Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KelemenGy Creative Commons License 2012.04.15 0 0 51562

Sicher, hogy nem állandó a hátsó hajtás, hiszen viszkós rendszer. A fogyasztástöbblet keletkezése messze nem jelenti azt, hogy állandóan van hátul hajtás.

 

Egy esetben tudom elképzelni, hogy állandó hajtás van hátul, ha valaki előtted (esetleg tenmagad) "megfőzte" a viszkót.

 

"A másik, hogy komoly elakadásnál, nagy gázt adva - jégen, homokban, nagy gödörben - hatalmas fordulatszám-különbség alakul ki a tárcsák között, a gél ilyenkor megfő, ami örökre összezárja az első és hátsó hajtást. Az átlagautós észre sem veszi, hogy a gödörből nagy nehezen kikecmergett kocsija milyen nehézkesen lódul, és amikor végre eljut a szervizig, már nemcsak a viszkós dobozt, de valamelyik differenciálművet is javíttatnia kell. Suzuki Ignis-, Renault Scénic RX4-tulajdonosok - csak óvatosan!"

 

További olvasnivaló:

http://5mp.eu/web.php?a=terepbaratok&o=fR2_IvV02n

 

Maga a hajtás egyébként így fest, az 5-ös sz. alkatrészről beszélgetünk. 27610-86G00 a cikkszáma, ha cserélni kell, akkor jobb ha leülsz mert 200e+ Ft az ára...

 

Előzmény: hyuing (51560)
DMA Creative Commons License 2012.04.15 0 0 51561

Amennyire tudom nem hajt állandóan, hanem amikor megnő az első és hátsó híd fordulatszám különbsége, akkor zár össze azzal a masszával ami ettől sűrűbb lesz. Ha ez megszűnik, újra old.

Sajna némi fogyasztás növekedést okoz mindenképp, de hát ez van...

Előzmény: hyuing (51560)
hyuing Creative Commons License 2012.04.15 0 0 51560

Állandóan hajt 4x4 ben  és ezt szeretném valahogy megszüntetni!  A régi swift- nél ki lehetett kapcsolni de az ignisnél nem.

KBK3 Creative Commons License 2012.04.14 0 0 51559

Úgy hívják tengelykapcsoló (kuplung)

Előzmény: hyuing (51557)
KelemenGy Creative Commons License 2012.04.14 0 0 51558

Nem tudom, hogy jól rémlik-e, de mintha a 4x4-es Ignis eleve viszkokuplungos lenne, tehát gyárilag meg van ez oldva, ráadásul automatán.

Előzmény: hyuing (51557)
hyuing Creative Commons License 2012.04.14 0 0 51557

Jó Napot Urak!   Szeretnék egy érdekes témát  ajánlani a figyelmetekbe.  IGNIS 4x4  es nél  hogyan lehetne bontani a hátsó hajtást?   Nem kardán levételre gondolok!!!   Valami oldható és igény esetén zárható megoldásról nem hallott valaki?   Vagy ötlet? 

KelemenGy Creative Commons License 2012.04.14 0 0 51556

Valamennyi tartófunkciót el kellene látnia, habár nem túl sokat. Annyi csak, hogy a lökhárító csücskét a kasztnihoz egy db csavarral odafogó fül szállt ki a játékból.  Megvan a csavar is, a fül is, csak vissza kell hekkelnem valahogy. Üvegszövet van, az nem gond. :)

Előzmény: krazo55 (51554)
krazo55 Creative Commons License 2012.04.14 0 0 51555

...funkciót nek kellett pótolni =  ...funkciót nem kellett pótolni.

Nem teher viselő, tartó elemet javítottam vele.

Előzmény: krazo55 (51554)
krazo55 Creative Commons License 2012.04.14 0 0 51554

Egy pillanat!

Csak olyan helyeken használtam eddig amikor valamit pótolni kellett: horzsolás-karcoláscsomok vagy pl. a mostani eset: rés lefedése. Tehát mintegy térkitöltő szerepe volt, tartó tehetviselő funkciót nek kellet pótolni. Nem tudom érthetően írtam le?

Ahova viszont most próbálnád, ha jól értem a rögzítőfülnél elképzelhető, lenne "tartás átvitel" szerepe? Vagy másként: az előző alaklmazásaimban teher viselés-átvitel szempontjából passzív szerepe volt, ebben az esetben meg mint "aktív", tartást is be kell töltenie? Ha nem jól értem, javíts ki.

