Sicher, hogy nem állandó a hátsó hajtás, hiszen viszkós rendszer. A fogyasztástöbblet keletkezése messze nem jelenti azt, hogy állandóan van hátul hajtás.
Egy esetben tudom elképzelni, hogy állandó hajtás van hátul, ha valaki előtted (esetleg tenmagad) "megfőzte" a viszkót.
"A másik, hogy komoly elakadásnál, nagy gázt adva - jégen, homokban, nagy gödörben - hatalmas fordulatszám-különbség alakul ki a tárcsák között, a gél ilyenkor megfő, ami örökre összezárja az első és hátsó hajtást. Az átlagautós észre sem veszi, hogy a gödörből nagy nehezen kikecmergett kocsija milyen nehézkesen lódul, és amikor végre eljut a szervizig, már nemcsak a viszkós dobozt, de valamelyik differenciálművet is javíttatnia kell. Suzuki Ignis-, Renault Scénic RX4-tulajdonosok - csak óvatosan!"
Maga a hajtás egyébként így fest, az 5-ös sz. alkatrészről beszélgetünk. 27610-86G00 a cikkszáma, ha cserélni kell, akkor jobb ha leülsz mert 200e+ Ft az ára...
Amennyire tudom nem hajt állandóan, hanem amikor megnő az első és hátsó híd fordulatszám különbsége, akkor zár össze azzal a masszával ami ettől sűrűbb lesz. Ha ez megszűnik, újra old.
Sajna némi fogyasztás növekedést okoz mindenképp, de hát ez van...
Jó Napot Urak! Szeretnék egy érdekes témát ajánlani a figyelmetekbe. IGNIS 4x4 es nél hogyan lehetne bontani a hátsó hajtást? Nem kardán levételre gondolok!!! Valami oldható és igény esetén zárható megoldásról nem hallott valaki? Vagy ötlet?
Valamennyi tartófunkciót el kellene látnia, habár nem túl sokat. Annyi csak, hogy a lökhárító csücskét a kasztnihoz egy db csavarral odafogó fül szállt ki a játékból. Megvan a csavar is, a fül is, csak vissza kell hekkelnem valahogy. Üvegszövet van, az nem gond. :)
Csak olyan helyeken használtam eddig amikor valamit pótolni kellett: horzsolás-karcoláscsomok vagy pl. a mostani eset: rés lefedése. Tehát mintegy térkitöltő szerepe volt, tartó tehetviselő funkciót nek kellet pótolni. Nem tudom érthetően írtam le?
Ahova viszont most próbálnád, ha jól értem a rögzítőfülnél elképzelhető, lenne "tartás átvitel" szerepe? Vagy másként: az előző alaklmazásaimban teher viselés-átvitel szempontjából passzív szerepe volt, ebben az esetben meg mint "aktív", tartást is be kell töltenie? Ha nem jól értem, javíts ki.
Ha valami rögzítőelem javításunk volt pl. hűtőmaszk rács/dekor rögzítőcsavarok nyulványa, akkor teherelosztónak alátettünk üvegszövetet, mint a betonban a betonvas. Ez csak ötlet és biztos ismert előtted is ezt az eljárás, akkor bocs, nem akartam okoskodni. A lényeg: teherviselő helyen magában még nem használtam a Quiksteel-t.
Humm. Ezt jo hogy irtad. Kiprobalom, hatha segit a lokosomon is. Egy elottem eleg hirtelen megallo Golf jovoltabol kisse tropa most. Vegulis jol megusztam, lampa nem tort, de a rogziteso pont elment vadaszni, igy most a bal szele fityeg.
A ragasztó anyag neve, amivel javítottam: QUIKSTEEL . Már régóta használom, egy majdnem univerzális kétkponenses epoxi anyag. A repedés végeit 2 mm-es fúróval megfúrtam (hogy ne repedjen tovább. bocs. aki már ismeri ezt a lényeges műveletet) Durva csiszolóvászonnal érdesítés, sebbenzin - alkohol zsírtalanítás gyurmázás és keményen belepaszíroztam a kis résbe. Előtte egy kicsit holkeresre megsüllyesztettem, hogy legyen egy kis anyag azért a rés fölött. Tegnap csurig tankoltam, na ilyen is ritkán van, de semmi szivárgás nyom. Bízok a sikerben.
