Én speciel a padlóösszefolyóval raktam kb. egy magasságba a motort, tehát magyarul a medi aljával. Persze a csövezésben után lett kis variálás, de ez most nem tartozik ide. Annyiban lett értelme, hogy mivel én télire kiveszem az aknából a szivattyút, ezért beüzemeléskor félek, hogy valahol ereszt, de mivel nem akarom az egész frissen feltöltött vizet leengedni, ha valami miatt úgy alakul vagy baleset történik töltéskor, ezért mindig csak annyi vizet engedek bele először, amennyiről tudom, hogy a motor már nem örvényen keresztül szív, vagyis nem kap levegőt, és máris mehet a próbaüzem. röviden: ha alacsonyan van a motorod, akkor már 20 centi víznél is ki tudod próbálni a tömítettséget. Ugyanis ezek a szivattyúk nem igazán tudnak SZÍVNI, tehát ha magasabban van a motor, hiába töltöd fel slagról (próbáltam, tudom) a rendszert, akkor sem biztos (majdnem, hogy tuti), hogy felkapja a vizet. Szárazon meg gondolom te sem akarod járatni a szivattyút.
Ugyanígy jártam... Nem voltam otthon, a markolós jószívű akart lenni, becsületesen meg akart dolgozni a pénzéért. Én nem mertem tömöríteni, a talajt egyengettem a medi körül, igaz, nekem nem szedett ki sokkal többet.
De igaz a mondás, hogy az elsőt az ellenségednek, a másodikat a barátodnak, a harmadikat meg magadnak. Az első tanulság, a "mesterek" körmére kell nézni, gyakorlatban: traktoros egyedül, felügyelet nélkül NEM dolgozik!
Amúgy 20 centi sóderágy, szerelőbeton, szigetelés - ha van rá bangó - és hát a medencetest alja, máris beljebb vagy. Egy tanács: kurvára gondolj át mindent ezerszer is, és kérdezz, mert utólag már nem tudsz mit csinálni.
A múltkor a nagy melegben mesélték akik hordják kocsival mire kiértek megkötött a beton 60fok volt a puttonyban , csak hűvösben akarom csinálni most már csak tavasszal . Kevés az idő meg persze mindig van más kiadás. A vasalás meg a zsaluzás is rengeteg idő mire megcsináljuk.Köszi még egyszer a választ, majd beszámolok ha kész lessz.
Én vízzáró adalékkal és erősebb mixer betont rendeltem, lényeg, hogy néhány óra alatt be legyen dolgozva, különben gyengül a minősége, ha 4 óra után van bedolgozva, akkor hiába rendeltél erősebb betont, olyan erős lesz csak, mint a sima beton. Ahogyan a vasalást mondod, túl lesz biztosítva, végül is nem árt az ha erősebb. A kör alakú fal pedig különösen erőssé teszi. Megteheted azt is, hogy télire üresen hagyod, vagy akár vízzel teli. Ennyit számít az erős szerkezet...
Köszönöm a tanácsokat ,mint írtam mixer betonból csinálnák egy napom az oldal és alját, és alól és oldalt dupla vasalással előtte bele az összes szerelvényt ,végül is 1m lenne a földbe a többi kint (bele mennének a békák). Engem a vízzáró beton milyensége érdekelne mert akik hoznák azt mondták azt jó lenne tudni milyen erős legyen ,monjuk nállunk nincs talajvíz .Köszönöm a választ
Talán segít a tapasztalat: első medencém készítése: 4 méter átmérőjű gödör ásása, alulra 15-20 cm vastagságú beton korong készítése házilag, benne 8 mm-es vasháló egy rétegben. Két hét múlva a korongra merev falú medence felállítása, feltöltése, majd a palást betonozása szintén házilag. Az aljzatból betonvasak álltak fel a palást közepébe. A palástba szintén 8-as vasháló került. Medence ki, következett a csempézés. Néhány évig tökéletes volt minden, de egyszer csak el kezdett szökni a víz. Az oldalfal alján a csempe közti fugák kipotyogtak, ezért a palást és az alap találkozásánál ment el a víz. A hiba oka a két hét eltéréssel történő betonozás, persze, hogy nem köt össze vízzáróan Ha akkor elhelyezek körben duzzadó szalagot, valószínűleg nem történik meg a víz ilyetén elszivárgása. Javítás: a kihullott fuga helyére Sika tömítő ragasztó bedolgozása, azóta nem szivárog. Soha nem hagytam benne a vizet télire, mégis kibírta a fagyott föld nyomását a palást, úgyhogy elég erősnek bizonyult a házi készítési technológia.
