Keresés

Részletes keresés

Sly81 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20368

Sziasztok.

 

Még egy olyan kérdésem volna, hogy mennyire kell szigórúan venni azt, hogy esőben nem szabad ezekkel az elekromos robogókkal menni. (főleg itt a Tornádó TRD33-ra gondolok) Ennyire rossz a szigetelés? Ha igen, lehet ezen valamit javítani? Eljövök munkába vele és mikor haza akarnék menni esik az eső akkor itt dekkolok addig amíg el nem áll vagy mi? :)

 

Köszi

 

üdv

 

Sly

MIKKAMAKKKA Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20367

Méretek (H*Sz*M): 1720/620/1050 mm
Súly: kb. 120 kg
Motor:
Akkumulátor: Lithium Ionen Akku, 1000 Watt, 48V 20Ah
Töltési ido: 2 - 4 óra (kb. 400 alkalommal töltheto fel)
Maximális sebesség: kb. 45 km/h
Gumik (elöl/hátul): 3,50-10 / 3,50-10
Maximális terhelhetoség: kb. 150kg

Előzmény: MIKKAMAKKKA (20366)
MIKKAMAKKKA Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20366

HA VALAKI KEDEVET KAPNA,,,

Előzmény: nuke79 (20365)
nuke79 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20365
Előzmény: nuke79 (20364)
nuke79 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20364

Valaki próbált már ilyet?

https://indapass.hu/p/0abd589ecdf94ee7f1b7879e915755d8

dube/1 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20363

   Ez egy igazi hegymászó gép az áttételes, lengőkarra szerelt motorjával; egyedül a szabadonfutója szokott megdögleni, de azt kiiktatva még motorféked és visszatöltésed is lehet!

Előzmény: Raidx (20353)
dube/1 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20362

                                                 Egészen jól belejöttél!

   Tehát a vezérlő letiltásáig le kell meríteni időnként, hogy ne lustuljon el az akku! Ha azt veszem észre, hogy a hatótáv jelentősen lecsökkent, de még nem lenne indokolt az akkucsere, akkor célszerű az akkukat egyesével 0,2,...,0,3C-vel meríteni 10,5V-s feszültségre és 0,1C-vel újratölteni 24 órán belül!

Előzmény: Raidx (20355)
dube/1 Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20361

                                                      Kedves Marcsi!

   Ezek a motorok annyira jók, hogy egy kis odafigyeléssel örökéletűek lehetnek!

Feltételezem, hogy vezérlőhibás kerékpárokhoz jutottál; így már érthető a meghibásodás! A kerékben a hall-elemek szoktak tönkremenni; azokért meg a vezérlő felel! Tehát hiába cserélték a jeladókat, ha a vezérlő maradt a régi!

   Vedd fel a kapcsolatot Mohos Tamással (Tech-Mobile); ő segíthet helyretenni a bringát!

   A fogyasztóvédelmet emlegetheted az eladónak, kis szerencsével ezért vissza vásárolhatja a biciklit, de tudnod kell, hogy attól még rossz marad a bringád, hogy a kereskedőt megszívatod!

Előzmény: Marcsi96 (20349)
pollipop Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20360

Szia!

 

 

Az A123 maga a top. Tudomásom szerint a Teslákban is az van és az Ő szponzoráltjuk a Killacycle.

http://www.youtube.com/watch?v=akximCGuLm8&feature=related

Előzmény: zolaman_ (20358)
Raidx Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20359

Itt egy másik hazai lehetőség. Talán barátságosabbak (tapasztalat).

 

http://www.green-scooter.hu/litium.html

Előzmény: zolaman_ (20358)
zolaman_ Creative Commons License 2012.05.07 0 0 20358

Sziasztok!

 

Kb 4 napja minden szabadidőmet az ebike-os fórumok olvasásával töltöm. (főleg ez + az endless-sphere fórum)

Vadászom össze az elképzelt konfigomhoz az alkatrészeket, ami az alábbi:

-Magic Pie 2 (vezérlő nélkül) 26"

-12FET Lyen féle Infineon controller (bár még nem válaszolt, hogy egyáltalán forgalmazza-e)

-72V15Ah akksi + BMS

 

Ezzel elvileg 3kW (72V,35-40A)körül teljesítményt lehet produkálni, csak győzzek kapaszkodni a kormányba:) MP egyébként tesztek szerint 5kW-ig biztosan bírja, szóval az nem lesz szűk keresztmetszet.

