Székesfehérváron (ill. a környéken) tudtok javasolni egy jó profi autószerelőt (motorjavításhoz, nekem most rá időm magamnak megcsinálni, de az asszonynak kell az autó)?
Sziasztok!Köszönöm a válaszotokat,ma kivettem az izzót és valóban:egy negyed fordulatot mozdítottam a zárókupakon és a belsejében volt az izzó ,így együtt emeltem ki őket.Az autónk 2003-as kiadás,a lámpatest Valeo gyártmány.Köszi mégegyszer!Diaapu
A 2004-5 körüli évektől kezdődően a tompított (H7 izzó) a foglalatban kiképzett kis vállakba pattan be. Kivétele sem egyszerű, a berakásnál meg különösen kelle figyelni, hogy rendesen bepattanjon a helyére, hely semmi, látni semmit, max egy tízéves gyerek keze fér oda biztonságosan (merthogy ez van alul!)
A távolsági (H1 izzó) kicsit egyszerűbb, mert az van felül, és azt az izzót két kis rugó artja a helyén, amit előbb ki kell akasztani, majd a berakás után be kell akasztani a helyére. Mondjuk látni itt sem sokat lehet, érzéssel kell kitapogatni...
A Meriva "A" ban bár a lámpatest kivülről ugyanúgy néz ki én két különböző megoldással találkoztam mind a kettő Fr. valeo gyártásu . ( lehet hogy van harmadik is ) az évjárattól is függ.
Ha csatlakozót találtál és lehúztad akkor valószinű kétoldalon egy-egy befelé domborodó lemezz közé van beszoritva az izzó, ami egy kis ide-oda izzó mozgatással kioldható.
Javaslom hogy elötte mobiltelefonnal vagy kiméretü kamerával készits képet vagy videót
és azt kielemezve gyakorold be a mozdulatokat.
A lerégebbi évjáratnál nincs csatlakozó csak oldal érinkező amit egyben el kell forditeni mint az index izzót.
Saját tapasztalatból mondom, hogy szóba jöhet még sajnos kábel törés is. Nálam a hátsóajtónál ez volt a probléma. A gumi átvezetőnél volt eltörve és megtörve több kábel.
Szevasztok!A tompított fényszóró izzóját szeretném kicserélni,keresgéltem itt a hozzászólások közt:volt akinek sikerült magának kicserélni-másnak nem,de nem egyszerű az biztos.Nem találtam írást arról ,hogy az izzó milyen módon van rögzítve magába a foncsolba,ha letekerem az égőt takaró kupakot hátul, akkor lehúzom az izzóra menő foglalatot és símán kivehető az égő?Szóval ha valakinek van már tapasztalata ebben,kikérném a tanácsát.Köszönettel:Diaapu
A kárpit leszedése annak aki még sosem csinálta ha nem is bonyolult de oda kell figyelni.
A hátsó ajtónál leggyakrabban kézi ablaktekerő van azzal kell kezdeni Omega rugóval van biztositva mint a régi Fiatoknál,ha az lejött az ajtókárpit legalján kellene 2db csavarnak lenni ( elöl 3 db van ) egész alul felülről nem látható helyen ezeket kivéve már csak patentok vannak körbe haladva kell a kárpit alá nyúlva kipattintani . Bátran lehet érzéssel feszegetni ezek nem törnek úgy mint a zsiguliknál.
Ezeket csak emlékezetből írom nem tudom most megnézni mert jelenleg B Merivám van és az egészen más.
A leírásod alapján csak mechanikus problémára tudok gondolni mivel a gomb mozog csak nem megfelelő amplitudóval,esetleg ha vizet kapott a csatlakozó és oxidácó miatt nem megy elég áram az elektromos léptető motorra vagy csak simán szorul,__ nem volt levéve az az oldali kárpit
?
Ha nem akkor most kell levenni és megnézni ennyit a távolból.
Ez ilyen,nállam is.Múltkor lement 6,5 re/7 allá/klíma 3 ezer felé nem pörgetve/110 seb/40 km eren keresztül senki az úton.A lovakat itattni kell ,tömeget vinni.Télen nekem is 9-10 aváros nem is számolom olyankor.
Üdv erről írnál bőveben ( milyen típus, bekötése, hol lehet beszerezni stb.) engem is érdekel bár nálam kélt három hónapot bírnak az izzók.
Viszont van egy másik problémám most, hátha valakinek volt ilyen és tud rá okosságot. Ha a központi zárral nyitom az ajtókat akkor a bal első ajtó belső nyitógombja nem ugrik fel teljesen és igy az ajtó nem nyitható. Ha többször nyitogatom visszahuzza a gombot és lezár az egész központi zár. Ha a hátsó ajtótól benyúlok és feljebb emelem pár milimétert akkor már nyilik, ha kulccsal nyitom szintén nyílik. Mi lehet agond?
Köszönöm a választ, én is úgy látom, hogy mindenki mindent mond, ezek után átfogóan utána nézek a dolognak. Persze, nem túl szerencsés hosszú távon elől a gyerek, de néha szükség lesz rá.
Nos az anyósülésre lehet alapesetben bármilyen autóban bármilyen gyerekülést tenni. DE! A Meriva A -ban nem kikapcsolható az utas oldali légzsák, így oda csak a menetiránynak megfelelően lehet gyerekülést rakni, amit lehet 9-18 vagy 9-36 kg-ig. Ez nincs másképpen, ez így van. Nézz utána(kresz), kérdezz rendőrt.
Nálunk is kettő gyermek van, hátul kettő ülésesre összerakva az ülések, így a nagyobbik mellettem ül a 9-36kg ülésben. Hátul a kicsi baby hordozóban menetiránnyal szemben bekötve. Így kényelmesen, biztonságosan és SZABÁLYOSAN használható az autó.
