Én csináltam nyomásmérő órát, gyorcsatlakozóval van összehozva és a pótkocsi billentő gyorcsatlakozóra rádugom a hidraulika kart lenyomom és nézem a nyomást 160báron megáll. Tehát felépül a nyomás 160bárra és a többi olaj visszamegy a tartályba. A kart visszateszed semleges helyzetbe a nyomás leesik 0-ra. Alapból nincs nyomás a hidraulika rendszerbe mtz-énél csak kering az olaj 2-3báron. Mikor a kert lenyomod akkor épül fel a nyomás de nem egyből 160bár hanem amennyire van terhelve a munkahenger. Pl. mtz-énél ha csak üresben emelsz akkor 20-30bárral dolgozik csak mert elég neki. Viszont ha van rajta 1tonna akkor már közel 160bár de nem éri el mert akkor leszabályozna.
A 68,6literes is csak 45litert fog tudni az mtz-én, mert csak max 1400f/p-el van meghajtva a szivattyú. Mivel más gépre tervezhették azaz gyorsabban van meghajtva azért tud 68,6liter percenként. Sok ruszki masinán van még ez a szivattyú építve.
Ami 31,7-re van tervezve az mtz-én nem lesz tartós szerintem mert az meg lassabban van meghajtva eredtileg mint az mtz-é. Az is máshova van kitalálva csak kinézetre ugyanaz mint az mtz szivattyú. A nagyobb mint 45 liter/p áteresztőképességűvel nem lesz gond, mert túl van méretezve tehát nem megy maxxon soha.
Hidromotor:
Sorba lehet kötni két hidromotorot de kell a két motor közzé egy mennyiséghatároló szelep.
A beállított érték megy az egyik hidromotorra, a maradék olaj megy a másikra onnan meg a tartályba. Ezzel a szeleppel lehet külön-külön állítani a hidromotor fordulatszámát egy körben azaz sorosan összekötve.
Találtam egy táblázatot, mely igazolja állításod. (~1400 f/p, 45l/p)
"Igen ugyanazt csak a nyomásra kell figyelni, hogy mennyire van tervezve."
Elvileg Ugyanaz kellene bírnia az oválnak, mint a kereknek. Mindkettőre 160bar vagyon ütve.
De azt tudjuk, hogy ha régebbi a tömb, akkor kevesebbre van állítva a biztonsági szelep.
Vagyis régen is voltak, 160 Baros rendszerek opcióba. Egyébként 140 vagy mennyi.
(ezt a legjobb lenne lemérni és az ember saját magának beállítaná. De legalább is leelenőrizné, mennyire állította a grisa...)
Az "élet" is azt igazolja, hogy megállja a helyét. Józsi az élő példa, neki ovál van a gépen, meg Borász kolegának is.
De viszont, ha az a 68,6l/p a maximális, és az oválra meg 31,7l/p akkor a fele amit tud....
Csak azt nem értem miért. Ha 32cm3 egy fordulatra mindkettő és a nyomást is egyformának írják, sőt az elméletben kiszámolt szivattyú fordulatszám is azonos a különböző traktorokon....? (50, 80)
A két ledobott szivattyú közűl, valamelyiket szétszedem majd. De megpróbálok szerezni egy oválisat is. Így majd összehasonlítom a belüket.
Én annyiban látok különbséget, a mostaniak között, hogy annyi a kerek előnye, hogy megfordítható a forgásiránya.... Mivel a oválra is, már az értékek ugyanazok, mint a kerek alakún.
Viszont 100%-osan kijelenteni, hogy melyik-melyik, csak egy próbapadon elvégzett kisérlettel állapítható meg.....
Hidromotor:
Borász kolega azt írta, hogy sorba van kötve két motor.
Én írtam neki szerintem az úgy nem jó. Mivel én úgy tudom, hogy egyik oldalon táplálod a másik oldalon pedig szabad visszafolyást kell neki adni a tartályba.
Mivel a kilépő olaj "elvégezte munkáját" és még egy motor meghajtására már nem "jó" vagy "elég".
Forralja is neki az olajat biztos, mert egy óra meló után már nem emelgeti a rakót se....
Valamilyen gépre tervezhették azt a szivattyút: 66,5 liter/perc az gondolom max szállított mennyiség lesz. Tehét, hogy annyit tudjon a szívattyút 2078f/p-el kell forgatni ez elméletben van csak, mert a súrlódásról nem beszéltünk.
A motorba sem mindegy, hogy milyen áttételezéssel megy fel a hajtás a szivattyúra. Egyszer fogszámokból kiszámoltam, hogy kb 1400-al van meghajtva az mtz NS32-es szivattyú max motorfordulatnál legyen az 550-es 82-es. Ha a gyári adatokból visszaszámolunk akkor 45liter/p jön ki 1400-as szivattyú fordulatnál.
Tehát valószínű, hogy más ruszki csodákra tervezték azokat a szivattyúkat csak az orosz nem volt hűlye, hogy ezerfélét gyártson egy méret más szálítási mennyiség és kész.
"Ha ugyanúgy meghajtjuk őket, ugyanazt teljesítik? (adatokból elvileg ugyannak kellene lennie)" Igen ugyanazt csak a nyomásra kell figyelni, hogy mennyire van tervezve.
"Mert ha a köb egyforma, akkor a l/p-nek is egyformának kellene lennie nem?" Igen.
"Amúgy valami más különbség van a kinézeten kívül a két fajta között? (kerek, ovál) " Passz még nem szedtem szét egyiket sem. Úgy tudom, hogy a kerek tobb nyomást bír ki, mint az ovális.
