Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MOGYORÓ1 Creative Commons License 2012.07.02 0 0 65369

Látom dolgozott a radír:)))))))))))))

Banpity Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65363

Sziasztok.

 

Suzuki Swift II kesztyűtartó prpblémám lenne. Nyitni próbáltam kattant egy nagyot utána nem nyitható. A kilincs "üresen" lifeg. Hogyan lehetne kinyitni "roncsolás" nélkül. Válaszokat előre is köszönöm :)))

rsg Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65356

Kösz,majd megnézetem. A biztosíték jó,és a villogtatós módszerre sem írt ki hibakódot. Üdv!

Előzmény: beimli (65347)
AFUTO Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65355

Viccnek durva lenne.

 

Változatlanul nem értem, miért kell etetni az ilyen seggfejeket. 

Előzmény: ivódzsima (65354)
AFUTO Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65353

Kb 2 éve nekem következő tünetek voltak:

 

- sebességmérő nem mutat

- km számláló nem mér

- szervokormány nincs

- fogy. mérő nincs

- külső hőmérsékletet nem mutatja

 

Ezt is valami hasonló nevű jeladó hibája okozta, talén pont ez a VSS vagy VDC, ha van ilyen?

 

Akkoriban még garanciális volt az autó, kicserélték, de se előtte, se azóta nem olvastam itt ennek a hibájáról.

 

 

Ja, és sárga hibalámpa sem volt, sem a kivillogtatós módszerrel nem jött hibakód, a szervizben rádugták a kiolvasót, ott kiírta.

 

 

Előzmény: beimli (65347)
Pityorka Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65351

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/06/30/romok_es_motortormelek/?utm_source=tc_topic&utm_medium=vezeto_cim&utm_campaign=Forum#

 

Kenés hiánya, rémisztő, milyen rombolást csinált. Gondolom szokásos: olajcsere nuku, csak pecsét, hajtás ezerrel, ez a vége. Pedig szerintem ezek a motorok sem rosszak, csak sűrűn kellene olajat cserélni bennük.

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65350

"Gyári gumik elég lassan kopnak el, ha kevés a km (50-60e) alatt akkor illene azoknak lennie rajta."

 

Pesze, ha 80 éves papa hajtja biztosan...Nálam 30.000km-t bírt csak...

Előzmény: chunter (65343)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65349

Én a Swiftemet 135.000km-el a gyári féktárcsákkal és második betétekkel adtam el. A mostani OFF-nál meg már 73.000-nél rendelhettem bele négy táarcsát és betéteket (kb 150.000Ft).

Mindez teljesen váratlanul jött, a fékek harapnak, nem nyikorog, csak meg lett nézetve műszaki elött....

Előzmény: Pityorka (65330)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65348

Hibátlan...Aztán amikor kicseréled akkor meg rádöbbensz hogy harap a fék (amennyiben tényleg hibátlan és nem korrodálódott már a munkahengerek belseje...

Én minden alkalommal megdöbbenek, mennyivel jobban harap a fék folyadékcsere után...

Előzmény: t.lantos (65300)
beimli Creative Commons License 2012.07.01 0 0 65347

Szia!
Szerintem a VSS jeladód döglött be, másnéven a sebesség jeladó, ha  a fed.szg. nem kapja ezt a jelet, nyilvánvalóan nem  számol kilómétert sem.. ;)
A váltóban helyezkedik el.

A valószínűsített hiba amiért ég a sárga lámpa

És a neten innen tudod megrendelni. És itt van.

Jocó

Előzmény: rsg (65346)
rsg Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65346

Megállt a kilométeróra,és kigyulladt a sárga katalizátor-lámpa. Van valakinek ötlete?Üdv!

ivódzsima Creative Commons License 2012.06.30 0 0 65345

ha az lennél, nem így, és ezt írnád...

Előzmény: chunter (65341)
KaCsa.Ignis Creative Commons License 2012.06.28 0 0 65344

Szia chunter!   :o)

 

Tudom, hogy már késő,mert már meg van oldva, meg minden, de csak most láttam az érdeklődésed a levétel felöl.

