Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Neo515 Creative Commons License 2012.07.19 0 0 126983
Küldeném a zsét meg a cseredarabokat,de nem kapok választ. Nézd meg a mailjaidat:-)
Előzmény: mica-r (126982)
mica-r Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126982

Az is lehet hogy vákuumvezetékre kapcsolódtál!

Előzmény: Silver120 (126973)
mica-r Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126981

Nem tudnád elmondani hogy lehet -0.4 egy ilyen motorban működés közben?

Lehet hogy kevered a benzinmotorral.

Előzmény: Jena307 (126974)
szenon Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126980

Hali! Meg lehet oldani ezt helyben vagy inkább turbó javító szaki kell hozzá? Van valami hátránya a későbiekben? Köszönöm!

Előzmény: JettaTDI (126938)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126979

Eladó BA jelzésű 130as pd elem ha valaki keresne.

71992km-es kocsiból. Fix 90e ft

 

Valamint 2006os 41000km-es galaxyból BP végű elem. Fix. 90e ft.

 

 

Neo515 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126978

Nekem hogy a retekbe nincs mínuszban? 0án van a vekker.

Előzmény: Jena307 (126974)
BarG Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126977

Hali,

Nem vettél valami közepes fejet a Coolingmisttől?

Régen volt sárga Konim az akkori Leonomban, az nagyon jó volt, pedig a gyári is sportfutómű volt, de messze nem érte el a Koni szintjét. Most is a sárgára mentem volna, de nincs csak az arany, ami új és nincs róla tapasztalat ismerettségi körben. Az a rezgési frekire puhul-keményedik, árilag pont a sárga kategóriája.

 

Elkezdtem nézegetni a Bilstein B6-ot is. Van aki isteníti, de mondtak olyat is, hogy felejtsem el, mert román?! Na most ezzel mit kezdjek? Olyannak a véleménye kellene, aki mindkettőt forgalmazza, az talán nem húzna erre vagy arra. A B6 itt lehet pár nap alatt, a Koni sárga(sport) beláthatatlan, a Koni arany(komfortos sportos) meg ki tudja milyen. Na most mit válasszak, vagy hagyjam a fenébe az egészet, mert az eredeti gátlók még jók, a csere inkább hobby jellegű lenne.

 

Előzmény: Varshi (126962)
Jena307 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126976

Krézi nem érhető el a weboldalad így a emiled sem.

Egyik haverom agrár/vadász célokra akar venni egy pick-up-ot, nem azért mert ez a vágya hanem mert muszáj, a 307ese nem megy el a sártengerben. Kérdés mit tudnál varázsolni a mitsu l200 99-116lovas adagolójából hogy értelmesebben menjen, de főként ne 10et egyen 90el cammogva. Vagy lenne e javaslatod más tipusra ami jó vagy jót lehet csinálni belőle, lényeg hogy összkerék platós 4személyes legyen, az opel frontera 2.2DTI került még képbe, de nekem pl. szimpatikusabb a mitsu még ha többet is eszik.

 

tdik Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126975

semmi gond...olyan motorról nem halottam még ami légfelesleg nélkül működött volna... az égés 3 feltétele mindig kell...

Előzmény: Baliszoft (126972)
Jena307 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126974

Nem kötötted el, mivel alapjáraton depresszio van, vagyis szívás azaz az óra minuszol, azért van eleve a gyári turbónyomás beskálázva minuszba is, és ezért eszi meg a sima nyomásmérő órát pár próbakör alatt.

Előzmény: Silver120 (126973)
Silver120 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126973

Kis segítséget szeretnék kérni tőletek!

Afn-es motorra turbónyomásmérőt szerettem volna tenni. Be is szereltem, de folyton negatívban (-0.4) van az óra alapjáraton.

Rossz helyre kötöttem be v mi lehet a baj?

Köszi a segítséget!