 

Előre mondom, hogy mérnök informatikus végzettségem van, bár inkább a szoftveres területeken dolgozom, de kacsintgatok az elektronika felé, úgyhogy azért nagyjából értem miről van szó.

Az alkatrészek beszerzésénél az akksi pakk tűnik a legmacerásabbnak.

Sokan az A123-ra esküsznek. Vagy van még a Headway-féle LiFePo4, ami szintén jó.

Az a baj, hogy EU-n belül nem találtam meg egyiket sem normális áron. Tudtok vmit ajánlani?

Tech-mobile-nál esetleg lehet próbálkozni, bár egyszer már hívtam őket és furcsa hangnemben beszélt velem az illető, nem volt szimpatikus, bár utánaszámolva az árak nem rosszak.

Kínából már rendeltem egyéb dolgokat, de a VÁM+magas szállítási ktg miatt nem biztos, hogy jól jönnék ki.

Szóval honnan érdemes akksikat beszerezni? 

Endless-sphere-es srácok pl öszeálltak sokan és megrendeltek ipari mennyiségű A123 cellát Kínából, erre kiderült, hogy össze vannak forrasztva és nem lehet gyakorlatilag szétszedni őket... szóval ilyenbe sem szeretnék belefutni.

Akksi építésben amúgy sincs semmi tapasztalatom, úgyhogy jólenne egy komplett pakkot venni BMS-sel.

 

Azt jól számolom, hogy 18-20 kg alatt nem lehet megúszni egy ilyen akksit?

 

Ha 2db 36V15Ah-ból rakom össze, akkor simán elég sorbakötni a 2 BMS-t vagy ilyenkor kell helyettük egy közös BMS?

 

Köszönök minden segítséget.

Zoli

rffetek Creative Commons License 2012.05.06 0 0 20357

Mondok egy bűvös szót:   fogyasztóvédelem !!

Keresd meg a közeledben lévő irodát ,és tudd meg a telefos-számukat- utánna keresd az eladót, és mond meg a fogyasztóvédelmi felügyelőség  t. számát, ha még számlát sem adott a volt apeh számát is megmodhatod- számits némi káromkogásra, meg villámgyors vadi új cserére- mert csak azt vagy hajlandó elfogadni.

Határozott légy és kemény!!

 

Előzmény: Marcsi96 (20356)
Marcsi96 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 20356

Az Eladónál volt 3 hónapig.

Újan lett véve. Elküldte a hátsó kereket javításra,ami kiderült ,hogy ők 2 héten belül megcsinálták. és az eladó össze-vissza hazudozik,hogy össze volt törve-elestek vele, és most adtak egy ugyanolyan típusú biciklit használtan. Arra hivatkozva,hogy teszt bicikli.ami most megint rossz...

Előzmény: Poc2 (20350)
Raidx Creative Commons License 2012.05.06 0 0 20355

Igaz, nem Dube vagyok de válaszolok.

 

"Megyek vele amig le nem tilt ? És azután ? 12 V-os izzókat kell rákötni az akkukra" utánna meg viszem a kukába!

 

Ha tiltásig merítetted az azt jelenti, hogy az akkuk feszültsége elérte az engedélyezett alsó határt. Ha tovább meríted őket az már mély kisütés közeli állapot ami élettertam csökkentő erősen. De egy szint után már csak nehezéknek lesznek jók az akkuk.

 

Vagy egyik módszer vagy másik módszer. Ha izzókkal meríted feltétlen folyamatos méréssel elenőrizni kell a feszültséget, nehogy mélykisütés legyen a vége. 10,5V vagyis cellánként 1,75V alá nem zabad menni!

 

Biztonságosabb az addig megyek módszer mert a vezérlő jobban résen van!

Előzmény: emery2 (20354)
emery2 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 20354

Szia Dube !

 

Ezt a teljes lemeritést a gyakorlatban hogy célszerü eszközölni ?  Megyek vele amig le nem tilt ? És azután ? 12 V-os izzókat kell rákötni az akkukra ?

 

 

Előzmény: dube/1 (20347)
Raidx Creative Commons License 2012.05.06 0 0 20353
Előzmény: Raidx (20352)
Raidx Creative Commons License 2012.05.06 0 0 20352

Általában a vezérlőknél van egy szál ami, ha össze van dugva a csati leszabályoz 25km/h-nál. Széthúzva a csatit megy a masina 30-35km/h-val. Ez függ a terheléstől, széltől, úttól.

