoltam, hogy a CDI-elektronika csak korrigálja a gyújtást, de anélkül is működhetne a szerkezet! Rosszul gondolom?
Milyen tulajdonságú töltő kell hozzá? 12V, Ah pedig benn legyen a -tól -ig értékben?
Töltőáram nagysága?
EZ még érvényes szabály:
"Alap szabály, hogy a kapacitás függvényében kell tölteni az akkumulátorokat. Tehát a kapacitás tizedére kell beállítani a töltőáramot. Magyarán egy 5,5Ah-s akkumulátor (5500mAh / 10) 550mAh vagy mondhatnák azt is, hogy 0.5-A árammal kell tölteni. No de meddig? Elmélet szerint legalább 10 órán át kell egy teljesen lemerült akkumulátort tölteni. A valóságban ez több, akár 15- 20 óra is lehet (függ az alkalmazott áramerősségtől). Ha ettől nagyobb árammal tölt a töltő, akkor a töltéskörbe egy "áramkorlátot" kell beépíteni. Maradva az eredeti példánál 5 Ah-s akku esetén egy 12V 5W-os izzó SORBA kötése már elegendő áramkorlátot eredményez. Mivel kisebb áramerősséggel töltjük a töltési idő is megnövekedhet. Az akkumulátor töltése alatt folyamatosan csökken a töltőáram. Ezen szabályok betartásával biztonságosan fel lehet tölteni az akkumulátort."
Egyes motortipusokon a CDI-ben található egy fordulatszámkorlátozás, amit vagy mechanikusan(Kymco befürészelés), vagy csere formájában lehet kiiktatni.
Ha kimérted, hogy a trafó a híbás akkor elég csak azt cserélned, ha trafócsere után sem megy, akkor lehet, hogy a CDI-t is vitte magával.
Nekem már nagyon rég nem működik a riasztóm. Le tudnád írni, hogy kell lekötni és hol találom? Mind ha a taposó alatt lenne valami riasztónak kinéző izé...Lehet, hogy a risztó szívja az aksit még akkor is, ha nincs bakapcsolva?
sajnos nem értek az elektronikához, még alapszintem sem. Vezeték forrasztás, izzócsere, vagy egy visszajelző bekötése kimeríti az ismereteim. Egyszer szétszedtem az egyik Hurrikanunkat, mert hol ment, hol nem. Rajzok alapján beazonosítva az alkatrészeket végig próbálgattam mindet, sőt mindegyik be is volt kötve. A végére maradt a "gyári" riasztó amit kikötöttem és érdekes módon rendbejött a gyújtás. nem tudom milyem módon kavart be. Természetesen feleségem huriján is kikötöttem azonnal a riasztót :)
talán Nagya barátunk tud érdemlegesebb infót adni......
A nyáron javítanom kellett egy 2T Motowell Magnet Sport típusú robogót, mert a lendkerék súrolta a gyújtótekercs vezetékét, s ezért érthető módon nem volt szikrája! Ennek a robogónak a vázán (a sisaktartó alatt) volt egy ilyen elektronika, s mellette ott volt a két csatlakozó, de nem volt összedugva az elektronikával! A motor szépen működött anélkül is és amikor a csatlakozókat összetoltam; akkor sem tapasztaltam eltérést a motor működésénél. A tulajdonos azt mondta, hogy tudomása szerint az egy tuning-egység!
Esetleg gyújtótrafót kellett volna még cserélni a tuning érdekében?
A dolog most azért érdekel, mert hozzájutottam egy Baotian-szerű gyújtáshibás géphez. A trafója rossz, s most nem tudom, hogy elegendő-e a trafó cseréje, vagy a feketedobozt is cserélnem kell! Esetleg van valami tipped az elektronika ellenőrzésére?