Van egy olasz autóm is, annak műa. lökhárítóján lévő karcolásnyomokat, ~ 1 - 2 mm mély, nem tudták a műanyagosok kijavítani mert valami spec. anyagból készült. Próba szerencse, "kigletteltem" a nyomokat, csiszolás, fújás és meg sem látszott. Amit tapasztaltam szinte igényli, hogy a javítandó felület érdes és ne tükörsíma legyen. Természetesen zsírtalanítás mindeféleképp. Nekem ez nagyon bevált. csak ne lenne olyan az illata, de inkább a szaga! 2500 - 2850 Ft között ingadozik az ára. Figyelni kell a gyártási dátumra, 2 évet bír ki jól visszacsomagolva a fóliazsákjába.
Urak, mitől lehet az, hogy indításkor nagyon magas fordulaton indul be a kocsi, mint amikor nagyon hideg van és a szivató rásegít. Pár pillanat múlva beáll normál alapjáratra és utána sincs semmi gond, csak indításkor.
Az egyik legegyszerűbb képszerkesztő bigyóka, én kifejezetten szeretem használni. Gyors és nem csak a full alap dolgokat tudja, hanem néhány extrább funkciót is.
A passzos a Campona parkolója. Az 51532-s Herteleng helyett Hajdószoboszlót tippeltem valamiért, pedig arra IBT-s tali nem is volt, csak klubos. A két tippemből egy bejött, a többire meg valamiért emlékeztem :)
Köszi a részletes beszámolót. Hasznos ez, akkor is, ha egyikünknél se fordul elő ilyesmi, legalább látunk ilyet is, tudunk róla, hogy előfordulhat.
Azt mondanám, hogy kifogtál egy olyan autót, mint én. Nekem ennél valamelyest szerencsésebb helyen van préshiba a vason, a jobb hátsó ajtó áll érdekesen. Vagy a tankod, vagy az a merevítő nem 100%-ig olyan méretű, mint amilyenre tervezve lett és összeértek. Esetleges verzió: kapott valahonnan egy ütést a tank (felcsapódó vastagabb faág, kő, ilyesmi). Ha nem jársz terepen, földutakon, akkor ez valószínűtlen + a tank alján is nyoma lenne.
Az érdekelne viszont engem is, hogy mit kezdtél a repedéssel.
Engem igazán az érdekelne, hogy hogyan tömitette el, nekem az Ibizán ugyanis volt hasonló "repedés" a tankon és gyakorlatilag a benzingőz bármilyen anyagot próbáltunk kicsinált. (hegesztés, forrasztás nem játszott, bármi más meg nem volt jó)
Nem akarom lefoglalni a teljes fórumot ma este, de a lényeg most jön: hol volt a tankon a szivárgás?
Érdekes helyen, a fölső ívelt szélen
Közelebbről, már megtisztítva a repedés
Nagy totál, ez a belső oldalnál a hátsó rögzítési ponttól kicsit jobbra. De mi okozhatta?
Hát ez, a tartó konzol konzol - padlólemez rögzítéshez kialakított felületen lévő merevítő préselés kiemelkedő része
Itt közelebbről, a képen a ball-ról lévő merevítő préselés mellett látszik párolgo - szivárgó lecsurgó benzin nyoma.
Ami számomra érdekes: hogy tudott "belenyomódni" az a merevítő préselés a tank oldalába? Gyártási - szerelési hiba vagy csak szerencsétlen véletlen valami (de mi? ) miatt?
Most visszaszerelés előtt a tank pereme és a rögzítési felületek közé vászonbetétes g.lemezből tettem "távtartót". Így lett a kritikus helyen a tank teteje és a merevítő alsó felülete között kb. 4 mm-es rés.
Midezt azért írtam le ilyen részletesen, mert ha ez valóban egy rejtett hiba, ha valakinél előfordul, ismert legyen a hibahely. Kíváncsi lennék, ha valaki/k megnéznék vagy csak én lettem egyedi eset?
Most akkor mászodszor használtam, nincs szivárgás sem a tankfedél felől és az padlólemez alatti csatlakozási helyeknél sem.
Megmértem az üzanyomást, szinte pontosan u.az mint amit küldtél. Úgy gondolom ez is azt erősíti, hogy csak oda megy benya, ahova kell, nincs fals. Bár ugye a szivattyú azért többet nyom alapból mint ami kell.
Szerintem többször használható. Meg nem rémlik, hogy a javítók bent a megbontása után új csövet raktak volna fel a csati cseréje végett. Eleve, ha roncsolásmentesen szétjön, akkor jó kell, hogy legyen, mert oldható a csatlakozás.