A második medencémet más módon építettem, mert mások voltak a körülmények és az adottságok.
Arra figyelj, hogy az akna elég nagy legyen, mindenképpen szellőzzön egy oldalkéményen át, mert akkor nem lesz párás, nem kell kiszerelni a szivattyút télire
Szia ! Természetesen egybe gondoltam a betont önteni mert úgy lenne csak jó , vasalásról és a vízzáró beton minőségéről (VZ 1-2 stb) tudnál mondani valamit.Köszi
Ellenáramoltató: a legolcsóbb és nem fogyaszt áramot: derékszíj, gumiszalag a sportboltból, vékony kötél lehetőleg egy faághoz kötve. Tökéletes az élmény.
Végeztem olyan kisérletet, hogy a feleségem belelógatta a medencébe a 220 fázisát egy 5,6 kiloohmos ellenálláson keresztül. Én pedig bele mentem, mintegy két méterre az áramtól. Nem éreztem semmit. Mértem a medencébe befolyó áramot, az 15 ma volt, a Fi relénk 30-as.
Ha csökkentettem az ellenállást, akkor oldott le a Fi, amikor 22 ma áram folyt.
Ebből a tesztből azt gondolom, hogy FI relé használatával teljesen biztonságos a 220 volt használata a medencéknél.
Medence építésnél arra figyelj, hogy egyidőben legyen betonozva az alja és az oldala is. Különben szivárogni fog a víz a két betonelem között folyamatosan és kimossa a földet is, üreget csinál. Elvileg duzzadószalag beépítésével ez a probléma áthidalható, de az a biztos, ha a beton egyszerre kerül kiöntésre egy medence setén.
Szia!Olyan 5m átmérő 1.5m mély mi csinálnánk mixer betonból ,még egy érdekelne vasalásról valami tudsz mondani alól dupala, oldalra milyen kellene . Láttam videókat szimpla vasalással jó lehet az ?
Ez így kábé olyan volt, hogy kéne egy autó milyet vegyek. Kicsit konkrétabban meg kéne írni körülbelül mit is szeretnél. Első körben, mondjuk hogy mekkorát, és mennyi pénzed van rá. Te akarod csinálni, vagy megcsináltatod külsőssel?
Sziasztok! Segítséget kérnék , jövöre kellene medence az udvarra ki milyen fajtát javasolna kerekbe én a beton medencére gondoltan mert többe azt állítják az örök élet, pesze ha valakinek mással is van tapasztalata meghalgatnám.Köszönöm
Tennék bele dupla téliesítő folyadékot. Az erősen algagátló. Tennék rá fekete mezgaz fóliát. És rá a fedést. Persze a fagytesteket nem szabad kihagyni.
Zsaluköves, fóliás medencét kéne "téliesíteni" már most nyáron külföldre költözés miatt. A vizet gondolom mindenképpen benne kéne hagyni a zsalukő stabilitása és a fólia miatt, viszont ebben a melegben tutira durván bezöldülne a víz még sötét takaró alatt is. Ötletek, javaslatok, hasonló tapasztalat?
Vegul is benne volt a valasz. Ha 140cm a vizmagassagod, es 50cm-re rakod a szivattyut, akkor a padloosszefolyo nem lejt a szivattyu szivo aga fele (csak a szkimmer, mert az magasabban van). Ha peldaul telen leengeded a vizet a szkimmer ala, akkor tavasszal mar levegot fog csak szivni a szivattyud (vagy fel kell elore tolteni vizzel). Ha csak szkimmered van az mas tema, de azt nagyon nem ajanlom.