 

Ma volt szerencsém kiprobálni Tornádó TRD043 masinát. Az én majd 90 kilómat vitte 36km/h-val. A Tulaj hölgy 58 kilóját (ö mondta) 38km/h-val.

 

Nettó súly: 55kg
Max. sebesség: 35km/h
Max. hatótávolság: 80km
Max. terhelhetőség: 120kg
Akkumulátor típus: Gondozásmentes savas akkumulátor
Akkumulátor kapacitás: 20Ah
Akkumulátor feszültség: 48V
Töltési idő: 3-8h
Akkumulátor töltő típus: Csepptöltő
Motor típus: Elektromágneses aszinkron

Névleges teljesítmény: 300W
Névleges feszültség: 48V

 

 

Előzmény: Sly81 (20351)
Sly81 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 20351

Köszönöm a segítségeket.

Tegnap volt szerencsém kipróbálni egy Velox Sprinter-t (nem a 2010-es modell, hanem eggyel régebbi) 35km/h-at vitte de ott leszabályoz. Azt hittem, hogy egy kicsit kissebb, de elég nagy testű, bicikli úton szerintem nem lehet könnyú cikázni vele, ha sokan vannak. Kezdem úgy érezni, hogy ez a 35 km/h is elég lenne és a tanácsodnak megfelelően 40-50km ható táv is elegendő. Esetleg van valakinek konkrét ötlete melyik gép lenne ezeknek a paramétereknek megfelelő?

 

Senkinek nincs közületek esetleg egy ilyen Tornádó TRD33-asa? Ennek mi a tényleges végsebessége és hatótávja?

http://www.elektromos-kerekpar.info/?oldal=2&kat=4&termek=96 - Holnap felhívom őket, mert ez a 154e Ft nem túnik rössznak, főleg a 48V-os 20Ah-as változatért (bár valamelyik fórumon azt olvastam, hogy emberünkenk ilyen TRD33-asa van és 25km/h-nál nem megy többel :(

 

Üdv

 

Sly

 

 

Előzmény: dube/1 (20347)
Poc2 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 20350

Ha rendesen boltban lett véve,akkor köteles garanciálisan megcsinálnia,vagy csináltatnia a forgalmazónak.A motorhiba úgy tudom garanciális.

De nem értettem ezt a mondatot:

"Fél év után elromlott a hátsó kerékben lévő motor,a forgalmazó szerint 3 hónapig volt nála a kerékpár."

Az hogy fél évig volt jó világos,de kinél volt 3 hónapig?

Használtan lett véve a kerékpár?

Előzmény: Marcsi96 (20349)
Marcsi96 Creative Commons License 2012.05.06 0 0 20349

Sziasztok! Érdeklődni szeretnék , nagyanyám vett egy Bird elektromos kerékpárt ,folyamatosan problémák vannak vele.

Fél év után elromlott a hátsó kerékben lévő motor,a forgalmazó szerint 3 hónapig volt nála a kerékpár.

Ezután elhozták , 1 hétig volt jó. Most adtak neki egy másikat,ami használt, 200 métert bírt ki. Ugy gondolták ,hogy a garanciát nem adnak rá, pedig még fél év lenne,ezzel kapcsolatba szeretnék érdeklődni,hogy valaki tud e valamit . Nagyigmándon lett véve, vagy ezzel a típussal van probléma vagy a az eladóval.

Előre is köszi

!!

Sziasztok

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.05 0 0 20348

Egész jó kis fórum, itt aztán van minden:

 

http://www.endless-sphere.com/forums/viewforum.php?f=21

dube/1 Creative Commons License 2012.05.05 0 0 20347

   Ha az akkupakkod 40,...,45km hatótávot biztosít, s Te csak 25km-t használsz ki ebből, akkor megfelelő tartalékkal rendelkezel arra az időre, amikor már az akkuk öregek lesznek!

   Az akkumulátorok élettatamát növeli, ha három havonta teljesen lemerítjük és újratöltjük őket!

 

Előzmény: Sly81 (20343)
padisah Creative Commons License 2012.05.04 0 0 20346

Ez nem lineáris, tehát ha ugyanazt az amper-óra mennyiséget kis szeletekben töltöd be az ólom aksiba és veszed ki, akkor azt tovább bírja mintha egyben

 

kb úgy kell elképzelni (szerintem) hogy nem is maga a kisütés rombolja az aksit, hanem a kisütött állapotban tartózkodás ami a kisütés elkerülhetetlen mellékterméke - de feltöltetlenül otthagyva sokat lehet rajta rontani

 

tehát szerintem az a célszerű ha használat után egyből megy töltőre, és feltöltve raktározza az ember

 

más aksiknál ez nem feltétlenül így van, ez az ólmos sajátossága, nikkelesnek pl ez pont rosszat tenne, mert ezzel lehet abból a fajtából memória effektust kihozni...

