Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

the_big_grabowski Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111055

Köszi,

Ilyesmit már próbáltunk néhány kb. 2 hete. Le lett húzva a szívósornál a kartergázcső, és le lett dugózva.

A kartergáz csövön meg jött a gáz. Lehetett látni, mikor egy félliteres ásványvizes palackbe bele lett lógatva.

Azt viszont nem néztük meg, hogy a csövön keresztül szív-e a motor.

Aztán a álló, hideg motornál, levett olajsapka mellett a kartergázcsővet levettük, alaposan kimostuk, majd a szelepfedél oldalán visszaraktuk, majd belefújtunk, ill. megszívtuk óvatosan (csak éppen hogy) és levegő minden további nélkül áramlott, hallani és érezni is lehetett ahogy befújtuk, kiszívtuk az olajsapkánál. Semmi ellenállást nem lehett érezni, mintha egy sima csőbe fújtunk volna.

Ha a korábbi leírásokat jól értem, akkor a PCV memrán ha jó, akkor csak bizonyos nyomás felett nyit ki.

Mivel a szerelő sem tudta, hogy ennek ilyennek kell-e lennie, végsőként rákerestem a neten, titeket találtam, és gondoltam itt megkérdezem, mert láttam, hogy itt is téma volt.

Előzmény: Ad Dio... (111053)
hyuing Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111054

    http://racing-bazar.hu/egyeb/szerszam/kituno_allapotban_levo_futomuallito     

 

 

Uraim!!      Ezt a technikát ismeri-e valaki?   Véleményeket várnék róla.

Ad Dio... Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111053

A hf-re kötött kertergázcsőről beszélünk. 

 

Lekötöd, ledugózod a szívósor felé.

 

Aztán megnézed hogy cúgol-e a nyitva  maradt cső a szelepfedélen. Ez a próba azért kell, hogy a szívósor-vákuum ne verjen át. Ha továbbra is komoly depresszió marad a szelepfedél alatt, akkor jó eséllyel a szívószelepek szelepszárai mellett szíva motor. Ez pedig nem jó.

 

A szelepeknek átmérő és anyagminőség függvényében 3-7 századra kellene lennie illesztve. Ezt majd a típust ismerők pontosítják. Ezt az illesztési hézagot a  motorolaj-filmnek kell tömítenie. Egy jó motor szelepszárszimmering nélkül sem szív falsot a szívószelepek mellett. 

Előzmény: the_big_grabowski (111052)
the_big_grabowski Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111052

Köszi, de nem igazán értem, bocsi.

Addig azt hiszem világos, hogy a kartercsövet lekötöm, a pillangószelepnél meg ledugózom. Ha jól értem. (a kartercső végét meg belelógatom egy palackba, hogy ne menjen mindenfelé az olaj, ha jönne belőle)

De hol kéne cuggolnia? Gyári, GM-es szimering lett belerakva. Ha ez nem jó, akkor mi?

Direkt gyári cucc let mindenből bele, mert nem akartam szívni az utángyártottakkal.

Előzmény: Ad Dio... (111051)
Ad Dio... Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111051

Le kellene kötni a hf-ről a kartergáz csövet. Ha ott is "cúgol" befelé, akkor jó eséllyel sajnos a szelepvezetők mentén szív a szívóoldalon. 

 

Meg lehetne próbálni a helyzetet kezelni más típusú olajjal (más márka és vagy egy fokozattal "sűrűbb" olajjal).

Előzmény: the_big_grabowski (111047)
TraguAre Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111050

Ebbe jelenleg nem nagyon van értelme belemenni, hogy megéri-e vagy sem. De gondolom szerinted nincs nagy különbség a dízelek között.

Előzmény: csipy31 (111043)
Ad Dio... Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111049

Le van védve. Nagyon hamisítják.

