Lassacskán igen. de nem tudod, mikor jó a szint. Találomra nincsen értelme töltögetni. Túltölteni sem jó.
Azt a szintező/betöltő nyíláson keresztül lehet tudni, és egy kalap alatt megvan minden. Amúgy a nyílás egyezik az egyik krovakulcs méret négyszögfejével. (nem akarok hülyeséget írni, 3/4, feles? ). Azt csak fej nélkül bedugva lehet lazításra használni. egy hosszabb műanmyag cső, meg egy tölcsér, és fentről lehet csorgatni az olajat, ha felbukkan, kész. Amúgy még egy centivel is jó lenne a szint alatt, egy hajlított pálcávát belógatva ellenőrizhető.
Tudom, gányolás, meg minden, de ott nem lehet pótolni a váltó olajat? Fecskendővel pl, vagy ilyesmi... Szóval, ha oda nyomom bele, nem jut el a váltóhoz?
Szuszogni. Levegő ki-be, nyomáskiegyenlítés hőmérséklet függvényében, hiszen az olajhőmérséklet változik, így a benti levegőé is. Ennek függvényében a térfogata is, és nehogy túlnyomás legyen, és pl. a szimmeringeknél tolja ki a cuccot.
Nekem anno a nem gyari vilagitaskapcsolo ette meg az akksit szep csendesen (1,5 het allas utan az elotte teljesen toltott akksival nem indult a kocsi). A vilagitaskapcsolot kicserelve gyarira a problema megszunt. A nem gyarit onnan lehetett felismerni, hogy kivett inditokulcsnal es lekapcsolt tompitott vilagitas mellett is vilagitott a kapcsolon egy kis visszajelzo feny (a gyarinal csak akkor vilagit ugyanez, ha kapcsolom a vilagitast). Errol a fajta kapcsolorol volt szo itt a topikban is korabban...
Úgy néz ki, hogy az nem az. A szervizkönyv szerint a bal oldali hajtótengely mellett van a szintjelző-betöltő csavar. Mikor cseréltettem az olajat, akkor a szerelőm egy kis villanymotorral hajtott szivattyúval pumpálta be az olajat a váltóba, a cső vége kampós volt. Igaz az enyém 2004-es VVT motoros, de szerintem a váltó kialakítása ugyanaz, legfeljebb a fogaskerék áttétel más.
A képen 2000 kiadású 1.3 glx wagonom motorja látható.Amit pirossal bekarikáztam, az a váltó olaj beöntője? Nagyon szivárog a váltó olajam ,és időnként után kellene töltenem, de nem tudom hol kell.
A http://www.wagonrfanclub.hu oldalon megtalálod a teljes szervizkönyvet. Ha nem vagy regisztrált, akkor nem tudom, hogy hozzáférsz-e a letöltésekhez. Interkativ/letöltések/Buherátor/Wagonr szervizkönyv. 118 mega.
Elolvastam válaszod, amit nagyon köszönök. Én is úgy indultam neki, hogy a műszert /Ampermérőt/ sorba kötöttem az akkumulátorral és a biztosítékokat sorba szedegettem kifelé, s néztem a műszeren a változást. A kis értékű biztosítékok kivételekor elenyésző volt a változás, de a motortérben lévő 2db 30A-os biztosíték kivétele után O-la áramfelvételt mutatott a műszer. A baloldalit visszatérve maradt a O-la érték. A jobboldalit visszatéve, újra tudtam mérni 260mA-rt. Érdekesség, hogy ha ezt a 30A-os biztosítékot nem helyeztem vissza, a gépkocsit betudtam indítani, és minden funkció, amit kipróbáltam az funkcionált. Tehát mint említettem amennyire a vezetéket követni tudtam, ott tisztítgattam a kötéseket, reléket, biztosítékokat. Természetesen visszahelyeztem a biztosítékot, és ekkor már csak 40mA volt az áram felvétel. Az igazság az hogy fogom tovább folytatni a hibakeresést megpróbálok a netről villamos rajzot letölteni, úgy könnyebb lesz szerintem szűkíteni a kört.