Sajnos itt kell megjegyeznem, hogy sok a "hozzáértő", és magyaráznak.
Példa:
2 üléses kabrióban, elől 3 személyes kisteherautóban hogy visznek gyermeket szabályosan??? Az előbb leírtaknak megfelelően.
Szia! A második kérdésed nálunk is aktuális, jön a második baba. Eddig négyülésesként használtuk, de a minap beraktam hátra a 0-18 kg-os gyerekülés mellé, középre, menetiránynak háttal egy hordozót és szűkösen, de be lehetett ülni mellé, mi így fogjuk használni.
Két kérdésben kérem a tanácsotokat, talán már belefutotta valaki:
1) Néha a központi zár magától kinyit, és nyitva találjuk az autót. Eddig szerencsére garázsban fordult csak elő, de tartok attól, hogy egyszer az utcán is, és mire visszaérek, addigra egy Corsát csinál valaki belőle. MerivaA 2005 1.6 Z16XE amúgy. Mi lehet a hiba? Központi zár csere jó sok pénzért? Vagy a gyári riasztó hülyült meg? Nem én vagyok az első tulaj, szóval nem tudom a teljes előéletét. Nem használtam a riasztót, csak egyszer próbáltam, miután megvettük, akkor 10 mp-ig nyomtam a távirányító záró gombját, csippant egyet, benn ültem, és mikor megmozdultam, riasztott. Aztán fél év után hiába nyomtam 10 mp-ig, már nem csipog. De mivel nincs szükségem rá, nem foglalkoztam vele. De lehet, hogy összefüggésben van a véletlenszerű kinyitással?
2) Jön a második gyerek, és érdekelne, hogy ti hogyan használjátok rövidebb-hosszabb utakon, milyen felállásban? Az első még 2 éves sem lesz akkor, szóval neki van egy 9-18kg-os babaülése. A kicsi meg majd hordozóban, menetiránnyal háttal. A két felnőtt elől nem mindig járható, valamelyik felnőttnek hátul kell ülnie, hogy "ellegyen" a kicsivel.
Van valami magyarosch, kókány megoldás, hogy az anyósülés légzsákját kikapcsoljam?
Visszaolvastam a topikban, ombre.meriva írta, hogy ő előlre teszi a babaülést, ami szerintem rövid távon vállalható biztonság szempontjából. Viszont én alapvetően nem bírom a rendőr jóindulatában (saját tapasztalat), és össze-vissza írnak mindent, hogy menetiránnyal megegyezően lehet-e az anyósülésen egy 9-18-as ülésben a gyereket cipelni?! Szerintem nem amúgy, ezért gondoltam, hogy szükség esetén a hordozót tenném előre, de ott meg ott a légzsák kérdés.
Tudom, hogy csak 4,5 személyes az autó, amúgy kipróbáltam a C-max-ot, meg a Zafira B-t anno, az sem volt teljesen 3 személyes hátul, azért is maradtam a jóval olcsóbb merivánál, gondoltam, hogy majd megoldom akkor ezt a témát, ha időszerű lesz.
Én speciel használtan vettem, 153e Km amiben két tulaj volt és 8 év, eddig 30e tettem bele, amit cseréltem azonnal:
- vezérmű rendszer kompletten
- olaj motor és váltó
- összes szűrő levegő, olaj, légkondi
- hátsó fékpár tárcsa betét
ez került 110e be
A hiba másik fele egr vagy agr szelep fog fájni kb 60e-be, mert az rossz és nekem ez okozta a hideg indítási problémámat.
A szerviz könyvben benne vannak a javasolt km vagy év, mert igen csak függ mire használod és mennyire használod. A szűrőket én biztos cseréltetem tavasszal és majd ősszel meghálálja plusz olaj az állapotától is függ egy jó minőségű sokáig birja.
CR rendszer (injektorok, magasnyomású szivattyú), = még nem volt megbontva, hibátlan
vezérműlánc, = még nem volt megbontva, következő olajcserénél tervezem megnézetni, ha kell cserélni (tél végén lesz esedékes)
féktárcsa, = első fékek cseréje (betét+tárcsa) 110 ezer körül, hátsó fékek (betét+tárcsa) 130 ezer körül voltak. Nem szeretek féket használni...
futómű elemei, = jobb első futóműben a stab. rúd ("kutyacsont") csere 155 ezer km körül, már nagyon kopogott
katalizátor, részecskeszűrű, = részecskeszűrő kioperálva a garancia lejártát követően, nem tudták megoldani a rendszeres vészprogramba kapcsolást! Katalizátor rendben, zöldkártya előírásokat így is teljesíti
egyéb alkatrészek, stb.… = izzókat kell gyakran cserélni, az eredeti (Michelin Energy Saver) nyári gumikat most kell cserélni (az egyik kiszakadt!) kb 110-120 ezer km van bennük... Az autóban összesen 165 ezer, a különbséget téli gumin tettem meg. Garanciában kellett a gyári rádiót cserélni, valószínűleg hibás széria volt, mert máshol is olvastam róla panaszokat. Olajat gyakorlatilag nem fogyaszt, kezdettől Mobil1 0w40 fullszint olajjal járok és a számítógép által ajánlott időben (kicsit előbb) cserélem. 2007-es évjárat, Enjoy felszereltség, automata klímával. Az átlag fogyim olyan 5,9-6,2 l/100km körül van, ha úgy járok vele, hogy a 2500-2800-as fordulatot nem lépem túl, akkor kijövök 5 alatt.
Azt hiszem, minden lényegest elmondtam. Még annyit, én megszerettem, a család is, ha nem lenne még a banké, újra ilyet vennék!