Előzmény: Quattroman (111045)
csipy31 Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111048

Akkor megéri :)

Előzmény: Quattroman (111046)
the_big_grabowski Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111047

Én nem, mert én egy mezei autótulajdonos vagyok.

A hengerfejet ahol felújították gondolom megnézték. Kértem, hogy teljeskörűen hozzák rendbe.

Új szelepszár szimering lett bele, a szelepeket is felpolirozták (vagy mi; állítólag nem voltak kopottak), ill. vmi minimálisan kellett síkolni is. Ill. megnézték a szelephézagot is.

A csávó azt mondta, hogy alapvetően nagyon jó állapotban van, csak a szimeringek voltak szar állapotban.

Előzmény: Ad Dio... (111044)
Quattroman Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111046

és ha van egy traktor vagy kamion is ott?

Előzmény: csipy31 (111043)
Quattroman Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111045

Óóó

 

miért nem szóltál? multkor volt itt annyi....:(((

Előzmény: Ad Dio... (111038)
Ad Dio... Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111044

Amikor felújították a hengerfejet, ellenőrizted a szelepszár-vezető illesztést?

Előzmény: the_big_grabowski (111041)
csipy31 Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111043

Ha kiszámolod mennyivel drágább megvenni egy olajkályhát, meg mennyivel drágább fentartási szempontból akkor napi 80-100 km használat mellett van csak értelme egyáltalán gondolni rá. Nem spórolsz vele semmit, ráadásul garantáltan legalább 80% esélyed van arra hogy egy rakás /4 betüs valami/ legyen a motorja annak a kocsinak amit megveszel dizelből, ez benzinesnél nem éri el 15%-ot. Valahogy így kalkulálj szerintem.

Előzmény: TraguAre (111035)
Quattroman Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111042

Töltöttem is.......:)))

Előzmény: vwopel (111026)
the_big_grabowski Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111041

Ha az olajsapkát leveszem, akkor érezni, hogy a vákuum "húzza" vissza. Ha leveszem, akkor megváltozik a hangja is (gondolom a plusz levegő miatt). Amúgy nem hallom, hogy a hangja más lenne.

Kb. 1,5 hónapja lett a hengerfej felújítva, mivel mikor a hiba jelentkezett elvittem az autót motordiagnosztikára, ahol az ottani szakember azt mondta, hogy szorulnak a szelepek.

Ahol a hengerfejet felújították, azt mondták, hogy a szelepszár szimeringek valóban rossz állapotban voltak.

Ekkor az egész szívó oldal is ki lett takarítva olyanra, mintha új lenne, egy csepp olaj sem volt rajta, tehát az biztos nem koszos.

Korábban (kb. 1 éve) egyáltalán nem ette az olajat. Évente cseréltem és az 1 év (kb. 12ekm) alatt nem hiányzott 2-3dc több olaj, most meg kb. 800-1000km alatt 1dc olajam eltünt, ami láthatólag a szívóoldalon van, mert a pillangószelepnél benézve látszik, hogy olajos.

Előzmény: vwopel (111034)
Ad Dio... Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111040

Utána akartam nézni a dolognak, de a lucas+motorvezérlő keresésre a gugli folyton ördögűzős meg perverzes oldalakat hozott fel. A leginformatívabb még az angol feketehumor szájtok voltak, de itt sem találtam a válaszra.

 

Szóval passz.

Előzmény: TraguAre (111039)
TraguAre Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111039

Motorvezérlőbe is ez való, vagy az másik?

Előzmény: Ad Dio... (111038)
Ad Dio... Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111038

Ott-ott. Sajnos mostanában kábelkorbács füstöt csak rendelésre lehet hozatni.

 

Előzmény: TraguAre (111037)
TraguAre Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111037

A dugattyúvisszahúzórugó, a reszelőzsír, és a kanyarfúró társaságában?:D

Előzmény: Ad Dio... (111036)
Ad Dio... Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111036

Ha az új csúcs nem gyógyítja meg, akkor ugya azon a polcon van a kompresszióvisszacsináló spray is.  