Nem erre gondoltam,hanem a feltöltött medence vízszint és a homokszürő-vízforgató szintkülönbségére. Tehát ha van 140 cm vízmagasságom,akkor a szivattyút rakhatom az akna aljára,vagy feljebb mondjuk 40-60cm-re.
Ha lábakon van a szivattyu,akkor szerelésnél nem kell akkorát hajolni,és a betörő víz késöbb önti el vészhelyzet esetén.
Mivel az egész akna vízszint alatt van,ezért áramot nem szeretnék bele vinni.Ezen is még rágnom kell magam. Köszi a választ !
Nem értem 100%-ig a kérdést, de ha arra vonatkozik, hogy az akna alja mennyivel legyen mélyebben a medence aljánál, akkor a válasz 5-15cm. Szvsz nincs nagy jelentősége, csak annyi, hogy a medence padlóösszefolyólyától a szivattyú bemenő ágáig legyen természetes lejtés. Az aknánál szerintem a következőkre érdemes figyelni:
1. Elég nagy legyen, hogy kényelmesen tudjál benne tevékenykedni.
2. Az egyik sarka felé lejtsen, ahol legyen egy nyitott fenekű un. zsomp akna, ahol el tud szivárogni a viz vizömlés esetén
3. Megfelelően szellőztethető legyen. Az aknában máskülönben iszonyú pára van, és könnyen zárlatot okoz az elektromos cuccoknál. Ha van lehetőség rá én a vezérlést sem az aknába tenném
4. Minden olyan dolognak hagyjál helyet, amit esetleg csak később építesz be (szolár fűtés, világítás stb.)
5. A váltószelep kimenő csonkjáról érdemes fixen kivezetni a vizet valahova a kertbe, így az átmosatások és ürítések sokkal egyszerűbbek lesznek.
Megpróbálom. Még egy gondolat; nem tudom kinek van ellenáramoltatója már, de feltűnt, hogy 200e-től a csillagos ég a határ. Miért? Valami speckó elektromos szigetelése lenne? Mert találtam néhány szivattyút, ami tud 36 m3-t óránként és néhány tízezerbe kerül. Nyílván fí-relével kell alapból rendelkezni egy ilyen üzemeléséhez. De a másik gondolat, ha a házi vízmű vizében lehet tusolni, akkor egy ilyen miért ne oldhatná meg az ellenáramoltatást? Alacsony a kimenő nyomása? Ha van bármi ötletetek, nyugodtan írjátok-elektromérnökök, villanyszerelők előnyben:)
Mese nincs-valamennyit vissza kell tölteni. Nyílván évek alatt ülepedik, így azt találtam ki, hogy néhány helyen maradna a mélység, így beton tuskók lennének a lemezalap alatt. Nem tudom, hogy ez mennyire jó ötlet.
A szkimmer magassága kb 15cm ezzel még tudod a vízszintet variálni, ebben a tartományban működik jól, 1,4m szerintem jó méret, ebben már úszni is lehet, az 1,1 szerintem is kevés. Tehát érdemes pl a szkimmer alját a fenéktől 1,25-re tenni és maxon így lesz 1,4m. Felette ugye már nem fog szűrni ahogy alatta sem, az ideális ha a vízszint a szkimmer közepénél van.
Szoktam olvasgatni, de köszi a tippeket! Az 1,4 mélységet valamelyik szépházak-ból vehettem, de az 1,1 nem túl sekély? A gyerekek gyorsan nőnek, és én is olyan vízben tanultam meg úszni, ahol nem ért le a lábam:) A másik, hogy távollétemben szedte ki a medence mélységét a markolós, így kb. 2m mély most a gödör:(
A krómozott létra lesz a megoldás, mert még azt meg tudom csinálni, addig lépcső építést már nem mernék. A fóliázás mennyire macera? Bele szabad-lehet vágni házilag? Mert 7-800 ezret csak erre fájna kifizetni (gépészeti szerelés+fóliázás+anyagra kaptam 1,5 miliós ajánlatot. Reális?).