Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.15 0 0 25652

Köszi!

A kocsi átment a műszakin simán törött tükörrel. (tükőrház javítva)

Előzmény: landsmann (25642)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.15 0 0 25651

10e ért vettem a Bárdynál. 

Előzmény: aTavasz (25629)
kkn Creative Commons License 2012.05.11 0 0 25650

Lassacskán igen. de nem tudod, mikor jó a szint. Találomra nincsen értelme töltögetni. Túltölteni sem jó.

Azt a szintező/betöltő nyíláson keresztül lehet tudni, és egy kalap alatt megvan minden. Amúgy a nyílás egyezik az egyik krovakulcs méret négyszögfejével. (nem akarok hülyeséget írni, 3/4, feles? ). Azt csak fej nélkül bedugva lehet lazításra használni. egy hosszabb műanmyag cső, meg egy tölcsér, és fentről lehet csorgatni az olajat, ha felbukkan, kész. Amúgy még egy centivel is jó lenne a szint alatt, egy hajlított pálcávát belógatva ellenőrizhető.

Előzmény: dodopek (25649)
dodopek Creative Commons License 2012.05.11 0 0 25649

Köszi a választ! 

Tudom, gányolás, meg minden, de ott nem lehet pótolni a váltó olajat? Fecskendővel pl, vagy ilyesmi... Szóval, ha oda nyomom bele, nem jut el a váltóhoz?

Bocs, a barom kérdésért...

Előzmény: kkn (25648)
kkn Creative Commons License 2012.05.11 0 0 25648

Szuszogni. Levegő ki-be, nyomáskiegyenlítés hőmérséklet függvényében, hiszen az olajhőmérséklet változik, így a benti levegőé is. Ennek függvényében a térfogata is, és nehogy túlnyomás legyen, és pl. a szimmeringeknél tolja ki a cuccot.

Előzmény: dodopek (25644)
landsmann Creative Commons License 2012.05.11 0 0 25647

Nem tudtam, mert én mindig automatikusan belépve jutok az oldalra. :)

Előzmény: RetteNETes Lalyos (25646)
RetteNETes Lalyos Creative Commons License 2012.05.11 0 0 25646

Nyilvános a letöltés...

Előzmény: landsmann (25636)
emts Creative Commons License 2012.05.11 0 0 25645

Nekem anno a nem gyari vilagitaskapcsolo ette meg az akksit szep csendesen (1,5 het allas utan az elotte teljesen toltott akksival nem indult a kocsi).  A vilagitaskapcsolot kicserelve gyarira a problema megszunt. A nem gyarit onnan lehetett felismerni, hogy kivett inditokulcsnal es lekapcsolt tompitott vilagitas mellett is vilagitott a kapcsolon egy kis visszajelzo feny (a gyarinal csak akkor vilagit ugyanez, ha kapcsolom a vilagitast). Errol a fajta kapcsolorol volt szo itt a topikban is korabban...

Előzmény: Lambador (25633)
dodopek Creative Commons License 2012.05.11 0 0 25644

Köszönöm a választ! Sajnos aknám nincs, így marad 2-3 havonta a szerelő. Amúgy csak kíváncsiságból. A szuszogó mire jó? 

 

Előzmény: ugyörgy (25643)
ugyörgy Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25643

nem. az az un szuszogó. a betöktőcsavar oldalt van, alulról elégjól hozzáférhető.

Előzmény: dodopek (25640)
landsmann Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25642

A szervizkönyvet innen letöltheted: http://landsmann.files.wordpress.com/2012/05/wagonr.pdf Letöltés után a pdf-et nevezd át zip-re. Csomagold ki és használd. :)

Előzmény: Törölt nick (25638)
landsmann Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25641

Úgy néz ki, hogy az nem az. A szervizkönyv szerint a bal oldali hajtótengely mellett van a szintjelző-betöltő csavar. Mikor cseréltettem az olajat, akkor a szerelőm egy kis villanymotorral hajtott szivattyúval pumpálta be az olajat a váltóba, a cső vége kampós volt. Igaz az enyém 2004-es VVT motoros, de szerintem a váltó kialakítása ugyanaz, legfeljebb a fogaskerék áttétel más.

Előzmény: dodopek (25640)
dodopek Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25640

Sziasztok!

