akkor ez a motorvezérlő hibája...de az indításgátlót mégsem zárnám ki teljesen...kössed ki, a leírt módon...
Van a mot vezérlőhöz rajzom, akarod megjavítani? :)
Nekem -és sztem másoknak is- azt szereti csinálni, hogy bizonyos hőmérsékletnél, ami se meleg, se hideg leáll...újraindít, köszörülés, elindúl, ezt vagy 3x...ez pl indításgátló hiba!
Írjad mán' ide milyen ótó, mi van benne, mitő megy, vagy nem...!
Ma rokonomék elvitték a kocsit egy 100km-es útra oda felé egyszerse állt le visszafelé viszont már nagyon sokszor leállt menteközbe az autó nyomja a gázt de a fordulat megy lefelé majd leáll.
Kb 3 hónapja küszködtem hasonló gonddal.Először is meg kellene tudnod hogy nem levegős e a g-olaj,szűrő után átlátszó csőben látszik,ha levegőt szív.Nekem a kódos szarságban a "2"-es gomb romra volt nyomkodva,akkor mikor hozzáért a panelhez (beragadt) hibát jelzett,sípolt+2 led egyszerre világított,de amikor már nem is indúlt,vagy menet közben rángatott(nem a g-olaj miatt),hanem mert kinyúvadt az adagolón az elektronyik (bosh),akkor levettem az adagolót és kiiktattam az elektronikát,a leállító szelep elől.
Most se kód se letíltás nem zavar be,csak ha kevés olaj van benne,akkor néha levegőt szív a tankból,ott is valami tömítés van kimenve a szívókájánál,már azt is cseréltem,meg kellene néznem megint,de inkább teletankolom oszt leszarom.ez ment ki
ha ez a jármű sima 1,9D akkor ezen sima Bosch adagoló van (ez akár kérdés is lehet)
Az indításgátlód zuhant meg...szokott!
Tanács:
-ha egyszer elfogadja a kódot és be tudod indítani akkor úgy -járó motornál- húzd le a stekkert a kódpanelről és ne is dugd vissza.
(a cucc könyve szerint he egyszerre villog a két led és sípol akkor egy idegen kódot lehet neki betanítani, mondjuk ha szervízbe adod, ez később a normál módú eredeti kód beadásnál törlődik, visszaáll az eredeti állapot...nincs ilyen könyved hozzá?)
Ezek után a vezérlő nem veszi figyelembe a szerkezetet addig még vissza nem teszed a stekkert a kódpanelra.
Na, ha így is nehezen tudod indítani akkor még lehet hibás az adagolón lévő kapcsolóegység (az is Bosch...tehát szar) ami a mágnesszelepre kiadja a 12V-ot.
Ennek a leszedése már komolyabb mutatvány (de én már kidobtam ilyet kettő adagolómból is, meg még sok máséból is), a 3 vezetékben ott a táp, szelepre ráköt.
Ha még így is szarakodik az indításnál akkor már érdemes a szelepet kicsavarni, megnézni koszos-e, nyit-e, stb...
A fekete gázolajat azért nem említettem eddig, mert ezek a régi motorok semmi olyan elektronikával nem rendelkeznek ami emiatt tiltana, szabályozna.
Ha van motorvezérlőd az sem sok mindent csinál:
-indításgátló figyelése
-vezérli a dúsító és EGR szelepeket
-izzítást szabályoz, hőmérséklettől függően
-és az adagoló előtöltését szabályozza
nagyjából ennyit csinál, gázolajból mintát nem vesz (de ez még nem zárja ki a dugulás lehetőségét).
Bemenete sem sok van:
-fordulat jel
-tűút jeladó
-vízhőmérséklet jeladó
-kódpanel
-izzító relé
-borulás kapcsoló
kb ennyi
Az indításgátlót tuti nem tudja befolyásolni a gázolaj.
Ha ezeket megnézegetted, kiiktattad és akkor sem indul akkor érdemes dugulást, levegősödést keresni!
