Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2012.09.24 0 0 37524

Igy van a Rokal TT kb 1:110 körüli volt, emiatt sajnos nem egészen kompatibilis a Zeuke/BTTB/Tillig TT-vel.

Ez utobbi mindig egy nagyságrenddel finomabb volt.

(Emiatt abba is hagytam a Rokal mozdonyok gyüjtését).

A Rokal kerekek is elég otrombák a másik TT-hez mérve - ma meg már nem egy ligába tartoznának (akármennyire szépek is).

A sinek is ehhez az otromba kerekekhez lettek méretezve. ha jol látom a berakott képet, az már a késöi Rokal sin, teljes profilból, nem összepréselt lemez - nekem olyan is van valahol mutatóba). A váltok meg sajnos akkor sem voltak tul jok....

Előzmény: ho (37521)
ho Creative Commons License 2012.09.24 0 0 37522

Időközben találtam egy képet is. Íme:

Előzmény: ho (37521)
ho Creative Commons License 2012.09.24 0 0 37521

Egyszer régen, egy ebay-es vásárlás során került hozzánk pár darab olyan vágány, aminek a talpfarácsán alul ROKAL felirat volt. Ezek kerültek beépítésre a felsővezetékes diorámánkra, a blogban láthatók fotók. A sínszálak széltében vaskosabbak, mint a Tillig, eltér talán a profil kialakítása, de a magasságuk passzol a Tillighez (nyomtáv is azonos :) ).

 

Előzmény: etwg (37518)
etwg Creative Commons License 2012.09.24 0 0 37520

Ezt igy nem lehet kiszámitani, mert nem tudjuk milyen hosszu az állomás és hány váltod van a végeken.

 

Előzmény: gmarc (37519)
gmarc Creative Commons License 2012.09.24 0 0 37519

Ha már geometria: ha van egy U-profilú BTTB-sínnel megtervezett állomás, akkor a hasznos vágányhossz kb. hány %-kal csökken a Tillig I-profilúra való áttervezésekor, ha a kezdő- és végpont ugyanott marad?

Előzmény: Törölt nick (37512)
etwg Creative Commons License 2012.09.24 0 0 37518

Azok szertintem hajtott lemezböl készültek mint a mai napig a Kleinbahn sinek esetében fordul elö.

Csak ök alpakka ill. sárgaréz lemezeket használtak.

Előzmény: Debreczeni Csaba/Buci (37517)
Debreczeni Csaba/Buci Creative Commons License 2012.09.24 0 0 37517

A Rokal már 1967-ben gyártott I profilú sineket

Előzmény: poiuyt172 (37508)
Ricsi147 Creative Commons License 2012.09.23 0 0 37516

A képek lemaradtak:

Előzmény: Ricsi147 (37515)
Ricsi147 Creative Commons License 2012.09.23 0 0 37515

Sziasztok! 

Eladó a TT-s terepasztalom, naggyából kész állapotban! :)

A vágányokat és a váltokat be kell kötni, hogy elektromosan müködjönek.

És a hátsó vágány fölé, ahol nincs leszorva az asztal és a sin nincs lekavicsozva, oda egy hegyet szerettem volna csinálni de sajnos anyagi okok miatt kell eladnom az asztalt..

Müködö képes álapotban! 

Képeket is rakok fel: 

Ára: 70.000, az ár alkuképes, az asztal, a két mozdony és a 6db vagon is benne van az árban + adok 3db kapcsolo pultot.

Érdeklődni:

balazs145@citromail.hu vagy írj és adok tel. számot is!

 

 

etwg Creative Commons License 2012.09.23 0 0 37514

Ha már igy elmerültél a történelembe, akkor egy apro kiegészités.

 

Már a 80-as évek elején is létezett a Pilz TT Modellgleis, söt két kivitelben is, rezezett acél profil és drága alpakka. Hozzájutni nem volt egyszerü, ha szerencséje volt az embernek akkor tudott talpfarácsot szerezni és idövel profil sineket. A második TT terpasztalom ilyen sinekkel készült (csak ives rácst tudtam szerezni igy azokat fel kellett vágni és kiegyengetni.....(legalábbis a látható helyeken ilyen sinek kerültek beépitésre).

Váltok nem voltak, igy azt mint irtam, otthon bütyköltem ill. az akkor uj BTTB váltokat használtam (leszerelhetö motorral).

