Az a cső ott csak azért van, hogy a befelé töltött benzin ne bugyogjon: tankoláskor a pisztolyt lenyomod a szellőző kivezetésén túlra, ott megy le a benzin, és a tankból a levegőt meg a szellőzőn nyomja ki a pisztolycső vége felett.
A régi, még szellőző tanksapkás rendszereknél az üzemanyagrendszer nyomásvizsgálatakor a tansapka is be volt véve egy csöves sapkával, ami bekötésekor zárttá tette a rendszert. Emezeknél már nem kell, mert a sapka nem szellőzik, és nem kellett ott semmi, hogy a nyomástartását vizsgálják.
Pont ezért szokott sokszor sziszegni a rendszer, mert nem mindig tudja rendesen lekövetni a változásokat, mert leállítás után lehűl, meg ilyenek.
Igen, erre is gondoltam, de onnan kezdve, hogy a tankbetöltő nyíláshoz szellőzik, egyértelmű, hogy a tanksapkánál kell kapnia levegőt a rendszernek. Nem kifele szellőzik ott, hanem pont hogy ott szív egy kis levegőt, hogy ne legyen vákuum. A benzin
Ez a képen a 16os cső, mely belemegy a betöltő csőbe a nyílás előtt nem sokkal. Egyes autókon ezt kivezetik egész a betöltőnyílásig.
A tanksapkát ha leveszed és belenézel nem véletlen van benne egy rugó és egy szelep. Az a funkciója, hogy bizonyos belső vákuum esetén nyomásmentesítse a tankot azáltal, hogy beenged némi levegőt. Kifelé a tank az EVAP rendszeren keresztül szellőzik. Ez a környezetvédelmi előírások szerint már régen így van (a régi swiftben is benne van az EVAP tartály). Ennek működésének lényege, hogy van egy aktív szén granulátummal töltött tartály, mely semlegesíti a szénhidrogén párát, illetve a tartályból van egy cső a szívócsőbe is, mely bizonyos időközönként (aktív vagy passzív vezérléssel) visszajuttatja a benzingőzt a motorba.
Zanzásítva tehát: a tank levegőt a betöltő nyílástól kap, kifelé pedig az EVAP tartály felé szellőzik.
Amúgy a tanksapka csere óta kiegyenlített a nyomás a tankban, tele akartam tankolni tegnap, de végül a régivel rohangáltam. Talán majd ma kiderül.
Ezeknél a nyomáskiegyenlítés vezérelt, a kaniszteren keresztül, egy szelep engedi ki, ha lehet, de inkább a szívócsőbe juttatják. Mert a benzin gázai is beleszámítanak az emisszióba. Ennek nem szabad a tansapkánál szellőznie.
Lehet, hogy a nyomáskiegyenlítő cső van megtörve, de az is a tansapka alatt visszatér a csőbe, mert csak tankoláskor nyitott.
Eddig még csak az dicsérte nekem az ENEOS-t aki árulta. De lehet csak én járok rossz helyen mindig. :)
Lehet hogy jó olaj, de túl sok olyan sztorit hallottam megbízható emberektől, hogy váltóolajban ENEOS, Q8 meg barátai felejtősek. Igen, itt jön az, hogy közvetlen tapasztalatom nincs, de jobban szeretem, ha nem én fizetem meg a tanulópénzt (rémsztorik voltak, de ezzel nem untatok senkit). :P Váltóolajban GM és Castrol amit beletennék nyugodt szívvel.
Új swiftbe GM dexxos2 5w30-at tettem, régibe meg azt ami éppen van ócsóé (VIP, AGIP, VALVOLINE). :)
Ehhez hozzátartozik az is, hogy a régivel városban rohangálok nagyrészt, így 6-8ezrenként ledobom az olajat. Ilyen gyakori csere periodusnál pedig majdnem mindegy, hogy milyen olajat teszel bele, ha az a gyári minősítésnek megfelel és megfelelő a viszkozitása (csak 10w40 vagy 5w40et használok).
Váltóhoz (akkor is ha jó) én mindig teszek egy tubus ilyet:
Volt váltóm amiben széthullott a nyelestengelycsapágy, de tényleg olyan hangja volt a kocsinak, mint egy trolibusznak. Szerelő azt mondta, hogy ezzel BP határát se hagyjam el, dehát mennem kellett Erdélybe, így beletoltam egy tubus ilyet, és megjártam oda-vissza. Persze a vas atomokat ez se növesztette vissza a széttört csapágykosárra, de annyival csökkentette a fellépő extra súrlódást, hogy 2000 km után se szorult meg a váltó (utána váltót cseréltem, anélkül, hogy beállt volna). A beteg váltó belsejében nem rakódott le sehova, szépen elkeveredett a váltóolajjal. Azóta preventív jelleggel használom, sőt egyes ismerőseim is, és mindenki meg volt vele elégedve eddig.
2.2 liter pont azért "jó", mert így 3 litert kell megvenni a jellemzően literes kiszerelésű olajból.
