Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2012.06.26 0 0 17261

tamasi 48.-49.!

Nem kell szabadkoznod! Mindenki tévedhet.

 

Körkérdés:

Az egykori xx 55 594 4 xxx-x Eams, majd utóbb xx 55 599 3 xxx-x Eams kocsikról ugye megtudtuk, hogy csak egy kis részük származik xx 55 395 9 xxx-x Rmms átépítéséből. Többségűk újonnan épült. Milyen áru szállítására építettek ilyen rövid és nagy teherbírású kocsikat?

 

                                                                                                                          

tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.26 0 0 17260

Sziasztok!

 

Lentebbi hozzászólásaim egy részét tekintsétek tárgytalannak! Bele kavarodtam az Eas kocsijaimba! :(

 

Elnézést kérek mindenkitől a félre informálásért, ami az Eaos családot illeti! Valóban az összes Eaos kocsinak a homlokfala fix, tehát az 533 0000 - 1999 között. Valójában csak az oldalajtók között van különbség, meg hát hogy egy részük eredeti MÁV-os kocsiból lett átépítve, átszámozva.

 

Még egyszer elnézést kérek mindenkitől a félre informálást illetően! Sajnálom! Ne haragudjatok!

Zsivany2 Creative Commons License 2012.06.26 0 0 17259

Ez a kakukktojás. :) Az mindig van. :)

Előzmény: gumidani (17258)
gumidani Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17258

Észrevettem, hogy a 31 55 533 1 782-9 Eaos kívül esik a körön.

De ez?

      31 55 533 0 271-4 Eaos

 

Előzmény: gumidani (17257)
gumidani Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17257

Rosszul látom, hogy ezeknek sem nyitható a homlokfaluk?

 

 

    31 55 533 1 229-1 Eaos                  31 55 533 1 782-9 Eaos

Előzmény: tamasi 48.-49. (17251)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17256

A betüzgetéssel annyit kavatnak hogy az csúcs!

 

Idén fotóztam egy olyan Eas-x 8200-as kocsit amelyiken az egyik oldalon Eas-x, a másik oldalon meg Eas-y szerepelt!

 

És mielőtt feltételezné bárki is hogy elnéztem vagy lejött volna a festés az "x" jobb alsó sarokából, le is fotóztam mindkét oldalán a feiratot a kocsinak.

 

De több elírással is találkoztam Eas kocsit tekintetében, úgyhogy az "o" betű ne lepjen meg ha nem oda való lenne!

Előzmény: Zsoltikarus (17253)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17255

A Kelet-Transzosak 1200-1233 között számozódtak..

1250 fölött az MMV-s ex jugoszláv kocsik vannak, az pedig 13xx valameddig eltart.

Előzmény: tamasi 48.-49. (17250)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17254

Tudom hogy van! Van olyan kocsiról is saját fotóm amelyiken 1990-es az évszám, de én a legkorábbi évszámot írtam szándékosan.

Előzmény: Zsoltikarus (17249)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17253

Érdekes. A kis "o" elvileg lestabilizált homlokfalat jelent, de akkor a kivétel megint erősíti a szabályt!

Előzmény: tamasi 48.-49. (17251)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17252

Fedvény!

 

"196-os" = 1496-os

Előzmény: tamasi 48.-49. (17251)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17251

Biztos! Mert az 1494-es kocsiról készült saját fotómon a homlokajtó nyitható, az 196-os kocsiról készült saját fotómon a homlokajtó fix!

Előzmény: Zsoltikarus (17248)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17250

Szia!

 

Ha már így egymásra találtak a "szakértők" én megmondom neked amit tudok még bizonyítani is!

 

Van egy saját fotóm amelyiken az Eas-y kocsi 1997-es REV -vel van feltüntetve! Az ez előtti kocsik REV-jei még 1995. és 1996-osak és eredeti 6 ajtósak és Eas 595 néven futottak.

 

 

Közben én is kérdeznék tőled valamit mint szakértőtől...!

Vannak a Kelet-Trans 2000 Kft. kocsijai ( Eas 37 55 596 12xx ) pályaszámon, bizonyára ismered őket. Korábban a Záhonyi-s topikban kérdezősködtem felőlük, hogy mennyi lehet belőlük összesen. Ha jól emlékszem, akkor azt mondta valaki hogy kb. 40 darab.

Nos... a napokban a kezembe került egy teherkocsi bárca amelyen ez a pályaszám szerepelt:

37 55 596 1253 - 2.