Most a javítások után /3nap/ 0,24V feszültség esést mértem. De még visszatérve A 8-éves akkumulátorra amit
említettél, én 9-év után vettem ki az előző SUZUKI Sweetből igaz, első gazdája voltam és a fiam még 1,5 évig
használta. Ha esetleg tudnál segíteni abban, hogy honnét tudok letölteni WagonR+ 1.0 villamos rajzot, szívesen
Véleményem szerint valami kontakthiba, pontosabban testelési probléma lesz valahol. Ilyenkor az áramkör más áramkörökön keresztül kapja meg a testelést, ami áramfogyasztást jelent. Tulajdonképpen a két áramkör egymással sorba van kötve. Se az elektronikának, se az akkumulátornak és az indításnak nem tesz jót, hiszen merül az akku. Valamennyi áramfelvételnek lennie kell mindig, hiszen a riasztó, a rádió a motorvezérlő áramkör ekkor is áram alatt vannak. Az viszont hülyeség volt, hogy a szerviz levette a rádió előlapját, hogy ne merítse az akkut. Attól ugyanúgy meríti, ha olyanja van a rádiónak, mert attól az még a tápfeszültségre van kötve, ettől az óra működik benne, valamint a rádióadók frekvenciáját tároló memória is feszültség alatt van.
Az a 260 mA áramfelvétel nyugalmi helyzetben az sok. Az 3 W-os fogyasztás, ami egy 45 Ah-s akkut durván egy hét alatt merít csontra. Nyilván ettől kevesebb idő kell ahhoz, hogy az autót már ne lehessen beindítani. Én nem mértem az enyémen, hoyg mennyi az áramfelvétel, de a 260 mA az nagyon sok. A 40 mA az már jobban hangzik. :) Gyanítom, hogy valahol ezen az érték környékén kell lennie az áramfelvételnek.
Azt tudod ég megpróbálni, ha újra jelentkezik a probléma, hogy a mérőműszert rárakod az akkura, miközben nézed az áramfelévételt, a kábelcsatlakozásokat, reléket, biztosítékokatb megmozgatod. Ha valahol kontakthiba van, akkor a műszer által mutatott értéknek változnia kell. Ha ez nem hoz eredményt, akkor szintén ampermérési helyzetben egyenként vedd ki a biztosítékot. Amelyik kivétele után az áramfrelvétel nagyot esik, akkor azon a biztosítékon lévő fogyasztók közül sántít valamelyik. Így tudod szépen szűkíteni a kört és rátalálni a hibára.
Az akkunak, ha törődve van vele, sokat kell bírnia. Én tavaly nyáron cseréltem le a gyári akkut. De nem azért, mert megadta magát, hanem azért, mert nem akartam, hogy útközben menjen tönkre és akkor vegyek akkut olyat, amilyet éppen kapok. Esetleg jó drágán. Kicseréltem az akkut, de még az eredetivel is indult szépen a tavalyi télen is. De szeptemberben már 9 éves lesz az akku. 8 évet dolgozott, vésztartaléknak még jó. Refraktométerrel nézve azért látszik, hogy az akku kondíciója hónapról hónapra csökken egy kicsit.
Vettem pár éve egy Wagon R+gépkocsit használtan. Igen jó állapotban és kevés kilométerrel.
A problémám pár hét múlva kezdődött mikor is az indítás gyenge akkumulátor feszültség miatt problémás lett.
Többszöri töltés után is problémák adódtak, ha két-három napig állt a jármű. Igaz vásárláskor a rádió előlapja
Kenwood KRC 13R tip. le volt véve azzal az indokkal, hogy az akkumulátort ne merítse le, /AAA autókereskedés. /
Régi Suzuki Swit gépkocsimba 8 év után kellet cserélni akkumulátort. Ez a Wagn R+ 4-éves volt akkor.
