Keresés

Részletes keresés

pappferi Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73641

folytatom:))

 

Szóval kinézik alólad a motort,kecskék mászkálnak az úton,lepukkant házak,beduinok ülnek csaptostul az árokparton,kölykök szaladgálnak össze-vissza az úton. Lehetett volna jó képeket csinálni,de nem volt kedvem elővenni a gépet és megállni sem.

 

Megállok,feldolgozom a látottakat,kifújom magamat. Ez van no...

 

Kopnak a kilométerek,áthajtok Rákóczibányán,jó idő van mopedezni.

 

Csak úgy menet közben...

 

  

A városi szeméttelep felé vezető kövesút. Nem oda tartok,csak eü szünet.

 

Arra jön egy bácsika,fát szedeget és közben beszélgetünk. Át lehet menni ezen az úton egészen Nemti-ig,a teheneket is ezen az úton hajtják erre a legelőra. Hmmm...,alkalomadtán kipróbálom:))

 

Kisterenye 23-as út

 

Csak úgy menet közben...,a háttérben Kisterenye.

 

Újra Maconkán vagyok,áthajtok a városon,beugrok a pékségbe,vásárolok és perceken belül otthon vagyok.

 

Elzárt benzincsappal,betolt szivatóval várja a következő indulást:))

 

Szépen teljesített a kettőszázhetes,a leeső láncon kívül nem volt más probléma vele,én sem fáradtam el rajta (pedig tartottam tőle),egyszóval gurultunk egy jót.

 

 

 

 

gesszti Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73640

Normális digit műszerrel, az effektív feszültség ennyi, beszerelt izzókkal. 6V-os izzót azonnal kivág, 12V-os izzóból a 21W-ot kb. 1-2 perc alatt süti készre, a 10W-os szofitát kb. fél óra alatt. Most a 24V-os izzókkal sacc/k jól világít, és nem süti meg az izzókat. Működik. Tekercsek nem melegednek. Nekem ennyi elég.

Előzmény: Törölt nick (73639)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73639

Kérdezném,

A 16-18 V -hálózati fesz. -t milyen műszerrel mérted, analóg, vagy digit?

Ha digit, akkor a váltó-fesz állásoknál látsz a műszeren Veff feliratot?

Kb. milyen fordulaton mérted?

Kivett izzóknál, vagy jó izzókkal a körben?

 

Ha jelentkezik a hiba, akkor MELYIK izzó száll el ELŐSZÖR?

Elkezdted már javítani, vagy egyből ment bele a 24V -os szett?

 

Meglesz az az Inota neféjjé! :-)) LOL

 

Előzmény: gesszti (73635)
kelsza Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73638

Nekem akkor művelt megmagyarázhatatlan dolgokat, amikor a hátsógumi ledörzsölte a szigetelést a sárvédőben lévő vezetékekről, és összeértek a kábelbelek.

Előzmény: ampermen (73636)
pappferi Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73637

"Megyek hajtok egyet az utakon:))  (most éppen nem esik)"

 

11:50 Maconkán,a város határában. 

 

Kitervelem az útvonalat is ami a következő: Bátonyterenye-Nemti-Nádújfalu-Homokterenye-Mátranovák-Homokterenye-Mátraszele-Mizserfa-Rákóczibánya-Bátonyterenye lesz.

Elindulok Nemti felé,viaskodom a széllökésekkel,nehéz úton tartani a kettőszázhetest.

 

 

Kávészünet..                                 Nemti végén egy presszóban

 

Szépen halad a kettőszázhetes,gyorsan áthajtok Nádújfalun,Homokterenyén és elérem Mátranovákot.

 

  

Mátranovák                                  A másik oldal egy erdei úton

 

Mátracserpuszta felé vezető köves úton jutottam a falu fölé,a köveken csak úgy pattogott a motor,dobálta ide-oda,kavicsokat lőtt el a gumi.

Leereszkedek vissza a faluba és Homokterenyén keresztül Mátraszele felé veszem az irányt.

 

Homokterenye,a falu vége...nincsen lánc a Babettán,ledobta. Kis pihenő és hasznát veszem a bedobott szerszámoknak.

 

Mátraszele,esni kezd az eső...,indulok tovább

 

Néhány kilométert teszek meg és süt a Nap:)

 

  

Mizserfa. Valamikor a falucska főtere lehetett a kis templommal.

 

Nem jó környék,kinézik alólad a motort és vasat látnak benne.

 

Van egy kis dolgom,majd folytatom....

Előzmény: pappferi (73614)
ampermen Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73636

Sziasztok! Péntek este kicsit motorozni akartam, hát nem működik a világitás.( egy hete még jó volt) Szombaton elkezdtem nyomozni. Tekercsek végén 8V, kapcsoló betáp pontján 8V,ha bekapcsolom a kapcsolót,0V(!). Kivettem a refl.izzót: a foglalat kapcsain 8V, beteszem az égőt 0V !! Ez meghaladja a képességeimet. Találkozott már valaki hasonlóval? Tipp? Köszi. Ja és Deprez-műszerrel mértem, nem gagyi digitálissal ami mindent mutat. 

gesszti Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73635

...valaki igazán megfejthetné, hogy miért költözött egy mini Paks ezekbe a tekercsekbe.