Baliszoft Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126972
Bocs, hogy beleugatok (amikor nem kéne), de jelentős légfeleslegről benzin esetén csak réteges feltöltés esetén lehet szó. Ott a henger csak egy bizonyos hányada tartalmaz robbanásra képes "elegyet", a többi nem (viszont extra levegőt igen). Arányaiban mérve így jöhet ki magas afr. (tudtommal)
Előzmény: tdik (126970)
robtech22 Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126971

Motor, mérőblokk, 4-es csatorna.

1. fordulatszám 2. kért előtöltés 3. megvalósult előtöltés 4. előtöltésszabályzó kitöltési tényező

Előzmény: bimo (126969)
tdik Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126970

"A benzinmotor nem dolgozik légfelesleggel"

 

akkor hogyan indul el a motor  ...akkor miért van az 1:8-1:16 keverési arány...

 

http://autotechnika.hu/cikkek/9387,kozvetlen-befecskendezesu-otto-motorok-kipufogogaz-visszavezetese.html

 

 

Előzmény: Törölt nick (126968)
bimo Creative Commons License 2012.07.18 0 0 126969

Sziasztok!

Létszives segitsetek, hogy hogy tudok elötöltés adatokat nézni vag-com 409.1-ben, fontos lenne! elöre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126968

A benzinmotor nem dolgozik légfelesleggel jellemzően lambda 1 körül melóznak de a max teljesitményét 0,85 körül adja.

 

Azt ne felejtsd el hogy milyen emissziós normáknak akarsz megfelelni...!

(innentől a légfelesleg kérdés értelmetlen...)

(http://www.youtube.com/watch?v=uQ6JzIAZeoA&feature=related pl...)

 

Végsősoron hülyeséget kérdezel, mert minden motor tuning a plusz levegő bejuttatásról szól, ahhoz plusz üzemanyagot bejuttatni már sokkal kisebb feladat.

 

(Azt az "apróságot" meg figyelmen kivül hagytad, hogy mire is akarsz használni egy adott motort... A "tuning" hangolást jelent alapvetően. Ennek rossz értelmezése a lóerő mania.

Mást jelent egy "erős" dizel egy terep triál versenyzőnek és mást egy gyorsulásinak.

Ami kitünő triálban az szart se ér gyorsulásin és forditva. De sok esetben a tuning fogyasztás optimalizálást jelent emissziós korlátok, és a teljesitmény megtartásával... Ezer felhasználási területe van a dizeleknek és vele ugyanennyi eltérő igény.)

Előzmény: kgy60 (126955)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126967

visszavonom. te nyilt hurku MODrol beszeltel :-D

Előzmény: no_holy_shit (126966)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126966

""a dizel uzemanyagmennyisegszabalyzasa mindig nyilt hurku"Ha már nyílt hurkú, akkor nem szabályzás, hanem csak vezérlés"

 

Ebben egyetertunk. magyarul (es nemetul is) nem letezik a zart hurku szabalyzas, mert a szabalyzas mindig zart, a vezerles meg mindig nyilt. te kezdted ezt a hurkozast, gondoltam maradjuk a hurkoknal

 

Előzmény: kgy60 (126965)
kgy60 Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126965

Szia no_holy_shit !

 

Köszönöm a részletes választ!
Az "apróságot" természetesen idézőjelben értettem. :)

Egyetlen pontosítás:   "a dizel uzemanyagmennyisegszabalyzasa mindig nyilt hurku"Ha már nyílt hurkú, akkor nem szabályzás, hanem csak vezérlés.  

Előzmény: no_holy_shit (126964)
no_holy_shit Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126964

"Végső soron az érdekel, plusz üzemanyag bejuttatásával Dieselnél nagyobb teljesítmény növekedést lehet e elérni, mint benzin motornál?"

relativ igen, de a max literteljesitmeny a benzinesnel lesz jobb

 

"Most azt az "apróságot" figyelmen kívül hagyva, hogy a Dieselben rosszabb a levegőés üzemanyag keveredése, tehát valamennyi levegő mindenképp felhasználatlan marad.)"

