pont egy MASCAR 2150-est néztem ki(120x150-est)! :-)
nálunk kb.:15ha széna+20-40ha szalma van csak évente!
ami nekem fontos az a hállós kötés(stabilabb mint a madzag). meg az apró széna és szalma felszedése lehetőleg amikor száraz!(tehát általában délután) :-)
Igazad van, a rúdláncost sokkal könnyebb hajtani a gépnek. A mostani bálázó előtt egy Welger RP12-est használtam, de azzal a lucernát csak 2.-3.-ban lehetett bálázni. A szalmát éjjel, a szénát meg néha sehogy sem vitte, vagy száguldozni kellett vele.
A kötözője viszont nagyon jó, teljesen automatikus.
Ugyan már ! Minek baszogatni az MTZ-t. Éppen azért szeretjük, mert nem nyugati. Belerug a dógozó oxt megy vele, amíg meg nem bolondul..(lehet, hogy én már azon is túl vagyok ....:DDDDDD)
claas-mtz nehezen boldogúl vele,olajnyomással kel tartani a bála kamra ajtaját és ez nem mtz-nek való,nagy erő igénye van ,a felépítésének köszönhetően.BONYOLÚLT szerelni,drágák hozzá a csapágyak,lánc garnitúra.Ha évi tízezer bálánál kevesebbet csinálsz akkor rúdláncost vegyél.Mtz 50-es is elviszi.Ilyen Volagri,Krone,Mascar.Fontos még a bálaméret a 150cm-est nehezebb felrakni(nem tudom milyen homlokrakodód van)Hálóval sokkal gyorsabb.nekünk claas rollandt 160-as útán ez van.Igaz azt használtan ,ezt újonan vettük.Ja a claas nagy melegben nem tud szalmát bálázni,csak kombány után közvetlen és a lucerna levelét töri.A rúdláncosok mindenben veri,talán bála tömörségben nem.
Sziasztok. segítségre lenne szükségem. A közelmúltban vettem egy mtz 50-est, a gondom vele, hogy a hátsó hidraulika teher alatt nem akar felemelkedni, üresen tökéletesen működik, nyomni is nyom a munkahenger, ki is emeli a traki hátulját. Olaj van a rendszerben. Szerintetek mi lehet e gond?
"Ha véletlenül pl 2,8 bar-nál megáll a nyomásnövekedés(ez kopott motornál fordulhat elő),a csavart nem szabad tovább befelé tekerni.Ha így beállítod,a szelep tartani fogja a 3bart a rendszerben melegen és hidegen is.Ha melegen alapjáraton estleg lejjebb menne a nyomás,az nem azt jelenti h.a szelep gondolt egyet és nyitott 2,5 bar-nál,hanem azt h.kis fordulaton többet eszik a motor mint amit a szivattyú nyom.Ha így beállítod,tökéletes lesz a rendszer üzemelése. "
"Ez a hűtő megkerülő szelep a nyomásszabályzóval egyvonalban van,csak hátrafelé néz.A nyomás beállítás a következő:Néhány percig járatod a motort h.melegedjen egy kicsit(max 40 fok).Leállítod,kitekered az első alsó zárócsavart,keresel egy odaillő csavarhúzót(volt h. egy elektródát lapítottunk el h.odaférjen).A záró csavaron belül van egy csavar ami a rugót nyomja.Ezt a csavart csavarod befelé,és így fogod adni neki majd a nyomást.Valakit beültetsz a gépbe,és beindítja (nem fog kifolyni az olaj!)Kb 1000 -es fordulatnál elkezded tekerni a csavart befelé.A sofőr állandóan mondja h.hol tart a nyomás!!!!!!tizedenként!!!!!Lassan és folyamatosan tekered a csavart befelé,és folyamatosan kell felfelé menni a nyomásnak.Bő 3 bar-ra tekered fel.Ez kb 2-3 teljes fordulatot jelent a csavaron. . fojt k."
Nem vagyok adagolós szaki,de mitől lenne sokkal jobb a fogyasztás,meg erősebb a motor a forgoelosztóstól?Megfelelő mennyiségű,nyomású anyag,meghatározott időben és ritmusban való bejuttatása a motorba,ez a dolga az adagolónak,függetlenűl a tipusától.Mondjuk a motor járása egyenletesebb lenne,az biztos,mivel közel egyenlő adagokat tol minden hengerhez a kőradagoló.Vagy rosszul gondolom?
lehet hogy igazad van amig nem csinálja meg valki nem fog kiderülni ... de a kör adagoló úrtechnika a soros adagolóhoz képest... pontosabb precizebb magasabb befencskendezesi nyomas dinnamikusabb előtöltés.nem"divat "mar a soros adagoló nezd meg a nyugati gepeket....( a commonrailt azert tulzasnak tartom egy traktorba)
Üdv. Én meg le merném fogadni hogy, ha lenne egyáltalán akkor is csak jelentéktelen teljesítmény növekedés lenne meg a fogyasztás sem lenne jobb, esetleg egyenletesebben járna. De a Motorpal adagolósok is egyenletesen járnak mégsem esznek kevesebbet, meg nem is igen erősebbek.
Ha valakinek sikerulne össze hangolni az mtz motorra a(fiat ducato kozvetlen befecskendezésü)boch forgó elosztós adagolóját akkor nem igen kellene turbozni.... valoszinunek tartom hogy a teljesitmeny novekedes mellet uzemanyag megtakaritas is lenne....
És egy komolyabb uzemanyag szürővel meg szinte örök eletü lenne...
A bálázó új szerzemény, két napot ment eddig, 100 bálát csináltam vele. Lucernát, szénát, aprót is, összeszedi. Ez csak madzaggal köt. Ha jól olvastam le a tábláját, 2000-es évjárat, szerintem a belső láncok, amik a görgőket viszik, azok még eredetiek, azt kellene cserélni benne. A 82-es nagyon könnyen viszi.