Ha valami rögzítőelem javításunk volt pl. hűtőmaszk rács/dekor rögzítőcsavarok nyulványa, akkor teherelosztónak alátettünk üvegszövetet, mint a betonban a betonvas. Ez csak ötlet és biztos ismert előtted is ezt az eljárás, akkor bocs, nem akartam okoskodni. A lényeg: teherviselő helyen magában még nem használtam a Quiksteel-t. 

Előzmény: KelemenGy (51551)
hedl Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51553

Rabbabhalhab!  Akkor mondanám a sorrendet.

 

51531 hsz                                             51532 hsz

 

1, Vadása tó                                           1, Campona

2, Óbánya ( Mecseknádasd )                  2, Magyarhertelend

3, Vadása tó                                           3, Szeged

4, Szeged                                               4, Szeged

KelemenGy Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51552
Ja es persze remelem, hogy sikerult szivargasmentesre ragasztanod a tankot.
Előzmény: krazo55 (51550)
KelemenGy Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51551
Humm. Ezt jo hogy irtad. Kiprobalom, hatha segit a lokosomon is. Egy elottem eleg hirtelen megallo Golf jovoltabol kisse tropa most. Vegulis jol megusztam, lampa nem tort, de a rogziteso pont elment vadaszni, igy most a bal szele fityeg.
Előzmény: krazo55 (51550)
krazo55 Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51550

A ragasztó anyag neve, amivel javítottam: QUIKSTEEL . Már régóta használom, egy majdnem univerzális kétkponenses epoxi anyag. A repedés végeit 2 mm-es fúróval megfúrtam (hogy ne repedjen tovább. bocs. aki már ismeri ezt a lényeges műveletet) Durva csiszolóvászonnal érdesítés, sebbenzin - alkohol zsírtalanítás gyurmázás és keményen belepaszíroztam a kis résbe. Előtte egy kicsit holkeresre megsüllyesztettem, hogy legyen egy kis anyag azért a rés fölött. Tegnap csurig tankoltam, na ilyen is ritkán van, de semmi szivárgás nyom. Bízok a sikerben.

Van egy olasz autóm is, annak műa. lökhárítóján lévő karcolásnyomokat, ~ 1 - 2 mm mély, nem tudták a műanyagosok kijavítani mert valami spec. anyagból készült. Próba szerencse, "kigletteltem" a nyomokat, csiszolás, fújás és meg sem látszott. Amit tapasztaltam szinte igényli, hogy a javítandó felület érdes és ne tükörsíma legyen. Természetesen zsírtalanítás mindeféleképp. Nekem ez nagyon bevált. csak ne lenne olyan az illata, de inkább a szaga! 2500 - 2850 Ft között ingadozik az ára. Figyelni kell a gyártási dátumra, 2 évet bír ki jól visszacsomagolva a fóliazsákjába. 

Előzmény: KelemenGy (51543)
flashman Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51549

Ok, jogos. :))

 

Nem, most 5-6 fok van pluszban. :) Ehhez képest úgy indít mintha -30 lenne. 

 

Előzmény: DMA (51548)
DMA Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51548

A hideg? :-)

Előzmény: flashman (51547)
flashman Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51547


Urak, mitől lehet az, hogy indításkor nagyon magas fordulaton indul be a kocsi, mint amikor nagyon hideg van és a szivató rásegít. Pár pillanat múlva beáll normál alapjáratra és utána sincs semmi gond, csak indításkor.

 

Esetleg 5let?  

istvan07 Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51546

Jaksemas/cshá

 

Mondjuk eddig is többektől hallottam,hogy pl.a szegedi találkozó nagyon rendben volt...

A partfürdő ugyan ott van...a lábasház szintén...

A város tele van látványossággal....

És nekem pl.aránylag ez van közel :0)

 

 

Ja,majdnem elfelejtettem az országos hirü  gyógyvizet.

KelemenGy Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51545

Az egyik legegyszerűbb képszerkesztő bigyóka, én kifejezetten szeretem használni. Gyors és nem csak a full alap dolgokat tudja, hanem néhány extrább funkciót is.

Előzmény: krazo55 (51536)
KelemenGy Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51544

A passzos a Campona parkolója. Az 51532-s Herteleng helyett Hajdószoboszlót tippeltem valamiért, pedig arra IBT-s tali nem is volt, csak klubos. A két tippemből egy bejött, a többire meg valamiért emlékeztem :)

 

Vadása... Igen jó volt :) 

Előzmény: istvan07 (51535)
KelemenGy Creative Commons License 2012.04.13 0 0 51543

Köszi a részletes beszámolót. Hasznos ez, akkor is, ha egyikünknél se fordul elő ilyesmi, legalább látunk ilyet is, tudunk róla, hogy előfordulhat.