A képen 2000 kiadású 1.3 glx wagonom motorja látható.Amit pirossal bekarikáztam, az a váltó olaj beöntője? Nagyon szivárog a váltó olajam ,és időnként után kellene töltenem, de nem tudom hol kell.

Köszi!

landsmann Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25639

Nem tudok más linket. Majd estére kiagyalok valamit, aztán a linket ideírom.

Előzmény: Törölt nick (25638)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.10 0 0 25638

A letört tükör még fent van. Ma van a műszakin. Leattam szervízbe.

A szervízkönyv linkjét másholnem lehet elérni? Nem lehet regisztrálni(vagy én...).

Esetleg a teljes anyagot emailban?

Előzmény: landsmann (25636)
hgc+ Creative Commons License 2012.05.04 0 0 25637

Heló bocs hogy beleszólok a generátort le ellenőrizted,az is-tud ilyet produkálni.

Előzmény: Lambador (25635)
landsmann Creative Commons License 2012.05.04 0 0 25636

A http://www.wagonrfanclub.hu oldalon megtalálod a teljes szervizkönyvet. Ha nem vagy regisztrált, akkor nem tudom, hogy hozzáférsz-e a letöltésekhez. Interkativ/letöltések/Buherátor/Wagonr szervizkönyv. 118 mega.

Előzmény: Lambador (25635)
Lambador Creative Commons License 2012.05.04 0 0 25635

Elolvastam válaszod, amit nagyon köszönök. Én is úgy indultam neki, hogy a műszert /Ampermérőt/ sorba kötöttem az akkumulátorral és a biztosítékokat sorba szedegettem kifelé, s néztem a műszeren a változást. A kis értékű biztosítékok kivételekor elenyésző volt a változás, de a motortérben lévő 2db 30A-os biztosíték kivétele után O-la áramfelvételt mutatott a műszer. A baloldalit visszatérve maradt a O-la érték. A jobboldalit visszatéve, újra tudtam mérni 260mA-rt. Érdekesség, hogy ha ezt a 30A-os biztosítékot nem helyeztem vissza, a gépkocsit betudtam indítani, és minden funkció, amit kipróbáltam az funkcionált. Tehát mint említettem amennyire a vezetéket követni tudtam, ott tisztítgattam a kötéseket, reléket, biztosítékokat. Természetesen visszahelyeztem a biztosítékot, és ekkor már csak 40mA volt az áram felvétel. Az igazság az hogy fogom tovább folytatni a hibakeresést megpróbálok a netről villamos rajzot letölteni, úgy könnyebb lesz szerintem szűkíteni a kört.

Most a javítások után /3nap/ 0,24V feszültség esést mértem. De még visszatérve A 8-éves akkumulátorra amit

említettél, én 9-év után vettem ki az előző SUZUKI Sweetből igaz, első gazdája voltam és a fiam még 1,5 évig

használta. Ha esetleg tudnál segíteni abban, hogy honnét tudok letölteni WagonR+ 1.0 villamos rajzot, szívesen

venném. Még egyszer köszönöm  fáradozásodat.

 

Tisztelettel: Lambador.

 

Előzmény: landsmann (25634)
landsmann Creative Commons License 2012.05.03 0 0 25634

Véleményem szerint valami kontakthiba, pontosabban testelési probléma lesz valahol. Ilyenkor az áramkör más áramkörökön keresztül kapja meg a testelést, ami áramfogyasztást jelent. Tulajdonképpen a két áramkör egymással sorba van kötve. Se az elektronikának, se az akkumulátornak és az indításnak nem tesz jót, hiszen merül az akku. Valamennyi áramfelvételnek lennie kell mindig, hiszen a riasztó, a rádió a motorvezérlő áramkör ekkor is áram alatt vannak. Az viszont hülyeség volt, hogy a szerviz levette a rádió előlapját, hogy ne merítse az akkut. Attól ugyanúgy meríti, ha olyanja van a rádiónak, mert attól az még a tápfeszültségre van kötve, ettől az óra működik benne, valamint  a rádióadók frekvenciáját tároló memória is feszültség alatt van.