Előzmény: Conchudo (20344)
Raidx Creative Commons License 2012.05.04 0 0 20345

A nagyobb akkukapacitás legjobban a hatótávba szól bele. Nagyobb sebesség= kissebb hatótáv!

 

Az ólom aksik töltési ciklusa, ha 20% kihasználása után töltöd akkor 5 töltés tesz ki egy ciklust (5*20%=100%)

 

Ha 40-45km-et tud a pakk és te 20-25km-et mész majd naponta töltesz durván 2 töltéssel használsz el egy ciklust (25km-nél egy picivel többet.

 

Nekem Arizona Raptor van 48V 12A-es pakkal. Max sebesség 30km/h (több mint 80kg vagyok). Átlag 22-25km/h-val megyek és 40km-et tud egy feltöltéssel.

 

Neked valóban a 48V 20A-es pakkal szerelt masina volna jó esetleg, ha találnál 60V 20A-es masinát. Velox Cargoba tudom, van 60 voltos de árban kicsit el vannak szálva.

 

Megjegyzem, az ólom akuk nagyon nem szeretik ha 24 órát állnak kb 75% vagy alatti töltöttségi szintet. Akkor beindul a szulfátosodás ami erősen csökkenti az akuk élettartamát.

Előzmény: Sly81 (20343)
Conchudo Creative Commons License 2012.05.04 0 0 20344

Én Budapesten használom az enyémet és 40-el megyek folyamatosan és 180cm vagyok és 80 kiló :D

 

Magam raktam össze átalakító készlettel az enyémet. Egy 48v 1000W-os hátsókerekes készletet vettem kínából és eddig nagyon meg vagyok vele elégedve. Aksiknak olcsó zseléseket használok (15Ah) amire azt mondták itt a srácok, hogy lehet gyengék ehhez, de erre futotta pénzből és helyből (vázba raktam)... mindenesetre eddig jól bírják, 20 km után merülnek 12V-ra. Annyi előnyöm volt, hogy adott volt egy jobb bringa amire rácuppantottam mindezt és bírja is és meg is tud álni.

 

Persze ez teljesen más mintha megvennél egy kész robogót vagy bringát, valószínűleg drágább, sokat kell várni amire megjön minden, az akksik rendes felfogatása kicsit melós és trükkös. Cserébe viszont olyan amilyennek szeretnéd, meg talán nagyobb a tuningpotenciálja is.

 

*A kétnaponta töltéshez: Bár az aksikhoz nem értek, de én úgy tudom, hogy a ciklusszámnál az is számít, hogy mennyire meríted le. Kisebb merítés -> nagyobb ciklusszám. Nekem az akkus kereskedő azt mondta, hogy inkább töltsek rájuk mindig, az nem árt neki.

 

Valaki kisegít minket, hogy ez most hogyvan?

Előzmény: Sly81 (20343)
Sly81 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 20343

Igen nézelődtem ezen az oldalon is, meg fel is hivtam őket, majd visszaszolnak hogy milyen van készleten, illetve a TRD33-at ajánlotta a srac 4x20Ah-as akksikkal. Azt mondta ha olyat nézek ami 40-45km hatótávú és naponta kb 20-25 km-t megyek, akkor az pont nem elég 2 napos munkábajárásra, így naponta kellene tölteni amivel viszont az akksi élettartamát csökkentem (mivel kb 500-600 szor lehet tölteni ezeket az akksikat.)

 

Szerintetek a sebességet befolyásolja a nagyobb akksi, vagy az csak a hatótávra jelent előnyt?

 

Miért van az, hogy bármilyen használt elektromos bringát keresek az mind az ország túlsó végén van...  :( (BP-hez képest) ?

 

Ha van esetleg valakinek elado gépe BP környékén szóljon :)

 

Köszi

Előzmény: Raidx (20342)
Raidx Creative Commons License 2012.05.04 0 0 20342

Mondani sok mindent lehet. Úgy 35km/h körül az igazság.

 

Itt is nézelődtél? http://www.elektromoskerekpar.sokoldal.hu/elektromos_robogo

 

A max sebeség sima úton Kinai súlyú emberrel 20° hőmérséklet és szélcsend vagy hátszél értendő.

