A múlt héten én is azt hittem hogy kuka leszz a váltó ,a sebességeket ha nagy nehezen megtaláltam recsenés nélkül nem tudta berakni! Kicseréltem a rudazatnál ezeket a müanyag (golyó ,persely)alkatrészeket és olyan lett mint az újj ,ezt nem hittem volna!
A nagy golyónál nekem is meg volt kopva az aluminium ,azt ugy oldottam meg hogy a megfelelő vastagságu lemezből vágtam egy csikott kicsitt szélesebbre és a két szélét felhajtottam igy ha a golyó a helyére kerűl nem tud kiesni a lemez!
Nézd kéhrlek eszembe sincs kritizálni a meglátásod, sőt elvileg a te véleményed a helyes,
mivel a szinkron váltó igy mükődik. De sajnos valamiért mégis a rudazat kopása okozza mert
annyira kivan már kopva az a sok szar müanyag alkatrész hogy az csuda. De tudod mindig csak egykét müanyag alkatrész cseréje ezt hozza. Felkéne ujítani az egészet azt jól müködne. Ez az én autóm, de ettöl lehet szinkron hibája a doktorénak.
Pont a múlt héten nézegettem a nagy "bogyót"(új természetesen)miért is lóg. Azt vettem észre, hogy az alu ház van már kikopva ami a váltóra van csavarozva.
MInt régebben kérdeztem egy hibáról amihez a 701711699-es cikkszámú alaktrész való. Tegnap megrendeltem unixban, meg is jött de a dobozában a 701711066-os cikkszámú alkatrész volt, visszamentem és megrendetük újból ugyan azt az egész készletet (3DB) ma megyek, ogy elhozom erre megint ugyan az van a zacskóban, most várok, hogy végre megjöjjön, most máshonnan rendelték amúgy 900Ft-ba kerül.
Sőt mint kiderült nem ez volt a fő hibája a váltókarnak, hanem ami megakadályozza, hogy lenyomás nélkül hátramenetet lehessen kapcsolni az volt felcsúszva és a rugó nem tartotta fenn a kart, most azt megigazítva a helyén van a váltókat, de valaki már gányomta a tartót mert egy tiplivel van a helyére szorítva, még jó, hogy nem kellett eddig használni. De remélem hamar megjön.
Felfelé kapcsolva ugyanoda teszed a kapcsolórudat mint lefelé. Ha a rudazat lenne, akkor mindkét esetben akadna. Ha egyszer megvan a fokozat egyszer meg nincs, akkor az szinkron.
Felfelé kapcsolásnál a főtengely fordulatszám normálisan sokkal közelebb van váltótengely fordulatszámához, így a szinkron kevesebbet dolgozik. Visszaváltásnál egy gázfröccsel lehet rásegíteni a dologra.
Ez nem biztos. 4-ből ha a 2-öt beveszi és utána 3-mat....
Nekem azt mondták az 1-2 szinkron szokott tönkre menni legtöbbször.Az enyémen mind ki lett cserélve és sokszor kell ugymond kanalazni,( megrázni ki hogy érti) hogy bevegye a hármast.
A biztonság kedvéért ma megnéztem még két járgányt. Ugyan mindkettőnek kevesebb volt a kartergáza, de egyik sem ment jobban a kiszemelt példánynál. A kupakot meg végképp nem emelgeti, inkább olyan csendes fing jellege van. Cegléden bevittem egy ajánlott szervízbe, kifejezetten jónak lett titulálva a konstrukció. A váltónál pediglen vagy rudazat vagy szinkrongyűrű. Nincs baj!
Adalékokat próbáltam,de mivel szerelek én is régóta,csodát nem vártam és nem lett csoda :-) molibdéndiszulfidos kencét tettem bele,de a zsírt nem merem mert télen lehet nem bírnék váltani.Még amit meg fogok próbálni egyszer az az automata váltó olaj.Amúgy fogyasztásilag sem és zajilag sem vagyok jobb a hosszabb áttételemmel mint azelőtt,viszont elszórtam rá pár forintot..talán a lelki nyugalmam lett jobb :-)
Minden paraszt a maga lovát dicséri, szokták mondani. Amikor százon eszi a kiló olajat hidd el generál segít csak. Ezt meg csak akkor fogod megtudni ha te használod majd.
Amikor motor felújítás volt én a váltót is elvittem ismerőshöz aztán a másikhoz és egy harmadikhoz. Szal minden ki lett cserélve (aszonták) Szinkron, csapágy, tűgörgő
egy fogaskerék pár és zúg , érted te ezt? 180 ezerft és zúg, rádió felhangosít és megyünk.
Szóval a hiba nem egyértelmű. Nekem annyi a zavaró, hogy ugyan olaj nem spriccol kifele, de kartergáz van. Előző hármas Golfomnál simán jött olajspricc, de szinte semmi gáz (nem volt észlelhető). Még nem vettem meg de nem tudom mit csináljak, mert amúgy a kocsi nagyon szép állapotú.
Szia! A kartergáz sokmindentől lehet. Nézd az én írásaim. Én is 3 éve újítottam fel az egész blokkot és vettem egy vadonat új hengerfejet és most megint szétszedettem az egészet mert kartelgáz mellett még hengerfej hibára utaló jeleket is csinált az autó. Viszont a hengerfej hibátlannak bizonyult és a hiba oka továbbra sincs meg.
Sajnos most nincs rá időm, meg nem is nagyon érdekel a gyorsulás (egy szívónál nem lehet sokkla rosszabb, de ha igen, akkor sem hat meg), sokkal inkább a fogyasztás.
Sokat írok most egyszerre, de el fog múlni amint meglesz a járgány:)
A most nézett példány jól néz kis, frissen felújított karosszéria (látszik hogy a karosszérialakatos magának csinálta), futómű jó állapotú. Csak éppen 4-ből visszafele hármasba csak a kettesbe rakás után megy. És van tisztességes kartergáz. Viszont a tulajon látszik hogy őszinte és szerinte 3 éve a hengerfejen cserélve lett minden tömítés, illetve gyűrüzés is volt. Semmi válla nem volt a hengernek. Mondjuk azt, hogy a helyzet így áll (és komoly esély van rá, vettem már pár kocsit életemben, látom az emberen ha csalni akar).
Az egyik kérdés az, hogy a váltónak vajon komoly hibája van-e vagy könnyen javítható?
A másik kérdés, hogy lehet-e jó a motor attól hogy van egy adag kartergáz?