Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SPECIALIZED TECHNOLOGY Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6795

Ezt osztom. Gyakorlatilag ezért regisztráltam.

Előzmény: duralyt (6792)
okosvinetu Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6794

Mi az ábra Bibécskével Porzós uram? Hogy telnek a mézeshetek? A sunnyogásodból inkább arra tippelek (amint azt jó előre meg is jósoltam), hogy frigidnek bizonyult. Vagy netán te is csak buherálod-birizgálod vég nélkül (ami, mint jól tudod, körünkben gyógyíthatatlan fertőző betegség, csak mi, apacsok vagyunk az ilyesmire immunisak), ahelyett, hogy tisztességesen meghágnád?!

Előzmény: Porzós (6750)
talon68 Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6793

Engem érdekel a dolog... feltéve, hogy nem fővárosi a te forrásod is. Minden ami a nagyfaluban van, számomra nem játszik sajnos. :-)

Előzmény: SPECIALIZED TECHNOLOGY (6789)
duralyt Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6792

Már mint,hogy segítsük egymást !

duralyt Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6791

Köszönjük szépen a jószándékot, sztem semmi baj,hogy bárki is megelőzött,hisz ezért lett ez a fórum! (gondolom)

Előzmény: SPECIALIZED TECHNOLOGY (6789)
duralyt Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6790

Hali!

 

Így igaz,de feltétlen kell az üléstámlára valami szilárd -nálam pl. rajztábla-  mert könnyen beszakad.

Előzmény: - Szerzet - (6785)
SPECIALIZED TECHNOLOGY Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6789

Akkor jó, úgy látszik megelőztek. Fel akartam ajánlani a segítségem, mert én is jó árban jutok hozzá.

Előzmény: duralyt (6788)
duralyt Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6788

Szép jó reggelt!

 

De van ám,és kb. 1/3 árban.(hála Nasika fórumtársunknak) :-)

Előzmény: SPECIALIZED TECHNOLOGY (6787)
SPECIALIZED TECHNOLOGY Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6787

Valakinek van ilyen? Mert nekem már van ,de nem ennyiért.

SPECIALIZED TECHNOLOGY Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6786
- Szerzet - Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6785

Na! Lehet itt sík rakodóteret csinálni, csak ki kell kapni az ülőlapot. Nem kell semmi szerszám, csak előrehajtani és kiemelni.

 

- Szerzet - Creative Commons License 2012.05.24 0 0 6784

A papír nem biztos, kérdezd meg alvázszám alapján a márkaszervizt. De ha bemész olajat cseréltetni, úgyis az lesz az első, amit beírnak a gépbe, legkésőbb akkor kiderül.

Előzmény: Törölt nick (6781)
dusterofil Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6783

Így igaz. A country pack 80.000.- volt: vonóhorog,gyári gumiszőnyegek, sárvédők elől-hátul.A vonóhoz pedig EU műbizonylat, ezt rakja ki LEGO-ból akármelyik tagállam rendőre....

 

Olaj: 4x4 dCi+FAP, nem vicc az olaj és 2300.-km-nél lecseréltetem, ne ússzon a spénben a motor még 17000 km-t. Turbo dieselek lelke az olaj, pláne, ha részecskeszűrős. ELF Solaris 5W-30 dpf (nem pedig pdf, az más.....).2.200 körül a weben, csak a gyártási idő és az RN szám legyen rajta, vihetem, nem 6.500.-be kerül mint a szervízé....azért ez sem 20 %-os árrés ha  jól tévedek. 4.4 liternél nem közömbös.

Előzmény: duralyt (6771)
duralyt Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6782

Kedves órarugópattanó!

 

Egy szóval sem hoztam összefüggésbe az összkerék kapcsolását az akksi problémával, sem a töltéssel, de azzal igen, hogy télen nehezen indulnak a motorok, mivel, nem képes kellően megforgatni az önindító.

Előzmény: Órarugópattanó (6777)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6781

Az én papíromon 1év/20000km van :(

Előzmény: - Szerzet - (6780)
- Szerzet - Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6780
B4X4 2 év vagy 30.000 km
Előzmény: Törölt nick (6778)
Isti.71 Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6779

Köszi mindenkinek! A dízellel kapcsolatban nincs előítéletem, csak a pénzügyi korlátok ugye... Valamint ha annyit mennék vele, mint amennyit eddig autóztam, akkor biztos, hogy soha nem térülne meg. (A havi törlesztőrészlet fix, az üzemanyag pedig nem, vagyis ha spórolni akarok, és kevesebbet megyek, akkor kevesebbet költök, a magasabb törlesztőrészleten meg nem tudnék spórolni...)

