A doktorúr nagyon elpártolt innen. Másik fórumon nyomja mostanában... Vagy lehet forgat a Házasodna a gazda cimű műsorral. :))) Az Ő városából is van induló. :)
A 160-as rendszerekben, lehet hogy 140-nél löki a kart üresbe. Viszont ezt a visszalökési nyomást is lehet állítani.
A 140 nekem az 50-es Mtz papirosokból rémlik, amit még te küldtél régebben. Viszont korai kisfülkés 80-asoknál is olvastam 140 bárt. Opcióba 160-at. (barnafedeles katalógus)
Ezek a félig szögletes, félig ovál "újfajta" 200 báros szivattyúk közül rakna az ember egyet fel, egy régi 140-160 báros rendszerre, tovább bírná a 160-as helyén, vagy tényleg ennyire nem ütik meg a mércét az új "kacatok"?
140bár amit emlitettél az nem az a nyomás ami a kart visszalöki semleges helyzetbe? 160bárnál meg nyit a biztonsági szelep és elereszti a nyomást a tartály felé.
Nekünk még eredeti tömb van a gépen és a nyomáshoz nem volt piszkálva órával mértem mindenhol 160bárt mutatott.
Sokan ezt keverik össze és egyből hasad a szivattyú. Az újabb mtz-ékbe a veztömb 200bárra van már állítva (ezért is folyik jobban belőle az olaj) bedöglik a szivattyúja (sajnos ezis hamar bekövetkezik-szar minőség miatt) vesznek egy másik 80-as szivattyút az pedig 160bárra van tervezve beépítik és csodálkoznak miért nyílt szét egy idő után.
Ha egy mtz-ébe hidraulika szivattyú cserélve van nem elég az, hogy ns32-es szivattyút kérek hanem a többi betüjelzést is le kell olvasni.
NS 50-el vigyázni kell ám már. Névleges fordulaton majdnem eléri a vezértömb maximáis átfolyási képességét. Feltéve ha R-80-as a tömb. R-70-essel már erősen melegedne biztos...
Ez jó az mtz-ébe is hidraulika olajnak. Sokan használják mtz-ébe, mert a nyugati gépbe már ilyen olaj van és a nyugati gép mellé kell az mtz. Az mtz-ére is fel van akasztva hidraulikus gépek úgy mint a nyugatira és az olajösszekeveredés miatt használják ugyanazt.
"Végülis ha kikapcsolom a csonkázót megemeli, csak menet közben szarakodik.
Szebb munkát csinál gyorsabb fordulaton ezért szeretnék rajta emelni."
Ha tegnap is ezt írod akkor nincs félreértés. Mi azt hittük, hogy 1 óra munka után egyáltalán nincs hidraulikád....
Akkor rakj bele egy NS50-es szivattyút kezdetnek. A hidromotor is a liter/perctől gyorsúl. Azon is átfolyik az olaj. A nyomástól (bár) a nyomatéka növekedik.
Végülis ha kikapcsolom a csonkázót megemeli, csak menet közben szarakodik.
Szebb munkát csinál gyorsabb fordulaton ezért szeretnék rajta emelni.
Jó, de 120liter 11hidromotor, akkor már nem is olyan sok az a 120liter, majdogynem 10liter/hidromotor! Olajhűtő van benne az kb 60x40cm! Lehett hogy ez lene a megoldás bedobni az mtz elejébe 1 olajhűtőt?
"És ha raknék bele ATF automataváltó olajat?" Olyat rakj ami a Deutzba van tudtommal az hajtóműolaj és hidraulika olaj egyben.
"Szüretelőkombájnokba azt rak a francia, és azok bírják egész nap 120literrel, úgy hogy van rajta 4hiró a hjtás, plussz 7a szedőrésznél." Az olajhűtőket kihagytad. :)
Akkor végül ki kéne cserélnem a kerek szivíttyúra mert nagyobb nyomást tudna, és gyorsabban forogna a cucc, viszont hamarabb melegszik az olaj.
És ha raknék bele ATF automataváltó olajat? Szüretelőkombájnokba azt rak a francia, és azok bírják egész nap 120literrel, úgy hogy van rajta 4hiró a hjtás, plussz 7a szedőrésznél. Bár olyan finom olaj lehet mire kiérnék kiszivárogna belőle:))
"Akkor most abban kiegyezhetünk, hogy egyformát tud a kettő az Mtz-n? :-)" Ezt mondom reggel óta. :)
Nehéz dolgokhoz kell a nyomás is meg liter is. Igen elméletben egyformán kellene emelnie, viszont nincs két egyforma NS32-es szivattyú :) A fogaskerék és a szivattyúház közötti távolság is sokát számít a szállításban és itt nem mm-be gondolkodok hanem tizedmiliméterbe, a ruszki meg nem a tizedmiliméterről a hires. :)
A kerek az nagyobb nyomású(200bár) rendszerbe is jó tudtommal.