 

Az oldalamon képes leírás van róla.

 

Azt is tudom, hogy az enyém IGNIS, de azért ebben hasonlítanak.

Előzmény: chunter (65336)
chunter Creative Commons License 2012.06.28 0 0 65343

Még annyi, hogy beltér kopottság nem mérvadó a swiftnél. 

Láttam 150 ezret futottat is makulátlan beltérrel.Mindenesetre árulkodó jel, hogy ha 80 ezerrel van hirdetve, akkor gyanús a rongyos váltószoknya, fényes kormány... Gyári gumik elég lassan kopnak el, ha kevés a km (50-60e) alatt akkor illene azoknak lennie rajta. De ha nem gyári a gumi érdemes rákérdezni. Bár én nem szoktam, mert kitalálni bármit lehet. :P

 

Nagy plusz pont, ha láthatóan nem csóró spórolós az eladó. Jobb módú tulajnak a kocsija is gyakrabban ér el a szervízbe és nem a sarki Józsi bácsi igazította a féktárcsát flexszel egy sörért. :)

 

jopek13 Creative Commons License 2012.06.28 0 0 65342

Köszönöm, szépen ez igazán kimerítő felsorolás volt. :-))

Vásárláshoz viszem magammal a kinyomtatott leírásodat. :-))

Előzmény: chunter (65339)
chunter Creative Commons License 2012.06.28 0 0 65341

Amikor kocsikat néztem, akkor meg is voltam gyanúsítva, hogy kereskedő vagyok. :P

Előzmény: ivódzsima (65340)
ivódzsima Creative Commons License 2012.06.28 0 0 65340

..fogadd meg chunter tanácsait(is)... tapasztalt már ezt-azt...

Előzmény: jopek13 (65338)
chunter Creative Commons License 2012.06.28 0 0 65339

Karosszériára külön nem térek ki, érdemes horpadásokat keresni stb... 

 

 Én amit néztem vásárláskor:

- Csomagtartó, pótkerékhez be. Ha hátulról törték, akkor ezt nehéz javítani, így érdemes megnézni elsőként. Ha itt görbe gurba akkor lehet elköszönni. 

- Rozsdásodás miatt én nem izgattam magam, minimális felületi rozsda van csak hátul, attól nyugodtan meg lehet venni. Le kell majd utána csiszolni, és kezelni. Alkunál jól is jön, ha van egy kicsi. 

- Elemek illesztései rendben vannak-e

- Alánézni, hogy pl. a kipuff tartófülek egyben vannak-e, nincs-e legyalázva valahol az alja

- Motortér: olajpárával nem foglalkoztam, de ha van olajfolyás, akkor azt jó látni, hogy a szelepfedél szélétől jön-e (pár ezer forintos tömítés, 15 perc meló otthon), vagy a főtengely szimmering könnyezik (sok ezer forint-->szerelő, irtó nagy szívás, ha pl. a vezérlés oldalán van). Megnéztem mostanában vagy 20 swiftet, volt közte pöpec, volt leharcolt, de az összesnek a motorja úgy járt mint egy svájci óra. Én még be szoktam lesni az olajbetöltő nyíláson, hogy a vezérműtengely hogy néz ki. Ha be van feketedve, esetleg a kupakban is van fehéres hab, akkor az nem jó jel. Ha szép tiszta, aranysárga, akkor van rá esély hogy karban tartották. 

- nyelestengelycsapágyat érdemes megfülelni, hogy énekel-e. 

- Nyelestengely csapágynak jellemzően FELENGEDETT pedálnál van hangja, ha benyomott pedálnál zörög, búg, csörög (jellegzetes csapágyhang), akkor a kinyomó csapágy gyengélkedik. Kuplung nem olcsó ezt érdemes nézni. 

- Próbaúton fekvőrendőrt vagy kátyút érdemes útba iktatni, kopogás az elejéből jellemzően toronycsapágy elfárádására utal. Fékezéskor ha félrehúz az se jó jel. Továbbá az se jó pont, ha a kocsi nem fut egyenesen, és akkor a kormány nem középen áll.