Az a 260 mA áramfelvétel nyugalmi helyzetben az sok. Az 3 W-os fogyasztás, ami egy 45 Ah-s akkut durván egy hét alatt merít csontra. Nyilván ettől kevesebb idő kell ahhoz, hogy az autót már ne lehessen beindítani. Én nem mértem az enyémen, hoyg mennyi az áramfelvétel, de a 260 mA az nagyon sok. A 40 mA az már jobban hangzik. :) Gyanítom, hogy valahol ezen az érték környékén kell lennie az áramfelvételnek.

Azt tudod ég megpróbálni, ha újra jelentkezik a probléma, hogy a mérőműszert rárakod az akkura, miközben nézed az áramfelévételt, a kábelcsatlakozásokat, reléket, biztosítékokatb megmozgatod. Ha valahol kontakthiba van, akkor a műszer által mutatott értéknek változnia kell. Ha ez nem hoz eredményt, akkor szintén ampermérési helyzetben egyenként vedd ki a biztosítékot. Amelyik kivétele után az áramfrelvétel nagyot esik, akkor azon a biztosítékon lévő fogyasztók közül sántít valamelyik. Így tudod szépen szűkíteni a kört és rátalálni a hibára.

Az akkunak, ha törődve van vele, sokat kell bírnia. Én tavaly nyáron cseréltem le a gyári akkut. De nem azért, mert megadta magát, hanem azért, mert nem akartam, hogy útközben menjen tönkre és akkor vegyek akkut olyat, amilyet éppen kapok. Esetleg jó drágán. Kicseréltem az akkut, de még az eredetivel is indult szépen a tavalyi télen is. De szeptemberben már 9 éves lesz az akku. 8 évet dolgozott, vésztartaléknak még jó. Refraktométerrel nézve azért látszik, hogy az akku kondíciója hónapról hónapra csökken egy kicsit.

Előzmény: Lambador (25633)
Lambador Creative Commons License 2012.05.03 0 0 25633

Segítséget szeretnék kérni  tőletek!

 

Vettem pár éve egy Wagon R+gépkocsit használtan. Igen jó állapotban és kevés kilométerrel.

A problémám pár hét múlva kezdődött mikor is az indítás gyenge akkumulátor feszültség miatt problémás lett.

Többszöri töltés után is problémák adódtak, ha két-három napig állt a jármű. Igaz vásárláskor a rádió előlapja

Kenwood KRC 13R tip. le volt véve azzal az indokkal, hogy az akkumulátort ne merítse le, /AAA autókereskedés. /

Régi Suzuki Swit gépkocsimba 8 év után kellet cserélni akkumulátort. Ez a Wagn R+ 4-éves volt akkor.

Ezután az akkumulátor fel lett újítva és remekül működött egy hasonló gépjárműben. Visszatéve az én gépkocsimba újra indítási probléma lépett fel.  Ezután vásároltam egy új akkumulátort, és a probléma pár hónapra megoldódott.

De hónapok elteltével újra jöttek az indítási problémák.  Az akkumulátor át lett vizsgálva, de problémát nem találtak.

Így a minap nekiláttam keresni a hibát. Ugyanis azt tapasztaltam, hogy a feltöltött akkumulátor 48 óra után 1,0-1,8V-ot veszít a feszültségéből, tehát valami fogyaszt. Ha a riasztót és a rádiót leválasztottam szinte azonos volt a feszültség esés. Ezután az akkumulátornál mértem üzemen kívüli gépkocsi áramfelvételét, ami 0,26V sajnos nem tudom, hogy mi a megfelelő érték. Ezután a biztosítékok, relék, csatlakozások, érintkezőit tisztítottam kontakteprével, és így az üres járási áram 0,04A-ra esett le.  Nem tudom, hogy ez az érték megfelelő-e?. ÉS még nem néztem, meg hogy így kb. hány napig bírja az akkumulátor, de biztatónak látszanak a mérési eredmények. Kérnélek

Benneteket, ha valakinek a WagonR+-al volt már ilyen problémája az írja már, meg hogy hogyan oldotta meg.

Biztos sok szakértő van közöttetek akik biztos tudnak valami megoldást javasolni. Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Tisztelettel:  Lambador

 

 

szmeagol Creative Commons License 2012.05.02 0 0 25632

írtam vissza.

Előzmény: dodopek (25630)
szmeagol Creative Commons License 2012.05.02 0 0 25631

sziasztok!

