Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wiperarm Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111657

ha a bendixkereket nem tolja ki semmi, akkor mi forgatja a fotengelyt ? 

 

ra van feszulve az onindito a fogaskoszorura. 

Előzmény: omada (111654)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111656

lattam ma ilyet is meg olyat is. a 2komponensu is egy kartusban volt csak. az 1 komponensut viszont nem ajanlottak gepek erögzitesehez

Előzmény: Paco155 (111652)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111655

"opel 1.3ban nincs mas, csak egy nyomaspuffer a nyomoagon ez birizgalja a geo allitot."

 

nem kevered veletlenul a 70le-s wastegates verzioval? (azz mar nekem is összerohadt, ugyanezt csinalta mint ez. egy 10x10 negystögvassal viszont priman le lehet nyulni es megjaratni

Előzmény: wiperarm (111648)
omada Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111654

Bika kábel negatívját az önindító házához csíptettem a pozitívot pedig a főáramköri kivezetéshez. (képen az a csavar amelyik nincs számmal jelölve)

 

Igaz így a fogaskereket nem tolta ki semmi, de az indítómotor erőlködve elkezdett forogni és forgott a főtengely is, de csak nagyon lassan.

 

http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00806/00806495.unk

Előzmény: wiperarm (111653)
wiperarm Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111653

"" Külön kábellel megvezérelve a behúzót kihagyva a körből úgy is tekerte a motort hogy a behúzó nem tolta ki a fogaskereket igaz csak nagyon nehezen. ""

 

 

ezt leirnad megegyszer ?

itt vagyok ertelmi fogyatekos >>  milyen motort tekert nehezen, ha behuzo nem tolta ki a bendix kereket ?   << 

Előzmény: omada (111626)
Paco155 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111652

Ja, emlékeim szerint nem egykomponensű, csak egy hüvelyben van mindkét fele, és a kinyomókúp egy furfangos keverőrendszer egyben.

Előzmény: C20NE (111627)
wiperarm Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111651

Megeszi a motor, katalizátor, DPF, stb. A koromszennyeződéseket megbontás után"" 

 

menetkozben is ugyanezt kapja. igaz nem ily tomenyen. 

ezert halado szerelo betartja a fokozatossag elvet.. es az elso 1000 meteren nem forgatja tiltasig... :)  


off szakbarbar.. de sztem jobb az ilyet kijaratni, abbol eddig meg nem volt baj.. viszont szivotorok takaritgatasbol mar volt  hf le. 

(magyarul. ami bontas tervben benne, azt takarit. ami nincs benne.. azt nem takarit. )  

Előzmény: novothauto (111638)
Paco155 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111650

Igen, most látom, ez a hüvelyes.   Ezt csak húzni kell az anyával.

Előzmény: C20NE (111627)
Paco155 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111649

Méterben lehet ugyan kapni de nem a sima, hanem a keményebb. Ára sem ugyanaz, a 16-osnak már mondjuk ezer forint  vagy 1500 is megvan métere. :)

Előzmény: no_holy_shit (111633)
wiperarm Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111648

geometria allitokarja szokott osszerozsdalni. . (bar opelen.. de u.a ez motor. ) es eleg xar helyen van kimozgatni. 

ha az mozog, nem bir a geo lamellak lekormolodni. 

ha megis.. kifujja kemeny hajtas utan.

 

opel 1.3ban nincs mas, csak egy nyomaspuffer a nyomoagon ez birizgalja a geo allitot.

Előzmény: karcsi20 (111629)
karcsi20 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111647

(Neked címezve)

Köszönöm a segítséged, sokat tanultam a leírtakból!
Visszaolvasva hibáztam az adalékanyaggal, de akkor, és a többiek elmondása alapján jó megoldásnak tűnt.

  Konklúzió: elviszem kitisztíttatni a turbót.

Előzmény: novothauto (111641)
metalex Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111646

Ja, hülyén fogalmaztam, tényleg ! 

Előzmény: Quattroman (111640)
karcsi20 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111645

Köszönöm a segítséged, sokat tanultam a leírtakból!
Visszaolvasva hibáztam az adalékanyaggal, de akkor, és a többiek elmondása alapján jó megoldásnak tűnt.

  Konklúzió: elviszem kitisztíttatni a turbót.

Előzmény: no_holy_shit (111632)
Quattroman Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111644

"5 fog közötti távolság egyforma volt."

 

addig oké hogy ugyanaz a fogmodul de fogszámra is stimmelt? mert ugyi ha csak kettővel több már akkor is nagyobb az átmérő amin elfér....

Előzmény: omada (111642)
Quattroman Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111643

ha lazítod akkor testeld le külön...

Előzmény: omada (111642)
omada Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111642

Megpróbálkozom, hogy mit reagál ha felvan lazítva, vagy ha teszek alátétet az indító és ház közé. 

 

Fogaskoszorút megpróbáltam megmérni tolómérővel, amennyire hozzáfértem úgy nemmutatott eltérést. 5 fog közötti távolság egyforma volt.