Sziasztok! Olyan problámám volt a napokba hogy megálltam utána indulnák ütöm be a kódot és elkezd sípolni mint a hülye..levettem a gyújtást beírtam a kódot akkor elfogadta.Átmentem Mezőtúrra haveromnál megálltam indultunk volna és csak sípolt egyfolytába minta hülye mikor ráadtam a gyújtást a piros és a zöld led pislogot mikor sípolt.Levedtük az aksi sarut majd vissza raktuk ugyan úgy szar volt..majd egy idő eltetlével megpróbáltuk újra akkor elfogadta a kódot de akkor emg csak tekerte tehát nem indult csak tekert de ekkor nem is sípolt. Majd utána egy jó fél órával betoltuk a kocsit és be is indult. A ma-i nap folyamán pedig elmentem itt szernény kis városunkba haveromhoz bementem hozzájuk 1óra mulva indultunk tovább beszéltunk a kocsiba bepötyögöm a kódot indítanák és csak tekeri-tekeri semmit több..leveszem a gyújtást kódot újra be megint csak tekeri de viszont már kezdte elkapni olyan volt mintha nem bírta volna felvenni a gázolajt na de akkor nagynehezen beindult (úgy indult mintha -50fok lett volna..Aztán megérkeztünk oda ahova vinni kelelt haveromat (3km-re odébb) félre álltam és magától leállt a kocsi, indítanék és csak teker megint..aztán meg kapdosta és be is indul nehezen. Itthon megálltam utána próbáltam indítani és megint ugyan ezt csinálta.. Apropó..mikor a kódot nem fogadta el tehát az első részbe amit írtam akkor még a kútról vett gázolajjal mentem viszont a második részbe amit írtma hogy olyan lett volna nem bírná felvenni a gázolajt vagy valami ilyesmi akkor már feketén szerzet gázolajjal mentem ezzel tele is tankoltam a kocsit 65litert belenyomtam de nem volt piszkos szóval nemtudom mi lehet.. :/
Tanksapkát nem szedtem még szét,de ott mit és hogy kell szétszedni? Érdekes hogy gyorsításkor nem volt baj felszaladt gyorsan 90-ig,de mentem nyugisan és akkor adtam gázt,olyan mint amikor kifogy a benzin! Most csak városba próbáltam de majd holnap megyek városon kívül is és ott megnézem mit csinál!
Ha üza.szűrő vagy pumpa, akkor az erős gyorsításkor vagy tartós huzatáskor csinál grimbuszt, ha nem tud eleget adni a motornak. Krúzolásnál, kényelmes utazáskor átjut elég benya. Esetleg a tanksapka szellőző nincs eltömődve?
Így van. Ez utóbbi egy léptetőmotor, 4 vezetékes. Itt a kupakja jár ki-be. A másiknál át van vezetve a levegő rajta és azt nyitja-zárja.
Amit betettél képet, az mára már filléres áru cucc. Ráadásul baromi sok motoron van. Mikor a kis 1,6 Xantiámra akartam venni, a Citro alkatrész kereskedő 50 rugót kért volna. Ez 2000 körül volt. Oszt jól vettem Opel Astra ugyanilyet. 8 rugóért.
Az ebay-en 25 ojró körül van ez a fajta. A régebbi meg 120. Ki érti?
Sziasztok! Problémám pár napja az,hogy néha gázadáskor ledadog,üresbe kidobva leáll,majd újra jól megy! Ez milyen hiba lehet? Amúgy a hiba az után jelentkezett mikor pár napja a Molnál tankoltam,de ma rátankoltam Shellnél is! Üzemanyag szűrő,tápszivattyú,üzemanyag? Köszi (93' 1.8i)
Pár éve nekem is beállt az egyik...oszt lett benne -mindjárt kettő- cserélve BX-é, minimális átalakítással, azt hiszem kb 2000-ért vettem kettő bontottat...
Hát nagyon sehogy 1 éve szoptam ugyanezt végig hdin, klima hűtőt is el kellett onnan dönteni, de akkor is nehezen férsz hozzá, eredeti állapotot azt hiszem nem is tudtuk visszaállítani.
Alapjárat szabályzó elektroszelep. A rá adott villanynak megfelelően adagolja az üresjárati levegőt. Egy rugó ellenében elfordul benne egy íves szerkezet.
A kollégám alapos WD40-es áztatás és aprólékos pucolás után felélesztette az övét. Fogkefe sörtéiből kis ecsetet fabrikált és kitakarította a szelep részt.
Simán, akadásmentesen járt utána, elötte meg időnként megszorult.
(De kicsit később kiderült, hogy a szívócső egy gumi harmonikás része meg volt repedve és hiába a jó moci, összevissza volt az alapjárat. Ez Vectra volt)