Ja, most kellett volna vennem, egyrészt mert olcsóbb, másrészt mert van benne kézifék. Igaz az enyémben is van valami kar középen és próbálom a régi emlékeim szerint felhúzni, hogy befékezzen, de a drága már az egekbe néz és az autó még mindig csúszik vissza pl. emelkedőn...:-)
Az előzőben nem volt ilyen kar, de ha megálltam és leállítottam a motort, akkor bármilyen emelkedőn /amire fel tudtam mászni vele/ bebetonozódott az autó, satu... na, ez nem ilyen.
Méghogy csak hétvégi pecásoknak! Hétvégi rambóknak is! Meg aztán lehet, hogy Kishold a földmérőnek és Monró a hegylakónak is lenne hozzáfűzni valója. He. :-)
Igen, az enyémben már van.... azt hiszem a tiéd régebbi, abban még nincs kézifék... valószínűleg ezért van spicc vas minden cipődön.... végülis valahogy meg kell tudni állni . :-)
6000 km is megvan . Nem akarok hülyeséget mondani, de egyre jobb a járgány. B4x2 ( 4x4 csak hétvégi pecásoknak való ) :-)
Fogyasztást nem írom, mert megint hülyeséget beszélnétek , hogy fekvőrendőr vagyok, meg mozgó útakadály. Lárifári :-)
Most kezdem érezni igazán, hogy azért más mint a fabia volt . Esküszöm eddig nem sok különbséget vettem észre, dinamikában, erőben stb. de most valóban, mintha meglódult volna az autó. (igen, tudom az is lehet, hogy most engedtem csak ki a kéziféket ):-)
Sziasztok! Elértem az 1500. km-ert. 4x2 benzines, nem divat autó! A fogyasztás a következő képp alakult: 9,1; 8,1; 8,9 etanol;7,7; zömmel vegyes használatban. Most hétvégén megyek Borsodnádasdra, íjászversenyre, így lessz egy 600km-es etap kb. fele autópálya használattal. Kíváncsi vagyok hogy alakul a továbbiakban, mert eddig szépen megy lefele.
Szia!
kicsi a világ. Én itt -Békési Gödöllő-vettem a Dustert és most úgy néz ki, hogy amit eladáskor tudták produkál most is prezentálni tudnak.
Tehát ide viszem az autót kb. 45000HUF fog fájni nekem, de minden a Renault elöirás szerint.
Köszi a segítségedet mégegyszer.
Tegnap így jártam, csak nem fószer volt hanem, jómódú szőke cica volt. 1.kérdés, beszélek- e magyarul? Kicsit mondom, mivel segíthetek Hölgyem?
Azt szeretnék kérdezni, h blablabla, Dacia ez meg az. Végül azmontahogymegrrndeli.
Különösebb oka nincs szerintem, csak már megszokásból.
Hát igen fullos DUSI lett, mert hosszú nézelődés után ez volt az ami az árát tekintve a főnöknek belefért. Volt variáció Ford C-Max vagy Toyota Verso stb. de mind 6 milla fellett van tűrhető felszereltséggel. A főnök pedig azon a véleményen van, hogy 5 misinél többet nem érdemes autóra költeni. Én személy szerint először kicsit elkenődtem, az eddigi 1,6 TDI C-MAX után, de megnézve élőben a Daciánál illetve olvasva a fórumot, most már alig várom.
Hékások! Terjedünk, mint a pestis. Erre tegnap talon68 hozott egy elrettentő példát (igen necces analógiákat használva ugyan a daszteres kultúrhérosz őstulkok egyikére-másikára, amiért majd még számolunk), nálam meg nem akar véget érni a parkolókban való megpróbáltatássorozat. Csak minden huszadik-harmincadik ilyen eseményt említem itt meg, de ma például egy fószer képes volt rám várni a tűző napon több mint félórát, mert érdekelték bizonyos részletek a járgányról. Olyan kiguvadt szemekkel nézdegélte, mint én zsenge pubertáns koromban Brigitte Bardot művésznőt az „És az Isten megteremtette a nőt” című korszakalkotó, és az akkori hímnemű tinédzserek hormonháztartásába erőteljesen belekavaró filmben. Ennek ellenére hamar elzavartam, mert kiderült, hogy csupán a széles nagyközönség körében fejét sajnálatosan egyre inkább felütő „daszter-divatból” kéne neki (4x2-es), és nem ám amiatt, amire a mi sárkányfajzatunk a maga képességeivel valójában világra jött.
Minden esetre eldöntöttem, hogy – elkerülendő a hasonló, járgányunkhoz méltatlan érdeklődéseket – a városban ezentúl álcázni fogom SZSZSZD-t. Kivágok egy sűrű bokrot az ősvadon kertünkből és úgy fogok lopakodni vele, mint jómagam fénykoromban, mikor az Ezüst tó kincsében egy bokrot magam előtt tolva szabadítottam ki jóbarátomat, Oldcsetterhendet az éj leple alatt a komancsok fogságából...:-)
Van benne olaj, méghozzá Tranself Universal FE 80W90. A probléma nem ott van, hogy kap-e kenést hanem úgy néz ki álló motorral menet közben összekapcsolhat magától.
Vontatáskor (illetve csörlőzéskor) beakadhat az osztómű, ilyenkor úgy viselkedik a rendszer mintha 4WD Lock üzemmódban lenne. Terepen nem probléma, betonon már igen. Ezt a mosó még megbonyolítja azzal, hogy a bal első keréknél fogva rángatja előre az autót. Jó esetben végigmegy úgy, hogy nem akad be vagy a vizes placcon végigcsúszik a más fordulatszámmal forgó hátsó kerék, kevésbé jó esetben kiugrik a sínből, mégkevésbé jó esetben reccs.
Viszont jobban belegondolva ha üresben gurulunk lefelé a lejtőn akkor ugyanaz történik mint vontatáskor és nincs ilyen probléma, tehát járó motornál lennie kell valamilyen védelemnek beakadás ellen.
Én vagyok még így vele... A tekerentyűt ne várd meg hogy megmozduljon. 12-15 ezer környékén megkukkantottam, a szűrőt és bizony ha lett volna a közelemben egy, kicseréltem volna.
Csak ámulok az árakon, én túlvagyok a 30 és 60 ezresen is (B-G4x2), mindkét esetben hármassal kezdődött a számla. A lehetőség megvolt, hogy nézhessem, de minek? Olajat nem vittem, villáskulcsot, csavarhúzót, pajszert is használhatott a szervíz sajátot.
A költségeknek annyira kis része a szervíz, hogy az ott megspórolt pár ezer Ft fajlagosan alig kimutatható. (Km-enként 0,5 Ft)
Hogy lássátok, mibe kerül a márkaszerviz: Ezeknek a tételeknek a bruttó beszerzési ára (ha a szűrők Bosch cuccok) bruttó 20000 Ft körül vannak, ebből az olaj a legdrágább (4l 9000 Ft körül van, az 5l-es kanna 11000 Ft beszerzési áras).
Nekem most küldtek egy levelet, hogy egy éves szerviz (haha, miközben az autóhoz kapott karbantartási útmutató 2 év vagy 30e km). Azaz nálam az egy éves szerviz még májusban otthon ment, és mivel a rendszer nem jelezte, hogy levegőszűrőt kell cserélnem (15e km-nél 100%-on volt a tekergenytű), ezért megvolt 15e Ft-ból az egész...