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6778

B4x4-nél évente van olajcsere, dízelnél nem? Hallatlan...

Előzmény: Órarugópattanó (6777)
Órarugópattanó Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6777

Az 5 éves garihoz kapcsolódó kötelező szervíz témához: (magam is ezt választottam)
Szóval elviszem 2 és 4 éves korában, oszt annyi. Ugye így már nem is olyan vészes?
Az aksis témához: A Meganomnak nagyobb aksija volt, kicsit néztem is a Dusikáét eleinte. Azért ha már jár az a motor, van töltés, nem hinném hogy az összkerék kapcsolása aksi probléma lenne. Érdekes amit duralyt írt, hihető is, de akkor is ezt gondolom.

4str Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6776

Ehhez a Dacia kontra KIA Sportage (és Nissan Qashqai, Toyota RAV4, Hyundai LX35 stb) kérdéshez annyit, hogy a 4X4-es, turbódízel még mindig olcsóbb dusiban, mint a felsoroltak bármelyike 2 kerék benzinesben.

Igazából itt az a kérdés, mi ér többet, a márkanév, vagy a dízel-összkerék kombináció...

Előzmény: talon68 (6769)
KiGab Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6775

Az üzemanyagköltségen kívül nagyobb kiadás az lehet, ha csatlakozni akarsz valamelyik frakcióhoz (csörlő, tempomat, ülésfűtés, stb...)

Erről bővebben okosvinetu segíthet, ő nagy szakértője az utólagos buherálásnak :)

 

Egyébként a trendeket nézve egyre nagyobb létjogosultsága van a gáznak. (Most éppen csökkent annak is az ára)

Előzmény: Isti.71 (6760)
- Szerzet - Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6774
Őszintén szólva a Contit nem "kutattam", de a mintázata nem tűnik annyira lamellázottnak, mint a Mislen'.
Előzmény: Törölt nick (6763)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6773

Nekem tavaly 70 ezer volt country packostúl, de forgalombahelyezést nem kértem.

Előzmény: duralyt (6771)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6772

Köszi, valóban lélekemelő táblázat, de kis szépséghiba benne, hogy a gyártó állítja ezeket a saját termékeiről. Amúgy egyetértek, hogy elég jó kompromisszum ez az LX de télen kevésnek találtam. Jövő télen már a nagyfaluban fog szolgálni, oda talán jó lesz és nem kell drága pénzen télit vennem.

 

Kicsit furcsa nekem, hogy az CrossContact AT-t a traktorgumi mintázatával kevésbé ajánlják homokra és hóra.

Előzmény: duralyt (6765)
duralyt Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6771

Hali!

 

Az autóval együtt rendeltem a vonóhorgot (gyári) és tokkal vonóval 80 ezer volt.

Rendelés előtt, több kereskedést is „teszteltem”, és ugyan ezt az árat adták meg, szerelve és persze vizsgáztatva. Nem értem a 130 ezret!!!

Előzmény: Isti.71 (6760)
fagy53 Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6770

Üdv!

- én azok közé a nyulak közé tartozom akik pénzt adtak ki a + garanciáért, volt két renaultom korábban.....

  Amennyiben nem ragaszkodsz a márkaszervizek drága olajcseréihez és a sűrű szervizlátogatásokhoz és van vér ahol kell lennie, akkor nem muszáj ezt a pénzt kifizetned!

- mindenki lehúzza a benzines verzíót és nemcsak a dusternél, ez divat! Ha a körülöttem ténfergő, csetlő-botló autóstársakat nézem a városban, akkor egyáltalán nem tűnik lomhának a Dusi, autópályán meg mindig meglátom a mögöttem jövő hátsóját is, de a dízelessel ugyanígy volnék.... :-) A kettesben indulás mindkét verzíó 4x4-essel természetes, hiszen alig hosszabb a kettesük mint a normál autók egyese, a 4x2-esnél ez másképpen van!

- keveset mentem még vele, de aligha hiszem, hogy különösebb különbség lenne egy hasonlóan motorizált alsó középkategóriás autó fenntartási költségeihez képest, a 4x4-esek sűrűbb szervízelését / a garanciaidőben/ és a gumit kivéve.

- nem volt és nem is lesz vonóhorgom, ebben nem tudok segíteni.