Köszönöm szépen a válaszaitokat! Aktitől vettem nem értett hozzá, szervízbe hordta, még az alapgázon se tudott állítani. Óvatosan is jártam vele, hosszabb szakaszokon és ezek után mértem le a fogyasztás, ami olyan 3,5-4 L volt. Az előző gazdája is mondta h teli tankkal (6 liter) olyan 150 km-t tudott csak lehúzni. Esetleg a benzinszinten vagy a keveréken nem kéne állítani ilyenkor vagy a súbertűn? Egyik nap mentem vele és nagyon füstölt hidegen, ezért gondoltam állítani a keveréken vagy a benzinszinten. Télen majd átnézzük, mivel az előző tulaj nem csinált vele semmit, és pont most lett meg a 3000 km, itt a szervíz ideje is.
Én augusztusban vettem a motorom. Úgy tudom, hogy gyári rajta minden. Mondjuk akitől vettem azt állította, hogy 150-es, de nem nagyon hittem neki(lehet tényleg 150-es, de nemtudom hogyan lehet le ellenőrizni) a gyári szám alapján arra következtetek, hogy 125-ös. A motor úgy ahogy rendben volt ezért megvettem. :-) És azóta boldogan használom. :-) Én 182cm magas és 75kg vagyok. A gumi nyomást mindenképpen érdemes megnézned a gyári adatok szerint (én ennyire fújtam): elöl: 1,75bar, hátul: 2bar. Nekem az elején nem volt jó a guminyomás, amikor felfújtam azért lendületesebb lett, de nemhiszem, hogy ez a végsebességen sokat dobna. Sajnos annyira nem értek hozzá hogyan lehetne javitani rajta. Ajánlom itt a fórumon "Nagya2" felhasználót, én is tőlle szoktam kérdezni ha gondba vagyok.
nekem 2005ös arn 125-öm, van, most lett tőúl egy motorfelújítáűson mostmár elértem a szerelőtől kért 500km bejáratást is, és mondom kipróbálom de 70nél jobban nem akar menni. MOndjuk 93kg vagyok 183cm, de keveslem. VAgy nem? Neked esetleg van hozzányúlva vagy gyári minden? Nem tudom mi lehet az oka vagy hogyan javítsak ezen.Gumikon sok múlhat?Vagy min kéne variálni?Amúgy a fogyaszts a motor felújitás előtt nekem olyan 3,5körül volt most sztem olyan 3körül mozog.
Nekem 2008-as Keeway ARN 125-öm van, ha 50-70-el megyek és nem csőgázzal indulok el minden lámpánál akkor eszik 2,7L. Ha sokszor 80-90-el megyek és sok csőgáz van benne akkor eszik 3-3.2L. Ja és minden nap hegyre megyek fel, mondjuk hazafelé előny. :-)
Üdv! 2 hete vettem 2008-as évjáratú Keeway Matrixot 125, 2700 kilométerrel. Olvastam az oldalon teszteket és sok helyen láttam, hogy a fogyasztás 2-3 liter körüli. Már rátettem több mint 300 km-t, de nekem a fogyasztás 4 L körüli. Akitől vettem ismerem, szervízbe hordta azon kívül csak tankolta. Van valami ötletetek, hogy mit csináljak a fogyasztás csökkentéséhez? Átlagosan csak olyan 50-60 km/h-val járok vele. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Amikor majd veszem az új gumikat a motoromra...most ugye elől 120/70-12, hátul 130/70-12 van. Ettől eltérő méret is befér vagy maradjak ennél a méretnél? Elől hátul mindenképpen külömböző legyen vagy elől hátul 130/ vagy 120/ vagy mi a legjob? Mint stabilitás, úttartás és sebesség miatt is.Jah és még mindig a 125ccm ARN ről van szó:)
Keresek Keeway F-act-hoz használt gyári sport kipufogót kompletten a leömlő csővel vagy Keeway Focus gyári hátsó katalizátoros vagy a néküli dobot(elég csak a dob)!
Sürgős lenne ! Ha valaki tud eladót legyen szives a szabynet@t-online.hu email címre írjon!