Előzmény: mervipapa (111012)
TraguAre Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111035

A rövid táv, az legalább napi 2x20km... Inkább a menetidőre gondolhatott apósom. A klímában egyetértünk.

Most még egy dízelmotor kellene, biztos ami biztos:)

Előzmény: csipy31 (111032)
vwopel Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111034

Ha nagy a kartergáz akkor viszi az olajgőzt. ez egy dolog.

Ha átszakad a membrán akkor visz mindent. De ezt hanggal is jelzi, és akkora vákumot csinál, hogy nem lehet járó motornál levenni az olajsapit.

(minden levan írva annó)

Égéskimaradások vannak amit okozhat a dzsuvás szívóoldal, +más is.

Előzmény: the_big_grabowski (111033)
the_big_grabowski Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111033

Ja, azt elfelejtettem írni (utólag szerkeszteni meg már nem tudom az előzőt), hogy az alapjáratom néha hullámzik (felmegy 1000-1100-ig, majd vissza 750-re), ill. van 301,302,303,304,314-es hibakódom.

Szóval miként lehetne megbizonyosodni róla, hogy a szelepfedélben lévő PCV szelep a bűnös?

Előzmény: the_big_grabowski (111031)
csipy31 Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111032

A klíma fontos, mert már mostanság se lehet nagyon eladni kocsit amiben nincs klíma. Ha egyszer eladásra kerül azért számít rengeteget. Dízelt rövid távu használatra kifejezetten nem ajánlott. Síma kis ccm benzines azt annyi.

Előzmény: TraguAre (111029)
the_big_grabowski Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111031

Sziasztok,

Láttam vwopel szétszedte a Z16XEP-es szelepfedelet.

Szerintem nekem is ez a bajom, de ti biztos meg tudtok ebben erősíteni.

Z16XEP-es motor szívóoldala olajos. Az olaj persze kartergáz csövön jön, ami szintén olajos.
Egy vékony olaj film réteg van a fémrészeken a szívó oldalon.

A kérdésem az lenne, hogy vmennyi olajat átenged a szelepfedélben lévő membrán, vagy elvileg semmit nem szabadna neki átengednie?
Tehát normális, hogy a szívó oldal olajos vmennyire?

A szívóoldal kb. 1,5 hónapja lett kitakarítva fémtisztára, az EGR szerleppel és a hozzá tartozó szívooldali visszavezetéssel egyetembe, mert tiszta kosz volt a visszavezetett kipufogógázban lévő égéstermék és az olaj keveredésétől lerakodott koksz miatt.

A kitakarítás óta (~800km) kb. 1 deci olajam fogyott, ami vszínűleg a szívóoldalon landolt.

A választ előre is köszönöm.

üdv.


Előzmény: vwopel (111026)
TraguAre Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111030

Egyébként egyetértek. A klíma a rövid távok miatt nem fontos. Szerintem ennyi erővel a dízelmotor se lenne az. Sőt, szerintem az Opel sem;)

Előzmény: csipy31 (111028)
TraguAre Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111029

Az álomban dízel (Dezső, bocs a pongyola megfogalmazásért) szerepelt, klíma meg nem fontos. Szóval melyik a kevésbé macerás?

Előzmény: csipy31 (111028)
csipy31 Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111028

Szia

Kicsi motor legyen, benzines, és legyen benne klíma. Full fapad a legjobb választás.

Előzmény: TraguAre (111027)
TraguAre Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111027

Ha valaki hirtelen arra ébred, hogy G-Astra Dezső kell a házhoz, akkor melyik motort érdemes előnyben részesíteni?

Az összes igény kimerül a gazdaságos üzemeltetésben.

vwopel Creative Commons License 2012.08.04 0 0 111026

nyomjad a refrént:-DD

Előzmény: Quattroman (111024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!