 

Árulkodó jelek, ha hiányoznak itt-ott bolhák az nem túl kímélő használatra, vagy berhelésre utal. Ha pl. össze van karcolva a panel az ajtókilincs mellett, akkor tuti hogy nő használta (nem feltétlenül előny). Ha hátul nem mennek vissza a hátsó övek, akkor nagy valószínűséggel gyerekek is voltak, sőt az is látható, hogy anyu mennyire tartotta őket kordában a hátsó rész esztétikai állapotából. 

 

Van a vásárlásnak egyfajta pszichológiája is. Nem veszünk autót hirtelen fellelkesülésből, illetve én mindig kérdeztem, hogy "mennyire volt törve a kocsi?" Nem az érdekelt, hogy volt-e... :) Legtöbb természetesen törésmentesnek volt hirdetve, festékvastagságmérő többnyire megmutatta az árulkodó jeleket. Akkor volt aki meg is sértődött, mikor a nyilvánvalóan törött autónál újra megkérdeztem a mérések után, és csak egy flegma választ kaptam, hogy mondjam meg akkor én... 

 

Nagyon gyanús az is, ha a kocsi furcsa - nem jellemző - hibákat produkál. Volt egy gyönyörű piros GLX nagyon olcsón. Elemek is gyáriak voltak, ám gyanús volt, hogy nem ég az első helyzetjelzője, cserébe a ködlámpa folyamatosan hátul. Utána kérdeztettem és kiderült, hogy 2x volt totálkárra törve, megvette valamilyen lelkes kereskedő a roncsbörzéről, és gyári elemekkel újra összerakatta. Nice. 

 

Amúgy mindenki lehet okos, elővigyázatos, hozzáértő, de a használtautó vétel akkor is lutri! 100%-ra nem lehet menni itt sem, maximum minimalizálni a mellényúlás esélyét. 

 

Na kb. ennyi, mert elkopik a billentyűzetem. :)

 

Előzmény: jopek13 (65338)
jopek13 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 65338

Sziasztok, sok jót olvastam a suzuki ról, gondolkodunk egy 2008 as 1,3glx cd ac 41 ezer km es autó vásárlásán, másodautónak szeretnénk, évi 4-6 ezer km használatra. Szeretném megkérdezni hogy megtekintésnél kipróbálásnál, mire kell figyelnem, miket kell megnéznem hogy minden jó legyen, gondolok itt az esetleges tipushibára, rejtett hibákra, rozsdásodásra, beázásra, kopásra, kopogásra. Előre is köszönöm.

sumi19740807 Creative Commons License 2012.06.27 0 0 65337

Szia!

 

 

Úh,az tényleg komoly anyagi ráfordítás:)))

Nálam ugyanez a helyzet,csak 2 db belsőlámpa izzót kellett még pluszba vennem:)

A km pedig 98000:)

Szóval amikor elkezdtünk ebbe a fórumba írogatni tudtuk,hogy jó autót vettünk,bár biztos van  olyan is aki belenyúlt,vagyis mellé.

De őszintén szólva közel a 100 000 km-hez az összes anyagi költést ha nem a kopó alkatrészeket számolom akkor 10 e ft alatt van.

A fékalkatrészek,a folyadékok,kenőanyagok,az akksi az nem számít,hisz ezeknek van egy élettartalmuk.

De komolyabban nálam egyéb hiba nem volt,bár sajnos kellet ráköltenem mikor elcsaptam az őzikét,de hát ez sem az autó rovására írható.

 

Remélem jól vagy Pityorka,2000 éve nem hallottam felőled,régen jártam itt:)

Továbbá üdvözlöm a régi fórumtársakat is,remélhetőleg minden ok velük is:)

 

 

Előzmény: Pityorka (65330)
chunter Creative Commons License 2012.06.27 0 0 65336

Köszönöm a tippeket. 