Józsi73: ez a bállázó(ami a képen látszik) hogy vált be? tud hállóval kötni, mekkora bállát csinál? ja és az apró szénával hogy boldogul?
elegem van a heston bálázóból! hétfőn bálláztuk, kissé apró volt a széna és 50bállából 15öt kikellet dobatni(közvetlen kötés elött) +még 4-5öt amiből nembírt gombócot csinálni! :-((
úgyhogy eldöntöttük hogy lecseréljük!
ki milyen bállázót használ,ajáll? csak körbállázó érdekes számunkra! :-)
Szerencsém volt egyrészt ,hogy a csavar megakadt a kipufogónál és nem esett le a földre. Csak a pozicionálás nem ment iába vettem le a csövet a helyéről és dróttal próbáltam helyre igazítani azt a kis eszközt de nem ment. Szóval a határba forró motort 35 fokba szerelni kellemes volt :S Csak a fene se tudja miért csavarodott ki az a csavar....mondjuk volt előzménye a napokban mert volt pár csepp olaj a turbókörül meg alatt csak nem látszódott rendesen honnan ered hát most meglett.
Rau membrános permetezőszivattyú robbantott ábráját keresném. A membránnál van egy 3szög keresztmetszetű gumigyűrű és az egyik oldalról ez hiányzik, mi a szerepe?
Hát úgy látom hogy a turbósítással kapcsolatban van itt hideg is meg meleg is!Ugye említettem hogy traktor turbósítást most csináltam először!Korbban több személy és kisteherautót tuningoltunk,de csak néhány eset volt amikor a tulaj kifejezetten azt kérte hogy ami elképzelésünk van ,azt mind építsük be a kocsijába.Akkor már mehetsz is kupplungért meg féltengelyért -mondom neki!Csak példának:golf IV.1.9 tdi,gyárilag 110LE tuning után vezérműtengely,porlasztó,adagoló,turbó,és tuning chip.Fél óra alatt megetette a kupplungot és jött hogy semmi probléma csak vegyem már ki legalább a tuning programot mert 3.ban is égeti a gumit.Tett rá bora váltót 6 fokozatút meg szinterkupplungot és akkor meg a sebváltót kellett cserélni 14-15000 km-ként.Elnézést kérek a kitérőért de ezek a tapasztalatok ha nem is mtz de témakör szerint idevág.Normál esetekben a 25-35% többlet teljesítmény az a mérték gjműnél ahol még nem kell az adott motort újratervezni.:)Erőgépnél észnél kell lenni z 50-est is meglehet csinálni jóra de ahogy szaby mondja ,körültekintően.
Sokan félreértelmezik a turbósítást. Az utólag turbósítást nem arra találták ki, hogy ha egy 50-es vagy 80-as motorra rátesszünk egy turbót az anyagot jól odacsavarjuk, hogy turbóval is feketén füstöljön jó öreg tsz-es megoldás, meg 4-es ekével meg 4m-es tárcsával járatjuk a gépet. Az utólagos turbósítást arra találták ki, hogy ha egy mtz-vel pl 3-as ekével terep V.ikben küszködve vagy nehezen viszi akkor turbóval és max +1cm3 anyag hozzáadásával könnyeben vigye a 3-as ekét és nem országúti 6.ikkal hanem ugyanúgy terep V.ikkel. Így üzemanyag "spórolható" meg vagy "hamarabb" kiszántható 1 hektár föld.
Az 50-es motornak is jól jön az a kis plusz levegő........
Üdvözlök mindenkit.Szerintem egy olyan motorra amire gyárilag nem szereltek turbóval arra nem is kell és nem is érdemes rakni mert abból jó ugy semm sül ki.Ez az MTZ turbózásos mániának semmi értelme nincs eleve a kuplung rendszer sem olyan ,hogy egy turbót hosszú ideig elviseljen még turbó nélkül is nehéz és komoly igénybevételeknél is gond van vele.De ezek a turbósitásokat már ugy is olyan sokszor ki lett itt vesézve......................
Pedig mondtam már neked párszor... 50-esre,nem való a turbó ! :-)) ..és a gyári cucc is,utángyártott gyári cucc...
Mikor kijöttek az 50-esek,eszükbe nem jutott a mérnököknek a turbózási lehetősége...(de tán még a seggükbe sem volt :-) Erőltetett ,üzletről-szóló,pénzszagú kutyafasza történet ez az egész 50-es turbósítás...:-)
Mi-jön majd ezután ..? ...hidróra pöccenő Simson ? :-)
Na meg.. mi az a 10 ló ..? egy T-25-öst biztosan feldobna....de egy 50-esnek,amit egy 80-as nem bír elhúzni kötélhúzásba,annak mindegy !:-)) ..mindenki látta itt a videót !
Az tényleg gáz,de egy kis szerencsével visszatudod tenni és nem kell szétszedni,max. az olajbemeneti csövet.Ugyanis az a csavar egy talán 6mm átmérőjű csapban végződik és ez a csap kapcsolódik a turbó tengelyének a siklócsapágyában kialakított kereszt furatba és ezzel axiális elmozdulás ill.tengelykörüli ekfordulás ellen biztosít.Nameg hogy ne folyjon ki az olaj.:)) Ha felülröl levesszük a nyomócsövet akkor egy olyan segédeszközzel ami nem sérti meg a csapágyfémet azzal betudod pozicionálni.Gondolom nincs meg a csavar,ezért lekell méretezni a helyét,a tengelyig ha bemérsz tolómérővel,akkor kb.legalább 1mm-el legyen rövidebb a csavar benyúlása.Vagy egy donort leméretezni és kész.