nezd meg, nincsenek-e beragadt lanctagjaid, vagy nem nyult-e meg szakaszosan. a lanc egyre hangosabb, ahogy megy tonkre, es mondjak fel az o gyuruk a szolgalatot.
Van egy normális szintű lánczörgés, szóval erre nem lehet így válaszolni, csak ha élőben hallod. De nem kell hozzá nagy szakinak lenni, kérdezd meg bármelyik kb bármelyik motorost normális-e szerinte a hangja.
Sziasztok, hozzáértőkhöz lenne egy technikai kérdésem:
Kezdő motoros vagyok, tavasszal vettem egy gyönyörű tökéletes állapotú 5 éves Honda CBF500 ABS -t 17ekm-rel.
Mostanában figyeltem csak fel rá, hogy amikor leállított motorral, (üresben) tolom, akkor ahogy a lánc ugye forog, halk kattogás, vagy inkább "klattyogás" hallatszik a blokk felől.
Ez az első motorom, szóval nincs semmi tapasztalatom, ez normális jelenség?
Lánc ápolást mindig elvégzem, még talán sűrűbben is, mint ahogy az elő van írva.
Honda dio robogóm ugyan ilyen volt, 1 nap állás után már nem indult önindítóval. Sosem nyomoztuk ki, mert részemről nem nagy dráma berúgni valamit, de apám szerint tipikus jelenség: akkora áramot vesz fel az önindító, hogy nincs szikra.
Itt lehet az, hogy az önindító vesz fel túl nagy áramot (szorul), vagy az akksi gyenge és terhelés alatt túlságosan ejti a feszültségét.
Ha ér neked annyit, hogy pénzt fektess bele (mert ingyen tuti nem javítod), akkor elsőként az akksi feszültségét kéne megmérni indítózás közben, vagy ha van lehetőséged kipróbálni új/jó akksival.
Köszi, most az ünepek alatt szétkapom, és kipucolom a karbiját. A lányomé a szerkezet, és a 2 hónapos gyerek mellett, most sokat pihen. Nekem elsőre az úszótüszelep a tippem, és estleg ugyanakkor a vákumos benzincsap. De leht, hogy az lezár, mert egy idő után elál a csepegés (nem csepeg egész éjjel)
Azt jól gondolom-e, hogy ha túlfolyik, akkor melegen alapjáraton le kéne, hogy álljon a sok benya miatt. Akkor viszont valami tömítés probléma lesz.
Azt hiszem, phva (aut. szívatós), most próbálkozom a keresgéléssel, de egyelőre, csak eladók tömegét találom. A benzincsapról tudnál valamit? (van-e, és vákumos-e)
Még annyit, hogy service Manualom csak a Ditech-hez van, ha a porlasztóshoz, vagy magához a porlasztóhoz tudna valaki egy linket, az is nagy örömömre szolgálna Asszem Dellorto 17 mm-es.
Ez így van,lehet,hogy tényleg az aksi,de semmivel sem láttam lassabban pörgrtni mint amikor berugóval indítottam,és szikra is van az önindítózásnál,csak egy puffanás sincs!
Segítséget kérnék. Aprilia SR 50 hosszú állás után nem akart beindulni. (gondolom a benyából kicsapódott a trutyi) Aztán most beindult, de a porlasztó (merthogy porlasztós) túlfolyócsövén csepeg egy kis benya ( 1 csepp/10 sec). Gondoltam, hogy a tűszelep nem zár, de melegen sem áll le a motor, és menet közben is csepeg egy picit. Lehet, hogy mégsem a trutyi, hanem a csepegés miatt túlszívta magát. Sajnos nincs egy leírásom, robbantott ábrám a Dellorto porlsztójáról. Azt sem tudom, van-e benne benzincsap. (sejtem hogy van, mert megy fel egy másik cső is a tankhoz, gondolom vákumos van benne, de kérnék egy megerősítést. Szerintem, ha tűszelep túlfolyik, akkor melegen le kéne állnia a túl sok benyától. Esetleg még valami tömítésre tippelnék.
Persze, teljesen biztos, hogy az nem okoz ilyet. De ha nagyon nem rávaló a szíj, akkor esetleg az már lehet gond. Mert azt egyelőre nem sikerült kiszedni belőle, hogy mi van rajta, csak azt, hogy szerinte mi való rá.:)
De milyen szíjtáblázatból? Erre egyébként 747 kell. A sárga rugó és a könnyű görgő olyan motorokba való, amik már meg vannak húzva és ki is tudnak forogni. Annak, hogy hány pofás a kuplung, nem igazán van köze hozzá, hogy mennyit megy, ha nem csúszik meg.
A 747 Malagutira nekem csak a tréninges cuccaim között van, de az NG BWS is ugyanaz, annál határozottan ez szerepel a javítási kézikönyvben is.
Jogos, bár én mentem két kört mindennel, mert sok szíjnak kell egy kis terhelés, hogy beálljon (meg hol volt még ilyen választék? Athena volt és Dayco, az utóbbi nem volt az igazi, Malossit csak maganak vettem, sosem fizette volna ki senki errefelé.). Amúgy a Gates kínál mostanában egy kevláros szíjat, az ára is jó. Olyat vettam a Vespára. Kinézetre jó, nem hullámos a felület. Szépen megy, nem ráz, de majd 2-3 ezer kilométer után ránézek, hogy mennyire kopik. A textúrája pont olyan, mint a Poliniké, gyanítom, hogy nekik is ők gyártják.
A robogo levegös azok a betük meg a szij méret táblázatbol valok 747-751 köztes méret vagy az egyik vagy a másik lell rá.Ha 3pfás kuplungot teszek rá gyári kotrasztrugokkal változni fog valami?most 2pofás van rajt sárga rugokkal.
Fogalmam sincs, hogy mik ezek, meg honnan vannak. Vagy MA, vagy MY blokk van benne, az első a vizes, a második a levegős. Mindegyikre 747-es szíj kell.