Azért tud a kerek NS32-es többet az Ovális Ns-50-estől, mert a kerek 200báros rendszerre van terveze az ovális meg 100báros rendszerre. Tavaly meg télen belemerültem egy kicsit a hidraulika rendszerekbe, Te meg amúgy is tudod, hogy miért.
Az NS32 a 32cm3-t jelent tehát egy fordulat alatt 32cm3 olajat szállít. A liter/p a meghajtó fordulatszámától függ.
Pl.: 1000f/px32cm3=32000cm3/p=32liter/p
Az 50-esbe 550-esbe 80-asba más meghajtófogaskerekek léteznek tehát más fordulattal van meghajtva. Gyári adat: mtz 550 45litert az mtz-80 is 45 litert szállít max. ugyanazzal a szivattyúval, a motorjuk nem egyformán pörög max.
Az ns szivattyúk is ugyanaz mint a turbók rengeteg féle van gyártva belőle.
Az nem a legegészségesebb, ha vízszintesen van a csap. Bár automata fejnél, mindegynek kellene lennie, de azért jobb ha úgy áll, ahogy kell.
Volt egy esetem, ilyen forgós vonószemmel. Detk-215 tip. vonópaddal húztam, mert a vonórúdján a kardán közbenső támaszt felülre hegesztették az okosok.... így fejjel nem lehetett húzni, ha szivatni is akarok.
Fordultam ki a földesútról és pont egy döntött kanyarba torkollik. Nagy a "szögkülönbség" a két út között. A traktor eleje lógott, a detk eleje pedig az égnek meredt.
Befeszült és eltörött. A fék nem volt csatlakoztatva, mert csak üresen A-ból B-be, áthúztam volna hozzám az ürgétől...
A bekötő kissé emelkedős volt az országútig. Vagy 30 métert visszagurult a francba...
Alátét majdnem mindig van alatta, de nem szokott rángatni. Rossz úton amúgyis lassan megyünk, bálázás közben meg megintcsak lassan megyünk. De szerintem ez a bálázó nincs 2 tonna, és az a súly is eloszlik a két kerekére, és a traktor hátuljára.
Na a széptől ez odébb van, az én hegesztési tudományommal.................., de remélem tartós lesz. Eddig a hamszterhúzóval húztam a bálázót, de az is forgós, meg a bálázó vonószeme is forog, és mindig vízszintesen volt a húzószög. Ez meg fix lett.
Ha megterheled, mindenképp tegyél alá, főlé gumit. Vagy valami bajlagot, műanyagot, a fel, le érő mozgások végett.Mi harditárcsát szoktunk használni a nagy gépekhez, és nincs útja fel le mozogni.Attól még rángatni fog.Szerintem.
Az egyik oldalán bevezeted a nyomást, a másikon pedig szabad visszafolyásnak kell lenni a tartályba. A Deutz azért pörgetheti jobban, mert eleve nagyobb lehet a nyomása és a liter/perc teljesítménye is. De sorba kötve két motor akkor sem jó!
Majd, ha beugrik Szabi, akkor biztos kiokosít majd hidromotorból, mert ő benne van a témában az elmúlt időszakban.
De a gondod az Mtz-vel az, hogy túlmelegszik az olaj és a szivettyú nem bírja. (megnövekszik a résvesztesége a híg olaj miatt) Meg persze a bekötés sem jó!
A hidromotoroknak kellene tudni az olaj igényét. Ahhoz lehet viszonyítani a szivattyút.
Nekem most ez van rajta. a gond az hogy homlokoson van rajta a két hidromotoros csonkázó és 1 óra után nem akatja megemelni a rakodot! Hétvégén lecserélem az olajat, nektek milyen olaj vált be? Sima hidraulika, vagy motorolaj? Mert rázógépbe hidraulikába már valami motorolajat raknak, szőlőkombájnba pedig ahol minde hidraulika oda ATF-et automata váltóolajat.
Az eredeti is NS-32, kerek házzal, de 56,6l/perc szállítási mennyiség van rá írva. Majd holnap lefotózom mindet, meg leírom az adatait, hogy össze tudd hasonlítani.
Nekem a Hydrosila egy év alatt 4 gumigyűrűt nyomott ki, az utolsó két eset között nem volt két hét. Visszatettem a gyárit (86-os), és jobban emelt, mint az újjal. Most az ovális házas 80-as szivattyú van rajta, de ha találok javítókészletet a régibe, akkor visszarakom azt.
50-as alatt az ovális 50-es Mtz-jére gondolsz? Mert, ha igen akkor többet tud a kerek NS-32-es, mint az ovál. Hiába egyformák az adataik. Legalábbis ezt mondták már többen is.
Én személy szerint nem próbáltam cserélgetni őket, melyik tud többet.
Viszont jó minőségű szivattyút azt nehéz beszerezni.... Eredeti Hydrosila még OK, de amit én is vettem piros színű, hát fél hektár szántás erejéig volt "erős"... Azóta olyan "nagyszájú vagány" kategória.... :-))
Tudom, hogy volt már téma, de itt a helyi mtz boltban azt mondják az ns-32 hidraulika szivattyú töbet tud mint az 50es. Létezik ez? Szőlőcsonkázóhoz kellenne valami nagyobb teljesítményű, nincs valami ötletetek? Jelenleg gömbölyű van rajt, kék 94-es 82-es.
A gyártó honlapján nézzetek utána a turbók tipusainak!
Hatosból is van többfajta. Egy tipust (azonos geometria) nem csak MTZ-re gyártanak, hanem többfajta ruszki csodára.... Ezért vannak az altipusok. TKR-6-.....