Amikor a Tillig elöször megvette a Pilzet, akkor jelent meg szélesebb sávban a TT Modellgleis is (csak ezután késöbb vette meg a BTTB maradványait).

Előzmény: Törölt nick (37512)
poiuyt172 Creative Commons License 2012.09.23 0 0 37513

Köszönöm szépen a kimerítő választ, így már minden a helyére került! :-)

 

Előzmény: Törölt nick (37512)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.23 0 0 37512

Nos (pontosítva etwg barátomat is):

 

Mindkét képen a "normál" régi TT sín van. Kezdetben a Zeuke a bal oldali kivitelben készítette a síneket, sima U profil, de van egy-egy "pereme" is a keresztaljakon. Tudomásom szerint 1968-ig nézetek így ki a Zeuke sínek. Innen kezdve, és a geometriát megtartva módosult a kivitel a jobb oldalon látható kivitelre, ahol is az U profil két pereme elmaradt, és ezzel kicsit szebb is leTT a sín. A következő váltás 1975, amikor leváltják a régi fix hajtóműveket a kitérőkön az átszerelhetőre. A profil még mindig marad a régi U.

Ez a rendszer él a BTTB sajnálatos kimúlásáig.

 

A Tillig átvette a céget, pontosabban a "romjait", és gyártotta tovább a síneket, Tillig TT Standard néven, de már elkezdte a TT Modellgleis gyártását is, fokozatosan kivezetve a piacról a régi U profilú síneket. 1996-ban már biztosan létezett a Modellgleis, előtte nálam "szünet" volt a modellezésben a nagy terepasztalom lebontása után.

 

/Intermezzo: idehaza a régi Zeuke geometria alapján, de csak egyfajta, az egyenes kitérővel kapható volt a "Mákos-féle", már rendes, "sínalakú" sínrendszer egy darabig. Sajnos komoly minőségi, tartóssági gondok léptek fel vele a rossz alapanyag választás miatt. Hamar eltűnt a piacról./

 

A Tillig Standard (vagyis a régi U profil), és a Tillig Modellgleis geometriája nem egyezik meg!

 

Ma gyakorlatilag a legelterjedtebb a Tillig.

Van a

- Modellgleis, az I profil magassága 2,07mm

- Bettungsgleis: ugyanez, a geometria is, csak tültéses, és a Kato cég UniJoiner sínösszekötésével készül.

 

- Elvétve néha felbukkan egy tök más geomtriájó JATT/Jago, ez is I profil,decsak 1,7mm-es.

 

- Új a piacon a Kühn, ennek is eltér a geometriája, és tudomásom szerint 1,8mm magas.

 

A régi Zeuke/BTTB/Tillig Standard már csak használtban lelhető fel.

 

 

 

 

 

Előzmény: poiuyt172 (37510)
etwg Creative Commons License 2012.09.23 0 0 37511

A második képen a bal oldali a régi, esetleg Rokal sinanyag. Zeuke még a 60-as években abbahagyta ennek a gyártását.

Előzmény: poiuyt172 (37510)
poiuyt172 Creative Commons License 2012.09.23 0 0 37510

Köszi a választ, nem is gondoltam volna, hogy ilyen régen elkezdték a gyártását.

 

Másik dolog, ha már szóba került: kalapsín. Ezzel kapcsolatban is kis keveredés van a fejemben, mert gondolom Te is az U profilú sínre gondoltál, holott van a peremes profil is, ez talán jobban hasonlít egy kalapra. :-)

 

  

 

Ezt egyébként melyik cég gyártotta?

 

 

Előzmény: BR95 (37509)
BR95 Creative Commons License 2012.09.23 0 0 37509

Üdv!

 

A '90-es katalógus (BTTB-Zeuke) még kalapsínt mutat, a '92-es már "I" profilt, G1=166mm, de a régi váltómegoldással.

 

Józsi

Előzmény: poiuyt172 (37508)
poiuyt172 Creative Commons License 2012.09.22 0 0 37508

Sziasztok! I profilú TT sín mióta létezik? Legalábbis Mo.-n mikor kezdték árusítani?

