Régen volt sárga Konim az akkori Leonomban, az nagyon jó volt, pedig a gyári is sportfutómű volt, de messze nem érte el a Koni szintjét. Most is a sárgára mentem volna, de nincs csak az arany, ami új és nincs róla tapasztalat ismerettségi körben. Az a rezgési frekire puhul-keményedik, árilag pont a sárga kategóriája.
Elkezdtem nézegetni a Bilstein B6-ot is. Van aki isteníti, de mondtak olyat is, hogy felejtsem el, mert román?! Na most ezzel mit kezdjek? Olyannak a véleménye kellene, aki mindkettőt forgalmazza, az talán nem húzna erre vagy arra. A B6 itt lehet pár nap alatt, a Koni sárga(sport) beláthatatlan, a Koni arany(komfortos sportos) meg ki tudja milyen. Na most mit válasszak, vagy hagyjam a fenébe az egészet, mert az eredeti gátlók még jók, a csere inkább hobby jellegű lenne.
Krézi nem érhető el a weboldalad így a emiled sem.
Egyik haverom agrár/vadász célokra akar venni egy pick-up-ot, nem azért mert ez a vágya hanem mert muszáj, a 307ese nem megy el a sártengerben. Kérdés mit tudnál varázsolni a mitsu l200 99-116lovas adagolójából hogy értelmesebben menjen, de főként ne 10et egyen 90el cammogva. Vagy lenne e javaslatod más tipusra ami jó vagy jót lehet csinálni belőle, lényeg hogy összkerék platós 4személyes legyen, az opel frontera 2.2DTI került még képbe, de nekem pl. szimpatikusabb a mitsu még ha többet is eszik.
Nem kötötted el, mivel alapjáraton depresszio van, vagyis szívás azaz az óra minuszol, azért van eleve a gyári turbónyomás beskálázva minuszba is, és ezért eszi meg a sima nyomásmérő órát pár próbakör alatt.
Bocs, hogy beleugatok (amikor nem kéne), de jelentős légfeleslegről benzin esetén csak réteges feltöltés esetén lehet szó. Ott a henger csak egy bizonyos hányada tartalmaz robbanásra képes "elegyet", a többi nem (viszont extra levegőt igen). Arányaiban mérve így jöhet ki magas afr. (tudtommal)
Végsősoron hülyeséget kérdezel, mert minden motor tuning a plusz levegő bejuttatásról szól, ahhoz plusz üzemanyagot bejuttatni már sokkal kisebb feladat.
(Azt az "apróságot" meg figyelmen kivül hagytad, hogy mire is akarsz használni egy adott motort... A "tuning" hangolást jelent alapvetően. Ennek rossz értelmezése a lóerő mania.
Mást jelent egy "erős" dizel egy terep triál versenyzőnek és mást egy gyorsulásinak.
Ami kitünő triálban az szart se ér gyorsulásin és forditva. De sok esetben a tuning fogyasztás optimalizálást jelent emissziós korlátok, és a teljesitmény megtartásával... Ezer felhasználási területe van a dizeleknek és vele ugyanennyi eltérő igény.)
""a dizel uzemanyagmennyisegszabalyzasa mindig nyilt hurku"Ha már nyílt hurkú, akkor nem szabályzás, hanem csak vezérlés"
Ebben egyetertunk. magyarul (es nemetul is) nem letezik a zart hurku szabalyzas, mert a szabalyzas mindig zart, a vezerles meg mindig nyilt. te kezdted ezt a hurkozast, gondoltam maradjuk a hurkoknal
"Végső soron az érdekel, plusz üzemanyag bejuttatásával Dieselnél nagyobb teljesítmény növekedést lehet e elérni, mint benzin motornál?"
relativ igen, de a max literteljesitmeny a benzinesnel lesz jobb
"Most azt az "apróságot" figyelmen kívül hagyva, hogy a Dieselben rosszabb a levegőés üzemanyag keveredése, tehát valamennyi levegő mindenképp felhasználatlan marad.)"
1, ez nem aprosag
2, ha ugyanaddig forgatod a dizelt ugyanakkora toltonyomassal mint a benzinest, akkor pont emiatt az aprosag miatt lesz a benzines picivel erosebb
"A kérdésem az lenne, hogy maximális terhelésen, ha az ECU nyílt hurkú módba kapcsol"
1, a dizel uzemanyagmennyisegszabalyzasa mindig nyilt hurku. ill. ha kisarkitod akkr pont padlogazon zart hurku, mert a koromhataron tartja
2, a dizelben az AGR szabalyzas zart hurku. ill. padlogazon a turbonyomasszabalyzas. reszterhelesen pl. legtobbszor a turbonyomas nyilt hurku...
Érdekes kérdés, ugyanakkor lusta is... Már ha csak youtube-ozol egy kicsit... akkor már láthatod is, hogy pl. golf 1 1.8gti-t húznak turbóval 4-5-600 lóerőig, dízel 1.9-et 400 lóval (méréssel) ritkán látni....
A Diesel motor ugye általában sokkal nagyobb légfelesleggel dolgozik mint a benzines, mert minőségi szabályzás van, tehát a beszívott levegő térfogata nagyjából állandó, az üzemanyag mennyiségét változtatja az ECU. Ez eddig OK.
A kérdésem az lenne, hogy maximális terhelésen, ha az ECU nyílt hurkú módba kapcsol, csak a MAF/MAP jelet és a fordulatszámot figyelembe véve maximálisan bedúsít, akkor mennyi légfelesleg marad egy átlagos (vagy konkrét) Diesel motor esetén?
Végső soron az érdekel, plusz üzemanyag bejuttatásával Dieselnél nagyobb teljesítmény növekedést lehet e elérni, mint benzin motornál?
(Most azt az "apróságot" figyelmen kívül hagyva, hogy a Dieselben rosszabb a levegőés üzemanyag keveredése, tehát valamennyi levegő mindenképp felhasználatlan marad.)
Sziasztok! olyan kérdés hogy már eléggé nyikorog nyekereg az első futómű! bármien kis kátyúnál...( ha rátámaszkodok akkor is eléggé hallani) most van benne 150e km! még eredeti minden( lengéscsill, szilentek)! ez már lengéscsill csere lesz???? ) (seat toledo 2003 1.9tdi) köszi