Ezután az akkumulátor fel lett újítva és remekül működött egy hasonló gépjárműben. Visszatéve az én gépkocsimba újra indítási probléma lépett fel. Ezután vásároltam egy új akkumulátort, és a probléma pár hónapra megoldódott.
De hónapok elteltével újra jöttek az indítási problémák. Az akkumulátor át lett vizsgálva, de problémát nem találtak.
Így a minap nekiláttam keresni a hibát. Ugyanis azt tapasztaltam, hogy a feltöltött akkumulátor 48 óra után 1,0-1,8V-ot veszít a feszültségéből, tehát valami fogyaszt. Ha a riasztót és a rádiót leválasztottam szinte azonos volt a feszültség esés. Ezután az akkumulátornál mértem üzemen kívüli gépkocsi áramfelvételét, ami 0,26V sajnos nem tudom, hogy mi a megfelelő érték. Ezután a biztosítékok, relék, csatlakozások, érintkezőit tisztítottam kontakteprével, és így az üres járási áram 0,04A-ra esett le. Nem tudom, hogy ez az érték megfelelő-e?. ÉS még nem néztem, meg hogy így kb. hány napig bírja az akkumulátor, de biztatónak látszanak a mérési eredmények. Kérnélek
Benneteket, ha valakinek a WagonR+-al volt már ilyen problémája az írja már, meg hogy hogyan oldotta meg.
Biztos sok szakértő van közöttetek akik biztos tudnak valami megoldást javasolni. Segítségeteket előre is köszönöm.
Sziasztok! Tipusváltás miatt feleslegessé vált pár dolog.
1 garnitúra új első fékbetét (én ezt a fajtát használtam, kevésbé "cincog", mint a sima utángyártott) 3000.-
1 ZU1-es színkódú, grafit metál, gyári javítófesték készlet. Nincs beszáradva, tökéletesen használható, két húszforintosnyi területre használtam, majdnem tele van még. 1000.-
1 pár használt tetőcsomagtartó rúd (10-es anyás rögzítésű) 3500.-
1 db bal oldali, gyári, új visszapillantó tükör lap 2500.-
Ezeken kívül van még egy elég szedett vedett összetételű gumi/felni arzenál, ami egyben nem használható, de attól függően kinek mire kell (felninek, pótketréknek, stb...), esetleg hasznosítani lehet. Ezek az elmúlt 12 év wagonozás maradványai.
Felsorolom mi van és ha bárkit bármilyen formában, összetételben érdekel, akkor viheti úgy.
Árat ide nem is írok, ha van érdeklődő kitaláljuk, mi mennyi legyen. Igazából nekem csak útban lesz már.
4 darab Ignis érából származó lyukmintás használt felni
Ezek a Budapesti utakon edződtek, tehát nem makulátlanok, de használhatók a nyári gumik vannak rajta, amiket legutóbb használtam (a téli garnitúrával adtuk el az autót).
mind a 4 felnin van nyári gumi, ezek mind 165/60 R14 méretűek:
2 db Kléber, használható futófelülettel, de 2014-esek, szóval elég öregecskék
1 db Micheline használt, kopott, maximum pótkeréknek jó.
1 db új, 0 km-es 2011-es FULDA (ez volt a pótkerekem)
1 db felni nélküli 155/65 R14-es, MP58-as használt Matador téli gumi.
(erről nincs képem, kéznél, de ha kell, csinálok és tudok küldeni)
Fentieken kívül van még 3 gyári dísztárcsám. Mindegyik karcos, de aki nem akar horror áron újat venni és elnézi a karcokat, vagy nem kell egy komplett garnitúra, mert csak egyik szállt el valamerre, az vigye, ajándékba odaadom, használja egészséggel.
ide írjon, akit bármi érdekel: szmeagol22@freemail.hu