Előzmény: Quattroman (111635)
novothauto Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111641

Mondjuk ezek nem pont ilyen hibák:

 

 

 

 

 

Mit teszel, ha illan a turbónyomás?

Akinek volt turbós autója, az jó eséllyel ismeri az érzést: egyszer csak fele az erő, aztán meg röppennek a húszezresek. De nem okvetlenül. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

 

http://honlap.hu/pages/novothauto/contents/static/16/doc/201112cikkem.pdf

Előzmény: novothauto (111639)
Quattroman Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111640

"amíg nem pörög fel  a motor addíg nincs ami kitolja a bendixet."

 

 

szerintem összekevered a csúszóarmatúrás önindítóval.

szerinted a mágnesnek és a hozzákapcsolódó villának mi a feladata?

Előzmény: metalex (111637)
novothauto Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111639

"Illendő a szívórendszert is tisztítani AGR-el együtt, ami olyan meló"

 

ezen a motoron

Előzmény: novothauto (111638)
novothauto Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111638

A geometria tisztítás akkor sem fölösleges, ha nem az volt a konkrét hibaforrás.

Olcsó, és jó kérdés...ez nem mindig jön össze, de egy öt éves autóra illik áldozni

preventív jelleggel.

 

MAP ellenőrzés alap, többször volt szó a technikájáról, itt, és a diag fórumban is,

vissza kell olvasni.

 

Ha az rendben, geo tisztítás turbo le-fel, Ferryker a kiszerelt turbot 25 körül

próbapadon bevizsgálja, és szépen tisztítja...az nyúljon bele, aki ért hozzá.

 

Összes turbot érintő tömítés csere, és olaj + szűrő.

 

Illendő a szívórendszert is tisztítani AGR-el együtt, ami olyan meló, mint egy

gyúrós hangya vállára rátetoválni egy gyufásdobozban, hogy "szeretlek Möcő".

 

 

A tankba önthető tisztítófolyadékok árát pedig inkább szét kéne osztani a sze-

gények között.

 

Mérnök úr, mi történik az ilyen lúgos folyadékok által leoldott szennyeződésekkel?

 

Megeszi a motor, katalizátor, DPF, stb. A koromszennyeződéseket megbontás után

kell eltávolítani.

Előzmény: karcsi20 (111629)
metalex Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111637

Kitolni azért nem tudja, mert amíg nem pörög fel  a motor addíg nincs ami kitolja a bendixet.

Akkor vagy a motor testelése, vagy a főkábel - ami az indítóra megy az akksiról direktbe, lehet a hibás. Kicsi a valószínűsége, hogy most ment tönkre.

 Nem egy mai darab, valamelyik csatlakozás vagy kébelvég lehet koszos, kontaktos, vagy esetleg eltörhetett a megbontás során. Mérjetek egy feszültségesést a kábeleken mind negatív mind pozitív oldalon, hátha kidobvalamit.

Előzmény: omada (111631)
karcsi20 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111636

"persze elsore meg kene kezzel mozgatni a geometriat"

 

Ezt kívülről is meg lehet csinálni? Nem tudom, hogy az aktuátort lehet-e kézzel mozgatni? Esetleg egy jó szerelő, aki olcsón kipucolja vagy egy kis utánajárás után ezt otthon is meg lehet bontani?

 

 

Előzmény: no_holy_shit (111632)
Quattroman Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111635

nekem nagyon úgy tűnik hogy vagy nem jó helyen fut az "új" fogaskoszorú, vagy más a modulja.....

akkor is ilyet csinál ha fogtőig betolja a bendixet a fogaskoszorúba. próbáltad fellazított önindítóval?

Előzmény: omada (111631)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111634

faterom is belenyomott a megane-ba 3flakon injektortisztitot, ami mar biztos megvolt 4-5eFt... amibol a kapcsoloszelep 25% mar meg is lenne...

Előzmény: no_holy_shit (111632)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111633

sima menetes szarat rakott le, amit meterbel 300Ft-ert lehet venni?

Előzmény: Paco155 (111623)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111632

pedig ez a hiba marhra leragadt geonak hangzik es ha meg hozzateszed hogy papasan vezetsz, akkor meginkabb..

 

turbo szetszed es kiretkel mehanikusan, nem catacleannel. cataclean is max akkor segit, ha tolod neki 15-20percig nyelgazon...

 

persze elsore meg kene kezzel mozgatni a geometriat

 

 

"Viszont addig is házilag ki tudom ütni valahogy a hibát? Én az akkusaru levételére gondoltam. Ez megoldhatja a problémámat szerintetek? Ha igen, melyiket kell levenni és mennyi ideig? Esetleg más is elszáll a művelet során? Ajánlották még az ELM327 diagnosztikai kábelt és a hozzá való programot."

- minek? ujrainditassal megszunik a limp home mode... 4-5 hibanelkuli gyujtas/vezetesi ciklus utan MIL is elalszik magatol

- akku levetel nem segit.