 

Azt mondanám, hogy kifogtál egy olyan autót, mint én. Nekem ennél valamelyest szerencsésebb helyen van préshiba a vason, a jobb hátsó ajtó áll érdekesen. Vagy a tankod, vagy az a merevítő nem 100%-ig olyan méretű, mint amilyenre tervezve lett és összeértek. Esetleges verzió: kapott valahonnan egy ütést a tank (felcsapódó vastagabb faág, kő, ilyesmi). Ha nem jársz terepen, földutakon, akkor ez valószínűtlen + a tank alján is nyoma lenne.

 

Az érdekelne viszont engem is, hogy mit kezdtél a repedéssel.

Előzmény: krazo55 (51538)
basaja Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51542
a passz megfejtése:Campona tali,talán 2010 márciusa:-)
Előzmény: istvan07 (51535)
yoggi Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51541

Engem igazán az érdekelne, hogy hogyan tömitette el, nekem az Ibizán ugyanis volt hasonló "repedés" a tankon és gyakorlatilag a benzingőz bármilyen anyagot próbáltunk kicsinált.  (hegesztés, forrasztás nem játszott, bármi más meg nem volt jó)

 

 

Előzmény: tarno (51540)
tarno Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51540

Hali !

 

Inkább köszönet érte ,hogy megosztod a tapasztalataidat ez ügyben . De mitől repedt meg ?

Előzmény: krazo55 (51538)
krazo55 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51539

Ja és köszönöm  KelemenGy és held, nélkületek a képek nem kerültek vóna ide. na mára elég volt belőlem.

krazo55 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51538

Nem akarom lefoglalni a teljes fórumot ma este, de a lényeg most jön: hol volt a tankon a szivárgás?

 

  Érdekes helyen, a fölső ívelt szélen

 

 

  Közelebbről, már megtisztítva a repedés

 

  Nagy totál, ez a belső oldalnál a hátsó rögzítési ponttól kicsit jobbra. De mi okozhatta?

 

  Hát ez, a tartó konzol konzol - padlólemez rögzítéshez kialakított felületen lévő merevítő préselés kiemelkedő része

 

  Itt közelebbről, a képen a ball-ról lévő merevítő préselés mellett látszik  párolgo - szivárgó lecsurgó benzin nyoma.

 

Ami számomra érdekes: hogy tudott "belenyomódni" az a merevítő préselés a tank oldalába? Gyártási - szerelési hiba vagy csak szerencsétlen véletlen valami (de mi? ) miatt?

Most visszaszerelés előtt a tank pereme és a rögzítési felületek közé vászonbetétes g.lemezből tettem "távtartót". Így lett a kritikus helyen a tank teteje és a merevítő alsó felülete között kb. 4 mm-es rés.

 

Midezt azért írtam le ilyen részletesen, mert ha ez valóban egy rejtett hiba, ha valakinél előfordul, ismert legyen a hibahely. Kíváncsi lennék, ha valaki/k megnéznék vagy csak én lettem egyedi eset?

Ha túllihegtem, elnézést. 

 

Előzmény: krazo55 (51537)
krazo55 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51537

Most akkor mászodszor használtam, nincs szivárgás sem a tankfedél felől és az padlólemez alatti csatlakozási helyeknél sem. 

Megmértem az üzanyomást, szinte pontosan u.az mint amit küldtél. Úgy gondolom ez is azt erősíti, hogy csak oda megy benya, ahova kell, nincs fals. Bár ugye a szivattyú azért többet nyom alapból mint ami kell.

Előzmény: kkn (51534)
krazo55 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51536

Letöltöttem, kis szünet és teszem föl a képeket + a szöveg.

Előzmény: KelemenGy (51529)
istvan07 Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51535

Cshá

 

Dear Feri

 

Megfejtés a következő:

 

51531:

bal alsó-felső: -Vadása

jobb felső:Óbánya

jobb alsó: Magyarhertelend

 

51532:

 

bal felső:passz

jobb felső:Magyarhertelend

jobb és bal alsó ...had gondolkozzam...hol is-hol is...ja..Szeged :0)

 

A könyvutalvány hol vehető át?

Előzmény: hedl (51532)
kkn Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51534

Szerintem többször használható. Meg nem rémlik, hogy a javítók bent a megbontása után új csövet raktak volna fel a csati cseréje végett. Eleve, ha roncsolásmentesen szétjön, akkor jó kell, hogy legyen, mert oldható a csatlakozás.

 

Előzmény: krazo55 (51527)
KelemenGy Creative Commons License 2012.04.12 0 0 51533

51531/3. és 51532/2. passz, a többi megvan :)

Tipp erre a kettőre is lenne ugyan, de inkább nem írok semmit, meghagyom az élményt :)

Előzmény: hedl (51532)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!