Előzmény: Törölt nick (73634)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73634

Még nem csináltam meg a "kigyónyelvet", mert sajnálnám a jelenlegi (utolsó eredeti darabom!) gyertyámat szétfűrészelni és inkább a két gyertyás megoldásra gyúrok! :-))

...

Asszem annak idején írtál is erről a mocidról, h kiég az izzód. És másoknak is volt ilyen gondja szép számmal - nekem is.

A hibakeresésben van egy olyan pont mindenkinél, ahol érthetetlenné válik a dolog és az embernek vmit csinálni kell, h használni tudja a vasat. Nincs pl.mindenhol szkóp, különösen tárolós fajta - ideje meg főleg nincs az embernek.

B.szakodunk vele egy csomót (gondolom, Te is megpróbáltál utánnajárni a tápfesz hibának) és utánna dühösen beteszünk egy erősebb izzót.

Ugyanígy a 210 -es 2. seb. fokozatának hibája esetén a tulajok egy része a haját tépi egy idő után és leheggeszti a váltót.

(Tudom, h Te nagy 207 -es fan vagy, ez nem vonatkozik Rád! :-)))

De tuti, h nem ez a helyes, az igazi megoldás!

 

Előzmény: subaaa (73630)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73633

Nem egy" gyári állapotú"ám pöpec kis moci ez !!

  Legyen sok örömmel teli gurulásod vele!!

Széles utat minden Babettásnak ::

 ilaris

Előzmény: by-169 (73627)
tiger1342 Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73632

Kolléga! Nem kaptam Tőled e-mailt!

Ma is írtam a cseheknek, úgy látszik összejön az üzlet. :)

Előzmény: Babi210tlv (72963)
gesszti Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73631

Ezek a ragasztók általában ridegre kötnek. Kis ütéssel meg lehet szakítani a kötést. (vagy néha kicsit nagyobb ütéssel...) Az a ciki, amikor összerakod ragasztóval a blokkot, és rájössz, hogy kimaradt valami. A félig megkötött ragasztó meg szépen begyűrődik a csapágy és a persely/tengely közé, és félúton megszorul a cucc... Na, ez oboa.

Előzmény: subaaa (73629)
subaaa Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73630

"A gyári előirattól eltérő izzók használata sufni-tuning kategória. Olyan, mint a 2. seb. fokozat leheggesztése a 210 -es típusoknál:-("

 

Ebben van valami, csak az egyik helyreállítása max. 200 Forintból orvosolható (veszel 2 gyári értékű izzót), a másik meg 8-10 ezer forintból.

 

Nekem az egyik babszim hibátlanul működik a gyári előírt izzókkal, a másiknál pedig kb. 50 km-enként kidobja a hátsó szofitát (addig folyamatosan kezd feketedni az izzó.)

 

Előre beraktam 12V 21 W-ost, hátulra pedig 12V 5W-ost, megfelelő a fényerő, és már vagy 1 éve nem égett ki.
Ennyi idő után kitudja mennyi vitamin van a forgómágnesben, változott-e valamitől a légrés, stb. Ugyanis a gyárban azokhoz az értékekhez méretezték a világításrendszert, ami nem biztos hogy egy 30 éves motornál is ugyanúgy fennáll.

 

Mindegy hogy sufnituningnak nevezzük vagy sem, de akinek kidobálja a gyári izzókat, az sokat nem tehet, vagy más értékű izzókat rak be, vagy leköti az egyik világítótekercset, és vagy jó lesz a fényerő és kiégés-időtartam, vagy sem.

 

 

Ápropó, ti már megcsináltátok a kígyónyelv - elektródát a gyertyátokon? :))

Előzmény: Törölt nick (73628)
subaaa Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73629

Ezt értem, és nem ítélem el, mert talán jobb egy beragasztott csapágy, mint egy jobbra-balra táncoló főtengely

 

De mi van, ha pl. csapágyat akarsz cserélni? Az hogy kivitelezhető, szólsz a ragasztónak hogy most egy kicsit pihenjen? :)

Előzmény: gesszti (73618)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73628

Szó sincs róla!

A gyors izzókiégést okozó hibát meg kell szüntetni és utánna a Babetta kezelési könyvben előírt feszültségű és teljesítményű izzókat kell használni!

  A hiba behatárolása sok esetben nem egyszerű, de egyáltalán nem lehetetlen.

Legtöbbször a világítás körben fellépő kontakt hiba (vagy hibák) okozzák a gyors kiégést.