Aki szerint 2 liter is elég, az majd kifizeti annak a többszörösét amit itt "spórolt" a szinkron vagy csapágycserékre. Én inkább elfogadtam azt, hogy lesz pár deci maradék olajam. GM75W90 olajat vettem, ami többször bizonyított már nálam + preventív jelleggel használok már egy ideje WYNNS váltóolaj adalékot. (Kb egy 10-es az anyag így). GM olajra fel lehet horkanni, de tessék megkérdezni pár embert az ENEOS váltóolajról.
Maga a csere nem nagy dolog. Autó fel, olajleeresztő csavar ki, szintjelző/betöltő csavar ki. Hagytam egy órát csöpögni, igazából elég meleg volt még ahhoz, hogy ne kapkodjak. :) A csavarokat én vettem ki először, a váltóolaj (6év és 45e km után) elég gyászos volt (fekete), és kicsit égett szaga is volt, ami álmoskönyvek szerint nem jó jel. A leeresztőcsavar mágnesén volt egy adag fémreszelékes iszap. Remélhetőleg még időben cseréltem az olajat, hiszen a váltó amúgy tökéletes, hangja sincs és minden fokozat a helyén a váltások pedig simák, még fordulaton is.
A csavarokat féktisztítóval pucoltam le, majd loctite tömítő pasztát használtam (csak a menet végén!), hogy a gyári tömítőt pótoljam. Feltöltéshez a már jól bevált tölcsér+kertislag volt a megoldás :).
Szerencsére a meleg miatt elég hamar ment a feltöltés. 2,2 litert töltöttem be, + 125ml adalék. (a betöltő nyíláson már csorgott ki az olaj, de rátettem a lezárócsavart. Többektől (nem monitor ninjáktól, hanem kétkezi tapasztalt szerelőktől) hallottam azt az információt, hogy a swift váltó elbír egy kis plusz váltóolajat, ami kedvező hatással van az élettartamára is. Nekem plusz ~1dl ment csak rá. Kapcsolási érzet nagyot javult. Bár nem volt rossz a váltó előtte se, de most egy ujjal lehet bepöckölni a fokozatokat. Ég és föld a különbség.
Ha otthon végzed ezt el, akkor a csavar meghúzásnál nem szabad túlhúzni. Ésszel, óvatosan húzzuk csak meg a leeresztő csavart. Én utána 1-2 napig a kocsi alá nézegettem, hogy szivárog-e valahol, de a műtét tökéletesen sikerült.
Vettem egy bontott tanksapkát. Úgy néz ki, hogy ennek a nyomáskiegyenlítő része jó. (A régit levéve sziszegett rendesen, az újnál nem volt sziszegés 2 nap használat után se). Tele tanknál kiderül, hogy így van-e.
Nekem volt egyszer, hogy tele tankoltam (ez nem egyszer volt...), és napon álltam vele utána, jó meleg volt, akkor kicsurgott. Ez volt kb 3 éve, azóta nem tapasztaltam ilyet. De ezek szerint nem egyedi eset a Suzukinál, korábbi autóknál nem volt ilyenem.
Volt egy esetem, mikor tele tankolás után kicsorgott a benzin a kocsiból. Feltételezem, hogy a vákuumszelep nem teszi a dolgát a tank tetején, így a hűvös üzemanyag tankolás után megmelegedve felér a betöltő csőhőz és ott kifolyik.
Most ismét volt egy tele tankolásom Miskolcon, utána Lillafüred felé a szerpentinen elég masszív benzin szag volt. Valószínűleg a benzinbetöltőnél lötyög ki a benya. Valaki tapasztalt már ilyet vagy hasonlót?
Nekem is volt ilyen problémám a kesztyűtartóval.Kicsit ki kell feszíteni és egy vékony pengéjű késsel a zárnyelvet el lehet húzni.Belül el volt törve egy műanyag elkatrész ami elhúzza a zárnyelvet.Kis türelemmel csináltam vasból bele.Később kiirom a gyári alkatrész számot
Suzuki Swift II kesztyűtartó prpblémám lenne. Nyitni próbáltam kattant egy nagyot utána nem nyitható. A kilincs "üresen" lifeg. Hogyan lehetne kinyitni "roncsolás" nélkül. Válaszokat előre is köszönöm :)))
Kenés hiánya, rémisztő, milyen rombolást csinált. Gondolom szokásos: olajcsere nuku, csak pecsét, hajtás ezerrel, ez a vége. Pedig szerintem ezek a motorok sem rosszak, csak sűrűn kellene olajat cserélni bennük.
Én a Swiftemet 135.000km-el a gyári féktárcsákkal és második betétekkel adtam el. A mostani OFF-nál meg már 73.000-nél rendelhettem bele négy táarcsát és betéteket (kb 150.000Ft).
Mindez teljesen váratlanul jött, a fékek harapnak, nem nyikorog, csak meg lett nézetve műszaki elött....