- elm327 + FiatEcuScan egy jo kombinacio

 

 

Előzmény: karcsi20 (111629)
omada Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111631

Előtte indított rendesen.  Körből kihagyva a behúzót picit fordít a motoron de nagyon erőlködik es ugye ilyenkor nincs is kitolva a fogaskerék.  Rendesen kulcsal indítózva olyan mintha valami miatt nem menne ki teljesen a fogaskerék és ezért a behúzó mágnes sem zárja az áramkört csak kattog. Perselyek nem lógtak.

 

Előzmény: metalex (111628)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111630

szerintem aceldübelre gondolsz, azt kell ütni.(azzal mar talalkoztam parszor) ezt huzni kell, de ilyennel meg nem volt dolgom

Előzmény: Paco155 (111625)
karcsi20 Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111629

Sziasztok!

Egy kis segítségért, szakmai véleményfejtésért fordulok hozzátok. A problémám története a következő:

"1.3 JTD 90 lovas 2007-es GP-m van és a minap épp előzésbe kezdtem, amikor megtorpant a kocsi 4-esben, olyan 80-90-nél és felvillant a Check Engine lámpa. Mentem még vagy 10 km-t mire elértem egy benzinkúthoz, ahol tankolás után megszűnt a hibajelzés.

Szerintetek mi lehetett? Kezdjek félni? A kocsi éppen most lett 70000 km-es."

"Jártam azóta NERO M5 szervizben. A diagnosztika szerint túl nagy nyomást érzékelt a turbo szenzor. A normál érték helyett, ami olyan 1,7 bar, nálam kb. 1,9 bar-t regisztrált a kompjúter. Egyből rákérdeztek, hogy chippelve van-e az autó, de mivel nincs (illetve az előző tulaj váltig állítja, hogy nincs, de nem merem 1000%-osan kizárni), ezért más úton folytattuk a hibafeltárást.

Mivel korábban volt cserélve a mágnesszelep, ezért azt kilőttük.

 

A szerelő srác és a szervizfőnök véleménye is az volt, hogy elkormolódott a változó geometriás turbó lamella rendszere, ami megszorulhatott, és így okozott túlnyomást."

Ezután Cataclean-nel próbáltam meg kitisztítani az esetlegesen elkormolódott rendszert.

"A korábbi problémámat nem oldotta meg a Cataclean, sajnos megint Check Engine-t kaptam egy hosszú emelkedőn 5.ben 110 körül gyorsítva. A lámpa azonban már nem alszik el 10 indítást követően sem. Ezzel a problémával együtt tudok élni, mert elég nyugisan vezetek. Viszont addig is házilag ki tudom ütni valahogy a hibát? Én az akkusaru levételére gondoltam. Ez megoldhatja a problémámat szerintetek? Ha igen, melyiket kell levenni és mennyi ideig? Esetleg más is elszáll a művelet során? Ajánlották még az ELM327 diagnosztikai kábelt és a hozzá való programot."

Nos, hát kicsit hosszan, de itt a probléma leírása. Természetesen szeretném a gyökérokot megszűntetni, de nincs kedvem 100e-t kiadni érte. Úgy, hogy nem is biztos, hogy a megszorult turbo lamellák okozzák a gondot (véleményem szerint a Cataclean ezt orvosolta volna). Mi okozhatja még a problémát szerintetek? Nyomás szenzor, EGR szelep, mágnesszelep, turbo lamellát mozgató aktuátor, szoftver, MAP?

Próbálnám a lehető legolcsóbban kihozni, így ennek fényében szeretnék hibafeltárást végezni. Ha semmiképp nem megy, akkor tudtok egy jó szerelőt ajánlani, aki olcsón és megbízhatóan megjavítani a kocsim (Budapest, Tatabánya, Székesfehérvár környékén). Mérnökkén szívesen várom a komoly szakmai hsz-eket, had tudjak meg minél többet a dologról.

Előre is köszi :)

metalex Creative Commons License 2012.08.14 0 0 111628

Előtte indított rendesen ?

Mert ez úgy tűnik, mintha beégett volna a behúzó mágnes, az a kis bigyó a motor oldalán. Ha pedíg a behúzó mágnest ki hagyod a körből, vagyis direktben adsz neki áramot, akkor tekernie kellene normálisan- csak ugye ilyenkor nem tolja ki a bendixet a fogaskoszorúba.

Ha viszont rossz a mágnes, akkor nem megy át rajta elég áram, és nem húz be a mágnes sem, csak kattan egyet, de megforgatni nem tudja már az indító motort. 

Itt 100A-es nagyságrendekről beszélünk, tehát ha koksz van valahol az érintkezőkön, akkor nincs elég nafta.

 Motor testelése rendben van ?

Az indító a házán keresztül kapja meg a testet, viszont ha a testelés is jó, akkor az az indítómotor mégsem jó. Első hátsó persely nem lóg ? Nem emlékszem konkrétan az indítóra,ha lógnak a perselyek, akkor a forgórész befeszül és nem forog rendesen.

Az automatáját szét lehet szedni vagy peremezett ?

Előzmény: omada (111626)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!