Ez azt jelenti hogy ebből a szériából több kell legyen mint 50 kocsi! Meg tudnád esetleg mondani nekem hogy mennyi lehet belőlük összesen??

 

Segítségedet köszönöm!

 

Esetleg más személyek is hozzá szólhatnak a témához!

Előzmény: Zsoltikarus (17242)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17249

Van az 1990-ig is.

Előzmény: tamasi 48.-49. (17247)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17248

Eaos 533 0000 - 1494 sorozat

 

Biztos vagy ebben?

Előzmény: tamasi 48.-49. (17246)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17247

Ha úgy vesszük akkor valóban ritkaság, mert az 500 kocsi nem egy nagy mennyiség.

 

1988-as gyári táblájuk van és Aradi gyártásúak.

Előzmény: Eams (17240)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17246

Szia!

 

MÁV-os kocsikból a következők a nyitható homlokfaluak:

 

Eas-y 542 sorozat

Eas-x 595 8000 és 8200 sorozat

Eas 595 7300 sorozat

Eas 595 9000 sorozat

Eaos 533 0000 - 1494 sorozat

Előzmény: Dolmi mackó (17236)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17245

Hosszra szerintem meg kell hogy eggyezzen a kocsik hossza, de ezt a szakértőbbek jobban tudják szeintem mint én.

Előzmény: Eams (17235)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17244

Szia!

 

Köszönöm a segítségedet! És valóban egyre gondoltunk! ;)

Előzmény: Zsivany2 (17234)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17243

Szia!

 

Pedig hihetsz nekem, hisz talán én gyűjtöm mindenki közül a teljes Eas kocsi állományt fotó formájában egyedül!

 

Több 100 kocsiról van már saját fotóm az alsorozatok tekintetében...!

 

Képet illetően meg már látom hogy megelőztek. Sajnos nem mindennap tudok jönni nézni a fórumot. :(

Előzmény: Eams (17233)
Zsoltikarus Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17242

Kérdés a szakértőbbekhez: kb mikor kezdődött az 542 Eas-y kocsik átépítése?

Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.25 0 0 17241

Félig off:

 

 

Eams Creative Commons License 2012.06.24 0 0 17240

Na, jól van, találtam még egy csomó ilyen képet... Csak az elsőt kellett meglássam. Ezek szerint tényleg lehetett kb. 500 db a MÁV-nak ebből. Azt hittem, ez valami ritkaság megint.

Előzmény: Eams (17239)
Eams Creative Commons License 2012.06.24 0 0 17239

Itt is van még egy kép róla.

Illetve van még ilyen is:

Előzmény: Zsivany2 (17234)
Eams Creative Commons License 2012.06.24 0 0 17238

Majd legfeljebb átépítünk egy Eaos-t úgy, hogy a DR Eas ajtajait tesszük rá...

Előzmény: Dolmi mackó (17237)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.24 0 0 17237

Nekem egyébként az oldal ajtajai tetszenek a legjobban.

Előzmény: Eams (17235)
Dolmi mackó Creative Commons License 2012.06.24 0 0 17236

A Roco modelljén a homlokfalak is nyithatóak, nem tudom, hogy MÁV-osból volt-e nyitható homlokfalú.

Előzmény: Eams (17235)
Eams Creative Commons License 2012.06.24 0 0 17235

Igen, nagyon szép.

Meg a középső bordákat is fel kéne javítani, és más nagyobb különbséget nem látok.

 

Jó lenne még tudni, hogy teljes hosszában a két kocsi megegyezik-e.

Előzmény: Zsivany2 (17234)
Zsivany2 Creative Commons License 2012.06.24 0 0 17234

Erre gondoltunk tamási kollégával:

 

 Klikk

 

http://www.fotobahn.de/Vorbild/Archiv/Gueterwagen/Gw-2010/E/55%20533%201%20890-0%20Eaos%202010-09%20H-MAV%20Saarmund%2036,0qm%2072,0cm%20(2).jpg

 

Egy-egy borda kell a szélső részekre, és akkor nagyban hasonlít.

Előzmény: Eams (17233)
Eams Creative Commons License 2012.06.24 0 0 17233

Tudnál mellékelni a fórumra legalább 1 db képet valamelyikről? Mert tudod, hisszük, ha látjuk:)

Előzmény: tamasi 48.-49. (17232)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2012.06.22 0 0 17232

Szia!

 

Egészen pontosan az Eaos 31 55 533 1495 - 1999 széria a legtökéletesebb, ezen pályaszámok között...!

Előzmény: Zsivany2 (17225)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!