Előzmény: Sly81 (20341)
Sly81 Creative Commons License 2012.05.04 0 0 20341

Sziasztok

 

Én is erősen gondolkodom egy elektromos kerékpáron, ilyen benzin árak mellett. Tapasztalatokra volnék kiváncsi, kinek melyik jött be. Én kb 180cm 80kg vagyok és napi munkába járásra használnám Budapesten (kb25-30 km/nap).  Jó volna ha sebességre tényleg vinné a 40km/h-át. Olvasgattam egy csomot, de mindenhol más és más sebességet és hatótávot írnak a gépekről.

 

Amik eddig tetszettek:

Velox Sprinter

Tornádó TRD064

Tornádó TRD043

Tornádó TRD033

 

Ebből csak a Sprinterre és a TRD064-re mondták hogy 40km/h-át viszi, de talán másnak más tapasztalata is van.

 

segítségeteket előre is köszönöm

 

üdv

 

Sly

Tarany Creative Commons License 2012.05.04 0 0 20340

   Kedves Padisah!

 

25V-ról jók az eredmények, és a teljesítmény is rendben van! Próbáld meg üresben járatni a motorokat úgy fél óráig. A zárlat ennyi idő alatt mutatkozni fog. Az is lehet, hogy nincs zárlat, csak mechanikusan szorul egy kicsit. Ha fel tudsz menni a feszültséggel, akkor sorba is kötheted a motorokat kettesével, ilyenkor jobban kiegyeznek erőben. A párhuzamos kapcsolásnál egymás ellen is dolgozhatnak. Nagyobb feszültségen pedig kisebb az áramfelvétel, amit meghálálnak az akkuk. Lehet, hogy az áttátelt is érdemes növelni, mivel kis sebességnél nő az áramfelvétel.

 

    Üdvözöl: Ferenc

Előzmény: padisah (20337)
Poc2 Creative Commons License 2012.05.03 0 0 20339

Sziasztok!

Decemberben vettem 15ezerért egy vezérlőhibás bicajt!Az eladó szerint az akku 3-4 hónapos volt benne,de nem is használták,mert nem az volt a baja.Gondoltam akkor az az akku lehet kb egy éves ha 3-4 hónapot mond rá.

A lényeg,hogy megvettem mert a gumik fékpofák,ülés kellett róla,meg a töltő.És ez ennyiért már megérte.Kivettem belőle az akkukat is,mert az enyémek akkor döglöttek meg.

Ilyen akkuk voltak benne:

http://www.zselesakkumulator.hu/product/webaruhaz/88/Elektromos-kerekpar-akkumulator-Elektromos-kerekpar-akkumulatorok/12V-13Ah-APC-SLA-Ciklikus-Zseles-Akkumulator-elektromos-kerekparba.html?IMRSID=ndcgfr8s277i00tjn15ocjrjj1

 

Janurban ki is próbáltam az akkukat,15km-t ment el egy töltéssel.Azóta elmentem 540km-t azokkal az akkukkal.Mindig úgy csináltam hogy feltöltöttem,majd 10km-t mentem vele,ekkor felraktam megint tölteni,hogy tuti kibírja a visszautat. Ez a töltés fél óra és 2-3óra közti idejű volt.

Ma hosszabb útra kellett elinduljak vele.Feltöltöttem teljesen,majd mentem vele 10km-t.Ekkor 25perc szünet,amíg az ügyeimet intéztem.Utána mentem vele kb 1.5km-t,majd megint ügyintézés kb 25 percig.Majd újabb 10km.Utána már hajtott a kíváncsiság,tehát nem tettem fel tölteni,hanem indultam haza kb fél óra pihi után. És kibírta a maradék távot is.

Összesen 33.5km-t mentem el vele így egy töltéssel.És mikor már az utolsó km-t tettem meg,elég jelentős és hosszú emelkedők tarkították az utat.Kipróbáltam,33km után,még 22km/h-ig gyorsított ki az emelkedőn.A max sebesség egyébként 25+-2km/h,az útviszonyoktól,és a széltől függően.Most a túrán szigorú 19-20km/h sebességgel haladtam.

Ja és a lényeg!Az akkuk tényleg újnak néztek ki,de vagy 2007 vagy 2008 volt beléjük sütve gyártási időnek(nem emlékszem).

Elég jól bírják ahhoz képest!

A bicikli egy Tornádó trd-09 36V 260-300W között írják a teljesítményét.

Ezek szerint én eddig kb.:30% DOD mellett használtam az akkukat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!