1, ez nem aprosag

2, ha ugyanaddig forgatod a dizelt ugyanakkora toltonyomassal mint a benzinest, akkor pont emiatt az aprosag miatt lesz a benzines picivel erosebb

 

"A kérdésem az lenne, hogy maximális terhelésen, ha az ECU nyílt hurkú módba kapcsol"

1, a dizel uzemanyagmennyisegszabalyzasa mindig nyilt hurku. ill. ha kisarkitod akkr pont padlogazon zart hurku, mert a koromhataron tartja

2, a dizelben az AGR szabalyzas zart hurku. ill. padlogazon a turbonyomasszabalyzas. reszterhelesen pl. legtobbszor a turbonyomas nyilt hurku...

Előzmény: kgy60 (126955)
mica-r Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126963

Biztos nem néz semmit a MAF és MAP adaton kívül :)

 

Előzmény: kgy60 (126955)
Varshi Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126962

ezek KONI cuccokra vonatkoztak

Előzmény: Varshi (126961)
Varshi Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126961

Tapasztalatom szerint árban a bolt+számla kategóriában nem találsz olcsóbbat.

Késő nyáron leáll a nyár, azért van a csúszás.

 

Én tavaly kértem be árakat 3 helyről, és abból 2 a harmadik helyen akarta megvenni +felárral továbbadni. A harmadik volt a Kárászy. :)

 

Külföldről nem olcsóbb, sőt. Eddig 3-szor játszottam ezt végig.

Előzmény: BarG (126956)
mica-r Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126960

Bilstein Dömsödön, Katona Gábor? Pacsirta u 7

Előzmény: BarG (126956)
Neo515 Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126959
Hogy mennyi levegő marad? Ez szerintem változó. Csak akkor derülhet ki,ha az adott motornál megmered.
Előzmény: kgy60 (126955)
garret Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126958

Érdekes kérdés, ugyanakkor lusta is... Már ha csak youtube-ozol egy kicsit... akkor már láthatod is, hogy pl. golf 1 1.8gti-t húznak turbóval 4-5-600 lóerőig, dízel 1.9-et 400 lóval (méréssel) ritkán látni....

 

Előzmény: kgy60 (126955)
Zolkobatyo Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126957

"Végső soron az érdekel, plusz üzemanyag bejuttatásával Dieselnél nagyobb teljesítmény növekedést lehet e elérni, mint benzin motornál?"

 

Igen a dízelnek is kell üzemanyag,mert nem örökmozgó elvén működik.

:-D

Előzmény: kgy60 (126955)
BarG Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126956

Hali,

KONI lengéscsillapítót keresnék, de a Kárászyéknál SZEPTEMBERRE mondták. Szerintetek hova menjek ilyen igényekkel? Ár se teljesen mindegy.

 

kgy60 Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126955

Szervusztok!

A Diesel motor ugye általában sokkal nagyobb légfelesleggel dolgozik mint a benzines, mert minőségi szabályzás van, tehát a beszívott levegő térfogata nagyjából állandó, az üzemanyag mennyiségét változtatja az ECU. Ez eddig OK.

A kérdésem az lenne, hogy maximális terhelésen, ha az ECU nyílt hurkú módba kapcsol, csak a MAF/MAP jelet és a fordulatszámot figyelembe véve maximálisan bedúsít, akkor mennyi légfelesleg marad egy átlagos (vagy konkrét) Diesel motor esetén?

Végső soron az érdekel, plusz üzemanyag bejuttatásával Dieselnél nagyobb teljesítmény növekedést lehet e elérni, mint benzin motornál?

(Most azt az "apróságot" figyelmen kívül hagyva, hogy a Dieselben rosszabb a levegőés üzemanyag keveredése, tehát valamennyi levegő mindenképp felhasználatlan marad.)

lkf

jockatore Creative Commons License 2012.07.17 0 0 126954

Sziasztok! olyan kérdés hogy már eléggé nyikorog nyekereg az első futómű! bármien kis kátyúnál...( ha rátámaszkodok akkor is eléggé hallani) most van benne 150e km! még eredeti minden( lengéscsill, szilentek)! ez már lengéscsill csere lesz???? )   (seat toledo 2003 1.9tdi) köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!