 

Próbáltam utánanézni a topikban, de a mennyiségre való tekintettel, ez csak szúrópróba szerűen sikerült, így nincs teljes képem a dologról.

maTTato Creative Commons License 2012.09.22 0 0 37507

Pedig meggyőződésem volt, hogy eredetileg a földből előkerült aprópénz rollnik lehettek! ;)

Előzmény: Törölt nick (37503)
BO60 Creative Commons License 2012.09.22 0 0 37506

Üdvözletem!

Eladó 5 db TT gyorsvonati kocsi egyben 7.500 Ft. /az utolsóból kettő van/. Érdeklődni e-mailben lehet. Köszönettel: Feri

kisfaludy1 Creative Commons License 2012.09.22 0 0 37505

Manhattan ? :-)

 

Klassz lett, gratula.

 

Előzmény: Törölt nick (37503)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.22 0 0 37504

Bazaltorgonák.
A Szent György-hegyi mintájára.

Nagyon durván jól néz ki! :-)

Előzmény: Törölt nick (37503)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.22 0 0 37503

Legújabb elkövetésem ( talán felismerhető, hogy mi akar lenni ):

Lassan majd kinő a fű is. Már elvetettem a magokat.:)

Gábor 70 Creative Commons License 2012.09.21 0 0 37502

Fékházas G -és kocsi
Nos itt egy kép ModeliTT gyűjteményéből.

Mind a kettő gyári modell.

 

Előzmény: Törölt nick (37381)
etwg Creative Commons License 2012.09.21 0 0 37501

Ha még a régi tipusú az kerékáramszedö (drotból hajlitott a maszkkal a zsámolyhoz szoritva), akkor annak az egyik hajlata kb 2 mm-rel magasabb és annak kell a felsö kerethez érnie.

Előzmény: GOLAZ111 (37494)
GOLAZ111 Creative Commons License 2012.09.21 0 0 37500

 

Előzmény: GOLAZ111 (37499)
GOLAZ111 Creative Commons License 2012.09.21 0 0 37499

Ez egy utólagos tamponálás, más a szíme is és a minősége is rosszabb, mint a gyári feliratnak. Nagyon kevés olyan zeuke/bttb modell van, ami régi és alig ismert. Ilyen a Br 80 és talán ez is:

 

poiuyt172 Creative Commons License 2012.09.21 0 0 37498

És rögtön kettő is van!

 

De, ajjaj, az már csökkenti a piaci értékét, a másikat bezúzom! :D

Előzmény: TiborTT (37496)
TiborTT Creative Commons License 2012.09.21 0 0 37497

Szia!

 

A problémád kettős lehet:

vagy a korábbi verzióhoz van szerencséd, (fém főkeretes), és akkor egy teve púp alaku réz áramszedője van ,

amit ha betettél, akkor a két púp közül a magasabbiknak kell a motor felé néznie,

vagy az fiatalabb verzióhoz,  de ez is már közel 20 éves, akkor réz lapok az áramszedők és itt is egy kis bütyök van a motor közeli részén.

 

Tehát ha nem megy a kerékről, de a főkeretről már van kontakt, akkor ezt kell megnézned

más nyűge nem lehet

 

üdv

 

TiborTT

Előzmény: GOLAZ111 (37494)
TiborTT Creative Commons License 2012.09.21 0 0 37496

Szia,

 

Sikerült megszerezned a "KÉK Norvégot",

nem, viccen kívül,

ezt valaki otthon barkácsolta, de a hamburger az oldalán az olyan H0 ás méretnek tűnik.

 

Minden esetre érdekes darab.

 

üdv

 

TiborTT

Előzmény: poiuyt172 (37495)
poiuyt172 Creative Commons License 2012.09.21 0 0 37495

Sziasztok!

 

Egy tehervagon modellel kapcsolatban folytattam kis nyomozást, ő lenne az:

 

 

Ilyen formában egyik modell katalógusban sem találtam meg, csak így:

 

 

Ez ugye a jó öreg 545/91/02-es, később BTTB időszakban a 4132-es cikkszámú modell.

 

Lehetséges, hogy az első valami "maszek" logó, vagy egy "nagyon értékes kék mauritius"? :-))

GOLAZ111 Creative Commons License 2012.09.21 0 0 37494

Sziasztok!

 

Egy E499 - et raktam össze és nagyon jól is működik, azt leszámítva, hogy a kerekein nem veszi az áramot. A kerekek feleletti rézlapokól is megy, de magukról a kerekekről nem. Pontosan illeszkedik minden. Mi lehet a baja?

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!