Tegnap megcsináltam a hátsó ajtók zajcsillapítását is + kaptak rendes hangszórókat oda is. 

Ajtót öntapadadós zajcsillapítólapokkal csillapítottam. Én nem hiszek a telibe a ragasztásba, hisz a rezgések 99%-hoz elég csak 3-4 csíkot feltenni az ajtó belsejére. Így súlyban is elhanyagolható, valamint az anyagból is kevesebb kell. A hangszóró mögé tettem telibe, oda azért illik. 

Az ajtókárpit belsejére tettem még 1cm-es filcből egy réteget, a megfelelő helyeken kivágva (hangszóró, ajtó kilincs, ablak tekerő). 

 

Nem kicsit másképp szól így a zene, azt hiszem mélynyomó nem is fog kelleni. :)

 

 

joco145 Creative Commons License 2012.06.26 0 0 65335

Ha az egyik kezeddel megnyomod a tekerőkar körül a kárpitot befelé, akkor mindjárt akkora hely lesz a tekerő és a műanyag gyűrű között, hogy minden gond nélkül beférsz egy sima csavarhúzóval is, nincs szükség görbített szerszámra. A csavarhúzót bedugva, és fixen tartva megakasztod a gyűrű egyik végét, majd a kart forgatva szépen kipattan a helyéről a gyűrű, csak figyelj rá, hogy el ne ugorjon. ;-)

 

Előzmény: chunter (65332)
chunter Creative Commons License 2012.06.26 0 0 65334

amúgy úgy kell, hogy a kart lefele állítom és a tetején bele tudom akasztani a hajlított tűt?

Előzmény: batyja (65333)
batyja Creative Commons License 2012.06.26 0 0 65333

nekem az egyik el is tört.

amúgy egy biztosító tűt meghajtottam, azzal már megy. nem könnyen, de megoldható.

Előzmény: chunter (65332)
chunter Creative Commons License 2012.06.26 0 0 65332

valaki árulja már el nekem, hogyan tudom lekapni a hátsó ajtóról az ablaktekerőt szakszerűen és roncsolásmentesen. 

My-Swiften láttam a leírást, de valahogy nem férek be a tekerőkar mögé. Van rajta valami műanyag gyűrű ami nagyon útban van. :(

Pityorka Creative Commons License 2012.06.25 0 0 65331

Ja, meg a "sz.r" gyári 6 éves akku helyett új akku tavaly decemberben. (Nem volt baja, de nem vártam meg, hogy a téli zimankóban ne indítson.)

Előzmény: Pityorka (65330)
Pityorka Creative Commons License 2012.06.25 0 0 65330

Milyen rossz kocsi ez, lassan 7 év és 91e km után most lett másodjára fékbetét cserélve most már tárcsával együtt, meg a folyadékcserék... :)

Előzmény: Törölt nick (65326)
chip foose Creative Commons License 2012.06.24 0 0 65329

Hát, remélem több problámám nem lesz! :))

Rönyó kimaradt a listából. hihi.........  én azzal sz.vtam rendesen, gyorsan túl is adtam rajta. :))

Előzmény: Törölt nick (65326)
kkn Creative Commons License 2012.06.24 0 0 65328

A Fabiámban nem kellett volna, de én cseréltem. Nem volt egyszerű, mert annyira nem kell, hogy leeresztőcsavar sincsen. A kivett tolatógombán lett leeresztve, de az az elején van, így egy csápossal hátulróll meg lett emelve, hogy előre menjen az olaj. Az adott nyíláson nem lehetett a vákuumos kiszívót betolni. Meg máshol sem. Szóval annál komolyan vették a nem kell hozzányúlni dolgot a tervezők.

Előzmény: Meister (65327)
Meister Creative Commons License 2012.06.24 0 0 65327

Nekem egyszer egy Skodás beszólt, hogy minek cserélni olajat a váltóban, nekik nem kell...

Aztán jobban utánaolvastam, s kiderült, hogy náluk kb annyi időnként a komplett váltót szokás cserélni... :-)

Előzmény: Törölt nick (65326)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!