Előzmény: Isti.71 (6760)
talon68 Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6769

Szia!

 

Szerintem pöpec a benzines, ereje megvan, menni is megy, persze ha X6-ból ültem volna át ebbe, akkor nem ezt mondanám. :-)

A dízel még pöpecebb, nyomatékban majd' duplája és jobban is megy. :-) Ha nincsenek előítéleteid a dízellel, akkor az jobb szerintem.

Én viszont úgy okoskodtam a vásárlásnál, hogy az éves futás nem indokolja a dízelt, autóályára ha tehetem nem megyek stb..

És volt még egy nagy problémám a dízellel. Akkoriban közelebb volt az 5 millához, mint a 4-hez,  ha mindent belerakattam volna. Azért a pénzért viszont már - elnézést mindenkitől -  nem vettem volna Daciát, hanem inkább benzines  Kia Sportaget ...

 

Előzmény: Isti.71 (6760)
duralyt Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6768

Hali minden fórumtagnak!

 

Visszaemlékezve egy általatok említett téli problémára ( „nehezen indul a Dusi, mert, dermedt az olaj „ ), az alábbi jelentős problémával szembesültem.

Amiről szó van, az dci motorokra vonatkozik!!!

 

Feltűnt, hogy indításnál, az indító motor, nagyon lehúzza az akkumulátort.

Méréseim alapján + szakműhely mérései alapján is, az önindító, 390A vesz fel indításnál.

Ez az érték túl magas az átlaghoz ( 180-200A ). Ez az akkumulátor, nem diesel motorokhoz való!!!

( Megjegyzem, minden renaultban, ez a kapacitású és indítóáramú akksi van beszerelve, legyen az benzines, vagy diesel.)

 

Ezen túl, a töltőfeszültséget is mérve, hidegen 14,2V, melegen pedig 13,9V, illetve, terheléssel még kevesebb. Indítózásnál, a feszültség 8,5V-ra esett, ami igen durva érték!!!

A fenti akkumulátor teljes feltöltéséhez, nem elegendő 13,9V vagy ennél kevesebb töltőfeszültség. A generátor töltőfeszültségének 14,4V-nak kellene lennie és az akkumulátor indítóáramának legalább 800A-nak.

 

Ha most, 25-28 fokos melegben ez történik, akkor talán már érthető, hogy téli viszonyok között miért indul nehezen.

 

A szakműhely tanácsa:

-          feszültségszabályzót lecserélni 14,4V-ra

-          nagyobb indítóáramú és nagyobb kapacitású akkumulátort beszerelni

ezzel, megoldódik a téli hidegindítás problémája.

 

Csak arra leszek kíváncsi, hogy e fent leírtakra, hogy reagál majd a szerviz „szakembere”?

Dusteres Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6767
Chalez Creative Commons License 2012.05.23 0 0 6766

Hello!

 

Én benzines 4*2-es verziót rendeltem, orvosi rendelő színben (ez most lényegtelen). Nekem a hitel mellé a +2 éves garancia plusz, havi 690Ft-ba kerül a törlesztőbe építve. A hitel 4 éves futamidejű. Én nem az akciós, reklámozott finanszírozást választottam, mert elcseszettül magasak a kamatai, ez egy szokványos Renault credit konstrukció. Szerintem érdemes ennyit költeni a meghosszabbított garira, mert mégiscsak francia technikán csücsül az ember fia, és két Renault után elmondhatom, hogy azért bármikor történhetnek váratlan dolgok. A kereskedéstől kérd el a garanciaszabályzatot, abban benne van minden mire vonatkozik a hosszabbítás ez alapján döntsd el, hogy Neked megéri -e. Én is másoltattam belőle. Pl.: Utastéri kapcsolókra (bajusz és ablakemelő) nem vonatkozik, de a mechanikára igen. Nem rosszak a feltételei egyébként. 2 éves olajcsere periódussal számolva akkor se vészes szerintem ha márkaszervizben csináltatja az ember.

 

Szerintem megéri Dustert venni akkor is ha ritkán mész nehéz terepre, mert magas építésű, robosztus és van megjelenése. Könnyebb terepre elég a kétkerék hajtás is bőven, én se akartam megfizetni a felárát, mert igazán nehéz terepre nem járok, viszont kell az emelt hasmagasság. Normál útviszonyok között az elsőkerekes jobban is fogyaszt.

Előzmény: Isti.71 (6760)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!