 

a felnik és a csomagtartó rudak elkelőben vannak. a többi dolog aktuális csak már.

 

 

Előzmény: szmeagol (25624)
dodopek Creative Commons License 2012.05.02 0 0 25630

Szmeagol! Írtam tegnap emilt! Kellene a csomagtartó drágaszág... :)

Előzmény: szmeagol (25624)
aTavasz Creative Commons License 2012.04.30 0 0 25629

Üdv topiktársak. Jobb hátsó lámpára volna szükségem olcsón. nem tud valaki véletlenül?

 

30 9740 293 taviferi@gmail.com

kkn Creative Commons License 2012.04.29 0 0 25628

Nem nehéz. Amúgy megérné feltúrnod a netről a szervizkönyveit a Wagonnak.

 

Előzmény: Zork1 (25627)
Zork1 Creative Commons License 2012.04.29 0 0 25627

Sziasztok!

Érdeklődöm, hogy a WR+ kilóméteróráját (műszer egységet) hogyan lehet kivenni.

Nem szeretném a műanyag borításokat eltörni. Hol kezdjek hozzá a bontáshoz?

Elölről kell megbontani vagy hátra felé jön ki? Ha valaki már vette ki a műszereket ossza meg velem a tapasztalatait.

Előre is köszi!

szmeagol Creative Commons License 2012.04.28 0 0 25626

továbbléptünk egy olyan irányba, amire itt sokan hiába vártunk a suzukitól.

(kis-közép egyterű) [kia venga]

 

Előzmény: t.lantos (25625)
t.lantos Creative Commons License 2012.04.28 0 0 25625

hat man te is offulsz?

 

Előzmény: szmeagol (25624)
szmeagol Creative Commons License 2012.04.28 0 0 25624

Sziasztok!
Tipusváltás miatt feleslegessé vált pár dolog.


1 garnitúra új első fékbetét (én ezt a fajtát használtam, kevésbé "cincog", mint a sima utángyártott) 3000.-

 

 

1 ZU1-es színkódú, grafit metál, gyári javítófesték készlet. Nincs beszáradva, tökéletesen használható, két húszforintosnyi területre használtam, majdnem tele van még. 1000.-

 


1 pár használt tetőcsomagtartó rúd (10-es anyás rögzítésű) 3500.-

 

 

1 db bal oldali, gyári, új visszapillantó tükör lap 2500.-

 



Ezeken kívül van még egy elég szedett vedett összetételű gumi/felni arzenál, ami egyben nem használható, de attól függően kinek mire kell (felninek, pótketréknek, stb...), esetleg hasznosítani lehet. Ezek az elmúlt 12 év wagonozás maradványai.

Felsorolom mi van és ha bárkit bármilyen formában, összetételben érdekel, akkor viheti úgy.

Árat ide nem is írok, ha van érdeklődő kitaláljuk, mi mennyi legyen. Igazából nekem csak útban lesz már.

 

4 darab Ignis érából származó lyukmintás használt felni

Ezek a Budapesti utakon edződtek, tehát nem makulátlanok, de használhatók a nyári gumik vannak rajta, amiket legutóbb használtam (a téli garnitúrával adtuk el az autót).


mind a 4 felnin van nyári gumi, ezek mind 165/60 R14 méretűek:

 

2 db Kléber, használható futófelülettel, de 2014-esek, szóval elég öregecskék

1 db Micheline használt, kopott, maximum pótkeréknek jó.

1 db új, 0 km-es 2011-es FULDA (ez volt a pótkerekem) 

 

 

1 db felni nélküli 155/65 R14-es, MP58-as használt Matador téli gumi.

(erről nincs képem,  kéznél, de ha kell, csinálok és tudok küldeni)


Fentieken kívül van még 3 gyári dísztárcsám. Mindegyik karcos, de aki nem akar horror áron újat venni és elnézi a karcokat, vagy nem kell egy komplett garnitúra, mert csak egyik szállt el valamerre, az vigye, ajándékba odaadom, használja egészséggel.

 

 

ide írjon, akit bármi érdekel:
szmeagol22@freemail.hu

 

üdv. és maradok olvasója a fórumnak azért :)

 

 

 

 

Zork1 Creative Commons License 2012.04.27 0 0 25623

Magyar gyártás. Köszi a gyors választ.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!