Az elektromos kötéseknek és érintkezéseknek (izzóknál!) tökéleteseknek kell lenniük. Több esetben CSAK a teljes újrakábelezés és a vil. tekercsek kivezetéseinek újraforrasztása a megoldás, de ez a Babettánál csak néhány szál vezetéket és egy kevés munkát jelent. Házilag simán megoldható és megérdemli a Babettád! :-) 

 

A gyári előirattól eltérő izzók használata sufni-tuning kategória. Olyan, mint a 2. seb. fokozat leheggesztése a 210 -es típusoknál:-(

 

 

 

Előzmény: sandorn72 (73623)
by-169 Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73627

Teszek fel képet az enyémről:)

by-169 Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73626

Köszi szépen át tanulmányozom.

Előzmény: Törölt nick (73625)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73625

Minden babettás IMAKÖNYVE !!

  www.jawamoped.hu

  Itt megtalálod amit a Babettákról tudni kell és  érdemes 

 

 Ilaris

Előzmény: by-169 (73619)
gesszti Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73624

Azt tettem a babszi lámpáiba. 16-18 V környékén van a "rendszerfeszültség" a 24V21W-os első, és 24V10W-os hátsó izzóval.

Előzmény: sandorn72 (73623)
sandorn72 Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73623

Mit jelent az, hogy huszonnégyvoltos izzóig?

Előzmény: gesszti (73621)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73622

Túrán legyen mindenkinél eü. csomag!

 

gesszti Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73621

No, ezért jutottam el én is a 24V-os izzókig. :-)

Előzmény: sandorn72 (73617)
gesszti Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73620

Ha hidegen rácsúszik a tengelyre a csapágy, akkor az a tengely már kopott. Nem feltétlen kuka, mert így is elmehet még egy jó darabig, de azért érdemesebb inkább foglalkozni vele. Legalább ragasztani.

Előzmény: pappferi (73614)
by-169 Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73619

Nem tudom nem néztem most beindult mérgembe egyfolytában tekertem és elindult máskor félfurdolat is elég. Világítás elment így már nem használhatom:( Ennyi volt a motorozás:(

 

 

Előzmény: pappferi (73612)
gesszti Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73618

Nem kell temetni azért a csapágyragasztót. Nagyon jó anyagok vannak, és sokszor célravezetőbb, mint nekiállni, és faragni a vasat.

 

Mi új gépket gyártunk a munkahelyemen, de igen sokszor előírás, hogy a megfelelően illesztett csapágyat is ragasztóval kell "biztosítani". Mondjuk az is igaz, hogy 2 tubus ragasztó annyiba kerül, mint egy babszi főtengely.

Előzmény: subaaa (73613)
sandorn72 Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73617

Sziaztok!

Van egy babetta 210-es motorom 6V 32w-os generátorral, legalábis ez van rá írva.

Kíégtek az égök, majd gyárilag elöírt égöket tettm bele ( elöl 6V15W, hátul 6V 5W )

de így pár másodperc után a hátsó mindig kiég, ha 10W-osat teszek hátra akkor az is kis idömulva az is kiég.  Lehetséges, hogy a forgórész túl van mágnesezüdve, és azt kellene cserélni? Ha tudtok segíteni, akkor írjatok.

Előre is köszönöm!

Tóni bácsi Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73616

Szevasz Ferikém!

 

Amit írtál, az valóban a sufni tuning kategóriájába tartozik. Ellenben van olyan módszer, amely felszórás és újra köszörülés nélkül is igen jó végeredménnyel kecsegtet. :-)))

 

Mindössze egy esztergapad és az a szerszám kell hozzá, ami itt a barátomnak is van. :)

Előzmény: pappferi (73606)
Tóni bácsi Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73615

Hoppá, hoppá!

 

Van még olyan hely, ahol pl. egy Csepel főtengelyt komplett legyártanak? Ha raktál már be mociba van valami tapasztalat a tartósságáról? Azért 37 rugó érte....... :-(((( No de az "elvetemültebbek" nem arról híresek, hogy kifejezetten az árakat nézik. :-))))

Előzmény: gesszti (73610)
pappferi Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73614

Amikor széthúztam akkor a blokkfélben maradt a csapágy stabilan,rápróbáltam egy másik csapágyat és az is könnyen rácsúszott a tengelyre.

 

Megyek hajtok egyet az utakon:))  (most éppen nem esik)

Előzmény: subaaa (73613)
subaaa Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73613

Az a baj, hogy nem lehet tudni ránézés nélkül, hogy hol kopott ki az illeszkedő felület. Lehet hogy a blokkfélben, és nem a főtengelyen (akkor meg hiába cserélsz főtengelyt).

 

Gondolom házi keretek közt a csapágyragasztó a megoldás, ha nincs a közelben gépészmérnök aki esetleg meglátja és szörnyethal :)

Előzmény: pappferi (73606)
pappferi Creative Commons License 2012.10.01 0 0 73612

"..csak néha forog egyet.."

 

A stift nem nyíródott el a forgórész alatt?

Előzmény: by-169 (73608)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!